LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Na begin september een brief van GGN gekregen te hebben met een incasso van €78,80 heb ik niets meer vernomen van GGN na bezwaar gemaakt te hebben.
Nu vandaag een aangetekend pakket ontvangen zonder afzender. In het pakket waren tijdschriften voelbaar. Misschien ben ik inmiddels te achterdochtig maar ik heb het pakket niet getekend en niet in ontvangst genomen.
Zou dit een nieuwe actie zijn van de Splendid club?
Nu vandaag een aangetekend pakket ontvangen zonder afzender. In het pakket waren tijdschriften voelbaar. Misschien ben ik inmiddels te achterdochtig maar ik heb het pakket niet getekend en niet in ontvangst genomen.
Zou dit een nieuwe actie zijn van de Splendid club?
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geen idee, maar het aannemen van een pakket van onbekende afzender is geeft niet aan dat u bij hen klant wil zijn, dus ik denk niet dat aannemen vervelende consequenties zou hebben.mmaria schreef:Nu vandaag een aangetekend pakket ontvangen zonder afzender. In het pakket waren tijdschriften voelbaar. Misschien ben ik inmiddels te achterdochtig maar ik heb het pakket niet getekend en niet in ontvangst genomen.
Zou dit een nieuwe actie zijn van de Splendid club?
Let wel even goed op de bankrekening, gewoon voor de zekerheid.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Inderdaad ,wat goed dat jullie mij toch even wakker schudden van de Onnodige kosten .
Het lijkt mij heel erg handig als er een facebook account wordt aangemaakt waar alle gedupeerden kunnen aanmelden .Zo staan wij dan met ONS ALLEN heel sterk ''als'' er een dagvaarding bij één van ons terecht komt.We kunnen dan wel elkaar helpen in dat geval en massaal getuige zijn tegen Splendidclub.
Zo komt splenindidclub niet meer op straat met zijn "zogenaamd acties "en bedriegers !
Wat denken jullie ervan?
Gr.,
Het lijkt mij heel erg handig als er een facebook account wordt aangemaakt waar alle gedupeerden kunnen aanmelden .Zo staan wij dan met ONS ALLEN heel sterk ''als'' er een dagvaarding bij één van ons terecht komt.We kunnen dan wel elkaar helpen in dat geval en massaal getuige zijn tegen Splendidclub.
Zo komt splenindidclub niet meer op straat met zijn "zogenaamd acties "en bedriegers !
Wat denken jullie ervan?
Gr.,
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Riso, is nergens voor nodig. Als je binnen 14 dagen hebt geannuleerd heb je al bewijs dat er geen overeenkomst is, en anders is enige documentatie van de communicatie waarschijnlijk meer dan voldoende.
Mocht je voor het gerecht moeten komen, print dit topic (of nog een paar anderen) uit en dat geeft ook wel genoeg aan. Je bent voorgelogen, net als iedereen. Het is aan hun om aan te tonen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is, en die is er niet.
Kun je trouwens je berichten gewoon in normale (niet bold) letters doen? Dit leest vervelend.
Mocht je voor het gerecht moeten komen, print dit topic (of nog een paar anderen) uit en dat geeft ook wel genoeg aan. Je bent voorgelogen, net als iedereen. Het is aan hun om aan te tonen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is, en die is er niet.
Kun je trouwens je berichten gewoon in normale (niet bold) letters doen? Dit leest vervelend.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Oke dit geeft wel een gerust gevoel. Ik zit allemaal bewijzen te verzamelen tegen splendid club.
Nadat ik 't eerste pakketje had ontvangen heb ik de volgende dag gelijk terug gestuurd met een briefje erbij .Alles aangetekend terug gestuurd zodat zij niet kunnen beweren dat ik 't niet terug gestuurd heb.
Tot heden nooit een antwoord ontvangen. Telefonisch staan ze niet of kort te woord.
Inmiddels het bedrag gestorneerd. Nu afwachten op de incasso's en dergelijk ....
Mijn excuses voor de bold letters was meer voor de bedriegers van splendidclub bedoeld ! Ze zullen hier vast wel lezen !!
Nadat ik 't eerste pakketje had ontvangen heb ik de volgende dag gelijk terug gestuurd met een briefje erbij .Alles aangetekend terug gestuurd zodat zij niet kunnen beweren dat ik 't niet terug gestuurd heb.
Tot heden nooit een antwoord ontvangen. Telefonisch staan ze niet of kort te woord.
