Vorig jaar mei een paar zomerschoenen gekocht. Reeds na 2 maanden vertoonden de schoenen, daar waar de metalen gesp zat een donkere verkleuring van het leer.
De schoenen werden opgestuurd naar de fabriek, en na 5 weken kreeg ik het bericht dat ik andere schoenen uit kon zoeken of een tegoedbon om te wachten op de zomercollectie van 2010. In de zomercollectie van 2010 nog steeds geen schoenen kunnen vinden die ook maar enigszins leken op het paar van 2009. Of de schoenen waren er niet meer in mijn maat. Er is altijd maar 1 paar in mijn maat volgens de winkelier. (Ik moet 38 km reizen om de winkel waar de schoenen gekocht zijn, te bezoeken. Ik doe dit 1x per maand vanaf januari 2010. )Kan ik van de winkelier eisen dat hij mijn tegoedbon inneemt en mij mijn geld terug geeft zodat ik elders een paar schoenen kan kopen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tegoedbon omzetten in cash geld
Re: tegoedbon omzetten in cash geld
Destijds had je andere schoenen (d.w.z. andere model) noch een tegoedbon niet hoeven accepteren. Ik zou zeggen dat je dit nu alsnog kunt eisen, maar de winkelier zal dat wel niet willen.
Met het aannemen van de tegoedbon is je recht vervallen om cash terug te krijgen. Je bent immers akkoord gegaan met die nare tegoedbon.
Op het van retour brengen had je de koop kunnen ontbinden omdat reparatie niet mogelijk was en er geen goed alternatief werd geboden.
Nu helaas niets meer aan te doen
Rick wenst je succes
Op het van retour brengen had je de koop kunnen ontbinden omdat reparatie niet mogelijk was en er geen goed alternatief werd geboden.
Nu helaas niets meer aan te doen
Rick wenst je succes
Je kunt natuurlijk vragen aan een betalende klant of je de bon in mag leveren en hij/zij je de waarde cash betaald.
Zo lees ik de wet niet. Van de rechten uit art. 7:21 en 7:22 BW mag niet in het nadeel van de consument worden afgeweken, dus ook niet als hij er mee in stemt.Rickyman schreef:Met het aannemen van de tegoedbon is je recht vervallen om cash terug te krijgen. Je bent immers akkoord gegaan met die nare tegoedbon.
In deze situatie heeft een tegoedbon een andere functie dan een normale tegoedbon.
Is het nog te volgen?
Ja.
Is het nog te volgen?
Het antwoord hierop is:Kan ik van de winkelier eisen dat hij mijn tegoedbon inneemt en mij mijn geld terug geeft zodat ik elders een paar schoenen kan kopen?
Ja.
Dus als ik het goed begrijp kan ik alsnog van de winkelier eisen dat hij mij geld teruggeeft?
Iedereen bedankt alvast voor zijn reactie.
Iedereen bedankt alvast voor zijn reactie.