LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laagste prijs garantie Praxis!
Laagste prijs garantie Praxis!
Het klinkt erg goed, laagste prijs vergelijking totdat je de * teken en de uitleg daarvan gelezen hebt. Het moet dan gaan om een identiek product. Veelal zijn de producten tussen andere bouwmarkten niet identiek? Of heb ik het mis?
Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de verwarming te laten ontluchten. Meende dat ik iets van 2,78 euro kwijt was bij de Praxis. Bij de Gamma had ik deze sleuteltjes (met veel betere kwaliteit) voor € 1,38 als ik het goed heb gehad. Dus de prijs verschillen zijn enorm. Ooit was Praxis wel lekker goedkoop, nu is meestal de Gamma het goedkoopste.
Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de verwarming te laten ontluchten. Meende dat ik iets van 2,78 euro kwijt was bij de Praxis. Bij de Gamma had ik deze sleuteltjes (met veel betere kwaliteit) voor € 1,38 als ik het goed heb gehad. Dus de prijs verschillen zijn enorm. Ooit was Praxis wel lekker goedkoop, nu is meestal de Gamma het goedkoopste.
Laatst gewijzigd door student538 op 07 feb 2012 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Laagste prijs garantie Praxis!
Dude, natuurlijk moet een product identiek zijn !student538 schreef:Het klinkt erg goed, laagste prijs vergelijking totdat je de * teken en de uitleg daarvan gelezen hebt. Het moet dan gaan om een identiek product. Veelal zijn de producten tussen andere bouwmarkten niet identiek? Of heb ik het mis?
Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten. Meende dat ik iets van 2,78 euro kwijt was bij de Praxis. Bij de Gamma had ik deze sleuteltjes (met veel betere kwaliteit) voor € 1,38 als ik het goed heb gehad. Dus de prijs verschillen zijn enorm. Ooit was Praxis wel lekker goedkoop, nu is meestal de Gamma het goedkoopste.
sommige klanten gun je de concurrent
Fijn dat je dat voor jezelf weet toch? ga je lekker naar de Gamma. Maar waarom je hier een topic over opent...student538 schreef:Ooit was Praxis wel lekker goedkoop, nu is meestal de Gamma het goedkoopste.
Bij praxis is de bedrijfscultuur veel meer gericht op de klant.
Bij de Gamma zal de klant het personeel worst zijn. Pas als er 300 man staan te wachten gaat er een extra kassa open, wil je iets uit het magazijn ophalen sta je ook een kwartier te wachten en advies vragen moet je al helemaal niet doen.....
Bij de Gamma zal de klant het personeel worst zijn. Pas als er 300 man staan te wachten gaat er een extra kassa open, wil je iets uit het magazijn ophalen sta je ook een kwartier te wachten en advies vragen moet je al helemaal niet doen.....
-
Dan zijn ze dus niet identiek.Meende dat ik iets van 2,78 euro kwijt was bij de Praxis. Bij de Gamma had ik deze sleuteltjes (met veel betere kwaliteit) voor € 1,38 als ik het goed heb gehad.
Mag ik vragen, welke kachels je gaat ontluchten?Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten.
Kachel, radiator. Maakt niet uit, zijn allemaal gelijknevermind schreef:Mag ik vragen, welke kachels je gaat ontluchten?Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten.
Daarvoor vraag ik, wat moet je aan een kachel ontluchten?crazyme schreef:Kachel, radiator. Maakt niet uit, zijn allemaal gelijknevermind schreef:Mag ik vragen, welke kachels je gaat ontluchten?Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten.
Hai.