Inmiddels het bedrag gestorneerd. Nu afwachten op de incasso's en dergelijk ....
Mijn excuses voor de bold letters was meer voor de bedriegers van splendidclub bedoeld ! Ze zullen hier vast wel lezen !!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Bellen heeft sowieso geen zin want dan heb je geen bewijs.
Goed dat je het aangetekend hebt opgestuurd. Ik hoop dat je in de brief hebt vermeld dat je een schriftelijke reactie binnen 14 dagen verwacht en dat, wanneer deze uitblijft, voor jou de zaak is afgedaan. En dat je uiteraard splendid club bij voorbaat aansprakelijk stelt voor enige verdere annulerings en administratieve kosten aangezien het "misverstand" onder hun verantwoordelijkheid valt.
Dan ben je ingedekt en zoeken ze het maar mooi uit.
Goed dat je het aangetekend hebt opgestuurd. Ik hoop dat je in de brief hebt vermeld dat je een schriftelijke reactie binnen 14 dagen verwacht en dat, wanneer deze uitblijft, voor jou de zaak is afgedaan. En dat je uiteraard splendid club bij voorbaat aansprakelijk stelt voor enige verdere annulerings en administratieve kosten aangezien het "misverstand" onder hun verantwoordelijkheid valt.
Dan ben je ingedekt en zoeken ze het maar mooi uit.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 01 okt 2014 22:37
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Nu krijgen we een brief van Hoek & partners binnen vanwege een 'openstaand bedrag' na ongevraagde verlenging na aanvraag kennismakingspakket via Multi Media Joy 4 Kids BV --> = Splendid club....!!!
Ze hebben mij gebeld en telefonisch een proefpakket aangeboden voor een educatief boekenpakket voor onze kinderen. Als ik het pakket had ontvangen en ik wou niet meer pakketten dan hoefde ik niks te ondernemen werd me verteld. Na een paar weken kreeg ik nog een pakket en later bleek dat ze zelfs een automatische incasso ingesteld hadden en 15,95 van m;n rekening af was geschreven. Na wat over en weer gemail krijg ik geen gelijk en zeggen ze dat ik het had moeten melden dat ik geen pakketten meer wou, andersom dus. Nu heb ik via de bank dat bedrag teruggehaald van het 2e ongevraagde pakket en de aut incasso is geblokkeerd. Nu krijg ik een herinnering met dreiging incassobureau dat ik dat bedrag alsnog moet betalen binnen 7 dgn. Ze gebruiken zelfs al briefpapier van incassobureau van Hoek & partners. Ik heb ze een brief gestuurd dat ik geen overeenkomst met ze heb en ook niet wil hebben.En dat ze in strijd zijn met de wet. Ze blijven steeds terugmailen en ik krijg geen gelijk. Ik vind dit echt misleidend en ze hebben gelogen tegen mij over vervolgpakketten.
Ik weet inmiddels dat ik in mijn recht sta want wettelijk gezien mag Joy 4 kids geen vervolgzendingen nasturen en incasseren als ik daar geen toestemming voor heb gegeven, ook niet zoals ze in hun voorwaarden stellen dat ik na het proefpakket niks heb laten weten en dat ze ervan uitgingen dat ik meer pakketten wou. Dat mag niet. Ben inmiddels met Consuwijzer en een bevriende jurist bezig om dit aan te pakken.
Je kunt zeggen, och dat bedrag maak t over en doe niet moeilijk, maar dan blijven ze hiermee doorgaan en dat is juist wat ik niet wil! Gedupeerden worden bang gemaakt met deze brief met van Hoek & partners erop en gaan dan maar betalen. Helaas hebben ze nu de verkeerde voor.
Nog tips of advies, ik hoor t graag! alvast bedankt!
Ze hebben mij gebeld en telefonisch een proefpakket aangeboden voor een educatief boekenpakket voor onze kinderen. Als ik het pakket had ontvangen en ik wou niet meer pakketten dan hoefde ik niks te ondernemen werd me verteld. Na een paar weken kreeg ik nog een pakket en later bleek dat ze zelfs een automatische incasso ingesteld hadden en 15,95 van m;n rekening af was geschreven. Na wat over en weer gemail krijg ik geen gelijk en zeggen ze dat ik het had moeten melden dat ik geen pakketten meer wou, andersom dus. Nu heb ik via de bank dat bedrag teruggehaald van het 2e ongevraagde pakket en de aut incasso is geblokkeerd. Nu krijg ik een herinnering met dreiging incassobureau dat ik dat bedrag alsnog moet betalen binnen 7 dgn. Ze gebruiken zelfs al briefpapier van incassobureau van Hoek & partners. Ik heb ze een brief gestuurd dat ik geen overeenkomst met ze heb en ook niet wil hebben.En dat ze in strijd zijn met de wet. Ze blijven steeds terugmailen en ik krijg geen gelijk. Ik vind dit echt misleidend en ze hebben gelogen tegen mij over vervolgpakketten.
