Ze mogen van alles sturen - maar als er geen overeenkomst (meer) is - ziet de wetgever dit als 'om niet' - of om tot verkoop te bewegen - en mag je dus, met de wet aan jouw kant, deze zending(en) zien als 'kadootje' of 'sample' - elke factuur die men stuurt is leuk - maar niet voor de ontvanger van zo`n pakket 'om niet' ....Julie4444 schreef: Hiervan heeft u bewijs. De zaak is dus afgedaan. De overeenkomst is ontbonden binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ze mogen dus per wet geen pakketten sturen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
-
- Contacteer:
Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen
Ik ben blij hier, en ook op andere media, te lezen dat gedupeerde zelf gelukkig steeds mondiger worden en opstaan tegen dit soort illegale praktijken. Vooral alles schriftelijk blijven doen voor eigen dossiervorming en bewijslast. Druk inderdaad ook de digitale handtekening van een aangetekend schrijven af omdat PostNL dit maar een aantal maanden bewaard.
Zoals julie4444 ook aangeeft, dreigen zal Splendid Club zeker doen (ook eigen ervaring als ex-gedupeerde) maar de gedupeerde hebben de wet aan hun kant staan. Het woord incassobureau (en hun bijbehorende jargon in brieven) klinken allemaal eng maar stellen in dit soort zaken ook niets voor. Een incassobureau heeft geen enkele rechtelijke of juridische macht en iedereen zonder diploma kan er één beginnen. Pas na een gerechtelijke uitspraak kan alleen een deurwaarder een uitgesproken vonnis uitvoeren. Splendid Club moet daarom echt eerst naar een rechter stappen en dat zullen ze nooit doen omdat een rechter hun werkwijze volledig wettelijk onderbouwt zal afkeuren met alle gevolgen voor Splendid Club van dien zoals (schade) claims van (ex-)gedupeerde.
Ga er zelf geen advocaten etc opzetten, kost onnodig geld. Laat Splendid Club maar lekker zelf komen als ze vinden dat ze wel gelijk hebben. In al die jaren dat ze al bezig zijn heeft er nog nooit een gedupeerde voor de rechter gestaan namelijk. De reden mag duidelijk zijn, het gaat ze zelf (veel) geld kosten.
Ik had het hier eerder gemeld. De algemene voorwaarden van Splendid Club zijn niet te vinden, hierdoor niet te lezen en daarmee automatisch niet rechtsgeldig. Klanten moeten ten alle tijden de algemene voorwaarden van een bedrijf kunnen inzien. Daarnaast voldoet de website aan veel meer wettelijke regels die voor bedrijven gelden niet. Zo missen namelijk o.a. ook de KvK en BTW gegevens van het bedrijf.
Zoals julie4444 ook aangeeft, dreigen zal Splendid Club zeker doen (ook eigen ervaring als ex-gedupeerde) maar de gedupeerde hebben de wet aan hun kant staan. Het woord incassobureau (en hun bijbehorende jargon in brieven) klinken allemaal eng maar stellen in dit soort zaken ook niets voor. Een incassobureau heeft geen enkele rechtelijke of juridische macht en iedereen zonder diploma kan er één beginnen. Pas na een gerechtelijke uitspraak kan alleen een deurwaarder een uitgesproken vonnis uitvoeren. Splendid Club moet daarom echt eerst naar een rechter stappen en dat zullen ze nooit doen omdat een rechter hun werkwijze volledig wettelijk onderbouwt zal afkeuren met alle gevolgen voor Splendid Club van dien zoals (schade) claims van (ex-)gedupeerde.
Ga er zelf geen advocaten etc opzetten, kost onnodig geld. Laat Splendid Club maar lekker zelf komen als ze vinden dat ze wel gelijk hebben. In al die jaren dat ze al bezig zijn heeft er nog nooit een gedupeerde voor de rechter gestaan namelijk. De reden mag duidelijk zijn, het gaat ze zelf (veel) geld kosten.
Ik had het hier eerder gemeld. De algemene voorwaarden van Splendid Club zijn niet te vinden, hierdoor niet te lezen en daarmee automatisch niet rechtsgeldig. Klanten moeten ten alle tijden de algemene voorwaarden van een bedrijf kunnen inzien. Daarnaast voldoet de website aan veel meer wettelijke regels die voor bedrijven gelden niet. Zo missen namelijk o.a. ook de KvK en BTW gegevens van het bedrijf.
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag 2de pakket ontvangen van die bedriegers.
Hoe moet ik deze terug sturen? Gewoon door retour naar de afzender erop schrijven
Of via een post.nl( kantoor). Ik ga sowieso niet betalen om het pakketje terug te sturen.
