Op 22 mei 2017 heb ik een aankoop gedaan bij VidaXL en die keurig afgerekend. De product zou 24 mei tussen 14:00 -18:00 geleverd worden. Helaas was ik die dag niet thuis en heb ik de pakket niet kunnen ontvangen. Er is zijn brief in mijn brievenbus achter gelaten. Hierdoor ben ik gaan kijken waar mijn pakket zou zijn en zag dat het om 20:51 afgeleverd is. Per mail zowel DHL als VidaXL benaderd met de melding dat ik het gehele pakket niet ontvangen heb terwijl er bezorgd staat. De volgende dag reactie gekregen van DHL dat hun zien dat het bezorgd is en dat ik de leverancier moet benaderen. Dit overigens ook gedaan en een verklaring ingeleverd dat ik de pakket niet ontvangen heb waarna een onderzoek gestart werd. 24 juni nog geen gehoor dus zelf contact opgenomen met de leverancier. Hun geven aan dat DHL door drukte geen tijd had en dat er nog nader onderzoek zal volgen. Zonder verdere vragen wordt er nieuwe producten toegezonden terwijl ik daar niet eens om gevraagd heb. Ik heb toen ook aangegeven enkel mijn aankoopbedrag teruggestort te willen ontvangen wat hun echter niet meer konden doen aangezien de zending al verstuurd is. Mij was geadviseerd dit aan deur te weigeren. Ik heb geen indicatie van toezending gehad en mijn huisbel is helaas ook kapot waardoor ik geen mogelijkheid heb gekregen om de bestelling te weigeren. Dit maal is de zending bij de buren afgeleverd en heb ik ook een brief in de brievenbus gehad. Nu krijg ik echter te horen dat DHL een reactie heeft gegeven dat mijn eerste bestelling geleverd is en dat ik pas mijn aankoopbedrag teruggestort ontvang wanneer ik zowel de eerste als de tweede bestelling retour stuur. Ik heb gevraagd waar en bij wie dan de eerste bestelling verstuurd is aangezien ik niet thuis aanwezig was. Daar krijg ik vandaag antwoord op dat DHL aangeeft dat de pakket in de lift gezet is en dat die naar een verdieping verstuurd is. De lift zit in een openbare ruimte en vind het nu verre van belachelijk dat ik daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld terwijl ik er niet was.
Ik betwijfel nu dan ook of ze mijn aankoopbedrag terug zullen storten.
Wat kan ik nu het beste doen?
Groetjes,
Dhia
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VidaXL-aankoop wel betaald maar niet geleverd
Re: VidaXL-aankoop wel betaald maar niet geleverd
Heeft DHL op papier aangegeven dat ze het pakket in de lift hebben gezet?
Als dat het geval is zou ik dat naar VidaXL sturen en aangeven dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent en dat DHL dus niet op adres heeft geleverd.
Als het tweede pakket wel ontvangen is waarom wil je dan in een keer je geld terug? je hebt de spullen toch?
Als dat het geval is zou ik dat naar VidaXL sturen en aangeven dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent en dat DHL dus niet op adres heeft geleverd.
Als het tweede pakket wel ontvangen is waarom wil je dan in een keer je geld terug? je hebt de spullen toch?
Re: VidaXL-aankoop wel betaald maar niet geleverd
Beste,
Dat de pakket in de lift gezet heeft heeft vidaxl zelf gemeld aan mij. En dat ik de tweede bestelling wens te retourneren is, omdat het 2 maanden geduurd heeft voordat ik wat ontvangen heb en in die tussen tijd (door lang wachten) al elders mijn aankoop gedaan had.
Dat de pakket in de lift gezet heeft heeft vidaxl zelf gemeld aan mij. En dat ik de tweede bestelling wens te retourneren is, omdat het 2 maanden geduurd heeft voordat ik wat ontvangen heb en in die tussen tijd (door lang wachten) al elders mijn aankoop gedaan had.