LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaste lage prijzen bij de Hema blijken toch variabel
vaste lage prijzen bij de Hema blijken toch variabel
De Hema maakt reclame met Vaste lage prijzen
Als aanduiding op het schap bij het brood staat bij een heel rond bruin.
Altijd 1.25
Enkele weken geleden was dit nog Altijd 1,-
Hoe lang duurt "Altijd" ?
Hoe vast zijn de lagen prijzen als ze toch blijken te veranderen?
Navraag leert mij dat de grondstofprijzen voor brood hoger zijn geworden en daarom het brood duurder is geworden.
Maar waarom wordt dan eerst de toezeggen gedaan, dat er vaste lage prijzen zijn, met de vermelding Altijd 1,-
Als aanduiding op het schap bij het brood staat bij een heel rond bruin.
Altijd 1.25
Enkele weken geleden was dit nog Altijd 1,-
Hoe lang duurt "Altijd" ?
Hoe vast zijn de lagen prijzen als ze toch blijken te veranderen?
Navraag leert mij dat de grondstofprijzen voor brood hoger zijn geworden en daarom het brood duurder is geworden.
Maar waarom wordt dan eerst de toezeggen gedaan, dat er vaste lage prijzen zijn, met de vermelding Altijd 1,-
Laatst gewijzigd door Michel van Grinsven op 28 sep 2011 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vaste lage prijzen bij de Hema blijken toch variabel
Met "altijd" wordt hier bedoeld dat het geen tijdelijke actie is, en dat de prijs lange tijd gelijk blijft.Michel van Grinsven schreef: Maar waarom wordt dan eerst de toezeggen gedaan, dat er vaste lage prijzen zijn, met de vermelding Altijd 1,-
Ik denk dat HEMA geen rekening houdt met mensen zoals u, die elke reclame-uiting letterlijk nemen.
Zeg eens eerlijk, heeft u vroeger wel eens geprobeerd op de markt een product van 1,50 met een gulden af te rekenen?
"Ja maar, u zegt toch altijd dat op de markt mijn gulden een daalder waard is?"
Dan blijft nog het feit dat ze het hebben over vaste lagen prijzen.
De prijzen zijn echter niet vast maar variabel en afhankelijk van nader te bepalen situaties.
Altijd betekent dan , "geldig tot de volgende prijsverandering"
Het is niet zo dat ik alles letterlijk neem, maar ik ben wel iemand die mijn toezeggingen nakom.
Als de Hema bedoelt dat dat het geen tijdelijke actie is kunnen ze beter niet de toezegging doen dat de aanbieding Altijd geldt en dat de genoemde prijzen, vaste lage prijzen zijn.
Dit schept een verwachting en een onjuist beeld.
De prijzen zijn echter niet vast maar variabel en afhankelijk van nader te bepalen situaties.
Het is niet zo dat ik alles letterlijk neem, maar ik ben wel iemand die mijn toezeggingen nakom.
Als de Hema bedoelt dat dat het geen tijdelijke actie is kunnen ze beter niet de toezegging doen dat de aanbieding Altijd geldt en dat de genoemde prijzen, vaste lage prijzen zijn.
Dit schept een verwachting en een onjuist beeld.
Dan kun je 80% van alle reclame uitingen wel op gaan doeken
[quote="CSM"
"Ja maar, u zegt toch altijd dat op de markt mijn gulden een daalder waard is?"[/quote]
Tegenwoordig is de euro een daalder waard.
"Ja maar, u zegt toch altijd dat op de markt mijn gulden een daalder waard is?"[/quote]
Tegenwoordig is de euro een daalder waard.
Het is in dit verband toch ook niet redelijk om aan te nemen dat een bepaald product over 50 jaar nog steeds maar 1,- euro kost. We kunnen allemaal op 10 vingers natellen dat dat niet gaat gebeuren, terwijl de zin Altijd, voor maar 1 euro wel impliceert dat de prijs over 50 jaar ook nog 1,- is.Michel van Grinsven schreef:Dan blijft nog het feit dat ze het hebben over vaste lagen prijzen.
