Ik bestelde bij Athleteshop.nl 2 Schwalbe Buitenbanden voor mijn fiets en een fietstas.
De produkten werden geleverd in een ietwat strakke plastic verpakking. Een van de buitenbanden was geheel vervormd op 3 plaatsen en niet meer bruikbaar. De tas was volgens specificatie 18 ltr inhoud (maten waren niet aangegeven op de site) dus kon niet geverifieerd worden, maar de tas bleek veel kleiner (max 14,5 ltr). Contact opgenomen, waarna foto’s werden gevraagd en de maten van de tas. Deze opgestuurd, kreeg ik het antwoord dat het wel mee viel en de banden goed gebruikt konden worden, en de tas ook elders met 18 ltr spec. werd aangeboden. Ik kon de produkten wel terugsturen tegen eigen kosten, dus niet kosteloos. Ruilen kon ook niet zomaar, werd mij gezegd. Volkomen onterechte conclusie van deze verkoopmedewerker. Dus gebeld mer verziek de verkoopmanager te spreken. Dit kon niet want was niet aanwezig. Er moest even overleg gepleegd. Meisje kwam terug aan de telefoon, en had met haar manager gesproken (!), die was het eens met de conclusie dat de produkten wel goed waren. Nogmaals de manager zelf aan de lijn vevraagd. Maar dat mocht ze niet doen, zij ze. Dus eerst gelogen en waarschijnlijk nogmaals gelogen.
Dit gaat om het principe dat een webshop toegestuurde ondeugdelijke produkten kosteloos dient terug te nemen of te ruilen tegen goede produkten! Nu wordt de klant opgezadeld met en niet te gebruiken produkten en moet er ook nog eens kosten voor maken! Dit kan toch echt niet? Zulke bedrijven moeten worden aangepakt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webshop neemt ondeugdelijk produkt niet kosteloos terug
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Webshop neemt ondeugdelijk produkt niet kosteloos terug
Het kan schijnbaar wel. Wat is nu precies je vraag, er staan genoeg topics op het forum die je antwoord kunnen geven wat je nu kunt doen.jmurris schreef:Dit kan toch echt niet? Zulke bedrijven moeten worden aangepakt!
Re: Webshop neemt ondeugdelijk produkt niet kosteloos terug
Retourneren
Volgens de wet Koop op Afstand heeft u na het doen van aankopen bij ons het recht op een bedenkperiode van 14 dagen na aflevering van het product. Wij verhogen dit zelfs naar een bedenkperiode van 30 dagen, zodat u meer tijd heeft om te beslissen of u het product wilt houden. Binnen deze periode mag een product terug worden gestuurd zonder opgaaf van reden. Deze periode start op de dag dat het product in ontvangst is genomen door of namens de klant. U stuurt de producten naar ons terug zonder vertraging en niet later dan 30 dagen vanaf de dag dat u heeft gecommuniceerd het product terug te willen sturen. Het volstaat als u de aankopen terug stuurt voordat de genoemde periode van 30 dagen is verlopen. Enkel de retourkosten zijn voor uw eigen rekening.
U kunt eenvoudig producten uit uw order bij ons retour melden. Dit kunt u doen door in te loggen op onze website en naar “mijn account” te gaan. Hier vindt u een overzicht van al uw bestellingen en onderaan kunt u uw retouraanvraag regelen. U kunt op de onderstaande link klikken om naar uw account te gaan: Accountpagina
Voor meer informatie over het retourneren, verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden:
Dit staat er op hun site, dus je kan gewoon retourneren.