Ik weet inmiddels dat ik in mijn recht sta want wettelijk gezien mag Joy 4 kids geen vervolgzendingen nasturen en incasseren als ik daar geen toestemming voor heb gegeven, ook niet zoals ze in hun voorwaarden stellen dat ik na het proefpakket niks heb laten weten en dat ze ervan uitgingen dat ik meer pakketten wou. Dat mag niet. Ben inmiddels met Consuwijzer en een bevriende jurist bezig om dit aan te pakken.
Je kunt zeggen, och dat bedrag maak t over en doe niet moeilijk, maar dan blijven ze hiermee doorgaan en dat is juist wat ik niet wil! Gedupeerden worden bang gemaakt met deze brief met van Hoek & partners erop en gaan dan maar betalen. Helaas hebben ze nu de verkeerde voor.
Nog tips of advies, ik hoor t graag! alvast bedankt!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Van Hoek - die staat bekend om de niet bestaande rekeningen van videotheken (op dit forum dan).chinchilla schreef: Ze hebben mij gebeld en telefonisch een proefpakket aangeboden voor een educatief boekenpakket voor onze kinderen. Als ik het pakket had ontvangen en ik wou niet meer pakketten dan hoefde ik niks te ondernemen werd me verteld.
Je kan natuurlijk stellen dat er geen overeenkomst is - en als dit wel zo is, dan dienen ze daar rechtsgeldig bewijs voor aan te leveren (in jouw geval dus een ongewijzigd en volledig voicelog).
Aangezien ze dit of niet kunnen, of als het wel volledig is, dan staat ook die toezegging op de 'band', en is ook dan weer de vordering onrechtmatig - en kan zelfs (door dreigende taal) als oplichting of afpersing uitgelegd worden.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 01 okt 2014 22:37
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Ja klopt, maar ze wijzen me naar hun voorwaarden dat als je na hun proefpakket niks onderneemt in de vorm van een mail of telefoontje dat je automatisch een abonnement bij ze hebt met automatische incasso. Volgens de wet is dat op deze manier niet eens mogelijk dus ze hebben geen poot om op te staan. Een vriend van ons is jurist, hij heeft me precies uitgelegd hoe dit zit en hoe een incassobureau werkt en hij staat me bij indien nodig maar vooralsnog ga ik zelf reageren op de volgende driegbrieven van het incassobureau die ik zeker wel verwacht.
Laat ze maar komen, even kijken wie de langste adem heeft!
Laat ze maar komen, even kijken wie de langste adem heeft!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Ook Splendid Club voldoet mede hierdoor niet aan de wet en daarom noemde ik al dat hun algemene voorwaarden (op dit moment voldoet Splendid Club overigens helemaal niet meer aan de wet omdat hun algemene voorwaarden nergens (meer) zijn te vinden) in strijd zijn met de wet. Het is wettelijk niet toegestaan om een proefabonnement automatisch en stilzwijgend om te zetten naar een volledig abonnement. Ze hebben inderdaad geen poot om op te staan, ga je gewoon winnen.
Er is al eerder een uitspraak gedaan door een kantonrechter in Eindhoven in 2006 inzake een proefabonnement welke het bedrijf verloor en gedaagde won;
4.4 Immers: met die voorwaarde maakt BEDRIJF X het zichzelf gemakkelijk, zonder daar een rechtens te beschermen belang bij te hebben: van zo’n belang is althans niet gebleken. Daartegenover is het de klant juist moeilijk gemaakt; die moet maar zien dat hij het nodige doet om het abonnement op tijd opgezegd te krijgen, terwijl hij toch het rechtens te beschermen belang heeft dat hem niet als hij even niet oplet, en dus ongewild, een voortzetting van het abonnement aangesmeerd wordt.
