LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde schoenen geen geld terug!!
Verkeerde schoenen geen geld terug!!
Ik heb schoenen gekocht voor mijn zoontje. Het zijn wit met blauwe schoenen.
In de winkel vroeg ik de verkoopster welke schoenen zij nog in zijn maat heeft, zij gaf hem een paar die goed zaten en ik rekende af. Thuis aangekomen bleken het meisjesschoenen/gympen te zijn.
Omdat het de enige paar was in zijn maat en de winkel alleen met een tegoedbon werkt wil ik graag advies en/of heeft iemand zoiets eerder meegemaakt heeft.
Ik ga morgen terug naar de winkel en wil graag voorbereid zijn.
Alvast bedankt
Honaida
In de winkel vroeg ik de verkoopster welke schoenen zij nog in zijn maat heeft, zij gaf hem een paar die goed zaten en ik rekende af. Thuis aangekomen bleken het meisjesschoenen/gympen te zijn.
Omdat het de enige paar was in zijn maat en de winkel alleen met een tegoedbon werkt wil ik graag advies en/of heeft iemand zoiets eerder meegemaakt heeft.
Ik ga morgen terug naar de winkel en wil graag voorbereid zijn.
Alvast bedankt
Honaida
Re: Verkeerde schoenen geen geld terug!!
Hoe is de verkoopster aan deze schoenen gekomen?
Ik zou in de winkel aangeven dat de verkoopster deze schoenen heeft gegeven, jezelf nooit schoenen uit het meisjes zou hebben gepakt en je daarom recht hebt op je geld terug. Als de manager weigert kun je vragen of hij dat uit coulance toch zou willen doen.
Ik zou in de winkel aangeven dat de verkoopster deze schoenen heeft gegeven, jezelf nooit schoenen uit het meisjes zou hebben gepakt en je daarom recht hebt op je geld terug. Als de manager weigert kun je vragen of hij dat uit coulance toch zou willen doen.
De schoenen stonden gewoon in de winkel tussen de rest van de schoenen die ze verkopen.
Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen.
Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen.
Ben ik gek of is dit een deja-vu? Exact eenzelfde bericht ben ik al eens tegengekomen! Toen had men ook al vraagtekens, je ziet verdikkie toch wel of het meisjesschoenen zijn?
Koop is koop. Als ze bereid zijn je een tegoedbon aan te bieden als je die schoenen terugbrengt, dan zou ik die maar aanpakken want je hebt nergens recht op.
Met zijn moeder erbij past dat joch die schoenen in de winkel. Ze zitten goed, dus moeder besluit die schoenen te kopen. Thuis komt ze er ineens achter dat het meisjesgympen zijn. Dat waren het in de winkel nog niet dan? Natuurlijk is de winkel nu ineens weer aansprakelijk.
Waarom kan hij trouwens niet gewoon op die gympen blijven lopen? Zitten er naaldhakken onder of zo?
Briljant weer!alfatrion schreef: Ik zou in de winkel aangeven dat de verkoopster deze schoenen heeft gegeven, jezelf nooit schoenen uit het meisjes zou hebben gepakt en je daarom recht hebt op je geld terug.
Met zijn moeder erbij past dat joch die schoenen in de winkel. Ze zitten goed, dus moeder besluit die schoenen te kopen. Thuis komt ze er ineens achter dat het meisjesgympen zijn. Dat waren het in de winkel nog niet dan? Natuurlijk is de winkel nu ineens weer aansprakelijk.
Waarom kan hij trouwens niet gewoon op die gympen blijven lopen? Zitten er naaldhakken onder of zo?
Waarom kan hij trouwens niet gewoon op die gympen blijven lopen? Zitten er naaldhakken onder of zo?[/quote]
Hij wil ze niet meer omdat hij nu weet dat het meisjesschoenen zijn.
Hij wil ze niet meer omdat hij nu weet dat het meisjesschoenen zijn.
Hoe zag je thuis dat het meisjesschoenen zijn dat je in de winkel niet zag?
Kan het me niet voorstellen.
Als we niet op de doos hadden gelezen dat het meisjesschoenen zijn dan hadden we het nooit geweten. Ze zijn wit met lichtblauwe strepen.dhc schreef:Ben ik gek of is dit een deja-vu? Exact eenzelfde bericht ben ik al eens tegengekomen! Toen had men ook al vraagtekens, je ziet verdikkie toch wel of het meisjesschoenen zijn?
Als ik het nu niet zelf had meegemaakt dan zou ik precies dezelfde reactie hebben.sephora30 schreef:Hoe zag je thuis dat het meisjesschoenen zijn dat je in de winkel niet zag?
Vind het ook wel een beetje vreemd van die verkoopster, staan de meisjes-en jongensschoenen door elkaar heen dan?
In dit geval vind ik het wel flauw van de winkel dat ze je geld niet terug willen geven aangezien het toch wel duidelijk een (dom) foutje van de verkoopster is.
In dit geval vind ik het wel flauw van de winkel dat ze je geld niet terug willen geven aangezien het toch wel duidelijk een (dom) foutje van de verkoopster is.
