LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Dank voor het compliment, ik wil deze dan wel graag delen met Chris die zich ook al jaren inzet voor gedupeerde van deze bedrijven. Hij is toch wel een inspiratiebron om mij ook in te zetten voor andere gedupeerde die misschien zelf niet zo handig zijn onderlegd met Google en juridische zaken. Al ben ik zelf totaal geen jurist, door o.a. Google, overheidssites, etc ben ik veel wijzer geworden over de werkwijze van dit soort bedrijven.

Heel belangrijk is gewoon laat je niet bang en gek maken en heb geduld bij het "oplossen".

Tjeerd750
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2014 12:27

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Tjeerd750 »

SplendidClub heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden. Tijdens de toeristenmarkt is mijn vrouw aangesproken. Na de mondelinge belofte dat zij enkel €8,40 aan verzendkosten voor 1 pakket hoefde te betalen, heeft ze hiervoor getekend.

Thuisgekomen kwam ze er al snel achter dat we nu meteen aan een contract vastzitten.
Ik heb al gezien dat we in ieder geval niet moeten betalen. Moeten we nu meteen een brief sturen om dit contract te annuleren, of eerst de rekening afwachten?

Diana181080
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2014 09:12

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Diana181080 »

Ik ben ook zo stom geweest om op het aanbod in het winkelcentrum in te gaan, Studio 100, Dora allemaal leuke boekjes voor de kinderen voor een mooie aanbieding. Dus toch maar gedaan, thuis even goed het briefje bekeken en zag dat t om een automatisch incasso ging na 2 maanden het proefabonnement opgezegd, eerst gebeld met Splendid. Kreeg een meneer aan de telefoon die erg kortaf was maar het telefoontje was voldoende, het abonnement werd opgezegd. Ik vertrouwde t niet helemaal en heb het opzeggingsbriefje ook voor de zekerheid opgestuurd.
Dan ga je er toch vanuit dat je na 4 maanden van ze af bent, dus niet vandaag zie ik dat er €38,80 van mijn rekening is gehaald voor het nieuwe kwartaal. Weer gebeld met Splendid krijg een mevrouw aan de lijn die zegt dat ik het helemaal niet heb opgezegd, staat niets vermeld van een telefoontje en het briefje is ook nooit aangekomen. Maar ze wil aardig voor me zijn door het abonnement na deze periode te beëindigen (mail zou ze sturen, nog niet gebeurt), hier was ik het niet mee eens ik wil nu al geen boeken meer ontvangen. Heel gedoe aan de telefoon over t risico als ik niet betaal bla bla bla, zei al dat het erg klantvriendelijk is hoe ze tegen mij deed als klant maar dat vond ze niet belangrijk.
Dus nu de laatste incasso terug gestort en een blokkade op de incasso laten zetten door de bank, waar de bank mij wel vertelde dat t risico voor mij was wat betreft incasso kosten.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen, afwachten of een brief naar Splendid sturen met het hele verhaal.

Tjeerd750
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2014 12:27

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Tjeerd750 »

Zojuist heb ik naar $plendidclub gebeld. Daar heb ik vermeld dat de verkoper op de bon heeft geschreven dat er 1-malig €8,40 zou worden afgeschreven. Esther kon helaas de bon nog niet in het systeem vinden, dus kon ze daar niks over zeggen wat er op de bon staat. Wel werd er vermeld dat de colporteur dan een handtekening op de bon moest hebben gezet voor deze afspraak. Na mijn opmerking dat er verkoop via colportage altijd een handtekening van de verkoper op moest staan werd er gereageerd dat dit niet waar was bij Splendidclub. Vervolgens werd er gezegd dat ik dan maar een brief moest sturen als ik het er niet mee eens was. Ik heb nog vermeld dat ik geen €33,80 ging betalen waarna het gesprek heel snel was afgelopen. Volgende week nog maar eens bellen of deze bon inmiddels wel in het systeem zit.