Overigens moet men dit soort reclame-uitingen altijd met een paar kilo korrels zout nemen. Zo las ik op internet ook een verhaal over de Hema koffiepads (ook altijd 1,-). Dan verhogen ze niet de prijs maar krijgt men minder pads voor diezelfde euro. Dit is eigenlijk ook een verkapte prijsverhoging, immers de prijs per pad gaat omhoog.
-
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik solliciteren als - mystershopper - ofzo.
Je hebt iets met prijzen blijkbaar Hema, kruitvat welke kunnen we nog meer verwachten?
Zonder gekheid....kansloos.
- kwartje van kok is tijdelijk definitief geworden
- euro, pleuro, teuro, neuro
De term vaste lage prijzen is nogal breed uitlegbaar en ten alle tijden in nadeel van de consument.
Klaag bij de hoofdkantoren, deze verzinnen deze marketing truuks.
S6
Je hebt iets met prijzen blijkbaar Hema, kruitvat welke kunnen we nog meer verwachten?
De term vaste lage prijzen is nogal breed uitlegbaar en ten alle tijden in nadeel van de consument.
Klaag bij de hoofdkantoren, deze verzinnen deze marketing truuks.
S6
[quote] Geplaatst: 28 sep 2011 17:01
[/quote]
Kan er nog een paar.Bij de inval van hongarije door de Russen +/- 50 jaar geleden ging de benzine ook tijdelijk omhoog met een dubbeltje.Nou we betalen dat dubbeltje nog steeds. Toen Kalkar gebouwd werd ging de energie met een cent per KW.omhoog voor de bouwkosten.Gebeurde bij de hele EEG toendertijd.
Kalkar is al ettelijke jaren klaar en nooit gebruikt maar die cent betalen we nog steeds.Kalkar is inmiddels een pretpark.Zo kan ik nog wel ff doorgaan met wat er in Nederland onder tijdelijk en altijd wordt verstaan.
[/quote]
Kan er nog een paar.Bij de inval van hongarije door de Russen +/- 50 jaar geleden ging de benzine ook tijdelijk omhoog met een dubbeltje.Nou we betalen dat dubbeltje nog steeds. Toen Kalkar gebouwd werd ging de energie met een cent per KW.omhoog voor de bouwkosten.Gebeurde bij de hele EEG toendertijd.
Kalkar is al ettelijke jaren klaar en nooit gebruikt maar die cent betalen we nog steeds.Kalkar is inmiddels een pretpark.Zo kan ik nog wel ff doorgaan met wat er in Nederland onder tijdelijk en altijd wordt verstaan.
Precies. Het is niet aannemelijk, en daarom moet ook niet de indruk gewekt worden!Emmy75 schreef: Het is in dit verband toch ook niet redelijk om aan te nemen dat een bepaald product over 50 jaar nog steeds maar 1,- euro kost. We kunnen allemaal op 10 vingers natellen dat dat niet gaat gebeuren, terwijl de zin Altijd, voor maar 1 euro wel impliceert dat de prijs over 50 jaar ook nog 1,- is.
Als we een heleboel voorbeelden kunnen noemen, betekent het dus dat het blijkbaar algemeen aanvaard, en zwijgend goedgevonden wordt, dat willens en wetens de consument een ander beeld wordt voorgehouden dan de werkelijkheid, of de logische verwachting.
Als ik dan door dit voorbeeld van de Hema een aanzet kan geven om dit eens aan de kaak te stellen zie ik dat als een mooie start.
Wil hier alleen mee aangeven dat de Heren die gestudeerd hebben van onze centen en nu de dienst uitmaken niet weten wat altijd en tijdelijk is.
Ze zullen onder elkaar wel zeggen dat het straattaal is wat ze niet begrijpen.
Levenslang is ook 20 jaar in Nederland.
Zou zeggen accepteer het maar.
Ze zullen onder elkaar wel zeggen dat het straattaal is wat ze niet begrijpen.
