LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkelen over de grens.Ervaringen gevraagd.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Winkelen over de grens.Ervaringen gevraagd.

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Nu zijn wij regelmatig wezen winkelen net over de grens, wat opvalt is dat vele electronica een stuk goedkoper is dan in Nederland.
Nu een vraagje hier over.
Stel wij hebben intresse in de Wii Nintendo of de X box, en wij kopen het in Duitsland. Zijn de Nederlandse spelletjes dan goed te gebruiken in de " duitse uitvoering van de spelcomputers?
Hebben jullie ervaringen met aanschaf duitse pc's o of digi camera's
Wij zijn vorige week wezen winkelen in de Real in Duitsland en zagen dat vele electronica een stuk goedkoper was dan in Nederland.
Daarom deze vraag over ervaringen met electronica kopen over de grens.( Duitsland Belgie)
Graag advies, ervaring hier mee!

stofzuigertje

Re: Winkelen over de grens.Ervaringen gevraagd.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe ver woon je van de grens en weet je de taal voldoende?

Vooral bij problemen heb je dat nodig en hoeveel is het voordeel?
Normale winkels zijn in Duitsland vaak goedkoper maar online bestellen juist diverse
Duitsers bij een Nederlandse site Siemens en Bosch apparaten omdat het bij ons goedkoper was....
Wel blijf je met Duitse voorwaarden en garantie zitten dus hier is geen info te vinden als je ooit een probleem zou krijgen.

N1ck
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2011 20:54

Re: Winkelen over de grens.Ervaringen gevraagd.

Ongelezen bericht door N1ck »

Ik weet niet hoeveel het scheelt maar als het bijvoorbeeld maar 20 euro scheelt is het de vraag of het wel rendabel is om naar Duitsland te gaan. Je hebt namelijk ten eerste al een taalbarriere bij zowel de koop als eventuele aftersales. Daarbij komt het feit dat je benzinekosten best hoog op kunnen lopen.

Maar zeg jij dat alles is mij dat verschil waard kun je het gewoon doen, want zover ik weet is een Duitse Xbox gelijkwaardig als één uit Nederland. Xbox live kaarten moet je volgens mij wel mee uitkijken omdat die alleen met Duitse accounts werken ;-).

Gesloten