LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vögele, geen geld terug.
-
Vögele, geen geld terug.
Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
Ik kreeg onder geen beding het geld terug. Dit mag toch niet meer?
Heb de shawl weer mee terug genomen trouwens.
Re: Vögele, geen geld terug.
Tuurlijk mag dat wel. Waarom zou u geld terug moeten krijgen? Had uw jas even aangetrokken naar de winkel toe, dan had u direct gezien of het matchte qua kleur.Sillycious schreef:Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
Bij een fysieke winkel geldt koop = koop. Dat ze u een tegoedpas aanbieden is buitengewoon fideel van de firma Vögele.
-
Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Bij een fysieke winkel geldt koop = koop. Geld terug krijgen is een gunst en geen recht bij een fysieke winkel.Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Dan heeft de apptoinette het fout of jij hebt het niet goed begrepen.Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Koop is koop, jammer dan had je beter moeten opletten.
Bij aankoop via internet is anders geregeld, dan heb je 14 dagen bedenktijd vanaf de dag volgend op de ontvangst van het product.
Bij een aankoop in een 'stenen winkel' geldt koop=koop. Geld terug, tegoedbon, omruilen - allemaal gunsten maar GEEN rechten. Dat u een tegoedbon krijgt is al meer dan men hoeft te doen.
Maar goed, dat wist u natuurlijk allemaal al. Die apptoinette heeft u wat wijs gemaakt. Of u heeft niet goed gelezen. Want bij webwinkels zijn de regels anders. Maar u was in een stenen winkel dus .... En dat ze tot voor kort deden hoeven ze vandaag natuurlijk niet meer te doen.
Maar goed, dat wist u natuurlijk allemaal al. Die apptoinette heeft u wat wijs gemaakt. Of u heeft niet goed gelezen. Want bij webwinkels zijn de regels anders. Maar u was in een stenen winkel dus .... En dat ze tot voor kort deden hoeven ze vandaag natuurlijk niet meer te doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 nov 2014 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Wie? Iedere respondent zegt toch koop = koop?Emcede schreef:
Jammer toch dat hier ook van die betweters antwoorden geven!
"Afgescheept"? U bent ze nog een dankjewel verschuldigd. Dat zou mooi worden dat iedereen maar van alles zou kunnen kopen met twee grote open ogen en het later weer terugbrengen voor geld-terug. U moet maar leren uw impulsen te beheersen...Sillycious schreef:Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
Had je dat maar eerder moeten uitVögele...Sillycious schreef:...
...
Hoe kan dat nou, ze hebben toch zo'n belabberd assortiment? Kan me niet voorstellen dat je er ooit iets hebt gekocht!Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
-
Waarom dan? Waarom niet iets anders " leuks " uitgezocht?Sillycious schreef: Heb de shawl weer mee terug genomen trouwens.
Die sjawl past nergens bij , zegt u. Geld teruggeven is ad winkelier , is geen recht vd consument. Er zijn nog zat winkels die werken met tegoedbonnen , misschien wat achterhaald , maar u kunt er wel iets anders voor kopen , Sinterklaascadeautje bv?
Als ik sta te twijfelen bij een aankoop vraag ik het voor de zekerheid altijd bij de caissière , " geld of tegoedbon bij ruilen?"
Tis maar een tip
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 nov 2014 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ScherpStarr schreef:Hoe kan dat nou, ze hebben toch zo'n belabberd assortiment? Kan me niet voorstellen dat je er ooit iets hebt gekocht!Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Deze opmerking was voor de vraagsteller bestemd. Dat slaat hier http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/15/op. De antwoorden bevielen niet. Ben bang dat de antwoorden alhier ook niet aan de verwachtingen voldoen.vogels schreef:Waar slaat dit op??????Emcede schreef:Jammer toch dat hier ook van die betweters antwoorden geven!
De vraagsteller daar was "flessebon"; Syillycious 'pikte' daar even het topic in; zeker om iets uit te vogelen.Emcede schreef:Deze opmerking was voor de vraagsteller bestemd. Dat slaat hier http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/15/op. De antwoorden bevielen niet. Ben bang dat de antwoorden alhier ook niet aan de verwachtingen voldoen.
Dan moet U met de Apptionette even naar die winkel gaan denk ik.Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Vögele gaat van die Apptoinette ook niet hyperventileren hoor.Dirkie schreef:Dan moet U met de Apptionette even naar die winkel gaan denk ik.Sillycious schreef:Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen, iets wat Vögele tot voor kort ook deed, ik spreek uit ervaring.
Geld terugvragen aan Antoinette wegens verkeerde informatie.
Maar Apptoinette is grrrratis. Dagvaarden maar?prem schreef:Geld terugvragen aan Antoinette wegens verkeerde informatie.