-
Ik denk dat je er de aandacht op kunt vestigen dat ook de verkoopster niks heeft gezegd, dat het meisjesschoenen waren. Natuurlijk moet je er zelf ook op letten, maar als 'deskundige' had ze toch wel even een opmerking kunnen maken.
Dus als je je mond had gehouden had je nu geen probleem gehad. In de winkel vonden jullie beiden die schoenen nog prima. Die doos had je in de winkel ook kunnen lezen. Moet het dan nu ineens allemaal de schuld van de winkel en de verkoopster zijn?Honaida schreef: Als we niet op de doos hadden gelezen dat het meisjesschoenen zijn dan hadden we het nooit geweten. Ze zijn wit met lichtblauwe strepen.
Sorry maar ik let ook niet op een doos als ik schoenen voor mn dochtertje koop.
Ts is in dit geval op het advies van de verkoopster afgegaan en deze had moeten zeggen dat het eigelijk meisjesschoenen zijn. En ook als ze het zelf niet wist is het haar fout.
Vind persoonlijk wit met lichtblauw ook niet echt meisjesachtig.
Ts is in dit geval op het advies van de verkoopster afgegaan en deze had moeten zeggen dat het eigelijk meisjesschoenen zijn. En ook als ze het zelf niet wist is het haar fout.
Vind persoonlijk wit met lichtblauw ook niet echt meisjesachtig.
Misschien heeft haar zoon het zelf wel op de doos gezien. Kan me voorstellen dat ie ze dan niet meer aan wil.Barman schreef:
Dus als je je mond had gehouden had je nu geen probleem gehad. In de winkel vonden jullie beiden die schoenen nog prima. Die doos had je in de winkel ook kunnen lezen. Moet het dan nu ineens allemaal de schuld van de winkel en de verkoopster zijn?
Voor de duidelijkheid ik geef niemand de schuld, ik sta versteld van sommige aamvallende reacties!Barman schreef:Dus als je je mond had gehouden had je nu geen probleem gehad. In de winkel vonden jullie beiden die schoenen nog prima. Die doos had je in de winkel ook kunnen lezen. Moet het dan nu ineens allemaal de schuld van de winkel en de verkoopster zijn?Honaida schreef: Als we niet op de doos hadden gelezen dat het meisjesschoenen zijn dan hadden we het nooit geweten. Ze zijn wit met lichtblauwe strepen.
Volgens mij zijn gympen gewoon unisex. Als die lichtblauwe strepen een probleem zijn verf je ze donkerblauw of zwart.
Ik denk dat ik ze roze ga verven!Barman schreef:Volgens mij zijn gympen gewoon unisex. Als die lichtblauwe strepen een probleem zijn verf je ze donkerblauw of zwart.
-
En dan je zoon proberen wijs te maken dat het nu wel jongensschoenen zijn.Honaida schreef:Ik denk dat ik ze roze ga verven!Barman schreef:Volgens mij zijn gympen gewoon unisex. Als die lichtblauwe strepen een probleem zijn verf je ze donkerblauw of zwart.
Geen idee hoe oud het jong is, maar als hij ergens tussen de 6 en 10 is zul je hem inderdaad met geen mogelijkheid meer in die dingen krijgen. Ook niet als je zegt dat het de verkeerde doos is. Misschien een buurmeisje of een nichtje die je er blij mee kunt maken, als je ze niet terug kunt brengen?
Het probleem is dus waarschijnlijk dat zijn vriendjes en klasgenootjes vinden dat het meisjesgympen zijn of dat hij zelf bang is dat zijn vriendjes het 'stom' vinden dat hij op (in jullie ogen) meisjesschoenen loopt. Maar hij heeft die schoenen in de winkel gezien en vond ze mooi, jij hebt ze gezien en vond ze mooi, ze passen en er is verder dus blijkbaar niets mee mis. Als het echt (duidelijk) meisjesschoenen zouden zijn, dan zou je dat in de winkel ook al (kunnen) zijn opgevallen. Maar jullie waren er zo tevreden mee dat jullie ze hebben gekocht. En dan geldt, koop is koop.Honaida schreef:Hij wil ze niet meer omdat hij nu weet dat het meisjesschoenen zijn.Waarom kan hij trouwens niet gewoon op die gympen blijven lopen? Zitten er naaldhakken onder of zo?
-
Weer een hoop voorbarig misbaar.
Ga nu eerst eens terug naar de winkel en leg het verhaal uit, echter zonder gelijk de betweterige selfmade jurist uit te hangen en geld terug te claimen vanwege een verkeerde behandeling door het personeel.
Grote kans dat de winkelier dan je de schoenen gewoon laat omruilen.
Ga nu eerst eens terug naar de winkel en leg het verhaal uit, echter zonder gelijk de betweterige selfmade jurist uit te hangen en geld terug te claimen vanwege een verkeerde behandeling door het personeel.
Grote kans dat de winkelier dan je de schoenen gewoon laat omruilen.