Heel jammer dat ik net hierboven lees dat het op een normale manier stopzetten niet mogelijk is, anders had ik die mogelijkheid wel gebruikt. Voorlopig is er bij ons nog geen incasso binnengekomen, misschien heb ik geluk en gaat het deze keer bij $plendidclub mis.

Wordt vervolgd,
Tjeerd

williamashoti
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:00

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door williamashoti »

Welkom bij de groep:).

Laat je niet gek maken door hun. Ik ben ook sinds okt vorig jaar bezig om vanaf te komen. Tot op heden niks betaald en ga ik ook niet betalen.

Gr William Ashoti

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Diana181080 schreef:Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen, afwachten of een brief naar Splendid sturen met het hele verhaal.
Hey Diana,

Hier een aantal mogelijkheden en wat context. Hoop dat het helpt!

Een paar jaar terug had mijn huisgenootje het zelfde met "Kinderfun" - exact dezelfde methode en manier van doen. Ze gebruikten ook Fiad incasso zoals eerder genoemd werd als onderdeel van wat deze lui doen. Ik heb toen voor haar opgezegd door middel van een aangetekende brief die zo verwoord was dat aan hun kant actie nodig zou zijn om het tegendeel aan te tonen.

De brief zelf heb ik niet meer, maar ik had er onder andere in vermeld dat de verkopers zich schuldig maakten aan misleidende praktijken en dat door deze manier van doen de overeenkomst niet rechtsgeldig was. Doordat er dus geen rechtsgeldige overeenkomst was voor een service verklaarde ik deze dan ook als tenietgedaan en verwachtte ik dan ook geen bedragen afgeschreven te zien of pakketten te ontvangen. Daarnaast verwachtte ik dat, omdat deze situatie veroorzaakt was door fouten (leugens & oplichterij noemen wij hier dus maar fouten) van een persoon in dienst bij het bedrijf, dat enige administratieve of overige opzeggingskosten voor de rekening van het bedrijf zouden zijn. De aangetekende brief sloot ik af met iets als "Mocht ik binnen 14 werkdagen geen schriftelijke reactie van u ontvangen ga ik ervan uit dat het probleem door u is opgelost."

Hun reactie kwam in de vorm van een telefoontje aan mijn huisgenootje, bijna 2 weken later, met de mededeling dat haar opzegging niet was ontvangen. Ik confronteerde de (onvriendelijke) man met het feit dat hij getekend had voor ontvangst van de opzegging en dat, aangezien het abonnement nog niet begonnen was, hij geen andere manier had om te kunnen weten dat er überhaupt een opzegging gestuurd was. Vervolgens informeerde ik hem van het feit dat dit telefoongesprek opgenomen werd en dat hij door zijn statement aantoonde zich schuldig te maken aan onethische praktijken, dat enige poging tot afschrijving zou leiden tot stornering en aangifte bij de politie, en dat hij het verder maar mocht uitzoeken met mijn advocaat.

Er is nooit een bedrag afgeschreven van haar rekening en we hebben in ruim 3 jaar niets van ze gehoord. De conclusie die u hieruit kunt trekken is dat 1) u niet in discussie moet gaan met oplichters, want ze zijn niet te vertrouwen, 2) niet betalen en zelf ook "dreigen" (of bluffen) effectief is, en 3) dat u nooit moet betalen, want het gaat ze uiteraard alleen om het geld, en u erkent de "overeenkomst" immers niet, dus is er geen reden voor u om te betalen omdat er geen sprake is van een overeenkomst. De oplichters hebben toch geen poot om op te staan, want wat ze doen is tegen de wet OHP.

Let trouwens wel op dat er verschillende regels gelden voor overeenkomsten van voor 13 juni 2014 en daarna. In alle gevallen waar andere prijzen en beloften gedaan werden door de verkoper en de voorwaarden nog niet in uw bezit waren of ter inzage beschikbaar waren alvorens de overeenkomst getekend werd is er sprake van dwaling en dus kunt u de overeenkomst ongedaan maken. Informeer de oplichters hiervan altijd d.m.v. een aangetekende brief zodat u bewijs van ontvangst heeft.