Volgens de wet Koop op Afstand heeft u na het doen van aankopen bij ons het recht op een bedenkperiode van 14 dagen na aflevering van het product. Wij verhogen dit zelfs naar een bedenkperiode van 30 dagen, zodat u meer tijd heeft om te beslissen of u het product wilt houden. Binnen deze periode mag een product terug worden gestuurd zonder opgaaf van reden. Deze periode start op de dag dat het product in ontvangst is genomen door of namens de klant. U stuurt de producten naar ons terug zonder vertraging en niet later dan 30 dagen vanaf de dag dat u heeft gecommuniceerd het product terug te willen sturen. Het volstaat als u de aankopen terug stuurt voordat de genoemde periode van 30 dagen is verlopen. Enkel de retourkosten zijn voor uw eigen rekening.
U kunt eenvoudig producten uit uw order bij ons retour melden. Dit kunt u doen door in te loggen op onze website en naar “mijn account” te gaan. Hier vindt u een overzicht van al uw bestellingen en onderaan kunt u uw retouraanvraag regelen. U kunt op de onderstaande link klikken om naar uw account te gaan: Accountpagina
Voor meer informatie over het retourneren, verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden:
Dit staat er op hun site, dus je kan gewoon retourneren.
-
- Berichten: 32625
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Webshop neemt ondeugdelijk produkt niet kosteloos terug
Het merk Schwalbe ken ik wel, dat is een goed merk. Maar zoals bij die webshop de beschrijving is? Het ziet er een beetje vreemd uit, ik zou eerlijk gezegd niet snel daar iets bestellen. Dingen waar ik moeite mee heb, heb ik even zwart gezet. Dan heb ik het nog niet eens over de rest. En wat voor een keurmerk is het 'Beslist.nl- topwinkel' keurmerk? Of het 'shops keurmerk'?jmurris schreef:Ik bestelde bij Athleteshop.nl 2 Schwalbe Buitenbanden voor mijn fiets en een fietstas.
De produkten werden geleverd in een ietwat strakke plastic verpakking. Een van de buitenbanden was geheel vervormd op 3 plaatsen en niet meer bruikbaar. De tas was volgens specificatie 18 ltr inhoud (maten waren niet aangegeven op de site) dus kon niet geverifieerd worden, maar de tas bleek veel kleiner (max 14,5 ltr). Contact opgenomen, waarna foto’s werden gevraagd en de maten van de tas. Deze opgestuurd, kreeg ik het antwoord dat het wel mee viel en de banden goed gebruikt konden worden, en de tas ook elders met 18 ltr spec. werd aangeboden. Ik kon de produkten wel terugsturen tegen eigen kosten, dus niet kosteloos. Ruilen kon ook niet zomaar, werd mij gezegd. Volkomen onterechte conclusie van deze verkoopmedewerker. Dus gebeld mer verziek de verkoopmanager te spreken. Dit kon niet want was niet aanwezig. Er moest even overleg gepleegd. Meisje kwam terug aan de telefoon, en had met haar manager gesproken (!), die was het eens met de conclusie dat de produkten wel goed waren. Nogmaals de manager zelf aan de lijn vevraagd. Maar dat mocht ze niet doen, zij ze. Dus eerst gelogen en waarschijnlijk nogmaals gelogen.
Dit gaat om het principe dat een webshop toegestuurde ondeugdelijke produkten kosteloos dient terug te nemen of te ruilen tegen goede produkten! Nu wordt de klant opgezadeld met en niet te gebruiken produkten en moet er ook nog eens kosten voor maken! Dit kan toch echt niet? Zulke bedrijven moeten worden aangepakt!
Een lekke band behoort tot het verleden. De onplatbare band met vernieuwd profiel: de SmartGuard anti-leklaag uit een hoogelastisch, speciaal caoutchouc is bijzonder sterk. Deze laag biedt ingereden scherpe voorwerpen zoals b.v. glasscherven en kleine steentjes een constante weerstand. Zelfs een ingereden punaise kan deze beschermlaag niet doordringen. De SmartGuard lekbeschermingslaag heeft vrijwel geen invloed op de rolweerstand. De Marathon Plus "loopt" net zo licht als een band zonder lekbescherming! E-bike ready
Re: Webshop neemt ondeugdelijk produkt niet kosteloos terug
Als een band langdurig is opgevouwen kan deze ook na montage de knikken vertonen na oppompen tot de 4 bar druk die ze meestal hebben.
