Welnee, ouders zijn tegenwoordig niet meer verantwoordelijk voor hun kinderen. Dat zijn de TV, de videoclips, de vrienden waar ze mee om gaan en iedereen en alles behalve de ouders zelf.
JtC schreef:Welnee, ouders zijn tegenwoordig niet meer verantwoordelijk voor hun kinderen. Dat zijn de TV, de videoclips, de vrienden waar ze mee om gaan en iedereen en alles behalve de ouders zelf.
Ouders (ik behoor daar ook bij)..., we kunnen er beter niet over door gaan. Het vorige topic hierover ging ook deze kant op en toen werden berichten verwijderd vanwege "offtopic". Sloeg mijns inziens helemaal nergens op, maar ja. Dan hebben de mods zo ook een beetje fun...
laatst ging het bij rondom 10 over kinderen en overmatig drinken ,elke ouder zou daar verplicht naar moeten kijken.ik vond het echt schrikken,waarschijnlijk is het nog wel terug te kijken op een van de ned zenders.ik was er erg van onder de indruk.samen met je puber kijken is nog beter.
Uit ervaring spreek ik dat heel veel ouders gewoon niet weten wat hun kids doen omdat er geen communicatie is tussen hen dat mag gerust aangegeven worden toch.
Ik ben altijd nieuwsgierig en toon interesse naar mijn kinderen toe en dan niet op een manier van controleren maar puur uit interesse maar zeg wel waar het op staat.
Kinderen moeten helemaal niet drinken ook niet alcoholvrij want dat maakt nieuwsgierig en maakt de drempel voor kinderen ook een stuk lager om te gaan drinken..
Soms is nee gewoon nee.
Het bekend laten worden met alcoholvrij bier is de eerste opstap naar alcoholhoudend bier
koeloejoek schreef:Uit ervaring spreek ik dat heel veel ouders gewoon niet weten wat hun kids doen omdat er geen communicatie is tussen hen dat mag gerust aangegeven worden toch.
Ik ben altijd nieuwsgierig en toon interesse naar mijn kinderen toe en dan niet op een manier van controleren maar puur uit interesse maar zeg wel waar het op staat.
Kinderen moeten helemaal niet drinken ook niet alcoholvrij want dat maakt nieuwsgierig en maakt de drempel voor kinderen ook een stuk lager om te gaan drinken..
Soms is nee gewoon nee.
Het bekend laten worden met alcoholvrij bier is de eerste opstap naar alcoholhoudend bier
helemaal mee eens,zo ga ik hier ook om met mijn dochter van bijna 18. en ze denken dat ze dan al heel wat voorstellen.maar blijven praten en uitleggen wat de gevaren zijn van alcohol en drugs. en hopen en bidden dat ze er zich er iets van aan trekken
En bidden is zeer belangrijk voor de kinderen dat betekent bescherming.
wat dit met het onderwerp alcoholvrije dranken te maken heeft? Mijns inziens kun je beter een alcoholvrije pils drinken dan alle gesuikerde drankjes als cola en nog erger de energydrinks waar je de jeugd mee ziet.
Ik denk dat je overal waar pils,bier of andere afgeleiden voor staan je kinderen niet zou moeten geven en ja ik ben het zeker met je eens dat energydrinks zeer slecht zijn, cafeïne, taurine en over de guarana (herbal Extasie) zogenaamde "smart" drugs (slimme drugs, dit bestaat natuurlijk niet) maar niet te spreken die daar inzit....
Maar de drempel word zo laag gemaakt voor kinderen om dan maar eens een alcoholhoudend drankje te proberen dat doen kinderen dan vaak niet waar de ouders bij zijn
ik werd door mijn ouders beloont als ik voor me 18de niet rookte of alcohol dronk. dat geld was voor mij weinig motiverend, want ik was zelf sterk genoeg om nee te kunnen zeggen. en nu heeeeel veeeeeeel later rook ik nog steeds niet en drink ik matig.
de basis was gewoon een open en eerlijke communicatie. als ik wilde roken, dan zou dat gebeuren aan de keukentafel, dan kon mn moeder meteen de ambu bellen als het nodig zou zijn.