LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intratuin
Intratuin
Vanavond heb ik een krabpaal aangeschaft bij de Intratuin.. De doos was al beschadigt maar de verkoopster garandeerde dat, dat niks betekende voor de inhoud.
Maar bij thuiskomst en het openen van de doos, zagen we meteen wat er mis was.
Alle "planken" dus het onderstel waar de krabpaal op staat is zwaar beschadigd en de andere planken en prulletjes ook.
Nu is de intratuin vanavond niet meer open dus ik sta nu met mijn bek vol tanden om het zo te zeggen.
Nu staat er bij de garantie op de site van intratuin:
Ruilen bij Intratuin
Op vertoon van de kassabon kunnen binnen- en buitenplanten tot 7 dagen na aankoop worden geruild. Overige artikelen kunnen tot 14 dagen na aankoop worden geruild, mits onbeschadigd, in de originele verpakking en met kassabon. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet worden geruild.
Op dit moment vraag ik me af of ik überhaupt nu wel mijn geld terug krijg?
Omdat de schade niet door ons is toe gedaan maar waarschijnlijk bij het vervoeren van de leverancier.
Wat nu?
Maar bij thuiskomst en het openen van de doos, zagen we meteen wat er mis was.
Alle "planken" dus het onderstel waar de krabpaal op staat is zwaar beschadigd en de andere planken en prulletjes ook.
Nu is de intratuin vanavond niet meer open dus ik sta nu met mijn bek vol tanden om het zo te zeggen.
Nu staat er bij de garantie op de site van intratuin:
Ruilen bij Intratuin
Op vertoon van de kassabon kunnen binnen- en buitenplanten tot 7 dagen na aankoop worden geruild. Overige artikelen kunnen tot 14 dagen na aankoop worden geruild, mits onbeschadigd, in de originele verpakking en met kassabon. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet worden geruild.
Op dit moment vraag ik me af of ik überhaupt nu wel mijn geld terug krijg?
Omdat de schade niet door ons is toe gedaan maar waarschijnlijk bij het vervoeren van de leverancier.
Wat nu?
Re: Intratuin
Gewoon terug gaan en een nieuwe vragen.
Re: Intratuin
Mijn ervaring is dat intratuin wel een goede service heeft, dus maak je niet zo druk
Re: Intratuin
Ja vervelend is het wel, maar eerst gewoon eens terug naar intratuin als ze weer open zijn. Daar uitleggen wat er aan de hand is en hoe het gegaan is rond de aankoop. Daar netjes, rustig, kalm en correct het gesprek aangaan. Noem het forumdeformatie dat ik dit er even expliciet bijzet, sja we hebben al wat gelezen hierzo.wens schreef:Vanavond heb ik een krabpaal aangeschaft bij de Intratuin.. De doos was al beschadigt maar de verkoopster garandeerde dat, dat niks betekende voor de inhoud.
Maar bij thuiskomst en het openen van de doos, zagen we meteen wat er mis was.
Alle "planken" dus het onderstel waar de krabpaal op staat is zwaar beschadigd en de andere planken en prulletjes ook.
Nu is de intratuin vanavond niet meer open dus ik sta nu met mijn bek vol tanden om het zo te zeggen.
Nu staat er bij de garantie op de site van intratuin:
Ruilen bij Intratuin
Op vertoon van de kassabon kunnen binnen- en buitenplanten tot 7 dagen na aankoop worden geruild. Overige artikelen kunnen tot 14 dagen na aankoop worden geruild, mits onbeschadigd, in de originele verpakking en met kassabon. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet worden geruild.
Op dit moment vraag ik me af of ik überhaupt nu wel mijn geld terug krijg?
Omdat de schade niet door ons is toe gedaan maar waarschijnlijk bij het vervoeren van de leverancier.
Wat nu?
Naar aanleiding van de reactie (hopenlijk is het verhaal al genoeg) kunt u altijd nog uw strategie bepalen. Mocht het niet lukken, kunt u altijd hier terecht voor advies. U heeft naar mijn mening wel recht op een ander exemplaar of uw geld terug omdat het product niet conform is. Ook als het aanbieding, laatste exemplaar of zoiets is.
