LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swisssense is voor uitgebluste relaties

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
TonEwalts

Swisssense is voor uitgebluste relaties

Ongelezen bericht door TonEwalts »

Mijn alleenstaande schoonmoeder kocht bij Swisssense in Venlo 2 bodems en 2 matrassen van 70 cm en een topper van 140 cm. Zij kocht het met 3 jaar verlengde garantie. De winkelbediende raadde haar dit aan omdat 140 cm matrassen te zwaar zouden zijn voor haar als 86 jarige. Zij kocht dit omdat zij haar 90 cm brede bed te smal vond.

Ze ligt in het midden van 140 cm maar daar komen 2 harde zijkanten samen, de veerkracht was er al binnen twee jaar uit. In het midden blijken bovendien de hardere zijkanten van de matrassen samen te komen. Ze rolde echter naar het midden van 140 cm vanwege de bolling in de matrassen.

Swisssense stuurde een controleur maar deze wees de productklacht af. De winkel erkende echter dat er een verkeerd verkoop advies was en stelde voor alleen de tussenmatrassen te vervangen. Deze zouden niet meer aanritsbaar zijn aan de twee losse bodems en de topper werd niet vervangen. We maakten daar bezwaar tegen.

Een tweede nog dominanter controleur kwam. Deze keer was ik er als schoonzoon erbij. De controleur wist te vertellen dat ze op de 70 cm moest gaan liggen en niet in het midden van de 140 cm, en dat de producten goed waren. Er werd geen meting gedaan aan de veerkracht/stevigheid maar alleen aan kuilvorming in de matrassen met een lange waterpas.
Op de vraag of ze alleen aan uitgebluste relaties verkopen zeiden ze dat stelletjes na eventuele activiteit ieder weer terug op de 70 cm zone moet gaan liggen. Maar in het midden zou niet de juiste slaapzone zijn vanwege de harde zijkanten en de kuil tussen de opbollende matrassen. En daar had mijn schoonmoeder juist het bed voor gekocht.

De controleurs waren zeer betuttelend en intimiderend. Mijn bezwaren aan de ontbreken van meting van de veerkracht/stevigheid werd genegeerd. Vervolgens liet Swisssense weten dat de klachten onterecht waren en ook was er geen sprake meer van het verkeerde verkoopadvies.

Swisssense blust kennelijk graag relaties. En wat een lef om mensen met dit soort controleurs en meetmethoden op te zadelen!
Swisssense is een dubieuze onderneming. Ik raad ieder aan een behoorlijke onderneming uit te kiezen en trap niet in die garantiecertificaten.

Theotrucker

Re: Swisssense is voor uitgebluste relaties

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een heel verhaal maar ik zou ook niet dominant kunnen slapen op de overgang tussen twee matrassen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dien een klacht in bij de geschillen commissie ,als u het zo dubieus vindt . De harde zijkanten had u gelijk kunnen voelen .
Wat voor een matras heeft u ,polyaether of binnen vering matras ?.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Ik weet niet. Ik denk dat Swiss Sense nog best heel aardig heeft gereageerd, door de matrassen te willen vervangen. Het klinkt alsof u het onderste uit de kan wilde hebben, door ook de topper te willen vervangen, en nu het lid tegen de neus krijgt.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Matrassen zijn gemaakt om in het midden beslapen te worden. Uw schoonmoeder ligt op de zijkant/zijkanten van de matras, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Hoe breed is uw schoonmoeder dat een matras van 90 breed te smal is ?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop een matras van 1.40 breed, leg daar die topper , heeft ze tenslotte al en het is klaar.

Zet die oude matrassen op marktplaats, mankeert tenslotte niets aan.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of slaap afwisselend links en rechts.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

TonEwalts schreef:
04 mar 2019 11:35
In het midden blijken bovendien de hardere zijkanten van de matrassen samen te komen.
Sorry, maar "blijken"...? Had je iets anders verwacht dan, als je twee matrassen naast elkaar legt?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
04 mar 2019 20:12
TonEwalts schreef:
In het midden blijken bovendien de hardere zijkanten van de matrassen samen te komen.
Sorry, maar "blijken"...? Had je iets anders verwacht dan, als je twee matrassen naast elkaar legt?
Als dat zo overduidelijk is.....waarom smeert die verkoper dit dan aan?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Mevrouw wilde zelf graag 2 matrassen van 0.70 cm breed omdat 1 matras van 140 cm te zwaar is .
( ik denk i.v.m het keren bij het verschonen vh bed ).
Geen handig besluit om zoiets te kopen en de adviseur had dit moeten afraden , lijkt mij.
Je rolt sowieso bijna altijd naar het midden en voelt dan uiteraard die harde randen.

Een oplossing zou misschien zijn een seniorenledikant aan te schaffen, deze zijn 1 m / 2 m .
En het huidige ledikant verkopen en de 2 matrassen ook ieder apart verkopen en de topper dan ook maar of misschien valt er nog iets te onderhandelen bij Swissense?

Of de 2 matrassen alsnog vervangen door 1 matras van 1.40 cm met die topper er weer op.
En dan moet iemand maar helpen bij het keren vh matras tijdens het verschonen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat matras hoeft toch niet elke week gekeerd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 mar 2019 21:21
Moneyman schreef:
04 mar 2019 20:12
TonEwalts schreef:
Als dat zo overduidelijk is.....waarom smeert die verkoper dit dan aan?
Dat hardere zijkanten in het midden samenkomen is voor iedereen overduidelijk. Of mevrouw zélf even duidelijk tegen de verkoper is geweest, kan ik niet beoordelen.

moederslink

Lady1234 schreef:
04 mar 2019 21:57
Dat matras hoeft toch niet elke week gekeerd.
:lol: nee zeker niet!
Maar ik las in de OP dat mevrouw 1 matras van 1.40 cm te zwaar vond ....ik neem dus aan dat dat dat te maken heeft met het keren... :P

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of te zwaar om naar huis te dragen?

moederslink

:D maar 2 matrassen van 0.70 cm zijn niet te zwaar om naar huis te dragen? :wink:

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik snap het even niet ,of ik lees het verkeerd.
De harde zijkanten zijn doorgezakt , daardoor rolt ze naar midden van de matras ( 70cm) die bol staat.
De midden matras is niet goed , lattenbodem matras topmatras. Waar is de midden matras gebleven.

Zit er om de lattenbodem geen ombouw.

De vering is ter plaatse niet te meten ,dat gebeurd in de werkplaats .
Met een waterpas kun je een matras niet meten op door zakken . Om het te meten heb je iets wat lijkt op een waterpas ,waar in het midden een bewegend plaatje zit die om hoog en omlaag kan , dat is de indicatie voor doorzakken .

Net als MM zegt, ik ben er niet bij geweest , maar misschien heeft schoonmoeder iets teveel nadruk gelegd voor 70cm breed .( heb ervaring,sorrie) :roll:

Irene van Houte

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Het moet mogelijk zijn dat deze mevrouw in het midden slaapt met 2 matrassen....mits het goede matrassen zijn. Zakt zij weg of voelt zij van alles, dat is het een slecht bed.. Wij slapen al 49 jaar op bedden met 2 matrassen en ik lig meestal in het midden. Ons is al jaren geleden 2 matrassen aangeraden omdat ons bed zo groot is 220 lang en 2 meter breed. Deze maat is al moeilijk om te keren. Volgens mij hebben ze niet goed naar mevrouw geluisterd, 90 cm was krap, waarom moet zij dan op 70cm gaan liggen.. Een schande dat je op die leeftijd zo arrogant behandeld wordt, op zijn minst niet serieus wordt genomen.....

Gesloten