Mochten ze dan alsnog producten sturen, zie link. U mag dan het product houden, maar dan moet u nog steeds niet betalen want anders erkent u dat er een overeenkomst is.

Voor een voorbeeldbrief en overzicht, zie links:
http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-one ... praktijken
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... ing-wegens

Diana181080
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2014 09:12

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Diana181080 »

Bedankt voor de adviezen, ik heb nu wel helaas afgelopen zaterdag een nieuw pakket van Splendid ontvangen. Ik denk dat ik deze maar retour ga zenden met een duidelijke brief erbij dat ik geen gebruik wil maken van hun producten en deze aangetekend ga verzenden. Hoop dat ik er dan wel vanaf ben want schik van alles wat ik hier over hun praktijken lees

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Diana181080 schreef:Bedankt voor de adviezen, ik heb nu wel helaas afgelopen zaterdag een nieuw pakket van Splendid ontvangen. Ik denk dat ik deze maar retour ga zenden met een duidelijke brief erbij dat ik geen gebruik wil maken van hun producten en deze aangetekend ga verzenden. Hoop dat ik er dan wel vanaf ben want schik van alles wat ik hier over hun praktijken lees
Vergeet niet afschrijvingen te storneren en eventueel hun rekening te laten blokkeren als dit doorgaat.

Vermeld ook in de aangetekende brief dat u eerder al heeft opgezegd en waarom. Benadruk dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is en dat u geen pakketten wilt ontvangen. Voeg er een termijn aan toe voor schriftelijke reactie aan hun kant en dat als deze uitblijft u ervanuit gaat dat zij het probleem hebben opgelost. Enige daaraan verbonden kosten dienen ook voor het bedrijf te zijn omdat de situatie door fouten van hen zijn veroorzaakt.

U bent in principe niet verplicht de pakketten terug te sturen als deze zonder toestemming zijn verzonden aangezien het tegen de wet is als bedrijven dit doen. Als u ze terugstuurt zouden eventuele kosten voor rekening van Splendid moeten zijn, hoewel ik niet denk dat die ze gaan betalen.

Succes!

Diana181080
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2014 09:12

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Diana181080 »

Hoi Julie,

De rekening is al geblokkeerd, maar bedankt voor de tips voor de brief daar kan ik zeker wat mee :-))

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Graag gedaan. Hoop dat het snel stopt! :mrgreen:

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Sorry dat ik de (voorbeeld) documenten nog niet klaar heb. Ben op dit moment veel onderweg voor mijn werk. Zal proberen ze deze maand nog online te zetten zodat gedupeerde deze kunnen gebruiken of minimaal tips uit halen die ze kunnen gebruiken tegen deze bedrijven zoals Splendid Club die het niet zo nauw nemen met de Nederlandse wet.

Lees in elk geval het topic goed door omdat ik al veel tips hierin heb geschreven. En laat je niet gek maken, hun "contract" en "voorwaarden" hebben geen enkele rechtsgeldigheid. Verklaar het contract direct ongeldig per aangetekende brief en vraag Splendid te bewijzen dat hun medewerker wel naar Nederlands recht heeft gehandeld binnen 14 dagen na dagtekening van uw brief. Reageren ze dan na 4 weken niet SCHRIFTELIJK dan een brief er achteraan dat ze instemmen met de inhoud van uw eerste brief en u ze niets verschuldigd bent. Vooral niets betalen anders gaat u akkoord met het "contract" en word het lastig om van ze af te komen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sanskrit schreef:Reageren ze dan na 4 weken niet SCHRIFTELIJK dan een brief er achteraan dat ze instemmen met de inhoud van uw eerste brief en u ze niets verschuldigd bent. Vooral niets betalen anders gaat u akkoord met het "contract" en word het lastig om van ze af te komen.
Een tweede brief is waarschijnlijk onnodig. U moet gewoon in de eerste brief expliciet maken dat er een reactie van hun nodig is of dat anders het bedrijf aangeeft in te stemmen met de brief/u ervanuit gaat dat het probleem door hen is verholpen en ze u dus met rust laten.

