LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoopste supermarkt?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Superduper

Re: Goedkoopste supermarkt?

Ongelezen bericht door Superduper »

Tja het is zo relatief wie er het goedkoopst is. de beste maatstaf is denk ik om uit te gaan van je eigen winkelwagen met produkten. het is alleen maar mogelijk om deze te vergelijken met andere supers. Ik persoonlijk ben iemand die uitgaat van kwaliteit en service. Ik koop relatief veel A merken en als ik dan kijk naar de supermarkten ( A&H, Jumbo, Hoogvliet en een kleine Digros die deze merken voeren bij mij in de buurt ( leidschendam/voorburg. stuk den haag) dan wint de Jumbo duidelijk op prijs en service kwaliteit van A&H en Hoogvliet. Digros heeft een beperkter assortiment maar de A merken die ze hebben zijn net zo prettig geprijsd als bij Jumbo.

Ik ben het zeker met Sophie eens dat als je veel A merken koopt A&H zeer zeker duur is. De onzin die sommige mensen spuien dat als je je A merken kunt permitteren je niet moet zeuren over 2 cent is natuurlijk een non argument. want tenslotte waarom zou je naar A&H gaan als je bij Jumbo voor dezelfde A merken minder betaald. Trouwens er zijn een aantal produkten die echt veel meer dan 2 cent schelen bij Jumbo.

In de loop van de tijd heb ik een aantal A merk produkten vergeleken bij A&H, Hoogvliet en Jumbo en Jumbo kwam beduidend lager uit. Wat mij ook opvalt is dat A&H vaak ook duurder is met zijn bonus produkten in vergelijk met de inkoop voordeel produkten bij Jumbo.

De service vind ik ook bij Jumbo beter het helpt dat zij een formule hebben met 7 beloftes ( bv produkt met houdbaarheids datum van vandaag of morgen is gratis meenemen ) dit schept namelijk duidelijkheid en het personeel wordt gelijk getraind met deze 7 beloftes.
Hoe vaak heb ik niet bij A&H ( Ja voor sommige produkten ga ik nog naar Appie daar de Jumbo die niet heeft of de kwaliteit bij Ap is beter ) in de rij gestaan met alle kassa's niet open maar wel die open waren meer dan 4 mensen voor je. Die loze belofte van nog een kassa erbij heb ik niet al te vaak in aktie gezien. Het valt mij ook op trouwens dat mensen in de rij klagen dat er geen kassa erbij komt maar zij niet iemand ( klanten service of liever een management persoon ) daar op aan spreken. Ik persoonlijk spreek daar altijd een bedrijfsleider of assistent op aan want het heeft geen zin om een medewerker daar mee te confronteren. It all comes from the top.

Sorry voor deze lange reactie.....

bedankt voor jullie aandacht

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

A&H
Welke supermarkt is dat...?

Superduper

Sorry dhc maar ik begrijp je vraag niet. Wat bedoel je met welke supermarkt? misschien is mijn verhaal onduidelijk? misschien kun je je de vraag iets beter stellen/uitleggen

bedankt.

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Hij bedoelt welke winkel is A & H, zoals jij in je bericht vermeld A&H, aan elkaar.
Jij zal vast AH bedoelen :wink:

Fabel

Ongelezen bericht door Fabel »

of wellicht de bekende ketens CA,HM, VD

Waarom trouwens voor die paar cent verschil jezelf niet het beste gunnen? Fruit is bij AH toch echt het best, brood is er ook erg goed. Ik verbaas me iedere keer weer over de lange rijen bij de Dirk met mensen die overjarig fruit en zuivel meenemen voor een paar cent. Echt ranzig.

mar42

Ieder heeft zijn eigen keus. En niet iedereen kan met zijn salaris bij AH zijn boodschapen doen.
Uit een test is lidl met zijn groent en fruit het best.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor de keuze in groente en fruit en brood ga ik liever naar de grote Jumbo dan naar AH. Bij de Jumbo heb ik veel meer keuze, bv. bij veel groente en fruit de keuze tussen budget, gewoon en biologisch en ook nog eens veel 'exotische' soorten. Ook bij brood heb ik de keus tussen fabrieksbrood, in de winkel (af)gebakken brood en echt warme bakkers brood.

De AH groente en fruit zien er trouwens vaak wel netjes of mooi uit, maar mijn ervaring is dat de smaak vaak niet zo goed is. Het komt nog wat te onrijp aan in de winkel, waardoor het wel steviger is en er mooier uit ziet, maar minder smaakt.

Superduper

Tja sorry maar mijn NL is ook niet meer wat het is geweest daar ik na een jaar of 16 in GB ( G&B :) ) gewoond te hebben pas weer terug ben in dit land.

Natuurlijk bedoelde ik AH. Daar ik 85% van mijn boodschappen bij Jumbo doe en de rest bij AH en dus elke week in beide zaken kom is mijn ervaring dat op een paar uitzonderingen na ( ananas, aardappelen en mango's welke beter is bij AH) de kwaliteit van groenten & fruit hetzelfde is.

Brood koop ik nooit bij een supermarkt daar ik persoonlijk de kwaliteit zeer gemiddeld vind en dus uitwijk naar een echte bakker.

Ik moet trouwens wel nog even kwijt dat ik supermarkten in NL erg gemiddeld vind in vergelijk met bv. bepaalde supermarkt ketens in GB of Duitsland maar goed dat is niet het onderwerp.

