LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Engelen Schoenmode, verbaasd door negatieve ervaring

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
klant12321

Engelen Schoenmode, verbaasd door negatieve ervaring

Ongelezen bericht door klant12321 »

Op 1 september 2012 heb ik schoenen besteld via de webshop van Engelen Schoenmode. De schoenen waren afgeprijsd van 99,95 voor 19,95 (Shepherd boots, oude collectie).

Ik heb in mijn bestelling via de webshop aangegeven dat ik de schoenen op wil halen bij het filiaal van Engelen in Zwolle. In de bevestigingsmail stond dat het betreffende filiaal mij telefonisch op de hoogte zou stellen zodra mijn bestelling daadwerkelijk kan worden opgehaald.

Omdat ik nog niet gebeld was over mijn bestelling, heb ik op 12 september 2012 een mail naar de verkoopadministratie gestuurd, waarin ik vroeg of de schoenen bij het filiaal in Zwolle binnen zijn, en wanneer er contact met mij zou worden opgenomen.

Gisteren (20-9-2012) ontving ik een voicemail van het filiaal in Zwolle met de vraag of ik nog interesse had in mijn bestelling, en of ik contact op wilde nemen. Anders zouden de schoenen weer worden teruggestuurd.

Vanmorgen (21-9-2012) ben ik naar Zwolle gegaan om mijn bestelling op te halen. Ik sprak de verkoopster aan over mijn bestelling via de webshop. Ze pakte de schoenen uit een kast. Ze vroeg mij wanneer ik de schoenen had besteld. Ik antwoordde begin september. Vervolgens merkte ze op dat dat al bijna een maand geleden is.

Vervolgens een vreemde reactie van de verkoopster: ze belde iemand, en na het telefoongesprek zei ze dat ik de schoenen niet kan krijgen voor 19,95, omdat ik ze 1 september besteld heb, en nu pas op kom halen! Ze vroeg er vervolgens 50 euro voor, en ze zei dat ze een uitzondering maakte.
Dit ook vanwege het volgende: dezelfde schoenen worden bij Van Engelen nu weer verkocht voor 99,95 (in de winkel en in de webshop).

Ik heb gezegd dat ik het niet terecht vond dat ik er 50 euro voor moest betalen aangezien ik ze besteld heb voor 19,95, en ik gisteren nog door hen gebeld ben om ze op te halen. Maar de verkoopster bleef bij haar standpunt (50 euro). Ik durfde in de winkel niet verder tegen de verkoopster in te gaan.
Maar ik heb ze wel laten staan.

Mijn schoenen haal ik voortaan bij een andere winkel.

(Is mijn verontwaardiging terecht of onterecht? Heeft Engelen Schoenmode correct gehandeld?)

Leo The Emperor

Re: Engelen Schoenmode, verbaasd door negatieve ervaring

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

klant 1234 schreef:Is mijn verontwaardiging terecht of onterecht? Heeft Engelen Schoenmode correct gehandeld?)
Nee, uw verontwaardiging is terecht. Dit slaat werkelijk nergens op.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mee eens dat je verontwaardiging terecht is, wat een behandeling.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik ben ook sprakeloos, dit kan echt niet :shock:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik ben toch eens benieuwd naar de schoenmaat van de verkoopster en of die toevallig dezelfde is als die van u...

Wat een firma zeg.. Wel goed dat u voet bij stuk heeft gehouden en niet gezwicht bent.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Emmy75 schreef:Ik ben toch eens benieuwd naar de schoenmaat van de verkoopster en of die toevallig dezelfde is als die van u...

Wat een firma zeg.. Wel goed dat u voet bij stuk heeft gehouden en niet gezwicht bent.
:lol:

TS je verontwaardiging is helemaal terecht. Niet dat het er voor jou nog wat toe doet, maar ik zou de afhandeling toch doormailen naar de verkoopadministratie.

Emmy75

Jolijn schreef: :lol:
:lol: het valt me nu pas op...
Jolijn schreef: TS je verontwaardiging is helemaal terecht. Niet dat het er voor jou nog wat toe doet, maar ik zou de afhandeling toch doormailen naar de verkoopadministratie.
Eens, al is het maar even om het signaal af te geven.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Op 1 september 2012 heb ik schoenen besteld via de webshop van Engelen Schoenmode. De schoenen waren afgeprijsd van 99,95 voor 19,95 (Shepherd boots, oude collectie).

