Achtergrond informatie
Ik heb op 16 oktober 2022 een bank gekocht bij Seats and Sofa's in Capelle aan den Ijssel voor 1300 euro (1200 euro + 100 euro bezorgen)
De bank is op 19 oktbober bezorgd en ik was die tijd druk bezig met een verhuizing hierdoor heb ik de eerste 3 weken helemaal niet op de bank gezeten. Na de 3e week was de woonkamer compleet en ben ik de bank ik gebruik gaan nemen.
Op 28 november is de bank na er een paar keer op gezeten te hebben volledig doorgezakt en begon de bank hard te kraken.
Hier heb ik video's van gemaakt waar het gekraak hard te horen is en hiermee ben ik naar het filiaal in Capelle gegaan.
Daar zeiden ze gelijk niks aan de hand komt goed, vul een klacht in op de website van het hoofdkantoor en het hoofdkantoor regelt alles met jou, dus ik stond ook zo weer buiten.
Ik heb een klacht ingediend op de website en het verhaal uitgelegd en mijn contactgegevens achtergelaten.
In de mail stond we nemen binnen 5-7 dagen contact met je op en daarna kreeg ik een mail dat ze me niet konden bereiken via de telefoon (ik heb nooit een gemiste oproep gehad) en dat ik maar naar de vestiging zelf moet gaan.
Zo begon het verhaal van kastje naar de muur. Uiteindelijk na meer dan 10 keer bellen heeft de vestiging in Capelle gezegd als je ons 76 euro betaalt dan gaan we je bank repareren.
Geld was overgemaakt en de bank is opgehaald op 9 december 2022. Er werd aangegeven dat het tussen 1 en 6 weken zou kunnen duren vaak heb je je bank na 1 week terug werd er gezegd.
Na 6 weken nog niks gehoord en na te hebben gebeld voor een update gaven ze aan het heeft geen zin om 1000 keer te bellen wees gewoon geduldig, het kan tot 12 weken duren.
Na 14 weken heb ik nog eens gebeld met de vraag voor een status update.
Toen is er gezegd je bank is al klaar je word morgen gebeld voor een afspraak.
De volgende dag ben ik niet gebeld en heb ik zelf gebeld en gaven ze aan de persoon is er vandaag niet kan je morgen bellen.
Dit heeft in totaal 2 weken geduurd waar ik elke dag heb gebeld en elke dag stond ik of de hele dag in de wacht, werd er gewoon niet opgenomen, of werd er wel opgenomen maar gezegd ja komt goed morgen hoor je van ons of als ik door ging vragen werd er gewoon opgehangen.
Uiteindelijk heb ik na 16 weken zelf de externe bezorgdienst gebeld en die gaf aan dat ze de dag ervoor de bank hebben ontvangen en dan ik de bank kon verwachten binnen een week.
Op 29 maart 2023 heb ik de bank ontvangen en ik ging erop zitten en het was precies hetzelfde zoals ik de bank heb afgeleverd voor de reparatie.
Ze hadden de bank niet eens uit de verpakking gehaald waarin het was gewikkeld toen de bank was opgehaald voor reparatie
Dat was voor mij de druppel ik heb hier video's van gemaakt en ben vrijdag 30maart naar de zaak in Capelle gegaan en heb dit uitgelegd.
Er kwam 1000 maal sorry en de vrouw aan de balie begreep het volledig, ik gaf aan ik wil mijn geld terug en zij heeft ter plaatste een annuleringsverzoek ingediend bij het hoofdfiliaal en ze gaf aan het kan 2 werkdagen duren voordat ik mijn geld terugkrijg.
Ik heb 2 weken gewacht en na 2 weken gebeld en toen gaf de mevrouw aan de balie aan het duurde effe voordat alle informatie bekend was bij het hoofdkantoor maar binnen 1 week heb je je geld terug.
Vandaag weer gebeld omdat we een week verder zijn en nu krijg ik te horen we gaan een procedure starten om te kijken wat je zegt ook echt klopt en dat het nog weken kan duren.
Ik heb aangegeven dat dit niet de afspraak is en dat ik verder wil ik ben bezig met een andere bank bij een andere winkel en heb het geld nodig zoals we ook hadden afgesproken dat ik zou terugkrijgen.
Hierop werd gezegd oke ik ga erachteraan ik werk vandaag tot 3 uur en ik bel je voor 3 uur, maar net als de andere keren is dat niet gebeurd.
Zonder te overdrijven er is misschien 15 keer in al die tijd een belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld (voor de status van mijn bank, voor het geld, voor het ophalen voor reparatie) en ik ben lettelijk 0 keer gebeld, wat de frustratie een beetje vergroot in dit verhaal.