4.5 Ten overvloede wordt overwogen dat de uitkomst van het gegeven oordeel in overeenstemming is met het proeftijdkarakter van de eerste tien dagen. Een proeftijd is bedoeld om de gunst van de klant te winnen; daarbij past dat de aanbieder vervolgens moeite doet om een contract te bemachtigen; niet dat de klant moeite moet doen een contract te voorkomen.
Er is al eerder een uitspraak gedaan door een kantonrechter in Eindhoven in 2006 inzake een proefabonnement welke het bedrijf verloor en gedaagde won;
4.4 Immers: met die voorwaarde maakt BEDRIJF X het zichzelf gemakkelijk, zonder daar een rechtens te beschermen belang bij te hebben: van zo’n belang is althans niet gebleken. Daartegenover is het de klant juist moeilijk gemaakt; die moet maar zien dat hij het nodige doet om het abonnement op tijd opgezegd te krijgen, terwijl hij toch het rechtens te beschermen belang heeft dat hem niet als hij even niet oplet, en dus ongewild, een voortzetting van het abonnement aangesmeerd wordt.
4.5 Ten overvloede wordt overwogen dat de uitkomst van het gegeven oordeel in overeenstemming is met het proeftijdkarakter van de eerste tien dagen. Een proeftijd is bedoeld om de gunst van de klant te winnen; daarbij past dat de aanbieder vervolgens moeite doet om een contract te bemachtigen; niet dat de klant moeite moet doen een contract te voorkomen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2014 13:40
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Wij zijn op de braderie in de laatste week van augustus 2014 aangesproken door een dame die met het verhaal aankwam dat we een mooi pakket konden aanschaffen.
Ook zij gaf aan dat alles samen €8,45 kosten en dit is bij bevestiging nogmaals toegegeven.
Op het moment dat alles op de bon werd geschreven en hierop een incasso machtiging voor 1 keer werd afgegeven begon de ellende.
Wij ontvingen de een doordruk van de bon van de dame, en zijn even de achterkant gaan lezen, hierop stond dan ook dat het 33.80 zou gaan worden, hierop zijn we direct naar de dame in kwestie gestapt, zij gaf aan dat we dit verkeerd hadden begrepen. Dat is op zich best lastig als andere mensen die erbij stonden hetzelfde hadden gehoord.
Hierop gaf ze aan de bonnen dan maar te verscheuren, ze pakt hierop haar bon en onze bon en heeft ze verscheurd, echter na een aantal weken viel het eerste pakket in de bus en de incasso werd uitgevoerd.
Deze hebben we teruggedraaid en zijn hierop direct in contact getreden met Esther, na geen reactie te hebben ontvangen kregen we pakket 2 in de bus.
Hierop wederom contact gezocht met Splendidcomputers (mevrouw de Wit), ze gaf echter aan dat er dan eerst maar controle moest komen van de handtekening, maar dit ligt bij het incassobureau maar daar horen we niks van en we weten ook geen naam.
We hebben dan ook direct daarnaar gevraagd, maar nu na 1,5 maand later en diverse mails later hebben we nog geen reactie maar wel een brief om binnen 14 dagen te betalen omdat de incasso was mislukt.
Tevens kunnen we ze niet bereiken op de genoemde tijden welke in de brief vermeld staan.
Ik heb dus het gevoel te worden opgelicht door deze organisatie.
Wie heeft er nog meer ervaring de laatste tijd met deze organisatie (Splendidcomputers), welke zich op de braderie deed voorkomen alsof ze van Nederland 3 (zappelin) waren, dit zal voor de kinderen zijn geweest.
Ook zij gaf aan dat alles samen €8,45 kosten en dit is bij bevestiging nogmaals toegegeven.
Op het moment dat alles op de bon werd geschreven en hierop een incasso machtiging voor 1 keer werd afgegeven begon de ellende.
Wij ontvingen de een doordruk van de bon van de dame, en zijn even de achterkant gaan lezen, hierop stond dan ook dat het 33.80 zou gaan worden, hierop zijn we direct naar de dame in kwestie gestapt, zij gaf aan dat we dit verkeerd hadden begrepen. Dat is op zich best lastig als andere mensen die erbij stonden hetzelfde hadden gehoord.
Hierop gaf ze aan de bonnen dan maar te verscheuren, ze pakt hierop haar bon en onze bon en heeft ze verscheurd, echter na een aantal weken viel het eerste pakket in de bus en de incasso werd uitgevoerd.