Ook wat mij opvalt dat er helemaal geen poststempel en of postzegel op het pakketje is,bezorgt splendidclub dit zelf ??
Dank alvast
Ik heb vandaag 2de pakket ontvangen van die bedriegers.
Hoe moet ik deze terug sturen? Gewoon door retour naar de afzender erop schrijven
Of via een post.nl( kantoor). Ik ga sowieso niet betalen om het pakketje terug te sturen.
Ook wat mij opvalt dat er helemaal geen poststempel en of postzegel op het pakketje is,bezorgt splendidclub dit zelf ??
Dank alvast
Gewoon stikker/schrijven retour afzender en in de brievenbus ermee.
Splendid Club bezorgt niet zelf maar werkt met port betaald.
Waarom terugsturen? Laat ze het lekker ophalen. De overeenkomst was al ontbonden.sanskrit schreef:Gewoon stikker/schrijven retour afzender en in de brievenbus ermee.
Nu een herinneringsbrief ontvangen van Splendidclub dat ik binnen 10 dagen €49,80 moet betalen anders komt er extra kosten van €5,erbij.
Op mijn brieven worden NIET gereageerd herinneringen blijven ze wel sturen.
Ik verheug me echt op een dagvaarding tegen splendidclub maar helaas zijn ze zo traag !!!
Dacht ik deel dit effe met jullie
Ik verheug me echt op een dagvaarding tegen splendidclub maar helaas zijn ze zo traag !!!
Haha, fijn dat je ons op de hoogte houdt.Rioso schreef:Nu een herinneringsbrief ontvangen van Splendidclub dat ik binnen 10 dagen €49,80 moet betalen anders komt er extra kosten van €5,erbij.
Wat voor kosten gingen ze erbij tellen dan? Irritatie-want-wij-willen-geld-kosten?
Blijf volhouden!
Nou dan komt er nog één keer een brief van Splendid Club met die 5 euro verhoging en dan ben je al snel weer 1 tot 2 maanden verder voordat de brief van een incassobureau op je deurmat valt. Nog een paar maanden volhouden dan ben je door het traject heen
extra kosten van € 5,-Julie4444 schreef:Haha, fijn dat je ons op de hoogte houdt.Rioso schreef:Nu een herinneringsbrief ontvangen van Splendidclub dat ik binnen 10 dagen €49,80 moet betalen anders komt er extra kosten van €5,erbij.
Wat voor kosten gingen ze erbij tellen dan? Irritatie-want-wij-willen-geld-kosten?
Blijf volhouden!
sanskrit schreef:Nou dan komt er nog één keer een brief van Splendid Club met die 5 euro verhoging en dan ben je al snel weer 1 tot 2 maanden verder voordat de brief van een incassobureau op je deurmat valt. Nog een paar maanden volhouden dan ben je door het traject heen
Ik vroeg me eigenlijk af zal ik op deze brief reageren of niet !? staat wel als er een probleem is moet ik binnen 10 dagen reageren . Maar op mijn vorige brieven heeft splenididclub tot heden NOOIT een antwoord gegeven!
Nah, heeft geen zin. Die kerel is een oplichter en hij zal gewoon ontkennen dat hij een opzegging heeft ontvangen, of dat hij de brief waarin uitleg staat heeft ontvangen. Dit deed hij ook bij mijn huisgenoot.Rioso schreef:sanskrit schreef:Nou dan komt er nog één keer een brief van Splendid Club met die 5 euro verhoging en dan ben je al snel weer 1 tot 2 maanden verder voordat de brief van een incassobureau op je deurmat valt. Nog een paar maanden volhouden dan ben je door het traject heen
Ik vroeg me eigenlijk af zal ik op deze brief reageren of niet !? staat wel als er een probleem is moet ik binnen 10 dagen reageren . Maar op mijn vorige brieven heeft splenididclub tot heden NOOIT een antwoord gegeven!
Meneer ontkende een opzegging te hebben ontvangen noch voor het "contract" in zou gaan. De enige manier waarop hij dus kon weten dat er opgezegd was, was door de aangetekende brief waarin opgezegd werd. Hij belde op en zei helemaal geen opzegging te hebben ontvangen, en of we even de rekening wilde betalen. Toen ik hem confronteerde met het feit dat er (a) geen rekening was omdat (b) het contract nog niet was ingegaan en dat (c) hij dus de opzegging had ontvangen omdat hij anders niet zou bellen, naast (d) het feit dat wij bewijs hadden omdat meneer getekend had voor ontvangst van de brief, begon meneer te schelden.