Ik ben echt radeloos en ik wil echt helemaal niks meer met dit bedrijf te maken hebben ik kan niet uitleggen hoe erg ik me benadeeld voel en hoe zo een bedrijf kan bestaan.
Dit verbaast me ook omdat ik op het internet tientallen misschien wel meer dan honderd van dit soort verhalen lees over Seats and Sofa's en veel gaan ook over hetzelfde filiaal in Capelle aan den Ijssel. Het enige dat ik wil op dit moment is mijn geld terug.
Radeloos door slechte service Seats and Sofas
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
Waarom koopt u daar dan als er zoveel klachten zijn? Het is de bedoeling dat je vooraf gaat kijken wie de verkoper is. Seats&Sofa is een low budget winkel die niet onder de indruk is van een klant. De enige manier om het recht te halen is door de juridische weg te volgen. Uit zichzelf zullen ze niets doen.
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
Helaas is Seats en Sofas niet aangesloten bij een Geschillencommissie. Maar daar heeft u nu niets meer aan. Wel een waarschuwing voor een volgend keer om bij zulke zaken niets te meer kopen.
In artikel 8 en 9 van hun algemene voorwaarden, onderaan op hun website, staat precies waarop u aanspraak kunt maken.
Inmiddels heeft het al zo lang geduurd dat juridische maatregelen tegen Seats en Sofas nodig zijn. Meldt hun dat eerst even schriftelijk en stel ze een uiterste termijn. Bijvoorbeeld 5 werkdagen dat het opgelost moet zijn. Misschien dat ze dan wel serieuze actie gaan ondernemen.
Heeft u echter een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in, die weten precies hoe ze deze club aan moeten pakken. Geen rechtsbijstandverzekering? Wendt u dan tot het juridisch loket in uw woonplaats, die kunnen u ook hierbij helpen.
In artikel 8 en 9 van hun algemene voorwaarden, onderaan op hun website, staat precies waarop u aanspraak kunt maken.
Inmiddels heeft het al zo lang geduurd dat juridische maatregelen tegen Seats en Sofas nodig zijn. Meldt hun dat eerst even schriftelijk en stel ze een uiterste termijn. Bijvoorbeeld 5 werkdagen dat het opgelost moet zijn. Misschien dat ze dan wel serieuze actie gaan ondernemen.
Heeft u echter een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan in, die weten precies hoe ze deze club aan moeten pakken. Geen rechtsbijstandverzekering? Wendt u dan tot het juridisch loket in uw woonplaats, die kunnen u ook hierbij helpen.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
2023 schreef: ↑18 apr 2023 15:50Achtergrond informatie
Ik heb op 16 oktober 2022 een bank gekocht bij Seats and Sofa's in Capelle aan den Ijssel voor 1300 euro (1200 euro + 100 euro bezorgen)
De bank is op 19 oktbober bezorgd en ik was die tijd druk bezig met een verhuizing hierdoor heb ik de eerste 3 weken helemaal niet op de bank gezeten. Na de 3e week was de woonkamer compleet en ben ik de bank ik gebruik gaan nemen.
Op 28 november is de bank na er een paar keer op gezeten te hebben volledig doorgezakt en begon de bank hard te kraken.
Hier heb ik video's van gemaakt waar het gekraak hard te horen is en hiermee ben ik naar het filiaal in Capelle gegaan.
Daar zeiden ze gelijk niks aan de hand komt goed, vul een klacht in op de website van het hoofdkantoor en het hoofdkantoor regelt alles met jou, dus ik stond ook zo weer buiten.
Ik heb een klacht ingediend op de website en het verhaal uitgelegd en mijn contactgegevens achtergelaten.
In de mail stond we nemen binnen 5-7 dagen contact met je op en daarna kreeg ik een mail dat ze me niet konden bereiken via de telefoon (ik heb nooit een gemiste oproep gehad) en dat ik maar naar de vestiging zelf moet gaan.
Zo begon het verhaal van kastje naar de muur. Uiteindelijk na meer dan 10 keer bellen heeft de vestiging in Capelle gezegd als je ons 76 euro betaalt dan gaan we je bank repareren.
Geld was overgemaakt en de bank is opgehaald op 9 december 2022. Er werd aangegeven dat het tussen 1 en 6 weken zou kunnen duren vaak heb je je bank na 1 week terug werd er gezegd.
Na 6 weken nog niks gehoord en na te hebben gebeld voor een update gaven ze aan het heeft geen zin om 1000 keer te bellen wees gewoon geduldig, het kan tot 12 weken duren.
Na 14 weken heb ik nog eens gebeld met de vraag voor een status update.
Toen is er gezegd je bank is al klaar je word morgen gebeld voor een afspraak.
