Mhm, ik kan me niet herinneren of er bij ons een datum op stond. Dat doet ook niet ter zake. Laat hun maar bewijzen dat het niet op de plek en datum die u aangeeft is gebeurd. Betaal sowieso geen cent aan die oplichter.Leon1976 schreef:Ik ben nog op tijd om het binnen de twee weken waar ik hier meerdere keren over lees terug te sturen.
Maar er staat geen datum op het bonnetje wat ik heb getekend en geen datum op het pakket.
Staat dat er bij niemand op? En vermeld ik bij het terugsturen dat ik er helemaal van af zie of ben je min of meer "verplicht" om die 8 euro eenmaal te betalen omdat dat is wat je hebt afgesproken. Ook al ontkennen zij in alle toonaarden...
En ja, helaas doet meneer V. alsof brieven niet aan zijn gekomen. Dit weet ik uit eigen ervaring, want hij probeerde zelfs te beweren dat onze aangetekende opzegging niet was aangekomen, nog voor onze "overeenkomst" in zou gaan. Hij kon dus alleen weten dat er een opzegging verstuurd was door het te hebben ontvangen (en gelezen), naast het feit dat hij getekend had voor ontvangst. Wij hadden dus bewijs dat meneer aan het liegen en bedriegen was en ik denk dat het redelijk is aan te nemen dat dit gedrag niet veranderd is.
Betaal niet die 8 euro. Betaal gewoon helemaal niets! Die colporteurs die meneer inhuurt liegen en bedriegen net zo hard. Lees dit topic maar eens door voor ieders ervaring. Op uw briefje staat ook doodleuk dat "mondelingen afspraken" niet geldig zijn. Geef die 8 euro uit aan een aangetekende brief. Mijn advies (dit heb ik zelf met succes gedaan een paar jaar terug) zou zijn om het volgende in de brief te zetten:
- Op datum x is een medewerker van splendid club met verhaal y gekomen.
- Dit verhaal blijkt niet te kloppen.
- Verkopers zijn verplicht u de volledige en correcte informatie te geven over een product, de duur van een abonnement, de prijs, e.d. zodat u een geïnformeerd besluit kunt nemen. Als u bent voorgelogen of niet alle informatie is gegeven is er sprake van een misleidende handelspraktijk (in dit geval ook wel bekend als dwaling). Dit is verboden en u kunt de "overeenkomst" dus nietig verklaren.
- U ziet dus, u beroepend op de misleidende handelspraktijk (u had de onjuiste informatie), van het abonnement af en wenst géén pakketten te ontvangen. Er is dus géén sprake van een rechtsgeldige overeenkomst, omdat u die bij deze nietig verklaart.
- Omdat het "misverstand" over het abonnement door een medewerker van splendid club is veroorzaakt, stelt U splendid club bij voorbaat aansprakelijk voor alle kosten die als resultaat van deze wanprestatie gemaakt worden.
- Als onderdeel van de hieruit voortvloeiende kosten is het retourneren van het product: U wil het best retourneren, maar dan nadat splendid club hiervoor de portokosten aan u overmaakt. Splendid club is immers aansprakelijk voor het verschaffen van correcte informatie m.b.t. hun producten, en de colporteur u heeft voorgelogen, dus u ziet dan ook, omdat er volgens u sprake is van een (verboden) misleidende handelspraktijk, geen rechtsgeldige reden om te betalen voor het al verstuurde product en wil het dus alleen retourneren.
- Wel wilt u hen tegemoet komen door de kosten voor het versturen van de aangetekende brief kwijt te schelden. (die gaan ze u toch niet betalen)
- Wanneer een schriftelijke reactie vanuit splendid club niet door u ontvangen is binnen 14 dagen na dagtekening van uw brief, gaat u er vanuit dat splendid club erkent dat er inderdaad geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst en u verder met rust laat.
Als u dat doet is er nog een kans dat meneer u belt of iets dergelijks, maar niet toegeven! Ik heb in ieder geval na het versturen van een dergelijke brief een dag te laat een telefoontje gehad waarin meneer dus ontkende dat er een opzegging was ontvangen. Heb hem toen de waarheid gezegd en er nooit meer wat van gehoord.