Als het wat in mijn bovenstaande posts beschreven staat gedaan wordt heeft het bedrijf geen poot om op te staan en is er geen rede om verder op hen te reageren of te communiceren. Mits het bedrijf een redelijke termijn van reageren gekregen heeft (14 dagen is redelijk) en ze dit niet schiftelijk doen, kiezen ze ervoor om verdere communicatie onnodig te maken (er is immers niets om over te praten) en verdere pogingen tot voortzetten van de onrechtsgeldige "overeenkomst" wetend tegen de wet uit te voeren. U heeft immers een ontvangstbevestiging van de eerste brief waarin dit allemaal uiteengezet is.

In zo'n geval zouden eventuele volgende toezendingen van producten en rekeningen die volgen dus onwettig zijn, mag de ontvanger de producten houden zonder te betalen, of moet het bedrijf betalen voor retourzending.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Heb trouwens de brief aan Kinderfun (is het Splendidclub onder hun oude naam) teruggevonden. Ik noemde blijkbaar een telefoontje in de brief (dit was ik vergeten). Ik kan me ook niet herinneren wat er in een mogelijk telefoongesprek vooraf plaatsgevonden heeft, maar het punt is dat de brief effectief was bij deze lui.

_______________________________________
Kinderfun
Fax: 0485 - 452 228
Tel: 0485 - 452 228
Postbus 302
5830 AH Boxmeer


[locatie], 10 maart 2011

Betreft:
Opzegging (vermeende) overeenkomst van [datum overeenkomst]; ingangsdatum april
(u kunt hier ook neerzetten "Verklaring onrechtsgeldigheid" of "tenietdoening" of iets dergelijks in plaats van opzegging)

Geachte heer/mevrouw,


Bij deze bevestig ik schriftelijk dat ik afzie van de proefactie van 3 pakketten voor een periode van 3 maanden. Uiteraard wordt ook de machtiging tot automatische incasso per direct ingetrokken.

[Zoals telefonisch is bevestigd door uw medewerker (kunt u eventueel weglaten)], (Er) zal nu geen enkele zending volgen en zullen geen bedragen worden geïncasseerd. Aangezien door een fout aan uw kant zich een misverstand heeft voorgedaan met betrekking tot de prijs en duur van uw actie, stel ik Kinderfun (nu Splendid club) bij voorbaat aansprakelijk voor eventuele schade en/of kosten die voortvloeien uit uw mogelijk wederrechtelijk handelen.

De vermeende overeenkomst is hierbij rechtsgeldig opgezegd en beëindigd.

Ik verzoek u om binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te sturen. Mocht ik binnen deze periode geen reactie van u ontvangen, acht ik deze zaak als gesloten met uw erkenning.


Met vriendelijke groet,



[naam en dergelijke]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Splendidclub / kinderfun etc. worden in de gaten gehouden:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... ten__.html

Diana181080
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2014 09:12

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Diana181080 »

Hoop dat ze snel ingrijpen op zulke praktijken, heb in ieder geval ook een klacht ingrediënt bij consuwijzer.

Van de Vuurst
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2014 09:51

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Van de Vuurst »

Ook wij zijn er ingestonken. Het verhaal was dat we enkel hoefde bij te dragen aan de verzendkosten, de boeken of zicht kregen, dat we nergens aan vast zaten en het automatisch zou stoppen na vier maanden, zonder automatische verlenging.

Bij bestudering van de bon blijkt er een compleet ander verhaal aan vast te zitten en ben je dus bijna 34 euro kwijt. Even wat nagezocht en dat is volgens mij een oneerlijke handelspraktijk. Het onjuist verstrekken van informatie mag niet. Omdat we getekend hebben bestaat er een overeenkomst met deze dubieuze partij, maar door het onjuist verstrekken van informatie kan je die als consument vernietigen. Dat heb ik dan ook gedaan middels een aangetekend schrijven. Omdat je de overeenkomst vernietigd bestaat deze niet meer en hoef je dus ook niet op te zeggen.