Lijkt me logisch dat het een identiek product moet zijn, anders wordt het wel heel vreemd. Je kunt denken een sleuteltje is een sleuteltje maar toch. Als ik naar de volvo dealer ga en een nieuwe volvo wil kopen en zeg dat ik ergens anders een auto voor veel minder heb zien staan zegt de volvo dealer toch ook niet, ja mevrouw u hebt gelijk, een auto is een auto, neem die volvo maar mee voor de prijs van een suzuki. (zou wel leuk zijn overigens)
Isabel
Lijkt me logisch dat het een identiek product moet zijn, anders wordt het wel heel vreemd. Je kunt denken een sleuteltje is een sleuteltje maar toch. Als ik naar de volvo dealer ga en een nieuwe volvo wil kopen en zeg dat ik ergens anders een auto voor veel minder heb zien staan zegt de volvo dealer toch ook niet, ja mevrouw u hebt gelijk, een auto is een auto, neem die volvo maar mee voor de prijs van een suzuki. (zou wel leuk zijn overigens)
Isabel
Geldt dit niet voor al dit soort laagste prijsgaranties ? Volgens mij geldt dit ook voor de laagste prijsgaranties van de BCC, Jumbo, Mediamarkt....student538 schreef:Het klinkt erg goed, laagste prijs vergelijking totdat je de * teken en de uitleg daarvan gelezen hebt. Het moet dan gaan om een identiek product.
Bij de buren , mens waar maakt iemand zich al niet druk om.nevermind schreef:Mag ik vragen, welke kachels je gaat ontluchten?Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten.
Ciske ik vroeg welke kachels, en niet waar!ciske schreef:Bij de buren , mens waar maakt iemand zich al niet druk om.nevermind schreef:Mag ik vragen, welke kachels je gaat ontluchten?Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten.
Als je mijn vraag niet kan beantwoorden, dan laat jouw opmerking toch.
Ik ken namelijk geen kachel welke ontlucht moet worden, jij wel, dan hoor ik het graag?
Over wat voor ontzettend groot prijsverschil hebben we het eigenlijk?
nee helaas niet.Ik ken namelijk geen kachel welke ontlucht moet worden, jij wel, dan hoor ik het graag]
-
Let op : De laagste prijsgarantie geldt alleen bij die artikelen die als zodanig zijn aangeprijsd in de folder, internet winkels tellen niet mee, en de concurrent mag ook geen de laagste prijsgarantie afgeven want dan telt het ook niet
Kortom een wassen neus. (Helemaal als je weet dat Karwei en Praxis van dezelfde eigenaar zijn en identieke prijzen hanteren )
Dit zijn de voorwaarden:
Kortom een wassen neus. (Helemaal als je weet dat Karwei en Praxis van dezelfde eigenaar zijn en identieke prijzen hanteren )
Dit zijn de voorwaarden:
voorwaarden
Heb je bij Praxis een artikel gekocht dat in de Praxis-folder met een laagste prijsgarantie is aangeboden en tref je elders in Nederland binnen de looptijd van de Praxis-folder een identiek artikel voor een lagere verkoopprijs aan, dan betaalt Praxis direct het prijsverschil + 10% van dit prijsverschil aan je terug.