Gewoon retour afzender en niet eens proberen.
De tas, als je buitenmaten neemt en iets ruiger rekende is 18 liters voor de verpakking mogelijk, niet de inhoud... en dat doen ze helaas vaker.
Een pak melk van 1 liter hoorde de inhoud te zijn maar bij nameten buitenzijde kom ik op veel hoger volume!
Ja, ik noem dit bewust maar je mag dat pak niet voor 1,25 liter verkopen!
Bij fiets tassen helaas wel, ongeveer 18 liters!
Gewoon zonder reden retour en geld terug, klagen helpt niet omdat alle 18 liter tassen dit hebben bij dit merk.
Een 25 liter tas kopen waar slechts 23 in passen...
En als alles retour, heb je voor bestellen gelezen wat de voorwaarden waren van verzendkosten?
Soms gratis, soms zelf betalen in ik heb ook in mijn webshop Gratis bezorgen geschreven en de retour zelf betalen was iets beetje veel kleinere letters....
Een retour moet gecontroleerd worden op product en verpakking, niet beschadigd en geeft werk zonder winst.
Daarom doen vele wel gratis bezorgen maar niet de retour gratis tenzij het een fout van webshop is en je een totaal verkeerde kreeg!
U kreeg het bestelde en bij een normale winkel had je ook deze foute te kleine tas kunnen ontvangen.
Alleen als je de 25 liter bestelde en 18 liter kreeg mag je gratis retour.....
Gewoon retour afzender en niet eens proberen.
De tas, als je buitenmaten neemt en iets ruiger rekende is 18 liters voor de verpakking mogelijk, niet de inhoud... en dat doen ze helaas vaker.
Een pak melk van 1 liter hoorde de inhoud te zijn maar bij nameten buitenzijde kom ik op veel hoger volume!
Ja, ik noem dit bewust maar je mag dat pak niet voor 1,25 liter verkopen!
Bij fiets tassen helaas wel, ongeveer 18 liters!
Gewoon zonder reden retour en geld terug, klagen helpt niet omdat alle 18 liter tassen dit hebben bij dit merk.
Een 25 liter tas kopen waar slechts 23 in passen...
En als alles retour, heb je voor bestellen gelezen wat de voorwaarden waren van verzendkosten?
Soms gratis, soms zelf betalen in ik heb ook in mijn webshop Gratis bezorgen geschreven en de retour zelf betalen was iets beetje veel kleinere letters....
Een retour moet gecontroleerd worden op product en verpakking, niet beschadigd en geeft werk zonder winst.
Daarom doen vele wel gratis bezorgen maar niet de retour gratis tenzij het een fout van webshop is en je een totaal verkeerde kreeg!
U kreeg het bestelde en bij een normale winkel had je ook deze foute te kleine tas kunnen ontvangen.
Alleen als je de 25 liter bestelde en 18 liter kreeg mag je gratis retour.....
Re: Webshop neemt ondeugdelijk produkt niet kosteloos terug
Het retourneren is het punt niet, het gaat om de kosten. Volgens de door jou (overigens in een zeer slecht leesbare kleur) gequote tekst zijn de kosten voor eigen rekening.madfred schreef:"Enkel de retourkosten zijn voor uw eigen rekening."
Dit staat er op hun site, dus je kan gewoon retourneren.
Het bovenstaande gaat echter over het herroepingsrecht, terwijl de discussie van TS meer richting nonconformiteit en/of dwaling gaat. En daarbij zijn de kosten gewoon voor de webwinkel.
De vraag blijft natuurlijk wel of je deze discussie over 7 euro gaat winnen, of dat het je alleen maar meer frustratie oplevert.