LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetwinkel goedkoper dan dezelfde winkel
Internetwinkel goedkoper dan dezelfde winkel
Hallo,
Onlangs heb ik een duikwinkel een duikpak gekocht.
Nu kwam ik er later achter dat op de onlinewinkel van dezelfde duikzaak het pak 30euro goedkoper is. Ik ben teruggegaan naar de winkel en dit aangegeven. Hier werd mij verteld dat deze 30 komt omdat er in de winkel tijd een aandacht aan je besteed wordt. Het verschil van 30 kreeg ik dus niet terug. Mag dit nu zomaar?
Nu kwam ik er later achter dat op de onlinewinkel van dezelfde duikzaak het pak 30euro goedkoper is. Ik ben teruggegaan naar de winkel en dit aangegeven. Hier werd mij verteld dat deze 30 komt omdat er in de winkel tijd een aandacht aan je besteed wordt. Het verschil van 30 kreeg ik dus niet terug. Mag dit nu zomaar?
Re: Internetwinkel goedkoper dan dezelfde winkel
Of dit mag? Geef eens één goede reden waarom niet. De winkelier heeft al een goede reden gegeven waarom het wel gebeurd.mikesanne schreef:Hallo,
-
Ja, dit mag.
Koop = koop en de winkel is niet verplicht u uw geld of het verschil in prijs terug te geven.
Als het product ondeugdelijk was had u de koop kunnen ontbinden, maar nu heeft de winkelier gelijk.
Het is dan ook raadzaam om bij grote aankopen voor het kopen goed rond te kijken en te Googlen en niet daarna.
Koop = koop en de winkel is niet verplicht u uw geld of het verschil in prijs terug te geven.
Als het product ondeugdelijk was had u de koop kunnen ontbinden, maar nu heeft de winkelier gelijk.
Het is dan ook raadzaam om bij grote aankopen voor het kopen goed rond te kijken en te Googlen en niet daarna.
-
Het klinkt raar maar dit mag inderdaad...
Zo zijn er nog meer voorbeelden:
Benzine bij een onbemande pomp is vaak goedkoper dan bij een bemande pomp terwijl beide tankstations van dezelfde keten zijn...
Ook hier is het een geval van extra service door de aanwezigheid van personeel dat u te woord staat.
Deze mensen moeten uiteraard ook betaald worden
Zo zijn er nog meer voorbeelden:
Benzine bij een onbemande pomp is vaak goedkoper dan bij een bemande pomp terwijl beide tankstations van dezelfde keten zijn...
Ook hier is het een geval van extra service door de aanwezigheid van personeel dat u te woord staat.
Deze mensen moeten uiteraard ook betaald worden
mikesanne
Ik zal het je nog sterker vertellen. De verkoper verkoopt in een winkel aan koper A een ipad voor 399 euro (waar een andere potentiële koper bijstaat). Daarna wil klant B exact dezelfde ipad kopen. Waarop de verkoper zegt: dat is dan 499 euro voor u. Waarop klant B zegt dat de prijs niet klopt. De verkoopster antwoord echter: nee hoor, de vraagprijs is bij U 499 euro en als u hem niet wilt kopen, dan gaat u maar naar een andere winkel. Zo simpel ligt dat. De verkoper is baas in eigen huis!
Maxiem.
Ik zal het je nog sterker vertellen. De verkoper verkoopt in een winkel aan koper A een ipad voor 399 euro (waar een andere potentiële koper bijstaat). Daarna wil klant B exact dezelfde ipad kopen. Waarop de verkoper zegt: dat is dan 499 euro voor u. Waarop klant B zegt dat de prijs niet klopt. De verkoopster antwoord echter: nee hoor, de vraagprijs is bij U 499 euro en als u hem niet wilt kopen, dan gaat u maar naar een andere winkel. Zo simpel ligt dat. De verkoper is baas in eigen huis!
Maxiem.
