LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vögele, geen geld terug.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Sillycious

Vögele, geen geld terug.

Ongelezen bericht door Sillycious »

Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
Ik kreeg onder geen beding het geld terug. Dit mag toch niet meer?
Heb de shawl weer mee terug genomen trouwens.

riddert

Re: Vögele, geen geld terug.

Ongelezen bericht door riddert »

Sillycious schreef:Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
Tuurlijk mag dat wel. Waarom zou u geld terug moeten krijgen? Had uw jas even aangetrokken naar de winkel toe, dan had u direct gezien of het matchte qua kleur.
Bij een fysieke winkel geldt koop = koop. Dat ze u een tegoedpas aanbieden is buitengewoon fideel van de firma Vögele.

Sillycious

Ongelezen bericht door Sillycious »

Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Bij een fysieke winkel geldt koop = koop. Geld terug krijgen is een gunst en geen recht bij een fysieke winkel.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Dan heeft de apptoinette het fout of jij hebt het niet goed begrepen.

Koop is koop, jammer dan had je beter moeten opletten.

Bij aankoop via internet is anders geregeld, dan heb je 14 dagen bedenktijd vanaf de dag volgend op de ontvangst van het product.

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Bij een aankoop in een 'stenen winkel' geldt koop=koop. Geld terug, tegoedbon, omruilen - allemaal gunsten maar GEEN rechten. Dat u een tegoedbon krijgt is al meer dan men hoeft te doen.

Maar goed, dat wist u natuurlijk allemaal al. Die apptoinette heeft u wat wijs gemaakt. Of u heeft niet goed gelezen. Want bij webwinkels zijn de regels anders. Maar u was in een stenen winkel dus .... En dat ze tot voor kort deden hoeven ze vandaag natuurlijk niet meer te doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 nov 2014 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Emcede schreef:
Jammer toch dat hier ook van die betweters antwoorden geven!
Wie? Iedere respondent zegt toch koop = koop?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Sillycious schreef:Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
"Afgescheept"? U bent ze nog een dankjewel verschuldigd. Dat zou mooi worden dat iedereen maar van alles zou kunnen kopen met twee grote open ogen en het later weer terugbrengen voor geld-terug. U moet maar leren uw impulsen te beheersen...

encore

Ongelezen bericht door encore »

Sillycious schreef:...
...
Had je dat maar eerder moeten uitVögele...

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

Hoe kan dat nou, ze hebben toch zo'n belabberd assortiment? Kan me niet voorstellen dat je er ooit iets hebt gekocht!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Sillycious schreef: Heb de shawl weer mee terug genomen trouwens.
Waarom dan? Waarom niet iets anders " leuks " uitgezocht?
Die sjawl past nergens bij , zegt u. Geld teruggeven is ad winkelier , is geen recht vd consument. Er zijn nog zat winkels die werken met tegoedbonnen , misschien wat achterhaald , maar u kunt er wel iets anders voor kopen , Sinterklaascadeautje bv?

Als ik sta te twijfelen bij een aankoop vraag ik het voor de zekerheid altijd bij de caissière , " geld of tegoedbon bij ruilen?"
Tis maar een tip :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 nov 2014 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Starr schreef:
Hoe kan dat nou, ze hebben toch zo'n belabberd assortiment? Kan me niet voorstellen dat je er ooit iets hebt gekocht!
Scherp :lol:

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

vogels schreef:
Emcede schreef:Jammer toch dat hier ook van die betweters antwoorden geven!
Waar slaat dit op??????
Deze opmerking was voor de vraagsteller bestemd. Dat slaat hier http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/15/op. De antwoorden bevielen niet. Ben bang dat de antwoorden alhier ook niet aan de verwachtingen voldoen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Emcede schreef:Deze opmerking was voor de vraagsteller bestemd. Dat slaat hier http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/15/op. De antwoorden bevielen niet. Ben bang dat de antwoorden alhier ook niet aan de verwachtingen voldoen.
De vraagsteller daar was "flessebon"; Syillycious 'pikte' daar even het topic in; zeker om iets uit te vogelen. :mrgreen:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dan moet U met de Apptionette even naar die winkel gaan denk ik.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Dirkie schreef:
Dan moet U met de Apptionette even naar die winkel gaan denk ik.
Vögele gaat van die Apptoinette ook niet hyperventileren hoor. :mrgreen:

prem

Ongelezen bericht door prem »

Geld terugvragen aan Antoinette wegens verkeerde informatie.

encore

Ongelezen bericht door encore »

prem schreef:Geld terugvragen aan Antoinette wegens verkeerde informatie.
Maar Apptoinette is grrrratis. Dagvaarden maar? :mrgreen:

Gesloten