Deze hebben we teruggedraaid en zijn hierop direct in contact getreden met Esther, na geen reactie te hebben ontvangen kregen we pakket 2 in de bus.
Hierop wederom contact gezocht met Splendidcomputers (mevrouw de Wit), ze gaf echter aan dat er dan eerst maar controle moest komen van de handtekening, maar dit ligt bij het incassobureau maar daar horen we niks van en we weten ook geen naam.
We hebben dan ook direct daarnaar gevraagd, maar nu na 1,5 maand later en diverse mails later hebben we nog geen reactie maar wel een brief om binnen 14 dagen te betalen omdat de incasso was mislukt.
Tevens kunnen we ze niet bereiken op de genoemde tijden welke in de brief vermeld staan.
Ik heb dus het gevoel te worden opgelicht door deze organisatie.
Wie heeft er nog meer ervaring de laatste tijd met deze organisatie (Splendidcomputers), welke zich op de braderie deed voorkomen alsof ze van Nederland 3 (zappelin) waren, dit zal voor de kinderen zijn geweest.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 01 okt 2014 22:37
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Het geld kun je binnen 30 dagen bij de bank terug laten halen,zeker doen!En niet vergeten de automatische incasso te blokkeren!
de brieven van het incassobureau die gaan komen komen als zeer dreigend over want daar ze ze goed in. laat je niet gek maken en niet betalen, want dan blijven dit soort instanties hun gang gaan.
Het makkelijkst is om te denken ik laat t zo want dan ben je ervan af. Deze mensen hebben ze t liefste!
Wel reageren op de brieven en herinneringen die je krijgt want wie zwijgt stemt toe.
Voorbeeldbrieven zijn te vinden op radar en consuwijzer.
Succes!
de brieven van het incassobureau die gaan komen komen als zeer dreigend over want daar ze ze goed in. laat je niet gek maken en niet betalen, want dan blijven dit soort instanties hun gang gaan.
Het makkelijkst is om te denken ik laat t zo want dan ben je ervan af. Deze mensen hebben ze t liefste!
Wel reageren op de brieven en herinneringen die je krijgt want wie zwijgt stemt toe.
Voorbeeldbrieven zijn te vinden op radar en consuwijzer.
Succes!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Lees dit topic (ik en veel andere mensen geven hier tips en adviezen hoe met Splendid Club en consorten om te gaan) en zoek eens met Google, je zal versteld staan van de hoeveelheid gedupeerde. Ik ben o.a. zelf een ex-gedupeerde die actief blijft om andere te helpen.
Daar er geen contract is (verscheurd) kunt u hun vragen het contract (kopie) bij Splendid Club in bezit u toe te sturen. Krijgt u hierop geen gehoor en/of een vodje onder ogen dat niet klopt dan hebben ze geen poot om op te staan. Daarnaast is u iets anders verteld dan op schrift staat, dat heet dwaling en is wettelijk strafbaar. Geef dit direct in uw schrijven aan bij het opvragen van het (kopie) contract.
Doe altijd alles schriftelijk om zo zelf bewijs in handen te hebben/krijgen. Mondelinge (telefonische) afspraken zijn wel geldig (in tegenstelling tot wat deze club beweerd) echter moeilijk bewijsbaar. Verder niet te druk maken, daar er door de jaren heen zoveel gedupeerde zijn met hetzelfde verhaal zal er nooit een rechtszaak komen daar uw woord/ervaring heel makkelijk is te bewijzen d.m.v. alle vergelijkbare klachten op diverse websites.
Daar er geen contract is (verscheurd) kunt u hun vragen het contract (kopie) bij Splendid Club in bezit u toe te sturen. Krijgt u hierop geen gehoor en/of een vodje onder ogen dat niet klopt dan hebben ze geen poot om op te staan. Daarnaast is u iets anders verteld dan op schrift staat, dat heet dwaling en is wettelijk strafbaar. Geef dit direct in uw schrijven aan bij het opvragen van het (kopie) contract.
Doe altijd alles schriftelijk om zo zelf bewijs in handen te hebben/krijgen. Mondelinge (telefonische) afspraken zijn wel geldig (in tegenstelling tot wat deze club beweerd) echter moeilijk bewijsbaar. Verder niet te druk maken, daar er door de jaren heen zoveel gedupeerde zijn met hetzelfde verhaal zal er nooit een rechtszaak komen daar uw woord/ervaring heel makkelijk is te bewijzen d.m.v. alle vergelijkbare klachten op diverse websites.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 okt 2014 13:40
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
ter aanvulling op mijn vorige bericht, ik heb zojuist contact gehad met dhr V. van Splendid computers.