De volgende dag ben ik niet gebeld en heb ik zelf gebeld en gaven ze aan de persoon is er vandaag niet kan je morgen bellen.
Dit heeft in totaal 2 weken geduurd waar ik elke dag heb gebeld en elke dag stond ik of de hele dag in de wacht, werd er gewoon niet opgenomen, of werd er wel opgenomen maar gezegd ja komt goed morgen hoor je van ons of als ik door ging vragen werd er gewoon opgehangen.
Uiteindelijk heb ik na 16 weken zelf de externe bezorgdienst gebeld en die gaf aan dat ze de dag ervoor de bank hebben ontvangen en dan ik de bank kon verwachten binnen een week.
Op 29 maart 2023 heb ik de bank ontvangen en ik ging erop zitten en het was precies hetzelfde zoals ik de bank heb afgeleverd voor de reparatie.
Ze hadden de bank niet eens uit de verpakking gehaald waarin het was gewikkeld toen de bank was opgehaald voor reparatie
Dat was voor mij de druppel ik heb hier video's van gemaakt en ben vrijdag 30maart naar de zaak in Capelle gegaan en heb dit uitgelegd.
Er kwam 1000 maal sorry en de vrouw aan de balie begreep het volledig, ik gaf aan ik wil mijn geld terug en zij heeft ter plaatste een annuleringsverzoek ingediend bij het hoofdfiliaal en ze gaf aan het kan 2 werkdagen duren voordat ik mijn geld terugkrijg.
Ik heb 2 weken gewacht en na 2 weken gebeld en toen gaf de mevrouw aan de balie aan het duurde effe voordat alle informatie bekend was bij het hoofdkantoor maar binnen 1 week heb je je geld terug.
Vandaag weer gebeld omdat we een week verder zijn en nu krijg ik te horen we gaan een procedure starten om te kijken wat je zegt ook echt klopt en dat het nog weken kan duren.
Ik heb aangegeven dat dit niet de afspraak is en dat ik verder wil ik ben bezig met een andere bank bij een andere winkel en heb het geld nodig zoals we ook hadden afgesproken dat ik zou terugkrijgen.
Hierop werd gezegd oke ik ga erachteraan ik werk vandaag tot 3 uur en ik bel je voor 3 uur, maar net als de andere keren is dat niet gebeurd.
Zonder te overdrijven er is misschien 15 keer in al die tijd een belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld (voor de status van mijn bank, voor het geld, voor het ophalen voor reparatie) en ik ben lettelijk 0 keer gebeld, wat de frustratie een beetje vergroot in dit verhaal.
Ik ben echt radeloos en ik wil echt helemaal niks meer met dit bedrijf te maken hebben ik kan niet uitleggen hoe erg ik me benadeeld voel en hoe zo een bedrijf kan bestaan.
Dit verbaast me ook omdat ik op het internet tientallen misschien wel meer dan honderd van dit soort verhalen lees over Seats and Sofa's en veel gaan ook over hetzelfde filiaal in Capelle aan den Ijssel. Het enige dat ik wil op dit moment is mijn geld terug.
Dit soort situaties en verwikkelingen kun je beter bij de Consumentenbond melden en hen om hulp vragen.
Zij zijn in dit soort dingen gespecialiseerd en hebben een juridische dienst.
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
Je moet ze schriftelijk in gebreke stellen. Geef ze daarin een redelijke termijn om het op te lossen, kosteloos uiteraard. Vorder ook die 76 euro terug, een non conform product behoort kosteloos gerepareerd of vervangen te worden. Lossen ze het niet binnen die termijn op, dan ontbind je de koop overeenkomst. Zij kunnen dan die bank weer komen halen en jij krijgt je geld terug
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
@jeneverbes.. Is het nu werkelijk nodig iedere keer de ellenlange teksten te kopiëren? En dan iedere keer alleen melden om de consumentenbond in te schakelen ..
BL2
vindt dit leuk
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
Tsja, Seats and Sofas.....
Toen ik de naam Seats and Sofas zag, wist ik al dat het geen compliment zou worden.
Toen ik de naam Seats and Sofas zag, wist ik al dat het geen compliment zou worden.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Radeloos door slechte service Seats and Sofas
Helaas zijn wij ook gedupeerd 6 Januari jl. een bank gekocht en binnen een week al scheuren in de naden. Het was een outlet bank dus geen garantie zeggen ze. Ik had eerder nooit gegoogled naar het bedrijf en wist niet dat ze zo slecht waren. Een hele dure les! Ik heb ze vandaag een brief gestuurd van ingebrekestelling maar als ik alle verhalen zo lees zijn ze echt meedogenloos en wordt dit een lange strijd.