LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo vers is vers garantie.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
olaf79

Jumbo vers is vers garantie.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jumbo supermarkt biedt de zgn vers is vers garantie. Nu wil ik graag jullie mening horen over de spelregels van deze garantie, want de winkels interpreteren ze kennelijk anders dan ik.
van de jumbo website schreef: Bij Jumbo vindt u gegarandeerd verse producten, zodat u er thuis nog zo lang mogelijk van kunt genieten. Hoe verser uw producten, hoe lekkerder. Daarom zorgen we ervoor dat onze producten nog minimaal 2 dagen houdbaar zijn na de dag waarop u deze heeft gekocht.

Zo werkt de versgarantie
-Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis
-Uitzonderingen op de versgarantie zijn: vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket vanwege de kortere houdbaarheid en het (dag) verse karakter.
-Wanneer één van deze producten een houdbaarheidsdatum van vandaag heeft, mag u dit product gratis meenemen. Vers brood valt buiten de versgarantie vanwege het dagverse karakter.
-Indien u onverhoopt een product vindt waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, ontvangt u één product met een goede datum gratis.
-We geven producten met een verstreken houdbaarheidsdatum nooit mee om redenen van productaansprakelijkheid.
Mijn interpretatie is als volgt: Elk product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen is gratis mee te nemen. Een product als vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket met een houdbaarheidsdatum van vandaag (dus alleen vandaag niet morgen), is gratis mee te nemen. Dus een pot pindakaas met houdbaarheid morgen is gratis, maar een verse zalm moot niet. Een verse zalm moot van vandaag is wel gratis.
Lees ik het zo goed want de supermarkt beweert dat vis uberhaupt buiten de garantie valt.

alfatrion

Re: Jumbo vers is vers garantie.

Ongelezen bericht door alfatrion »

vis vandaag = schenking, vis morgen = koop.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vers brood valt buiten de garantie, vis (mits er een houdbaarheidsdatum op staat) niet, zo ik de regels op de site lees.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zoals alfa en Jolijn het lezen, lees ik het ook.

olaf79

Zo lees ik het ook. Maar gisteren weigerde de supermarktmanager ons een vis mee te geven met de datum van gisteren (17 juni) dus omdat de verse vis volgens hem geheel was uitgesloten van de vers is vers garantie. Maar in mijn ogen geldt voor vis = gratis alleen als het de houdbaarheidsdatum van dezelfde dag (vandaag) heeft, want een van deze producten slaat terug op de producten die in de vorige zin genoemd zijn.
Correct toch of ben ik nou gek? :?:

Jolijn

Vlgs mij kent die manager z'n eigen regels niet.

Stel je vraag hier eens http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepag ... -default|3

olaf79

Hij kende de regels bijzonder goed. Maar hij hield bij hoog en bij laag vol dat de verse vis is uitgesloten van de garantie. Tevens vond hij het vreemd dat ik het anders las. Ik merk nu echter dat kennelijk meer mensen het lezen zoals ik en het dus niet aan mij ligt. 8)

SHS_Inc

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Denk dat je beter moet lezen maarja we zien alleen het woord GRATIS natuurlijk weer.

-Uitzonderingen op de versgarantie zijn: vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket vanwege de kortere houdbaarheid en het (dag) verse karakter.

VIS VLEES BROOD GEBAK zijn DAGvers artikelen hebben maar een datum van 1 of 2 dagen en zijn daarom UITGESLOTEN..

de manager heeft gewoon gelijk maar je heb de pest in dat je niks gratis kreeg snap ik best :-) blijft hollands natuurlijk..

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Hij kende de regels bijzonder goed. Maar hij hield bij hoog en bij laag vol dat de verse vis is uitgesloten van de garantie.
Staat er toch ook :?
Uitzonderingen op de versgarantie zijn: vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket vanwege de kortere houdbaarheid en het (dag) verse karakter.
Tevens vond hij het vreemd dat ik het anders las.
Ik ook.
Ik merk nu echter dat kennelijk meer mensen het lezen zoals ik en het
Tja.,... er zijn ook mensen die dachten dat we Europees kampioen zouden worden :wink:
Een product als vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket met een houdbaarheidsdatum van vandaag (dus alleen vandaag niet morgen), is gratis mee te nemen.
Nee , een product als vers vlees, verse vis... is UITGESLOTEN van de "gratis meeneem aktie".