wil je aanspraak kunnen maken op deze prijsgarantie, dan geldt:
Het elders door jou aangetroffen artikel moet volkomen identiek zijn aan het door jou bij Praxis gekochte Laagste prijsgarantie-artikel en moet uit voorraad leverbaar zijn in de originele verpakking. Het elders door jou aangetroffen identieke artikel moet onder dezelfde secundaire voorwaarden (bezorging, installatie, garantie e.d) worden geleverd. Showroommodellen vallen niet onder deze prijsgarantie. Je hebt het identieke artikel aangetroffen bij een winkel van een Praxis concurrent die aan consumenten verkoopt in Nederland. Internet winkels zijn daarbij uitgesloten van deze regeling. De verkoopprijs van het aangetroffen identieke artikel dient op enig moment gedurende de looptijd van de betreffende Praxis-folder lager te zijn dan de door Praxis onder Laagste prijsgarantie aangeboden verkoopprijs. Binnen de looptijd van de betreffende Praxis-folder kun je aanspraak maken op de Laagste prijsgarantie regeling, door naar je Praxis bouwmarkt te gaan en daar je originele aankoopnota van het artikel met prijsgarantie te overleggen. Tevens overleg je een duidelijk document waaruit blijkt wanneer en waar het artikel is aangetroffen en met welke
verkoopprijs. Het prijsverschil dient voor de Praxis-bouwmarkt goed controleerbaar te zijn. De verkoopprijs van het aangetroffen identieke artikel dient de normale verkoopprijs of de (tijdelijke) gepubliceerde actieprijs te zijn. Deze prijsgarantie geldt niet indien de lagere verkoopprijs tot stand is gekomen door toepassing door de aanbieder van een laagsteprijsgarantie regeling of soortgelijke regeling, alsmede indien er sprake is van een afprijzing van het betreffende artikel in het kader van een uitverkoop of individuele onderhandeling. Toepassing van personeelskorting is tevens uitgesloten van deze regeling
Praxis behoudt zich het recht voor om alvorens tot uitbetaling van een prijsverschil te besluiten, een proefaankoop te doen bij de aanbieder die volgens jou het identieke artikel tegen een lagere verkoopprijs aanbiedt.
Bij vermoeden van misbruik of frauduleus handelen Is Praxis gerechtigd de aanspraak op de deze prijsgarantie af te wijzen. In geval je op grond van deze prijsgarantie een prijsverschil hebt uitbetaald gekregen en je brengt het betreffende Laagste Prijsgarantie artikel retour, dan wordt het bedrag
dat aan jou uitbetaald is in mindering gebracht op het volgens jouw originele
aankoopnota terug te betalen aankoopbedrag. Bij frauduleus handelen is Praxis gerechtigd een op grond van deze prijsgarantie het aan jou uitbetaalde prijsverschil terug te vorderen, dan wel met je te verrekenen.
Dacht ik al.ciske schreef:nee helaas niet.Ik ken namelijk geen kachel welke ontlucht moet worden, jij wel, dan hoor ik het graag]
1,40 eurozusjej21 schreef:Over wat voor ontzettend groot prijsverschil hebben we het eigenlijk?
Ik vroeg me juist af of er wel artikelen bij de Praxis verkrijgbaar zijn die bij een andere winkel ook te koop is?
Praxis is volgens mij niet van Karwei.
Karwei en Gamma zijn wel van dezelfde eigenaar. Ik vind Praxis erg duur.
Praxis is volgens mij niet van Karwei.
Karwei en Gamma zijn wel van dezelfde eigenaar. Ik vind Praxis erg duur.
-
Alle electrische merkartikelen, verf van de bekende merken, bouwblokken, cement en kalk etc. (maar die staan dan weer niet in de folder met de opmerking laagste prijsgarantie)Ik vroeg me juist af of er wel artikelen bij de Praxis verkrijgbaar zijn die bij een andere winkel ook te koop is?
-
Zeur.nevermind schreef:Mag ik vragen, welke kachels je gaat ontluchten?Ik heb laatst een "sleuteltje" gekocht voor de kachels te laten ontluchten.
Wat student (wie kan het ook anders zijn) bedoelt zijn de radiatoren van de centrale verwarming. Geen idee hoe het in Duitsland is, maar hier in Nederland moeten radiatoren van tijd tot tijd even ontlucht worden. Sleuteltje er in (ergens boven in de radiator) kwart slag draaien, en wachten tot er geen lucht meer uitkomt, maar een straaltje water.
Dan nog wel even de cv-ketel bijvullen, indien nodig.
Natuurlijk is een cv-ketel met radiatoren op zich geen kachel. Een kachel is een gaskachel, kolenkachel, of oliekachel, dat soort dingen. Maar in het dagelijkse spraakgebruik wordt ook de cv een 'kachel' genoemd. Zo van: 'ik had in oktober al de kachel aan'.
Is dat nou werkelijk zo moeilijk?