Veel plezier deze week met je wekelijkse supermarkt bezoek..........

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Dat mensen een beetje op de prijs letten is niet erg, maar sommige mensen schieten wel enorm door, tegen het ziekelijke aan.
Als een product bij de Aldi een cent goedkoper is dan bij de AH, dan gaan ze daar naartoe.

Als ze boodschappen gaan doen zijn het centenneukers, maar als er dan carnaval is, zuipen ze er wel kapitalen er doorheen.

Of met oud en nieuw de sierbuitenverlichting aan en dan er ook behoorlijk wat geld er doorjassen, maar bij de dagelijkse boodschappen gaan centenneuken.

Daar heb ik dus geen begrip voor.

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

AH is gewoon de beste simpel , en echt lache dit al is BV de Lays chip 5 cent goedkoper bij supermarkt B dan rijd men daar heen ,hier bekeken als men dan naar de jumbo rijd dan is dat +- 6 km heen en dus ook terug is 12 km rijden voor 5 cent mmm weet niet waar jullie auto op rijd maar de mijne nogsteeds op DURE brandstof ,simpele zielen die mensen hoor..

Ok je kan fietsen maar 12 km voor 5 cent alsjublieft zeg dan heb je echt niks te doen hoor..

mar42

Dat ligt eraan hoever die winkels van elkar afliggen, er zijn ook plaatsen waar al die winkels bij elkaar in buurt liggen. Dus dan kan je niet spreken over 12 km heen en terug.

RTD-Z

Dat zal best tuurlijk , maar dan nog ben je droevig als je voor 5 cent alle winkels afstruint maargoed ieder zn meug.

En als je niet werkt heb je daar tijd zat voor he :) (voor de mensen die dat doen dus)

mar42

Precies ieder zijn keus en heeft niks te maken met, dat je droevig bent als je zoiets doet.

RTD-Z

dat is jou mening , paar centen is gewoon droevig als je nou over euro's praat naja ok maar dat is het nooit dus ja je kan maar niks te doen hebben he :)

Superduper

Het spijt me maar sommige mensen brengen de dingen wel erg overdreven. het gaat niet om 5 cent natuurlijk want als je eenmaal bij een prettiger geprijsde supermarkt bent en ik zou zeggen dat dat elke mainstream ( dus supers zonder A merken uitgesloten ) supermarkt is behalve AH.

Ik bv heb een Hoogvliet, Jumbo en AH dicht bij elkaar ( 4 min fietsen, ja ja geen auto ) en uitgaande van de produkten die ik in mijn winkel wagen gooi is het voor mij duidelijk dat AH gewoon duurder is en dan heb ik het nog geen een s over de meer fouten die op de bon staan , de service die te wensen over laat, de langere tijd die je in de rij staat en dan vernoem ik helemaal niet de kleinere AH's ( vaak franchises ) die stinken en smerig zijn.

je kunt niet uitgaan van wekelijkse folder prijzen want je hebt het hele pakket aan boodschappen nodig. Ik heb toevalligerwijs 3 supers vlakbij ( Hoogvliet, AH en Jumbo) Ik heb bij alle 3 de prijzen vergeleken van mijn wekelijkse produkten en voor mij is Jumbo het best geprijsd en de service het best.
Het is maar waar je prioriteiten liggen en dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit of je betaaldof onbetaald werk uitvoert.

RTD-Z

Superduper je kraamt totale onzin uit..

De prijzen van jou genoemde supers zijn net zo duur als AH het ene artikel is goedkoper de ander juist duurder en service bij de Jumbo ??? nou echt niet hoor..

Maar dit gezeik moet maar is afgelopen zijn overal heb je wat en qua prijzen is het allemaal gelijk tis maar net wat je nodig heb..

Dus mensen moeten maar ss stoppen met zeuren , als je AH zo slecht vind is het toch raar dat ze weer nummer 1 geworden zijn in het levensmiddelen rapport de omzet stijgen blijft en klanten aantal ook dat zijn FEITEN en niet een persoonlijke waardeloze mening.

Maargoed blijft u lekker fietsen dan gaan mensen met verstand gewoon naar een goede super AH dus.

Fabel

Ongelezen bericht door Fabel »

maar de hamvraag is: hoeveel supers heeft Superduper in de buurt? :wink:

mar42

Nou hou dan ook eens op met je eigen gezeur, als een ander vind, dat zijn supermarkt waar de boodschappen gedaan worden, goedkoper vind dan AH, laat diegene dan ook eens in zijn waarde.

En zit een ander niet af tezeiken om zijn keuze van supermarkt.
Niemand is verplicht bij AH boodschappen te doen. En fijn voor je dat AH op nr 1 staat.

RTD-Z

Dat kom waarschijnlijk omdat je zelf altijd zeurt Mar42... en jahoor iedereen doet boodschappen waar men wilt in jou geval de voedselbank toch ??

doeiiiii

cliff

Ongelezen bericht door cliff »

Jeetje wat een doos zeg die mar42.

Zullen we met z'n alle naar de ALDI gaan of de LIDL kunnen we alles lekker zelf uitpakken.
AH is gewoon een hele fijne zaak om je boodschappen te doen.
En duur??pfff ze hebben gewoon iedere week aanbiedingen,moet je daar maar eens gebruik van maken.
Kijk maar eens naar die leuke reclame van AH,zijn altijd orgineel, en dan probeer super de boer het weer na te maken.
Die gasten kunnen niets zelf verzinnen.

Gr

Gesloten