Nog even wat anders. Ik heb de bank gebeld en zij geven aan dat incasso's vanaf 1 augustus via sepa gaan. Zoals ik het begreep staan de incasso's voordat ze van je rekening worden afgeschreven eerst 5 dagen in een soort buffer te wachten voordat er daadwerkelijk wat wordt afgeschreven. Tijdens die 5 dagen kan je een incasso al weigeren. Ook kan je een incasso 56 (dacht ik) dagen na afboeking nog terugdraaien.

Ik hoop dat er iemand wat aan deze info heeft.



Met dank aan Consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... ing-wegens.

Beetje jammer dat we nu ruim 7 euro kwijt zijn voor de aantekende brief, maar dat zij dan maar zo.



Afzender


Aan
Splendidclub
Lijsterstraat 31
5451XJ Mill

Betreft: Vernietiging overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk

Geachte heer/mevrouw,
Op XX sloten wij een overeenkomst voor een proefactie van 4 gratis pakketten, met als voorwaarde dat ik een bijdrage in de verzendkosten van €8,40 zou betalen. Uw medewerkster vertelde van Zappelin te zijn.

Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan voor een proefperiode van 4 maanden zonder bijkomende kosten anders dan de verzendkosten van €8,40. Dit heeft uw medewerker tijdens het gesprek meerdere malen bevestigd. Het abonnement zou niet automatisch verlengd worden en er zouden expliciet geen verdere kosten dan de verzendkosten bij komen. Na het invullen van mijn gegevens kreeg ik een papiertje mee waar bij nadere bestudering uit bleek dat de kosten echter €33,40 zijn.

Het onjuist verstrekken van informatie is een misleidende handelspraktijk in de zin van artikel 6:193b lid 3 sub a van het Burgerlijk Wetboek. De consequentie van uw handelen is dat ik onze overeenkomst middels dit aangetekende schrijven vernietig.

Ik verzoek u dringend ons geen pakketten te sturen. Indien ik toch pakketten van u ontvang kunt u ze ophalen op bovenstaand adres.
Uiteraard zal ik uw incasso's niet accepteren en tegen houden. Tevens heb ik een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt. Deze manier van behandelen is niet alleen juridisch onjuist, maar ook onbeschoft.

Gezien uw handelswijze verwacht ik geen reactie en ga er dan ook vanuit dat onze overeenkomst hierbij vernietigd is. Indien u wel een reactie wilt geven ontvangen ik deze graag binnen 2 weken na dagtekening.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Politie waarschuwt voor kinderboekenclub"

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1210334 ... nclub.html

Liss87
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:50

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Liss87 »

