LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op terugbetaling voor iets wat ik niet heb ontvangen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jesk

Wachten op terugbetaling voor iets wat ik niet heb ontvangen

Ongelezen bericht door jesk »

Op vrijdag 17 augustus zag ik leuke schoenen bij Dolcis. Helaas hadden ze mijn maat niet op voorraad maar ze konden ze bestellen en dan zouden ze de dinsdag erop er zijn. Ik gaf aan dat ik ze wilde bestellen. Ik moest dan wel het hele bedrag al vooraf betalen. Ik vond dat al wat vreemd, betalen in de winkel voor iets wat ik nog niet had, maar ach, ik wilde de schoenen zo graag. Dus ik ging akkoord. Toen kreeg ik dinsdag een mail: ze waren niet leverbaar, dus moest ik mijn bankgegevens doorgeven en ze zouden het bedrag terugstorten, na 10 dagen!
Dat vind ik idioot. Sowieso dat ik mijn bankgegevens moet doorgeven, maar ook nog eens dat ik 10 dagen moet wachten. Ik heb dus voor iets betaald wat ik niet heb gekregen en zij ontvangen leuk rente op mijn betaalde bedrag. Als ze dit met meer klanten doen is dit lekker verdienen voor ze. Ik kon niet naar de winkel om mijn geld terug te krijgen, terwijl ik daar toch echt betaald had. Eerder terugbetalen ging ook niet, dat was een zaak van de financiële afdeling en daar hadden ze geen contact mee...
Vinden jullie dit een normale gang van zaken?

Jolijn

Re: Wachten op terugbetaling voor iets wat ik niet heb ontvangen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nee.
Ik vind het stom dat je niet in dezelfde winkel waar je betaald hebt, je geld terug kunt krijgen.
Met vooruit de volle mep moeten betalen, zou ik zelf al niet akkoord gegaan zijn, maar goed..
Dat ze dat eisen, kan ik me overigens enigszins voorstellen, omdat ze dan zeker zijn dat je terug komt.
Nu ze zelf niet kunnen voldoen aan het leveren van de schoenen, geven ze niet thuis. :-|
Financiële afdeling........ daar had je toch ook niks mee te maken toen je betaalde?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Vind het een raar verhaal, heel eerlijk gezegd. Je praat over Dolcis, maar mag ik dan zelf iets aanhalen, twee weken geleden bij Nolten. Ik zag een paar schoenen die ik wel wilde, alleen, waren niet in mijn maat. Ze belden ander filiaal of ze daar nog op voorraad stonden (kan Dolcis met zijn vestigingen ook doen) en kon ze vorige week ophalen nadat ik telefoontje kreeg dat ze er waren. Ik ga toch geen schoenen betalen die ik niet kan kopen als ze er niet zijn? We hebben het hier over de gewone winkel, dus ik zou never nooit betaald hebben. En nu heb je betaald en geen schoenen en 30 dagen wachten op je geld? Mmmm, misschien is dit de manier van zaken doen van Dolcis, niet mijn manier in ieder geval.
Begrijp ook niet dat je 10 dagen moet wachten op je geld; dat dit niet uit de kassa kan komen maar je bankgegevens moet geven.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ja ik zou zeker niet de volle mep betalen 1/3 dan kom je ook wel terug,tenmiste? Niet als je teenslippers hebt gekocht,maar goede schoenen...

Tja ,vind het niet normaal simpel!
Misschien is het wel een regel die ze hanteren om te laten blijken naar buiten toe ,we hebben in de winkels weinig geld in kas( heb dat ergens wel eens gehad en toen legde ze het zo uit).
Ik weet niet meer welke winkel..

Nou ik ga daar dus de hele nacht over nadenken moet en zal het weten..grr

Hopelijk heb je het snek terug..

Ja weet het al was roobol,had toen teveel laminaat over paar pakken terug en kreeg het via rekening..
Was snel dat wel...dus meer winkels doen het..

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Er zijn nog andere manieren van terugbetalen.
In Spanje moet je, als je een artikel welke je met de PIN hebt betaald terugbrengt, opnieuw jouw kaart geven, en zij gaan het bedrag er weer terug storten.
Duurt meestal ook 10 dagen, maar werkt heel goed.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ergens kan ik nog best begrijpen dat het even kan duren. De kassamedewerkers mogen meestal niets in dit soort gevallen en dan moet het vaak via de financiële afdeling van het hoofdkantoor. Dus begrijpen hoe het proces werkt doe ik wel, begrip ervoor hebben dat het zo moeilijk moet, heb ik absoluut niet.

Aan de andere kant 10 dagen is wel beter dan de 30 dagen die de meeste webwinkels hanteren.
Jolijn schreef: Met vooruit de volle mep moeten betalen, zou ik zelf al niet akkoord gegaan zijn, maar goed..
Dat ze dat eisen, kan ik me overigens enigszins voorstellen, omdat ze dan zeker zijn dat je terug komt.
Nee daar was ik ook niet mee akkoord gegaan. Ze mogen het eigenlijk ook niet eisen. Een bedrijf mag bij een consumentenkoop hooguit de helft als aanbetaling vragen.

Voor de helft gaan de meeste consumenten ook echt wel terug en zo niet kunnen ze de schoenen weer voor de normale prijs in de winkel zetten.

Gesloten