Hij gaf opeens reactie op mijn zoveelste mail maar dit keer niet naar Esther de Wit maar naar het info adres en dat ik direct kon bellen.
Overigens heeft deze reactie niks dan woede opgeleverd omdat hij al opneemt zonder naam (dan heb je wat te verbergen) en hierna aangeeft dat er wat getekend is en hij de bon zou mailen (opeens hebben ze de bon en ligt deze niet bij de incassopartner) en naar de rest van het verhaal luisterde hij al niet meer want hij bleef maar terugkomen op de bon en niet op andere feiten.
Zeker wanneer je voorlegt dat er veel gedupeerde zijn en dat er geen reactie komt e.d.
Deze man is zeer incorrect en weet donders goed dat ze de boel oplichten.
Er moet wat gebeuren tegen dit soort malafide bedrijven die expres klanten verkeerd voorlichten.
Hij gaf opeens reactie op mijn zoveelste mail maar dit keer niet naar Esther de Wit maar naar het info adres en dat ik direct kon bellen.
Overigens heeft deze reactie niks dan woede opgeleverd omdat hij al opneemt zonder naam (dan heb je wat te verbergen) en hierna aangeeft dat er wat getekend is en hij de bon zou mailen (opeens hebben ze de bon en ligt deze niet bij de incassopartner) en naar de rest van het verhaal luisterde hij al niet meer want hij bleef maar terugkomen op de bon en niet op andere feiten.
Zeker wanneer je voorlegt dat er veel gedupeerde zijn en dat er geen reactie komt e.d.
Deze man is zeer incorrect en weet donders goed dat ze de boel oplichten.
Er moet wat gebeuren tegen dit soort malafide bedrijven die expres klanten verkeerd voorlichten.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 jul 2014 09:12
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Ik heb nu ook de eerste brief binnen van GGN, ben niet van plan te betalen. Splendid geageerd zelf ook niet op mijn aangeschreven brief en komt alleen met betalingsherrinneringen aanzetten.
Tevens blijven ze nieuwe "klanten" zoeken, overal kom ik ze tegen de verkoopsters van Splenedid bij de kermis, voorstelling of het winkelcentrum. Als ik zeg dat ik nooit mee iets van Splenedid wil en er juist vanaf probeer te komen druipen ze af op zoek naar het volgende slachtoffer.
Tevens blijven ze nieuwe "klanten" zoeken, overal kom ik ze tegen de verkoopsters van Splenedid bij de kermis, voorstelling of het winkelcentrum. Als ik zeg dat ik nooit mee iets van Splenedid wil en er juist vanaf probeer te komen druipen ze af op zoek naar het volgende slachtoffer.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Hoi allen,
Helaas....ben er 18 oktober ingetrapt. Proefabb.verzendkosten...blabla.
Gelijk bovenstaande info doorgelezen van iedereen.
Besloten binnen 8 dagen (21-10) aangetekende brief te sturen wegens oneerlijke handelspraktijk. Als ik niets verneem ga ik ervan uit dat de overeenkomst vernietigd is.
Binnen 14 dagen reactie gevraagd als ze wel willen reageren..
Verzocht geen pakketten te sturen. Indien ik ze krijg kunnen ze ze ophalen...
Valt vandaag een pakket in de bus. En een standaard brief of ik 49,80 wil overmaken voor 6 pakketten. Ik had geen bankrekening nr gegeven dus geen machtiging tot afschrijven.
Maar wat doe ik nu?
Het hierbij laten en afwachten. Of nog een brief aangetekend versturen..
Geen algemene voorwaarden te vinden. En geen reactie op mijn schrijven alleen het verzoek te betalen..nou was ik akkoord met 1 pakket voor 8,30.
Maar in mijn brief wil ik er helemaal vanaf voor een oneerlijke handelspraktijk...
Iemand advies wat nu te doen?
Ben niet bang uitgevallen maar echt prettig is het niet..of moet ik er een advocaat op zetten
Maar niet voor 49,80
Helaas....ben er 18 oktober ingetrapt. Proefabb.verzendkosten...blabla.
Gelijk bovenstaande info doorgelezen van iedereen.