Geen tijd aan verspillen dus.
Tevens, "Extra kosten" zijn geen kosten. Dat is ook een mooi verzinsel.
Schelden is een zwakte van mensen die geen gelijk hebben maar dat maar al te graag zouden willen krijgen. Heel kenmerkend voor bedriegers zoals de heer V. en Esther van Splendid Club, die schelden wat af tegen mensen ("hun klanten") aan de telefoon.Julie4444 schreef:...begon meneer te schelden.
Laat ze lekker tieren en je er zelf niet druk om maken want dat is slecht voor je hart
Ja, toendertijd heb ik hem droogjes medegedeeld dat het gesprek opgenomen werd en dat hij het verder maar uit mocht zoeken met mijn advocaat.
Nooit meer wat van gehoord.
Nooit meer wat van gehoord.
Joehoe Ik ben er weer!
Ik heb een brief gekregen van "van Hoek & Partners incassoservices" en ik mag 99.20 betalen
HOE LEUK IS DAT !!!
Ik rijd graag 99.20 aan benzine geld op om naar Mill te rijden!
Ik heb een brief gekregen van "van Hoek & Partners incassoservices" en ik mag 99.20 betalen
HOE LEUK IS DAT !!!
Ik rijd graag 99.20 aan benzine geld op om naar Mill te rijden!
Ja, geweldig ook wij hebben fanmail van Van Hoek & Partners Incassoservices ontvangen van onze stalkers uit Mill
Iets zegt mij dat ze ook via Van Hoek & Partners Incassoservices geen cent gaan ontvangen van ons
Iets zegt mij dat ze ook via Van Hoek & Partners Incassoservices geen cent gaan ontvangen van ons
Zeker weten!!! maar ondertussen zijn we al wel heel wat pagina's verder zie ik wel!
Ben een tijd hier niet geweest maar ze zijn vrolijk hun gang gegaan verder lees ik!
Ben een tijd hier niet geweest maar ze zijn vrolijk hun gang gegaan verder lees ik!
Los van het feit dat ze geen cent van mij gaan ontvangen klopt de incasso ook niet. Het blijkt dat Van Hoek en Partners incompetent is. Ze rekenen BTW over de incassokosten terwijl Splendid Club BTW plichtig is en daarom deze kosten kunnen aftrekken. Hierdoor mogen ze geen BTW doorrekenen over de incassokosten aan de schuldennaar volgens artikel 7 van de wet op de omzetbelasting 1968. Kortom vervelend dat ik hierin verwikkeld ben geraakt maar zeker ook heel leerzaam
Verder is meneer V. een zielige stumper met zijn Splendid Club. Als hij op mijn verzoek via het eerste incassobureau al niet gelijk naar de rechter gaat staat hij bij incassobureau twee en volgende natuurlijk helemaal te kijk. Dat andere incassobureaus zich nog voor zijn karretje laten spannen snap ik niet. Als ze even hun klanten onderzoeken zouden ze beter moeten weten. Ze zoeken enkel "no cure no pay", niet aangesloten bij de NVI bureaus uit waardoor het ze geen geld kost maar de incassobureaus wel. Kortom ik kan hier eigenlijk alleen maar hartelijk om lachen. Ik stuur ze morgen mijn brief waarin ik ze mijn lange dikke vinger geef en mijn uurtarief die ze eerst mogen aftikken alvorens ik verder reageer.
En van de week even afspraak maken met politie om ook aangifte te doen tegen Van Hoek en Partners daar dit incassobureau hiermee ook medeplichtig is geworden net als GGN aan deze handelspraktijken.
Verder is meneer V. een zielige stumper met zijn Splendid Club. Als hij op mijn verzoek via het eerste incassobureau al niet gelijk naar de rechter gaat staat hij bij incassobureau twee en volgende natuurlijk helemaal te kijk. Dat andere incassobureaus zich nog voor zijn karretje laten spannen snap ik niet. Als ze even hun klanten onderzoeken zouden ze beter moeten weten. Ze zoeken enkel "no cure no pay", niet aangesloten bij de NVI bureaus uit waardoor het ze geen geld kost maar de incassobureaus wel. Kortom ik kan hier eigenlijk alleen maar hartelijk om lachen. Ik stuur ze morgen mijn brief waarin ik ze mijn lange dikke vinger geef en mijn uurtarief die ze eerst mogen aftikken alvorens ik verder reageer.
En van de week even afspraak maken met politie om ook aangifte te doen tegen Van Hoek en Partners daar dit incassobureau hiermee ook medeplichtig is geworden net als GGN aan deze handelspraktijken.
