LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WA+ autoverzekering

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
scontra

WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door scontra »

Mijn auto wordt binnenkort 10 jr. en ik overweeg om de verzekering te veranderen van All Risk naar een WA+ verzekering.
Nu zit ik op vergelijkingssites en bij individuele verzekeraars te zoeken naar een WA+ verzekering, maar er worden premie's gerekend van nog net geen € 24,00 tot bedragen die de € 40,00 p.mnd. passeren.
Wie heeft verstand van autoverzekeringen en zou mij willen zeggen voor welke WA+ verzekering (duur of goedkoper) ik het beste zou kunnen kiezen.
Aangezien de schade aan mijn auto niet meer is verzekerd (met een paar uitzonderingen) en , zoals ik begrijp, dat ik bij schade aangericht buiten mijn schuld om aan mijn auto, toch zelf de schade claim etc. zou moeten regelen, zie ik eigenlijk niet waarom ik een verzekeraar zou moeten kiezen die de 'hoofdprijs' rekent.

Alvast bedankt voor uw reactie, scontra.

Lady1234

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem, als u overstapt van all risk naar wa+ in ieder geval een verkeersrechtsbijstand verzekering. Die zal dan in voorkomende gevallen, als aan u schade berokkend is, voor u gaan verhalen.

Fleur71

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Ik keek ook naar de dagwaarde van mijn auto in verhouding tot verzekerde waarde.
Je bent hier al snel oververzekerd. Zelf zit ik bij ZEKUR enkel WA (12 jaar oude auto).

Lady1234

Het is heel moeilijk iemand te raden welke verzekeraar hij of zij moet nemen. Maar de hoifdprijs is al helemaal niet nodig.

Ik heb natuurlijk geen idee wat de huidige waarde is van uw auto en ook niet van uw portemonnee. Noch van het aantal schadevrije jaren.

Maar u zou bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken, hoe, als u bij uw huidige dekking een (veel) hoger eigen risico neemt, de premie uitpakt.

Tenslotte als u alleen wa+ gedekt bent en u veroorzaakt zelf schade, komt het hele schadebedrag ook voor eigen rekening.

Hebt u nu bijvoorbeeld € 150,00 eigen risico, of helemaal niets, dan kan een verhoging van het eigen risico naar of met bijvoorbeeld € 500 flink in premie schelen en bent u toch voor grotere rampen gedekt.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Moeilijk te zeggen. Sommige verzekeraars doen aan verborgen leeftijdsdiscriminatie, zodat niet altijd duidelijk is hoeveel uw premie elk leeftijdsjaar stijgt en of u nog wel kunt overstappen bij 65-plus leeftijd. Bij de ANWB is er leeftijdsdiscriminatie. Dat mag in dit land ondanks artikel 1 van de grondwet.
Ander punt is dat de service per verzekeraar kan verschillen. Zelf ben ik 6 jaar geleden op de snelweg een keer aangereden door een Roemeense vrachtwagenchauffeur, die mij de schuld gaf van de aanrijding. Na 9 maanden kreeg mijn ANWB-verzekeraar toch de schade op hem verhaald. Het kostte mij dus geen noclaim. Ik vraag me af hoe hard andere verzekeraars lopen voor hun verzekerden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak is het bij relatief kleine schades ongunstig om die te claimen, aangezien dit ten koste gaat van je schadevrije jaren. De verhoging in premie daardoor is, over een aantal jaren gerekend, vaak behoorlijk. Hou dit in je achterhoofd, de verzekering is dus in het algemeen alleen voor grote schades bedoeld.

Je kunt ook kiezen voor een verzekering met no-claim beschermer. Dan gaat bij één schade per jaar de premie niet omhoog. Dat voordeel geldt echter alleen zijkant je bij de zelfde verzekeraar blijft. Het feitelijke aantal schadevrije jaren wordt namelijk wel aangepast. Maar als je een goede en relatief voordelige verzekeraar kiest waarbij je wat jaren zult kunnen blijven, dan is dit wel iets om te overwegen.

scontra

Lady1234 schreef:Neem, als u overstapt van all risk naar wa+ in ieder geval een verkeersrechtsbijstand verzekering. Die zal dan in voorkomende gevallen, als aan u schade berokkend is, voor u gaan verhalen.
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering waar 'verkeer' een onderdeel van is.

Lady1234

@cornelis7

Maar dat kwam omdat u een was casco dekking had/hebt.

Lady1234

Het is eigenlijk simpel. Alle voorwaarden van de WA verzekeringen zijn aan elkaar gelijk. :lol: Behalve de premie.