Besloten binnen 8 dagen (21-10) aangetekende brief te sturen wegens oneerlijke handelspraktijk. Als ik niets verneem ga ik ervan uit dat de overeenkomst vernietigd is.
Binnen 14 dagen reactie gevraagd als ze wel willen reageren..
Verzocht geen pakketten te sturen. Indien ik ze krijg kunnen ze ze ophalen...
Valt vandaag een pakket in de bus. En een standaard brief of ik 49,80 wil overmaken voor 6 pakketten. Ik had geen bankrekening nr gegeven dus geen machtiging tot afschrijven.
Maar wat doe ik nu?
Het hierbij laten en afwachten. Of nog een brief aangetekend versturen..
Geen algemene voorwaarden te vinden. En geen reactie op mijn schrijven alleen het verzoek te betalen..nou was ik akkoord met 1 pakket voor 8,30.
Maar in mijn brief wil ik er helemaal vanaf voor een oneerlijke handelspraktijk...
Iemand advies wat nu te doen?
Ben niet bang uitgevallen maar echt prettig is het niet..of moet ik er een advocaat op zetten
Maar niet voor 49,80
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Hiervan heeft u bewijs. De zaak is dus afgedaan. De overeenkomst is ontbonden binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ze mogen dus per wet geen pakketten sturen.saar71 schreef:Helaas....ben er 18 oktober ingetrapt. Proefabb.verzendkosten...blabla.
Gelijk bovenstaande info doorgelezen van iedereen.
Besloten binnen 8 dagen (21-10) aangetekende brief te sturen wegens oneerlijke handelspraktijk. Als ik niets verneem ga ik ervan uit dat de overeenkomst vernietigd is.
Binnen 14 dagen reactie gevraagd als ze wel willen reageren..
Verzocht geen pakketten te sturen. Indien ik ze krijg kunnen ze ze ophalen...
Dit pakket is dus tegen de wet in toegestuurd. U hoeft dit niet te betalen. U hoeft het ook niet terug te sturen. U mag het pakket dus houden, weggooien, ritueel verbranden, net wat u wil.saar71 schreef:Valt vandaag een pakket in de bus. En een standaard brief of ik 49,80 wil overmaken voor 6 pakketten. Ik had geen bankrekening nr gegeven dus geen machtiging tot afschrijven.
Niets. Niet betalen. Geen aangetekende brieven sturen. Dat kost alleen maar geld en u kunt toch al bewijzen dat er geen rechtsgeldige overeenkomst is. Bewaar wel enige brieven en facturen die u krijgt in een map, samen met een kopie van de aangetekende brief (met data), en het bewijs van ontvangst voor de aangetekende brief. Dit is uw dossier en daarmee kunt u zich verdedigen als het ooit tot een rechtzaak zou komen.saar71 schreef:Maar wat doe ik nu?
Het komt hoogtswaarschijnlijk niet tot een rechtzaak, want deze lui staan bekend als oplichters.
Wel zal er waarschijnlijk een brief van een incassobureau (zie reacties GGN op dit topic) volgen. Dit incassobureau kan u helemaal niets maken, dus wees niet bang. Als ze u een incassobrief sturen, stuur dan aangetekend (of via e-mail, want dan heeft u ook bewijs en dat is gratis) een bezwaarschrift waarin u uitlegt dat er geen overeenkomst is, naar dat incassobureau.
Verder kunt u alle brieven, aanmaningen, en rekeningen negeren. Gewoon bewaren en wachten op de dagvaarding. Die komt toch niet, en mocht die er komen heeft u bewijs dat er geen overeenkomst is, dus gelijk krijgen zullen ze niet.
Wat u eventueel zou kunnen doen, is een mailtje sturen naar splendid dat u ongevraagd een pakket is toegestuurd, dat dit dus niet betaald zal worden omdat er geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst, en dat ze 14 dagen hebben om het op te halen indien ze het terugwillen. Anders lekker laten zitten. Ze kunnen toch niets.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Jullie4444
Hartstikke bedankt voor uw snelle reactie en advies!
Ik kon alleen geen email adres van de splendidclub vinden?
Misschien in de vorige reacties hierboven.
Heb het pakket nog niet ritueel verbrand
Maar misschien inderdaad dat mailtje er achteraan sturen.
Ik heb de blz met handtekening voor ontvangt van de aangetekende brief ook afgedrukt voor de zekerheid.
