LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webshop geeft geen geld terug
Webshop geeft geen geld terug
Beste Radar,
Ca. 6 weken geleden heb ik 2 beha's besteld bij BHsupport.nl.
Deze waren beiden niet goed. Ik wilde deze retourneren en 1 nieuwe bestellen. Hierover belde de webshop mij terug en adviseerden (nogal dringend) er nog een andere bij te bestellen. Ik heb dat toen gedaan. Het prijsverschil in mijn voordeel hiervan is 20 euro. DIt heb ik tot op heden niet terug ontvangen.
Van deze 2e levering was er 1 niet goed. Deze wilde ik retourneren en daarvoor mijn geld terug. De webshop weigert dit omdat zij aangeeft in haar algemene voorwaarden te hebben opgenomen dat wanneer je eenmaal aan het ruilen bent, je niet meer je geld terug kan krijgen. Inmiddels zijn we ruim 5 weken verder, heb ik nog geen nieuw produkt ontvangen en het bedrag van 20 euro nog steeds niet terugontvangen. Ik heb inmiddels 2 mails gestuurd en verzocht het aan mij verschuldigde bedrag te betalen en, gelet op het feit dat we inmiddels 5 weken verder zijn, ik ook mijn geld voor het geretourneerde artikel terug wil (en dus nog steeds niet wil ruilen). De webshop weigert geld terug te betalen en ik heb dus ook nog steeds geen nieuw produkt. Ik heb de gang van zaken ook gemeld bij Consuwijzer.nl. Ik vraag me af in hoeverre hier sprake is van oplichting.
Hoor graag.
Grt,
Ca. 6 weken geleden heb ik 2 beha's besteld bij BHsupport.nl.
Deze waren beiden niet goed. Ik wilde deze retourneren en 1 nieuwe bestellen. Hierover belde de webshop mij terug en adviseerden (nogal dringend) er nog een andere bij te bestellen. Ik heb dat toen gedaan. Het prijsverschil in mijn voordeel hiervan is 20 euro. DIt heb ik tot op heden niet terug ontvangen.
Van deze 2e levering was er 1 niet goed. Deze wilde ik retourneren en daarvoor mijn geld terug. De webshop weigert dit omdat zij aangeeft in haar algemene voorwaarden te hebben opgenomen dat wanneer je eenmaal aan het ruilen bent, je niet meer je geld terug kan krijgen. Inmiddels zijn we ruim 5 weken verder, heb ik nog geen nieuw produkt ontvangen en het bedrag van 20 euro nog steeds niet terugontvangen. Ik heb inmiddels 2 mails gestuurd en verzocht het aan mij verschuldigde bedrag te betalen en, gelet op het feit dat we inmiddels 5 weken verder zijn, ik ook mijn geld voor het geretourneerde artikel terug wil (en dus nog steeds niet wil ruilen). De webshop weigert geld terug te betalen en ik heb dus ook nog steeds geen nieuw produkt. Ik heb de gang van zaken ook gemeld bij Consuwijzer.nl. Ik vraag me af in hoeverre hier sprake is van oplichting.
Hoor graag.
Grt,
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webshop geeft geen geld terug
Nee, hier is geen sprake van oplichting. Wel van het overtreden van de wet. Bij online aankopen heeft u 14 dagen herroepingsrecht en kunt u zonder opgaaf van reden de koop ongedaan maken. U hoort dan het volledige bedrag (minus evt verpakkingskosten) terug te krijgen.
Echter, voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Echter, voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Het valt nog maar te bezien of een BH een hygiene product is. Sowieso dient het product dan verzegeld te zijn en voorzien van de juiste waarschuwing. In een winkel pas je als vrouw ook gewoon een bh aan en daarna gaat het terug in het schap.NeoDutchio schreef:Echter, voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Bovendien is de reden waarom de webshop de retour weigert onwettig. Ook bij een omruiling houd je het recht de koop alsnog te ontbinden. Daarbij is de datum van levering van het geruilde artikel leidend.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Ruiling kun je zien als het herroepen van de koop en het gelijk tijdig doen van een tweede bestelling. Bij herroeping moet de verkoper al het geld terug betalen en mag dus geen verpakkingskosten o.i.d. in rekening brengen. De verzendkosten retour zijn voor rekening van de verkoper, tenzij de verkoper heeft aangegeven dat dit voor rekening is van de koper. Als de verkoper deze kosten voor zijn rekening heeft genomen, dan mag hij die wel in mindering brengen op het betaald geld.
