| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met TV
-
Mirjamdegraaf1981
Problemen met TV
We hebben twee en een half jaar geleden (juni/juli 2014) een Phillips TV gekocht bij Expert in Wolvega.
Binnen een half jaar hadden we problemen en hebben is er een monteur bij geweest.
Probleem deed zich later weer voor en de TV is meegenomen voor reparatie, daarna deed het probleem zich weer voor, enz. Kortom: Er is minstens vijf keer naar gekeken, waarvan zeker drie keer door de reparatiedienst van Philips zelf. De laatste keer heeft Philips besloten de koop te ontbinden, omdat de garantietermijn van 2 jaar verlopen is. Ze bieden nu €135 compensatie, op basis van de UNECO of UNETO nog wat regeling. Expert Wolvega verhoogt dit na lang aandringen tot €200.
Kortom, we hebben een TV die binnen een half jaar problemen vertoonde en daarna nooit goed meer is geweest.
Daarom verlangden wij dan ook het volledige aankoop bedrag terug. Tenslotte mag ik van een tv verwachten dat hij langer mee gaat dan een half jaar, toch?
Er zijn echter een paar punten die ook een rol kunnen spelen: Expert heeft waarschijnlijk niet alle reparaties gedocumenteerd, de reparaties door Philips zijn waarschijnlijk, onder een verkeerd serienummer geboekt, maar dat bleek gelukkig geen probleem. Eigenlijk is er over de reparatiegeschiedenis geen discussie.
Wat het wel lastig maakt: Expert Wolvega heeft inmiddels een andere eigenaar, die echter wel de service heeft overgenomen. Sterker nog, tijdens de overname was onze tv bij hen in reparatie. De nieuwe eigenaar moet nu echter kosten maken voor iets waar de vorige eigenaar aan verdiend heeft. Vandaar dat hij niet verder wil gaan dan €200. Op mijn voorstel om geen geen geld maar een andere TV te doen, kon hij om dezelfde reden niet ingaan.
Mijn vraag is: Wat kunnen we hier nog mee?
Binnen een half jaar hadden we problemen en hebben is er een monteur bij geweest.
Probleem deed zich later weer voor en de TV is meegenomen voor reparatie, daarna deed het probleem zich weer voor, enz. Kortom: Er is minstens vijf keer naar gekeken, waarvan zeker drie keer door de reparatiedienst van Philips zelf. De laatste keer heeft Philips besloten de koop te ontbinden, omdat de garantietermijn van 2 jaar verlopen is. Ze bieden nu €135 compensatie, op basis van de UNECO of UNETO nog wat regeling. Expert Wolvega verhoogt dit na lang aandringen tot €200.
Kortom, we hebben een TV die binnen een half jaar problemen vertoonde en daarna nooit goed meer is geweest.
Daarom verlangden wij dan ook het volledige aankoop bedrag terug. Tenslotte mag ik van een tv verwachten dat hij langer mee gaat dan een half jaar, toch?
Er zijn echter een paar punten die ook een rol kunnen spelen: Expert heeft waarschijnlijk niet alle reparaties gedocumenteerd, de reparaties door Philips zijn waarschijnlijk, onder een verkeerd serienummer geboekt, maar dat bleek gelukkig geen probleem. Eigenlijk is er over de reparatiegeschiedenis geen discussie.
Wat het wel lastig maakt: Expert Wolvega heeft inmiddels een andere eigenaar, die echter wel de service heeft overgenomen. Sterker nog, tijdens de overname was onze tv bij hen in reparatie. De nieuwe eigenaar moet nu echter kosten maken voor iets waar de vorige eigenaar aan verdiend heeft. Vandaar dat hij niet verder wil gaan dan €200. Op mijn voorstel om geen geen geld maar een andere TV te doen, kon hij om dezelfde reden niet ingaan.
Mijn vraag is: Wat kunnen we hier nog mee?
Re: Problemen met TV
De expert heeft dan misschien een andere eigenaar, maar is he nog steeds de expert? Dan zult u daar moeten zijn vrees ik. De verkoper is de verantwoordelijke voor het leveren van een conform product. Dat philips niet alles wil vergoeden is dan ook niet uw probleem, maar het probleem van de expert. Dat er een andere franchisenemer op de winkel is gekomen, kan wel meespelen, maar de vraag is met wie u de overeenkomst heeft gesloten, en in mijn ogen is dat toch echt expert.
Ik vind het al knap dat u ze zo vaak de kans heeft gegeven om het te repareren. 5x een reparatie vind ik wel getuigen van heel veel geduld, petje af.
Ik vind het al knap dat u ze zo vaak de kans heeft gegeven om het te repareren. 5x een reparatie vind ik wel getuigen van heel veel geduld, petje af.
Voor hoeveel heeft u de TV aangeschaft en wat kost een dergelijk toestel nu? De TV is tenslotte toch zo'n 2 jaar oud en alleen de dagwaarde zal vergoed worden.
-
Mirjamdegraaf1981
Voor een reclameprijs van 400 euro. Maar de tv is nog nooit goed geweest binnen de garantietermijn.
Heel vervelend inderdaad.
Ik kan niet in uw portemonnee kijken maar een TV van E 400 is nu helaas niets meer waard, garantie verlopen en alleen maar ergenis en gedoe.
Eén en Eén is dan snel twee, ik zou gaan voor een nieuwe en deze miskoop gauw vergeten.
En snel aanpakken die E 200,00, dat is de helft van de aanschafprijs.
(Tenminste, zo zou ik het aanpakken)
Ik kan niet in uw portemonnee kijken maar een TV van E 400 is nu helaas niets meer waard, garantie verlopen en alleen maar ergenis en gedoe.
Eén en Eén is dan snel twee, ik zou gaan voor een nieuwe en deze miskoop gauw vergeten.
Ik vrees dat het geduld van ts haar nu parten speelt. Door met die 5 reparaties eigenlijk te wachten totdat de officiele termijn verstreken is, kunnen ze nu de televisie makkelijk total loss verklaren, oftewel beyond economic repair.
Ja en dus? Probleem van TS? neen...berndv schreef:Ik vrees dat het geduld van ts haar nu parten speelt. Door met die 5 reparaties eigenlijk te wachten totdat de officiele termijn verstreken is, kunnen ze nu de televisie makkelijk total loss verklaren, oftewel beyond economic repair.
Tsja zo kun je het bekijken...maar dan is er weer een partij die de wet mag overtreden en er mee wegkomt...BL2 schreef:Heel vervelend inderdaad.
-
stofzuigertje
Als het een 32" is, online bij Expert minder als toen, dus eerder €300,- dan €400,- dus pak die kans....
Heeft de nieuwe eigenaar de boel "normaal" overgenomen of na een faillisement van de vorige eigenaar?