-
- Contacteer:
Deze van Hoek & partners hebben zeker geldnood?
Zij proberen ook onrechtmatige vorderingen te innen voor "videotheken" (zie ander topic).
Treirig bedrijf dat splendid.. what`s next - via Lindorff? of Intrum Justitia? Die nemen ook nepvorderingen aan - dus waarom niet.
Zij proberen ook onrechtmatige vorderingen te innen voor "videotheken" (zie ander topic).
Treirig bedrijf dat splendid.. what`s next - via Lindorff? of Intrum Justitia? Die nemen ook nepvorderingen aan - dus waarom niet.
Keek vandaag nog eens goed naar de hoofdsom n.a.v. meldingen aan mij door andere gedupeerde maar deze klopt (inderdaad) ook van geen kanten. Zelfs inclusief de wettelijk geldende handelsrente over de verstreken periode kom ik niet aan een hoofdsom van meer dan 50 euro. Niet dat het ook maar iets veranderd aan het standpunt uit mijn reeds verzonden briefje dat ik zonder gerechtelijke uitspraak niet ga betalen. Wilde het hier wel even delen zodat andere gedupeerde ook alert zijn en blijven op de hoofdsommen.
Ik heb namens gedupeerden wel een bericht gezonden aan Van Hoek en Partners dat ze alle schuldenaars van Splendid Club dienen te voorzien van een duidelijke specificatie over de opbouw van deze hoofdsommen. Dit zijn ze verplicht te geven als men er om vraagt. Mochten gedupeerde deze niet ontvangen laat het mij dan weer even weten want dan kunnen we voor deze gedupeerde ook Van Hoek en Partners nietig verklaren omdat het niet klopt en ze niet aan hun verplichting voldoen en zijn we weer (even) klaar.
Ik heb namens gedupeerden wel een bericht gezonden aan Van Hoek en Partners dat ze alle schuldenaars van Splendid Club dienen te voorzien van een duidelijke specificatie over de opbouw van deze hoofdsommen. Dit zijn ze verplicht te geven als men er om vraagt. Mochten gedupeerde deze niet ontvangen laat het mij dan weer even weten want dan kunnen we voor deze gedupeerde ook Van Hoek en Partners nietig verklaren omdat het niet klopt en ze niet aan hun verplichting voldoen en zijn we weer (even) klaar.
Goedenavond, ook wij zijn er in getrapt, bij het Ernst. Bobbie en de rest sinterklaasfeest bij de Americahal in Apeldoorn op 22 november.
Ik was het hele verhaal al vergeten totdat het pakket afgelopen vrijdag in de bus viel met de daarbij hier al bekende brief dat je er een half jaar aan vast zit.
We hebben informatie gevraagd bij rechtsbijstand. Ze zeggen inderdaad dat het gewoon oplichterij lijkt maar dat het boven de 50 euro moet zijn om het op te zeggen volgens de colportage regels.
Eigenlijk dacht ik eerst dat ik het dan maar moest betalen om van het gezeur af te zijn. Maar nu ik dit allemaal lees denk ik daar toch anders over.
Ik ben nog op tijd om het binnen de twee weken waar ik hier meerdere keren over lees terug te sturen.
Maar er staat geen datum op het bonnetje wat ik heb getekend en geen datum op het pakket.
Staat dat er bij niemand op? En vermeld ik bij het terugsturen dat ik er helemaal van af zie of ben je min of meer "verplicht" om die 8 euro eenmaal te betalen omdat dat is wat je hebt afgesproken. Ook al ontkennen zij in alle toonaarden...
Ik was het hele verhaal al vergeten totdat het pakket afgelopen vrijdag in de bus viel met de daarbij hier al bekende brief dat je er een half jaar aan vast zit.
We hebben informatie gevraagd bij rechtsbijstand. Ze zeggen inderdaad dat het gewoon oplichterij lijkt maar dat het boven de 50 euro moet zijn om het op te zeggen volgens de colportage regels.
Eigenlijk dacht ik eerst dat ik het dan maar moest betalen om van het gezeur af te zijn. Maar nu ik dit allemaal lees denk ik daar toch anders over.
Ik ben nog op tijd om het binnen de twee weken waar ik hier meerdere keren over lees terug te sturen.
Maar er staat geen datum op het bonnetje wat ik heb getekend en geen datum op het pakket.
Staat dat er bij niemand op? En vermeld ik bij het terugsturen dat ik er helemaal van af zie of ben je min of meer "verplicht" om die 8 euro eenmaal te betalen omdat dat is wat je hebt afgesproken. Ook al ontkennen zij in alle toonaarden...