Bij mij hetzelfde verhaal. Er werd verteld dat het gratis was en dat ik alleen verzendkosten hoefde te betalen. Ik vroeg nog of ik nergens aan vastzit en ze zei duidelijk nee het stopt automatisch je zit nergens aan vast! Wat zij mondeling heeft verteld telt ook er zijn genoeg getuigen dat ze zei JE ZIT NERGENS AAN VAST. Anders had ik het nooit gedaan.
Er is 33,80 € van mijn rekening afgeschreven ik heb dit terug laten storten maandag verstuur ik nog een aangetekende brief en alles wat ze van mijn rekening halen, laat ik terugstorten. Als ik deze verhalen lees verbaas ik mij om de hoeveelheid gedupeerden en dat het nog steeds gebeurt. Ik wil hier zo snel mogelijk vanaf zijn als ze moeilijk doen over het terugstorten ga ik aangifte doen. Misschien een tip voor mensen met zijn allen staan we sterker ?? Wat een zakkenvullers zeg.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Liss87 schreef:Bij mij hetzelfde verhaal. Er werd verteld dat het gratis was en dat ik alleen verzendkosten hoefde te betalen. Ik vroeg nog of ik nergens aan vastzit en ze zei duidelijk nee het stopt automatisch je zit nergens aan vast! Wat zij mondeling heeft verteld telt ook er zijn genoeg getuigen dat ze zei JE ZIT NERGENS AAN VAST. Anders had ik het nooit gedaan.
Er is 33,80 € van mijn rekening afgeschreven ik heb dit terug laten storten maandag verstuur ik nog een aangetekende brief en alles wat ze van mijn rekening halen, laat ik terugstorten. Als ik deze verhalen lees verbaas ik mij om de hoeveelheid gedupeerden en dat het nog steeds gebeurt. Ik wil hier zo snel mogelijk vanaf zijn als ze moeilijk doen over het terugstorten ga ik aangifte doen. Misschien een tip voor mensen met zijn allen staan we sterker ?? Wat een zakkenvullers zeg.
Vergeet niet een aangetekende brief te sturen zodat ze niet kunnen beweren dat u er wel mee akkoord bent gegaan. Beroep u dan op het feit dat u bent voorgelogen en bewaar het bewijs van ontvangst. Een voorbeeldbrief heb ik eerder gepost in dit topic.

De heer die dit "bedrijf" runt probeert namelijk met leugens (zie mijn eerdere voorbeeld uit mijn eigen ervaring) vast te houden dat er geen opzeggingen zijn geweest en u alsnog te laten betalen met dreiging van incassobureaus en dergelijke. Tot de rechter zal hij het nooit laten komen, dus sowieso nooit betalen.

Tevens vermoed ik sterk dat de werknemers van deze meneer zelf dondersgoed weten dat ze mensen aan het voorliegen en oplichten zijn, en dat deze meneer ze dit ook als opdracht geeft (ook uit mijn eigen ervaring omdat ik deze man betrapt heb op leugens via de telefoon; zie eerdere post). Het is namelijk wel erg opvallend dat ze allemaal met dezelfde leugens komen...

Forest
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2014 19:08

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Forest »

Ook wij hebben Splendid Club in een aangetekende brief vermeld dat de overeenkomst ongeldig is wegens misleiding. Haarfijn uitgelegd in de brief wat er heeft plaatsgevonden (en vooral wat er is verteld door de verkoop-persoon) en gewezen op hun plicht vanuit de Wet Oneerlijke Handelspraktijken om te bewijzen dat hun verkoop-persoon ons niet heeft misleid en wel de juiste informatie heeft verstrekt.

Niets anders dan boekenpakketten en herinneringen gekregen, maar geen reactie op de rechtsgeldigheid van de overeenkomst gekregen. Uiteraard alles netjes retour gestuurd.(en met de mobiel een filmpje gemaakt van het posten van de zendingen bij de brievenbus.) {Een must als je via Marktplaats etc. spullen per post verzend!}

Uiteindelijk een brief van GGN Incasso gehad met een aanmaning. Netjes via hun site (bezwaar) dezelfde brief ingediend die we al 4 keer naar Splendid Club hebben verstuurd. Daarop (wel) een reactie van GGN Incasso gehad met een "afwijzing ingediend bezwaar" en de mogelijkheid om binnen 5 dagen te betalen. Betalen wij niet dan worden wij gedagvaard.

Ons bezwaar is volgens GGN Incasso afgewezen omdat; "Helaas is het niet meer mogelijk om na te gaan wat er exact heeft afgespeeld."
(rare zin trouwens....)

Daaruit blijkt dus dat Splendid Club niet in staat is om te bewijzen dat hun verkoop-persoon ons niet heeft misleid en wel de juiste informatie heeft verstrekt.
Zal GGN Incasso dus maar mededelen dat wij het oneens zijn met de afwijzing van het bezwaar en dat wij dit graag "op de dag van de zitting bij de rechter schriftelijk of mondeling in willen dienen".

Ga er graag heen,.....een dagje pretpark met het gezin is net zo duur en een stuk minder leerzaam!

Gesloten