Voor de volgende keer als een doos beschadigd is, neem een ander exemplaar of neem de moeite in de winkel toch even de inhoud te controleren. Als de winkel dit niet wil, laat het liever staan. Spaart gewoon weer een schrikreactie, tripje naar de winkel en een hoop tijd enzo.
Re: Intratuin
Hallo wens, zou me maar niet al te druk maken, hoor. Intratuin (althans de 2 bij ons in de buurt) zijn behoorlijk soepeltjes. Ook kan je naar de verkoopster vragen die zich vast nog wel kan herinneren dat je gisteren al op de kapotte doos heb gewezen. Je hebt je bon, dus zo snel mogelijk terug naar Intratuin. Mocht je niet gelijk in de gelegenheid zijn dan even bellen.
Re: Intratuin
Dus u plempt maar een klacht op dit forum nog voordat u intratuin de kans heeft gegeven om het probleem op te lossen ?wens schreef:
Nu is de intratuin vanavond niet meer open dus ik sta nu met mijn bek vol tanden om het zo te zeggen.
Belachelijk.
Re: Intratuin
Duidelijker kan het niet!crazyme schreef:Dus u plempt maar een klacht op dit forum nog voordat u intratuin de kans heeft gegeven om het probleem op te lossen ?wens schreef:
Nu is de intratuin vanavond niet meer open dus ik sta nu met mijn bek vol tanden om het zo te zeggen.
Belachelijk.
Als je na de aankoop achter de kassa de doos open maakt, dan verlaat je de winkel niet, en je kan aantonen, dat de inhoud beschadigt is, en dan eventueel de verkoper met wie je gesproken hebt, erbij halen.Voor de volgende keer als een doos beschadigd is, neem een ander exemplaar of neem de moeite in de winkel toch even de inhoud te controleren. Als de winkel dit niet wil, laat het liever staan. Spaart gewoon weer een schrikreactie, tripje naar de winkel en een hoop tijd enzo.
Ik denk toch, dat wij het hier met een volwassen mens te doen hebben,die het eenvoudige niet zelf kan oplossen.
Re: Intratuin
Dag wens, ben je al teruggeweest naar de Intratuin met je krabpaal en bonnetje? Laat je het nog even weten? Zou wel zo aardig zijn.
Re: Intratuin
Ja natuurlijk is dat ook een mogelijkheid. Hoe dan ook ik zou in ieder geval zeggen bij beschadigde verpakkingen: controleren voordat men de winkel verlaat. 9 van de 10 keer zal het vast in orde zijn maarja.nevermind schreef:Als je na de aankoop achter de kassa de doos open maakt, dan verlaat je de winkel niet, en je kan aantonen, dat de inhoud beschadigt is, en dan eventueel de verkoper met wie je gesproken hebt, erbij halen.
Oei da's een gevaarlijke aanname op zo'n forum.nevermind schreef: Ik denk toch, dat wij het hier met een volwassen mens te doen hebben,die het eenvoudige niet zelf kan oplossen.
Re: Intratuin
Hiermee bedoelt de verkoper doorgaans "zonder opgave van redenen".wens schreef:Nu staat er bij de garantie op de site van intratuin:
Ruilen bij Intratuin
Op vertoon van de kassabon kunnen binnen- en buitenplanten tot 7 dagen na aankoop worden geruild. Overige artikelen kunnen tot 14 dagen na aankoop worden geruild, mits onbeschadigd, in de originele verpakking en met kassabon. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet worden geruild.
Bij een consumentenkoop geld geen onderzoeksplicht, zit je altijd goed als je binnen twee maanden na ontdekking bij de verkoper meld en geld er een bewijs vermoeden bij alle gebreken die binnen zes maanden na aflevering worden ontdekt. Je hebt als koper dan niet direct recht op je geld terug, maar wel op een vervangend exemplaar.
Re: Intratuin
Nou, ik neem maar aan dat wens naar wens is geholpen.
Re: Intratuin
Ja, je kunt ook schreeuwen voor je geslagen wordt....
Re: Intratuin
Tja, zo "hard" wilde ik het niet schrijven, maar denk wel dat het hierop is neergekomen.Jolijn schreef:Ja, je kunt ook schreeuwen voor je geslagen wordt....
Re: Intratuin
Pff.. van te voren al blazen en dan vervolgens niet vertellen hoe het gegaan is.. Normen en waarden?