-
vreemd hgenoeg is het wel zo
de site kost praktisch niets en een winkel kost personeel, water, licht, huur, verzekering , gemeente belasting en dergelijke
en het magazijn hadden ze toch al voor de winkel dus is dat in principe gratis dat zit in die wvp
of te wel winkel verkoop prijs
leuke is namelijk het ipad voorbeeld
daar is een minimaal prijs voor afgesproken als wvp
dus op het internet kan het altijd goed koper zijn
er bestaat namelijk nog geen ivp
internet verkoop prijs
dit is namelijk ook niet toegestaan door de nma
prijs afspraken zijn wettelijk niet toegestaan en daarom is Apple niet blij met nl
maar verkopen hier wel goed voor de omvang van het land
dar zit dus het verschil in met de winkel en de internet shop
de site kost praktisch niets en een winkel kost personeel, water, licht, huur, verzekering , gemeente belasting en dergelijke
en het magazijn hadden ze toch al voor de winkel dus is dat in principe gratis dat zit in die wvp
of te wel winkel verkoop prijs
leuke is namelijk het ipad voorbeeld
daar is een minimaal prijs voor afgesproken als wvp
dus op het internet kan het altijd goed koper zijn
er bestaat namelijk nog geen ivp
internet verkoop prijs
dit is namelijk ook niet toegestaan door de nma
prijs afspraken zijn wettelijk niet toegestaan en daarom is Apple niet blij met nl
maar verkopen hier wel goed voor de omvang van het land
dar zit dus het verschil in met de winkel en de internet shop
ben je helemaal terug gegaan naar die winkel om te klagen?
had je beter kunnen bellen, scheelt weer in de benzine kosten.
moet je bij hun webshop nog verzendkosten betalen? zal ook al gauw een tientje zijn bij een duikpak
als je je eigen een beetje beter voorbereid op je aankopen, had je in de winkel kunnen afdingen. hoogst waarschijnlijk had je dan wel wat korting gehad.
had je beter kunnen bellen, scheelt weer in de benzine kosten.
moet je bij hun webshop nog verzendkosten betalen? zal ook al gauw een tientje zijn bij een duikpak
als je je eigen een beetje beter voorbereid op je aankopen, had je in de winkel kunnen afdingen. hoogst waarschijnlijk had je dan wel wat korting gehad.
Het klinkt eerlijk gezegd helemaal niet raar. In principe is het vreemder als de prijzen in de stenen winkel hetzelfde zijn als in de webwinkel zoals meestal het geval is.LadySwitch schreef:Het klinkt raar maar dit mag inderdaad...
Onzin, bij de webshop betaal je geen verzendkosten, je kan het zo in de winkel ophalen.moet je bij hun webshop nog verzendkosten betalen? zal ook al gauw een tientje zijn bij een duikpak
Hier heb ik het met een tv gehad, via internet bestellen scheelt 100 euro, en in de winkel ophalen.
Moet je net weten hoor, dus TS doet er beter aan eerst volgende keer op internet te kijken.
Helemaal mee eens. Natuurlijk, zoals al genoemd, pand, personeel etc. moet ook betaald worden. Pak zal ook niet vrij van verzendingskosten worden geleverd. Dus ik denk, alles tegen elkaar afwegend, dat je misschien een tientje meer betaald hebt (na aftrek van benzine, eventueel parkeergeld en portokosten). Maar in ieder geval heb je wel de zekerheid dat je het pak meteen had en, zoals je vaak leest, geen klachten over niet leveren van een internetwinkel en wel betaald hebbend.GJvdZ schreef:Het klinkt eerlijk gezegd helemaal niet raar. In principe is het vreemder als de prijzen in de stenen winkel hetzelfde zijn als in de webwinkel zoals meestal het geval is.LadySwitch schreef:Het klinkt raar maar dit mag inderdaad...
Kul! Volgens mij horen artikelen in een winkel wettelijk van een prijskaartje voorzien te zijn. Je gaat aan de hand daarvan accoord met de aankoop. dan kan het bij de kassa niet voorkomen dat de prijs ineens wordt gewijzigd...MAXIEM schreef:mikesanne
Maxiem.
Onzin, kletsprat, lariekoek en apekool..en niet voor het eerst!