Zal zeker alle brieven bewaren voor de zekerheid!
Hartstikke bedankt voor uw snelle reactie en advies!
Ik kon alleen geen email adres van de splendidclub vinden?
Misschien in de vorige reacties hierboven.
Heb het pakket nog niet ritueel verbrand
Maar misschien inderdaad dat mailtje er achteraan sturen.
Ik heb de blz met handtekening voor ontvangt van de aangetekende brief ook afgedrukt voor de zekerheid.
Zal zeker alle brieven bewaren voor de zekerheid!
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Geen probleem. Ooit zelf ook via een huisgenoot te maken gehad met die oplichters, maar dat was meteen opgelost met een duidelijke brief en wat stevige taal. Nooit een cent betaald, uiteraard, en nooit meer last van gehad.saar71 schreef:Jullie4444
Hartstikke bedankt voor uw snelle reactie en advies!
Ik kon alleen geen email adres van de splendidclub vinden?
Misschien in de vorige reacties hierboven.
Heb het pakket nog niet ritueel verbrand
Maar misschien inderdaad dat mailtje er achteraan sturen.
Ik heb de blz met handtekening voor ontvangt van de aangetekende brief ook afgedrukt voor de zekerheid.
Zal zeker alle brieven bewaren voor de zekerheid!
Heb even gekeken, maar ze hebben nog steeds geen e-mail adres dat ik kan zien. Ik zou dan maar gewoon niets doen. Bellen kost geld. Een brief sturen kost geld. Aangetekende brief kost nog meer. Dat zijn ze niet waard. Dat doen ze expres zodat het lastiger is voor mensen om op te zeggen (met bewijs). Ik heb namelijk zelfs ervaren dat er glashard werd gelogen dat geen opzeggingen waren binnengekomen, terwijl die opzegging de reden was dat meneer belde (zie mijn eerdere post met mijn verhaal een aantal pagina's terug). In ieder geval zijn het duidelijk oplichters. Dat is dan ook mooi hun probleem.
In principe staat in de eerste brief genoeg - namelijk dat de overeenkomst ontbonden is (u zag namelijk van het aanbod af en gaf aan niets te willen ontvangen) en dat ze eventuele zendingen mogen komen ophalen.
Dan mogen ze het ook mooi zelf aangeven, dat ze die troep willen halen. Ze hebben immers de aangetekende brief ontvangen en weten dus dat die optie er is. Ze zoeken het maar mooi uit!
Houd ons wel op de hoogte als er nog wat gebeurt, houd de rekening goed in de gaten als ze uw bankrekeningnummer hebben en storneer enige afschrijvingen.
Verder alles bewaren en wachten op de dagvaarding die nooit komt.
Bewaar toch dat bewijs van ontvangst en een kopie van de brief goed, just in case, en dan kunnen ze u helemaal niets maken. Dreigen zullen ze zeker, maar waarmaken kunnen ze niet.
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Beste mensen ,
Nadat ik op 8 oktober 2014 het eerste pakket en een brief met duidelijke uitleg heb terug gestuurd ,
kreeg ik gisteren een brief waarin splendidclub mij vraagt het bedrag van €49,80 over te maken binnen 14 dagen.
Wat zij dan vergeten dat ik heel duidelijk heb aangegeven in het aangetekende (eerste) brief dat ik het "overeenkomst ongeldig verklaar vanwege misleiding ".
Ze blijven proberen maar ze vergeten dat Nederland sterk genoeg staat om deze bedriegers op z'n plaats te zetten !
Ik kom na googlen deze website tegen : Splendid Uitgeverij het adres en alle andere gegevens komen overeen .
Hier staat wel een email adres ,namelijk : [email protected]
Nadat ik op 8 oktober 2014 het eerste pakket en een brief met duidelijke uitleg heb terug gestuurd ,
kreeg ik gisteren een brief waarin splendidclub mij vraagt het bedrag van €49,80 over te maken binnen 14 dagen.
Wat zij dan vergeten dat ik heel duidelijk heb aangegeven in het aangetekende (eerste) brief dat ik het "overeenkomst ongeldig verklaar vanwege misleiding ".
Ze blijven proberen maar ze vergeten dat Nederland sterk genoeg staat om deze bedriegers op z'n plaats te zetten !
Ik kom na googlen deze website tegen : Splendid Uitgeverij het adres en alle andere gegevens komen overeen .
Hier staat wel een email adres ,namelijk : [email protected]