Levenslang is ook 20 jaar in Nederland.
Zou zeggen accepteer het maar.
Ik zal het voortaan "altijd" accepteren.
-
- Contacteer:
tsja, dan heb je nog de volgende --> in feite en in principe <--
In principe heb je gelijk, in feite worden we met zn allen genaaid waar we bij staan.
In principe heb je gelijk, in feite worden we met zn allen genaaid waar we bij staan.
Radio Noord Holland heeft aandacht besteedt aan de prijswijziging.
http://www.rtvnh.nl/programma/26/De+Klaaglijn/32335
Het item begint op 4 minuut 35.
Een woordvoerdster van de Hema reageert.
http://www.rtvnh.nl/programma/26/De+Klaaglijn/32335
Het item begint op 4 minuut 35.
Een woordvoerdster van de Hema reageert.
-
- Contacteer:
Beluistert en nogmaals: In principe heb je gelijk, maar in feite weet HEMA niet wat ze ermee aanmoeten.
Wellicht kan je het tijdelijke kwartje van KOK ook aanzwengelen en nog meer van dit soort zaken....)
Was wel grappig....
Wellicht kan je het tijdelijke kwartje van KOK ook aanzwengelen en nog meer van dit soort zaken....)
Was wel grappig....
Vaste lage prijs wil niet zeggen dat de prijs nooit verhoogd wordt, maar dat ie niet meedoet aan aanbiedingen.
-
- Contacteer:
sephora30 schreef:Vaste lage prijs wil niet zeggen dat de prijs nooit verhoogd wordt, maar dat ie niet meedoet aan aanbiedingen.
Daar gaat de discussie ook niet over, die gaat over de combinatie met het woord - ALTIJD -
En daarbij doen wel degelijk - vaste lage prijzen - mee met aanbiedingen. Zie ze wekelijks staan in reclame van supermarkten, drogisterijen, etc etc
Die vlieger gaat dus niet op.
De discussie gaat hier over de HEMA, niet over andere supermarkten, drogisterijene etc.
-
- Contacteer:
sephora30 schreef:De discussie gaat hier over de HEMA, niet over andere supermarkten, drogisterijene etc.
Jaja, begrijpen doe je het niet nee......nou speciaal voor jou dan.
Discussie gaat over de - ALTIJD - lage prijzen bij de HEMA.....nou goed
Waarbij deze artikelen wel degelijke mee doen met aanbiedingen net zoals bij - SUPERMARKTEN EN DROGISTERIJEN -.
Zo......ppppffff
Ze zijn toch ook altijd laag.
Vast laag betekent dat ze altijd laag zijn, niet dat de bedragen vast zijn.
Vast laag betekent dat ze altijd laag zijn, niet dat de bedragen vast zijn.
Het feit dat iedereen het anders kan uitleggen of anders interpreteert, betekent dus dat de gebruikte uitgingen ongelukkig zijn gekozen.sephora30 schreef:Vast laag betekent dat ze altijd laag zijn, niet dat de bedragen vast zijn.
Een consument moet er van op aan kunnen, dat wat hij leest ook hetgeen is wat er bedoelt wordt.
Ik heb daarom in het gesprekje op de radio ook voorgesteld dat het wellicht handig is om het te veranderen in:
Altijd laag geprijsd
of
Altijd lage prijzen
Dan is er geen sprake van een genoemde prijs, en is het begrip wat breder.
Reclame Code Commissie.
Omdat duidelijkheid wenselijk is, heb ik de zaak voorgelegd aan de Reclame Code Commissie. (dossier 2011/00920)
De zaak is in behandeling genomen, en per brief ben ik vandaag op de hoogte gesteld.
De adverteerder (Hema) is in de gelegenheid gesteld schriftelijk op de klacht te reageren
De Stichting Reclame Code zal met haar Reclame Code Commissie op 27 oktober uitspraak doen.
Uiteraard zal ik de uitslag hier dan kenbaar maken.