Niet minder?dhc schreef:
Kul! Volgens mij horen artikelen in een winkel wettelijk van een prijskaartje voorzien te zijn. Je gaat aan de hand daarvan accoord met de aankoop. dan kan het bij de kassa niet voorkomen dat de prijs ineens wordt gewijzigd...
Bestelt via internet kan je het zo halen in de winkel.
dus wie heeft er nu onzin, lariekoek en nog meer?
@ciske,
dat werkt niet altijd.
niet elke winkel biedt de mogelijkheid om het artikel in de winkel op te gaan halen.
maar het is wel een hele goede mogelijkheid.
ook weer iets dat je te weten komt als je eerst je huiswerk doet voor je op pad gaat om iets te kopen.
dat werkt niet altijd.
niet elke winkel biedt de mogelijkheid om het artikel in de winkel op te gaan halen.
ook weer iets dat je te weten komt als je eerst je huiswerk doet voor je op pad gaat om iets te kopen.
kokka schreef:@ciske,
dat werkt niet altijd.
Ik weet dat ook toevallig door die tv die ik toen kocht, dus bij de volgende aankoop kijk ik altijd eerst of dat in prijs scheelt, het is toch ( in mijn geval dan) 100 euro.
Een beetje te vergelijken met Wehkamp. Veel artikelen, als 't niet bevalt, kun je terugbrengen naar Kijkshop, C&A, Miss Etam. Zaken bij Wehkamp ophalen? Denk niet dat dit kan, maar indien wel, Zwolle is dan een duur geintje.
tenormin schreef:Een beetje te vergelijken met Wehkamp. Veel artikelen, als 't niet bevalt, kun je terugbrengen naar Kijkshop, C&A, Miss Etam. Zaken bij Wehkamp ophalen? Denk niet dat dit kan, maar indien wel, Zwolle is dan een duur geintje.
We hebben het hier niet over Wehkamp, ( zou wel de laatste winkel waar ik iets zou kopen).
Het gaat hier om het feit dat je via internet voordeliger uit bent, voor hetzelfde artikel dan in de winkel.
halen of verzenden doet er effe niet toe.
goed hoor, ciske.
Wat jij nu zegt is kul. Er is geen verplichting om een prijs op het product te zetten. Dat wordt alleen gedaan omdat het makkelijker is. Maar een winkel mag gewoon producten in een winkel zonder prijskaartje in de winkel zetten en dat je dan een verkoper aanspreekt om de prins te vragen. Of dat slim is is een andere discussie, maar het mag gewoon.dhc schreef:
Kul! Volgens mij horen artikelen in een winkel wettelijk van een prijskaartje voorzien te zijn. Je gaat aan de hand daarvan accoord met de aankoop. dan kan het bij de kassa niet voorkomen dat de prijs ineens wordt gewijzigd...
Ik heb van beide zaken wel,argumenten gehoord en kan voor beide ook wel de logica zien. Waar in de wet staat die verplichting om een artikel geprijsd in de winke te hebben staan? Zelfs in gerenommeerde winkels kom ik soms artikelen tegen waar bij staat "vraag de verkoper voor de prijs". Dat terwijl alles verder geprijsd is. Als het verplicht is, zal het in het wetboek staan, dus geef maar een artikel.GJvdZ schreef:Wat jij nu zegt is kul. Er is geen verplichting om een prijs op het product te zetten. Dat wordt alleen gedaan omdat het makkelijker is. Maar een winkel mag gewoon producten in een winkel zonder prijskaartje in de winkel zetten en dat je dan een verkoper aanspreekt om de prins te vragen. Of dat slim is is een andere discussie, maar het mag gewoon.dhc schreef:
@berndv, juist in gerenommeerde zaken hangen geen prijskaartjes maar als je daar naar binnen gaat heb je heus wel in je hoofd dat daar geen C&A prijzen aan te pas komen. Aangezien ik tot het onder Jan Modaal inkomen behoor ga ik (en velen met mij) natuurlijk zo'n zaak niet in. Maar tweedehands zaken zijn voor mij prima, zie ik gelijk de (lage) prijzen.