Jolijn

SHS-inc en bprosman, dat zou dan betekenen dat betr. regel er twee keer staat?
1 x voor vandaag en morgen en 1 x voor vandaag?

Zo werkt de versgarantie
-Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis
-Wanneer één van deze producten een houdbaarheidsdatum van vandaag heeft, mag u dit product gratis meenemen. Vers brood valt buiten de versgarantie vanwege het dagverse karakter.
-Indien u onverhoopt een product vindt waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, ontvangt u één product met een goede datum gratis.
-We geven producten met een verstreken houdbaarheidsdatum nooit mee om redenen van productaansprakelijkheid.

Zo vreemd vind ik het niet dat het met de datum van vandaag gratis is, bij de AH is het dan met een 35% sticker.

Op welke 'één van deze producten' slaat die regel dan?
Toch op de producten die net daar voor genoemd zijn? Te weten: vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket

SHS_Inc

vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket wat van vandaga is word ook bij Jumbo afgeprijst maar horen NIET bij dat gratis meeneem gedoe dat zou een erg dure hobby voor Jumbo zijn met al die koopjesjahers ;-) dus helaas TS = Fout

Emmy75

SHS_Inc schreef:vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket wat van vandaga is word ook bij Jumbo afgeprijst maar horen NIET bij dat gratis meeneem gedoe dat zou een erg dure hobby voor Jumbo zijn met al die koopjesjahers ;-) dus helaas TS = Fout
Als de regel zo geïnterpreteerd moet worden heeft jumbo ze verkeerd geformuleerd. Als de regel zo geïnterpreteerd moet worden is de derde bullet in het lijstje totaal overbodig en hoeft niet separaat vermeld te worden. Ergo TS heeft het bij het juiste end.

Jolijn

SHS_Inc schreef:vers vlees, verse vis, vers brood, gekoelde sandwiches en vers banket wat van vandaga is word ook bij Jumbo afgeprijst maar horen NIET bij dat gratis meeneem gedoe dat zou een erg dure hobby voor Jumbo zijn met al die koopjesjahers ;-) dus helaas TS = Fout
Waarom staat die regel (vetgedrukt in mijn vorige bericht) 2 x in de versgarantieregels?
En welke 'eén van deze producten' worden er dan bedoeld?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik lees ook dat vis niet onder de versgarantie valt, en zin 3 zou eigelijk onder zin 2 moeten staan want die slaat op zin 1.

Het staat er gewoon niet goed.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Regel drie wekt de verwarring, maar maakt regel twee natuurlijk niet irrelevant.
Als vis uitgesloten is van de actie (en dat staat er duidelijk) dan is dat zo.
Het is raar om het breed tweemaal te noemen, maar dat houdt natuurlijk niet in dat vis ineens wel onder de versgarantie valt.
Ik vind het redelijk duidelijk.

Jolijn

Het staat er niet goed, omdat er kennelijk onduidelijkheid over is.

SHS_Inc

Nee hoor het erg helder alleen bij jou nog niet ;-) dus word dit topic weer een laaaange discussie omdat iemand meent gratis vis te krijgen :D

Helaas...

Emmy75

SHS_Inc schreef:Nee hoor het erg helder alleen bij jou nog niet ;-) dus word dit topic weer een laaaange discussie omdat iemand meent gratis vis te krijgen :D

Helaas...
Wat heeft regel 3 dan voor toegevoegde waarde ?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor de mensen die regel 1 niet begrepen hebben. Dubbel genaaid houdt beter.
omdat iemand meent gratis vis te krijgen
Iets wat naar vis ruikt moet je zowiezo niet in je mond stoppen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De Jumbo blijft een Brabantse toko natuurlijk dus Nederlands is niet hun moedertaal ;-)

Gesloten