Ik heb in mijn bestelling via de webshop aangegeven dat ik de schoenen op wil halen bij het filiaal van Engelen in Zwolle. In de bevestigingsmail stond dat het betreffende filiaal mij telefonisch op de hoogte zou stellen zodra mijn bestelling daadwerkelijk kan worden opgehaald.
Je hebt van de bestelling toch ook een bevestigingsmail gekregen, waar schoenmaat, kleur, artikelnummer en prijs opstaat?

Heb je de schoenen dan niet betaald bij de bestellingsprocedure?
U kunt tijdens het bestelproces kiezen uit één van bovenstaande betaalmogelijkheden. Na afronding van de betaling ontvangt u direct een bevestigingsmail van ons.
Ik zou dan het bevestigingsmail, doorsturen naar de klantenservice van het bedrijf, want dit is echt niet normaal.

Klantenservice

Bij vragen over de bestelling kan je contact opnemen middels telefoon of email via onderstaande gegevens.

[email protected] of 0575 59 11 13

Bij inhoudelijke product vragen kunt u contact opnemen via onderstaande gegevens.

[email protected] of 0575 59 11 14

Uw vragen worden op kantooruren beandtwoord. Wij proberen z.s.m te reageren, iig binnen 2

werkdagen.

PS
Heb ik net nog op hun website gevonden:
Wat alle filialen gemeen hebben is dat in alle winkels de schoenen van kwalitatief hoogwaardig materiaal gemaakt zijn en dat met de winkel en het personeel een gezellige sfeer nagestreefd wordt, waar de klant met plezier komt.

Nagestreefd, betekend, wij proberen, maar blijkbaar lukt het dan niet. :lol:

Emmy75

nevermind schreef:Heb je de schoenen dan niet betaald bij de bestellingsprocedure?
Het gebeurt wel vaker dat dit niet hoeft als ervoor gekozen wordt de artikel op te halen in een filiaal zoals TS gekozen heeft.

nevermind

Emmy75 schreef:
nevermind schreef:Heb je de schoenen dan niet betaald bij de bestellingsprocedure?
Het gebeurt wel vaker dat dit niet hoeft als ervoor gekozen wordt de artikel op te halen in een filiaal zoals TS gekozen heeft.
:?:

Nergens in de voorwaarden is een afhalen in een filiaal beschreven.
Betaalmogelijkheden

Alle prijzen zijn inclusief BTW en inclusief verzendkosten(bij aankopen boven 50,-) Dit geldt voor verzendingen binnen Nederland. We bieden de mogelijkheid te betalen via:
- iDeal - u betaalt dan via uw eigen bank;
- Overboeking via de bank -
uw pakket wordt verzonden zodra de overboeking bij ons binnen is. (alleen voor buitenland)

U kunt tijdens het bestelproces kiezen uit één van bovenstaande betaalmogelijkheden. Na afronding van de betaling ontvangt u direct een bevestigingsemail van ons.
Dit lijkt mij duidelijk, misschien lees je iets anders.
Trouwens is het meestal zo, dat je een bestelling alleen met betaling kunt afronden.

Emmy75

nevermind schreef:
Emmy75 schreef:

Betaalmogelijkheden

Alle prijzen zijn inclusief BTW en inclusief verzendkosten(bij aankopen boven 50,-) Dit geldt voor verzendingen binnen Nederland. We bieden de mogelijkheid te betalen via:
uw pakket wordt verzonden zodra de overboeking bij ons binnen is. (alleen voor buitenland)

U kunt tijdens het bestelproces kiezen uit één van bovenstaande betaalmogelijkheden. Na afronding van de betaling ontvangt u direct een bevestigingsemail van ons.
Trouwens is het meestal zo, dat je een bestelling alleen met betaling kunt afronden.
De OP van TS wel gelezen ??

nevermind

Emmy75 schreef:
nevermind schreef:
Emmy75 schreef: Het gebeurt wel vaker dat dit niet hoeft als ervoor gekozen wordt de artikel op te halen in een filiaal zoals TS gekozen heeft.

Betaalmogelijkheden

De OP van TS wel gelezen ??

Ik lees beide, vooral wat in de voorwaarden staat.
De tekst van TS hoef niet altijd precies helemaal juist te zijn.
Daarvoor mijn vraag aan TS, waarom niet betaald via de website.
Maar blijkbaar zijn nu de voorwaarden niet relevant, een andere keer weer wel.

Emmy75

De voorwaarden van dit bedrijf zijn sowieso nogal krom en veel zaken zijn maar half of helemaal niet beschreven. Daardoor zou het me niet verbazen als in de webshop wel gekozen kan worden voor ophalen, maar dat het er niet bijstaat op de site bijvoorbeeld.

Gesloten