Artikel 6:230p aanhef en onder f, 3° BW schreef:De consument heeft geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop betreffende de levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
Artikel 6:230r lid 1 BW schreef:De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
De handelaar draagt de bewijslast voor zijn informatieplicht.Artikel 6:230s lid 2 BW schreef:De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webshop geeft geen geld terug
Op het moment dat de verpakking waarin het product verpakt zit beschadigd is mogen er kosten berekend worden voor het herverpakken. De ondernemer hoeft natuurlijk geen risico te lopen als de consument besluit een verpakking kapot, danwel kwijt te maken.alfatrion schreef:Ruiling kun je zien als het herroepen van de koop en het gelijk tijdig doen van een tweede bestelling. Bij herroeping moet de verkoper al het geld terug betalen en mag dus geen verpakkingskosten o.i.d. in rekening brengen. De verzendkosten retour zijn voor rekening van de verkoper, tenzij de verkoper heeft aangegeven dat dit voor rekening is van de koper. Als de verkoper deze kosten voor zijn rekening heeft genomen, dan mag hij die wel in mindering brengen op het betaald geld.
Artikel 6:230p aanhef en onder f, 3° BW schreef:De consument heeft geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop betreffende de levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.Artikel 6:230r lid 1 BW schreef:De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.De handelaar draagt de bewijslast voor zijn informatieplicht.Artikel 6:230s lid 2 BW schreef:De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Slechts wanneer verder beschadigd is dan nodig om het product te kunnen proberen. Een product in een blisterverpakking dat onmogelijk zonder openknippen kan worden gebruikt, kan nooit in vermindering worden gebracht als herverpakking.NeoDutchio schreef:Op het moment dat de verpakking waarin het product verpakt zit beschadigd is mogen er kosten berekend worden voor het herverpakken. De ondernemer hoeft natuurlijk geen risico te lopen als de consument besluit een verpakking kapot, danwel kwijt te maken.
En zelfs als de verpakking meer beschadigd is dan nodig, hoeft het niet zo te zijn dat de verkoper automatisch kosten in rekening mag brengen. De verkoper moet bewijzen dat de schade door de koper is aangericht en niet al bestond voor aflevering. Een vrijwel onmogelijke zaak.
In de praktijk komen die kosten waarover jij spreekt dus nauwelijks voor.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Met het bestellen en betalen ga je ook akkoord met hun voorwaarden.
Ruilen is coulance, alleen bij fout product mag het retour.
Een witte bestellen en zwarte leveren... of matige kwaliteit maar de reden retour en of het gepast is en/of uitgepakt bepalen of het retour mag of geruild.
Verder zijn er enkele webshops die naast gratis leveren boven bepaald bedrag voor retour wel kosten rekenen!
Zowel Uw kosten van retour sturen als de gratis verzending die niet meer gratis is.....
Ja, je moet wel iets doen als je ziet hoe vaak er erg veel retour komt en dat geeft grote verliezen.
Dan moet je wel creatief met voorwaarden worden.
Bij retour dus de verzendkosten van zowel terug sturen als de heen kosten die niet meer met product verrekend worden.
Alleen bij fout product wat niet goed is doen ze dat niet.
Ruilen is coulance, alleen bij fout product mag het retour.
Een witte bestellen en zwarte leveren... of matige kwaliteit maar de reden retour en of het gepast is en/of uitgepakt bepalen of het retour mag of geruild.
Verder zijn er enkele webshops die naast gratis leveren boven bepaald bedrag voor retour wel kosten rekenen!
Zowel Uw kosten van retour sturen als de gratis verzending die niet meer gratis is.....
Ja, je moet wel iets doen als je ziet hoe vaak er erg veel retour komt en dat geeft grote verliezen.
Dan moet je wel creatief met voorwaarden worden.
Bij retour dus de verzendkosten van zowel terug sturen als de heen kosten die niet meer met product verrekend worden.
Alleen bij fout product wat niet goed is doen ze dat niet.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Stofzuigertje, je zit weer fout. Koop op afstand is over het algemeen altijd te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst. Er zijn uiteraard uitzonderingen en het kan best zijn dat ondergoed daar onder valt.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Dat geldt niet voor een koop op afstand. Dan heb je het wettelijke recht de koop te ontbinden. Er zijn al vele webshops met grote bedragen beboet omdat ze ontbinding weigerden.stofzuigertje schreef:Met het bestellen en betalen ga je ook akkoord met hun voorwaarden.
Ruilen is coulance, alleen bij fout product mag het retour.
Een witte bestellen en zwarte leveren... of matige kwaliteit maar de reden retour en of het gepast is en/of uitgepakt bepalen of het retour mag of geruild.
Nee dit is het ondernemersrisico.Verder zijn er enkele webshops die naast gratis leveren boven bepaald bedrag voor retour wel kosten rekenen!
Zowel Uw kosten van retour sturen als de gratis verzending die niet meer gratis is.....
Ja, je moet wel iets doen als je ziet hoe vaak er erg veel retour komt en dat geeft grote verliezen.
Ja dan zorgen dat je weinig retour krijgt door klanten goed te informeren en goede producten te leveren. verder is de wet de wet en als je je daar niet aan wenst te houden dan stop je maar met je webshopje.Dan moet je wel creatief met voorwaarden worden.