Dus u dient alleen te kijken naar het stukje plus, wat is daarin gedekt voor welke premie.

grun

Ongelezen bericht door grun »

De laatste tien jaar had ik alles versnipperd, maar ben sinds kort weer terug op het oude nest en voor mij is dat Unive. Hoe meer verzekeringen je afsluit, hoe meer combikorting (dat is bij meer verzekeraars zo). Van doorslaggevende betekenis was dat ik nog een oude Tomos snorfiets in de schuur had staan en de schadevrije jaren mocht overzetten op de auto die ik sinds kort aangeschaft heb. Dus de schadevrije jaren voor de snorfiets staat nu weer op 0 en voor de auto ging ik in een klap naar 5 schadevrije jaren (72%). In de laatste 10 jaar hiervoor had ik geen eigen auto, maar maakte af en toe gebruik van Greenwheels.

Lady1234

Alle verzekeringen bij een verzekeraar levert een risico op. Is er een probleem bij één verzekering door je eigen schuld, kunnen ze je uit alle verzekeringen gooien.

Claim je te vaak schade op verschillende verzekeringen, kunnen ze die ook bij elkaar optellen.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:Alle verzekeringen bij een verzekeraar levert een risico op. Is er een probleem bij één verzekering door je eigen schuld, kunnen ze je uit alle verzekeringen gooien. Claim je te vaak schade op verschillende verzekeringen, kunnen ze die ook bij elkaar optelken.
Tja, dat risico neem ik dan maar. In de afgelopen 45 jaar heb ik ooit eens een gestolen autoradio geclaimd, dat was alles.

scontra

Iedereen vriendelijk bedankt voor de reactie, ik zal zien of ik er mijn voordeel mee kan doen :!:

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:Alle verzekeringen bij een verzekeraar levert een risico op. Is er een probleem bij één verzekering door je eigen schuld, kunnen ze je uit alle verzekeringen gooien.

Claim je te vaak schade op verschillende verzekeringen, kunnen ze die ook bij elkaar optellen.

ik vind dat niet zo'n risico hoor, heb zelf ook alles bij Unive, nooit problemen gehad.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

scontra schreef:Mijn auto wordt binnenkort 10 jr. en ik overweeg om de verzekering te veranderen van All Risk naar een WA+ verzekering.
Nu zit ik op vergelijkingssites en bij individuele verzekeraars te zoeken naar een WA+ verzekering, maar er worden premie's gerekend van nog net geen € 24,00 tot bedragen die de € 40,00 p.mnd. passeren.
Ik zit al ruim 9 jaar bij "verzekeruzelf". Alles gaat daar online.

Lage premie (WA) maar ze hebben één addertje: zodra je switcht van bijv. WA+ naar kale WA (of zoiets) rekenen ze forse administratiekosten; meen €45,- Dat lees je nergens in de voorwaarden.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Lady1234 schreef:Claim je te vaak schade op verschillende verzekeringen, kunnen ze die ook bij elkaar optellen.
:?:
Dus als ik op m'n inboedel 3x (bijv. wegens inbraken) claim, kan dat consequenties voor de autoverzekering hebben??e

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Fiesiekus schreef: :?:
Dus als ik op m'n inboedel 3x (bijv. wegens inbraken) claim, kan dat consequenties voor de autoverzekering hebben??e

nee hoor.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kijk even of uw werkgever, of die van uw partner, een collectieve regeling heeft afgesloten met een verzekeringsmaatschappij. Op mijn verzekering, waarbij ik soms Apeldoorn moet bellen, scheelt dat 10% op de premies van de autoverzekeringen. Tevens enkele procenten op alle overige verzekeringen. Alles bij elkaar scheelt dat in bare Euro's toch een leuk bedragje per jaar. En een verzekering sluit je meestal niet voor één jaar af. Deze verzekeraar heeft met heel veel bedrijven/instellingen deze collectieve regelingen voor de werknemers afgesproken. Maar, eerlijk is eerlijk, deze bekende verzekeraar is niet de enige die dit soort collectieven met met werkgevers heeft afgesproken. Dus informeer hier goed naar.

scontra

[quote="BreejKC"]Kijk even of uw werkgever een collectieve regeling heeft afgesloten met een verzekeringsmaatschappij.

Dat is niet meer sinds ik van 'Drees' trek en dat is al weer de nodige jaartjes, voeger kon ik ook even A.......... bellen als er eens een keer iets aan de hand was.
Inmiddels is deze verzekeraar voor mij te duur, naar mijn gevoel en volgens de premietoets via hun site in ieder geval. :(

Lady1234

Fiesiekus schreef:
Lady1234 schreef:Claim je te vaak schade op verschillende verzekeringen, kunnen ze die ook bij elkaar optellen.
:?:
Ja, dat kan. Elke verzekeraar mag een verzekering opzeggen na het claimen van schade. Dus als je als klant meerdere malen claimt, en je hebt bij die verzekeraar meer verzekeringen, wordt naar het hele pakket gekeken wat bij hen loopt en of ze jou nog wel als klant willen hebben.

Gesloten