LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronto Wonen (Middelburg) - Service kennen ze niet.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
RvanSabben
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2009 12:05

Pronto Wonen (Middelburg) - Service kennen ze niet.

Ongelezen bericht door RvanSabben »

L.S.

Ik wil graag even mijn ei kwijt over mijn aanschaf van spullen en de afhandeling daarvan.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik, bij Pronto Wonen in Middelburg, een eettafel, een salontafel en 4 stoelen voor aan de eettafel aangeschaft. De spullen waren niet de goedkoopste en dus verwacht ik daar dan ook wat van en voor.
Na een behoorlijke lange levertijd waren de spullen er dan eindelijk.
In de voorwaarden staat dat er binnen 2 dagen gereageerd moet worden op gebreken op de spullen. Dit is op zich logisch en ik vermoed dat iedereen zijn spullen direct controleert op gebreken.
Er bleken toch nog al wat gebreken: het tafelblad van de eettafel liep erg hol, het blad van de salontafel had een paar beschadigingen en 1 van de stoelen had een nietje onder het leer wat er nog niet ver genoeg in zat. Ik heb deze gebreken keurig netjes aangegeven en er zou actie komen.
Actie…..
Helaas heb ik zelf ondertussen minstens 6 maal aan de telefoon gehangen om te vragen naar de stand van zaken. Eindelijk een schriftelijk bericht vanuit Pronto. De stoel daar zou een extern bedrijf contact met mij opnemen maar over de tafelbladen daar stond niets over in.
Het externe bedrijf is langs geweest om het probleem te verhelpen, maar helaas verstonden zij hun vak niet helemaal want het nietje was er maar voor de helft terug ingeslagen. Dan maar weer eens aan de telefoon met Pronto. Ik kreeg hier keurig netjes te horen dat ik zelf maar contact moest maken met het bedrijf om dit op te lossen. (zij komen komende vrijdag langs en lijken het zelf keurig netjes op te pakken)
Actie……?
Dan maar weer eens aan de lijn over de tafelbladen. Hoe is de stand van zaken?
“Meneer, we kunnen u nog niets vertellen.” Na wat aandringen aan de telefoon, kwam er dan toch een antwoord naar voren. In week 43 zouden de bladen aankomen. Maar ik moest dan niet direct maandag aan de telefoon hangen om te vragen waar ze waren.
Er lijkt actie te zijn…
Vorige week netjes een brief gekregen van Pronto Wonen Middelburg, met de mededeling dat de bladen aanwezig zijn in Middelburg/Vlissingen. Heel erg jammer is het dan weer, dat je daar wel zelf naar toe moet om de boel om te ruilen. Toch maar weer een telefoontje, om te kijken of ze eens iets van service kunnen verlenen. Helaas was dit ijdele hoop. Ik mag het mooi zelf op gaan halen.

Nou lijkt dit misschien een gewone gang van zaken, maar:
Wanneer je toch voldoende betaald voor spullen, mag je toch verwachten dat daar iets van service tegenover staat. (zeker in deze tijden)Vanaf het moment dat de betaling rond was, heb ik alleen maar achter Pronto mogen aanlopen. Ik mag zelf gaan onderhandelen met het externe bedrijf en wanneer hun spullen niet in orde zijn, mag je zelf ook nog eens wat extra kilometers en tijd spenderen om hun probleem op te lossen.

Ik heb mijn buik vol van Pronto Wonen en zal dan ook niet snel iemand adviseren om daar hun spullen te kopen.

Gesloten