Bij retour dus de verzendkosten van zowel terug sturen als de heen kosten die niet meer met product verrekend worden.
Alleen bij fout product wat niet goed is doen ze dat niet.
Re: Webshop geeft geen geld terug
EXACT. En terecht !!!NeoDutchio schreef: voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Re: Webshop geeft geen geld terug
NeoDutchio schreef:
Echter, voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Onzin! De winkel/webshop heeft het ruilen al toegestaan. En daar gaat het helemaal niet om. U heeft weer eens niet goed gelezen wat er nu werkelijk staat. Misschien handig om toch maar eens te doen!
Re: Webshop geeft geen geld terug
Esceha schreef:EXACT. En terecht !!!NeoDutchio schreef: voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Niet terecht! Kan gewoon geruild c.q. retour gezonden worden zolang de verpakking niet is geopend!
Re: Webshop geeft geen geld terug
Uw hele reactie is alweer totale nonsense! Waar haalt u die onzin toch telkens weer vandaan..? Hou eens op met reageren op onderwerpen waar u blijkbaar helemaal niets van af weet...stofzuigertje schreef:Met het bestellen en betalen ga je ook akkoord met hun voorwaarden.
Ruilen is coulance, alleen bij fout product mag het retour.
Een witte bestellen en zwarte leveren... of matige kwaliteit maar de reden retour en of het gepast is en/of uitgepakt bepalen of het retour mag of geruild.
Verder zijn er enkele webshops die naast gratis leveren boven bepaald bedrag voor retour wel kosten rekenen!
Zowel Uw kosten van retour sturen als de gratis verzending die niet meer gratis is.....
Ja, je moet wel iets doen als je ziet hoe vaak er erg veel retour komt en dat geeft grote verliezen.
Dan moet je wel creatief met voorwaarden worden.
Bij retour dus de verzendkosten van zowel terug sturen als de heen kosten die niet meer met product verrekend worden.
Alleen bij fout product wat niet goed is doen ze dat niet.
Re: Webshop geeft geen geld terug
schrijf de shop een brief of mail als ze daarop antwoorden emt de eis dat u binnen 14 dagen uw geld retour wilt, voldoen ze hier niet aan, zet dat ook in de brief, zet u er een deurwaarder op en aldus komen er deurwaarderskosten bij voor hen...
u heeft gewoon recht op geld terug, geruild of niet...
u heeft gewoon recht op geld terug, geruild of niet...
Re: Webshop geeft geen geld terug
Wél terecht. Als de verpakking niet is geopend - hetgeen hier dus wel is gebeurd - is niet te beoordelen of het artikel voldoet aan de wens.Boesta schreef:Niet terecht! Kan gewoon geruild c.q. retour gezonden worden zolang de verpakking niet is geopend!Esceha schreef:EXACT. En terecht !!!NeoDutchio schreef: voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Je bevestigt dus wat Boesta zegt en bent het blijkbaar helemaal niet met NeoDutchio eens?Esceha schreef:Wél terecht. Als de verpakking niet is geopend - hetgeen hier dus wel is gebeurd - is niet te beoordelen of het artikel voldoet aan de wens.Boesta schreef:Niet terecht! Kan gewoon geruild c.q. retour gezonden worden zolang de verpakking niet is geopend!Esceha schreef:
EXACT. En terecht !!!
Re: Webshop geeft geen geld terug
Retorische vraag.
Re: Webshop geeft geen geld terug
De vraag is 1) of een BH ongeschikt zou zijn om terug te zenden omwille van de hygiëne; en 2) of het product verzegeld was aangeboden. Over het algemeen mag je BH's in de winkel passen, dus kan de eerste vraag ontkennend worden beantwoord.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Webshop geeft geen geld terug
Het maakt nogal wat uit of iemand in een paar minuten een BH past in een paskamer of dat ze er een dag mee rondloopt. Het eerste kan je controleren als winkelier, het laatste niet.olaf79 schreef:Het valt nog maar te bezien of een BH een hygiene product is. Sowieso dient het product dan verzegeld te zijn en voorzien van de juiste waarschuwing. In een winkel pas je als vrouw ook gewoon een bh aan en daarna gaat het terug in het schap.NeoDutchio schreef:Echter, voor hygiene producten geldt er een uitzondering. En een BH valt daar onder. Normaal is het niet mogelijk om lingerie terug te sturen. Immers, u kunt dan ook een tweede hands stuk lingerie ontvangen.
Re: Webshop geeft geen geld terug
Je mag BH's passen omdat ze over het algemeen niet teruggenomen worden nadat ze verkocht zijn.alfatrion schreef:De vraag is 1) of een BH ongeschikt zou zijn om terug te zenden omwille van de hygiëne; en 2) of het product verzegeld was aangeboden. Over het algemeen mag je BH's in de winkel passen, dus kan de eerste vraag ontkennend worden beantwoord.