LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Seinen Meubelen IJsselmuiden
Seinen Meubelen IJsselmuiden
Begin juli 2017 bij de firma Seinen Meubelen in IJsselmuiden wezen kijken voor nieuwe banken. De banken die wij toen al 9 jaar naar volle tevredenheid hadden, waren aan vervanging toe. Niet zozeer vanwege het comfort (banken zaten nog uitstekend) maar de stof begon te slijten en daarom gekozen om toch nieuwe te kopen. Mijn vrouw kampt al enkele jaren met de gevolgen van een niet te verhelpen hernia. Om die reden hebben we comfortabele en stevige banken nodig. Onze toenmalige bank had binnenvering en dat wilden we vanwege het comfort ook in de nieuwe hebben. We zijn dan ook op zoek gegaan naar een betrouwbare firma waar we op de deskundigheid van medewerkers kunnen vertrouwen. Om die reden uitgekomen bij de firma Seinen Meubelen die gevestigd is in Nieuwleusen en IJsselmuiden.
In de showroom stond een prachtige bank. Het showmodel was met koudschuim en had een te brede leuning om in onze woning te passen. Beiden konden echter worden aangepast. We zijn heel vriendelijk te woord gestaan door een jongedame. De prijs lag met bijna 3600 euro wat aan de hoge kant, maar uiteindelijk zijn we rondgekomen op 3450 euro. Dik tevreden stapten wij dan ook weer de winkel uit. Uitkijkend naar drie mooie, stevige en comfortabele banken. De service tot dan was uitstekend en ook een aanpassing van één bank van 2,5 zits naar 2 zits was heel snel geregeld.
De ellende met deze firma ontstond helaas pas tijdens en na de aflevering. In de laatste week van september 2017 kregen wij de banken geleverd. De heren die de banken kwamen leveren maakten een wat lompe indruk. Bij het betalen via de pin viel het pinapparaat uit en werden we vriendelijk verzocht nogmaals te betalen want ‘het zou toch niet van de rekening zijn afgeschreven’. Het pinapparaat werd opnieuw opgestart en toen bleek dat er wel degelijk al betaald was. Nog voor wij serieus naar de banken konden kijken waren de heren gevlogen. Bij een eerste echte indruk van de bank ging het al mis. Er zat een gat in de stof van één van de drie banken. Na een avond op de bank zitten ontstonden er diverse krakelen in de stof die er absoluut niet horen. Maar het allerergste: de banken zaten alledrie gigantisch door. Alsof ze al jaren oud waren, terwijl ze nog geen dag in huis stonden.
Direct met de firma Seinen gebeld en een afspraak gemaakt. Hun servicemedewerker kwam de week erop. Hij maakte al een goede eerste indruk door direct te melden dat ‘hij geen verstand had van banken’. Na een inspectie van de banken nam hij wat foto’s met zijn iPad die hij ging doorsturen naar de fabrikant en we zouden nog van hem horen. Na een week nog niks van de beste man vernomen, dus op 7 oktober 2017 maar eens naar de firma gebeld. Er was niemand van de serviceafdeling aanwezig en we moesten maar terugbellen. Daarop aangegeven dat dat toch wel erg merkwaardig is aangezien de afspraak al was dat Seinen zou terugbellen. Na een korte discussie zouden wij zo spoedig mogelijk gebeld worden. Op 9 oktober 2017 zijn wij inderdaad gebeld. Een man gaf kort aan dat de fabrikant langs zou komen om de banken te bekijken en dat we dinsdag of woensdag gebeld zouden worden. Vrijdag had er nog niemand gebeld dus maar weer die kant opgebeld. Ze zou het nogmaals noteren. Op zaterdagmiddag werden we teruggebeld. Niet door de fabrikant maar door een ZZP’er die was ingehuurd door SVL-Meubelservice die op hun beurt weer was ingehuurd door de fabrikant.
Een afspraak gemaakt dat deze meneer op 23 oktober 2017 langskwam om te de banken te schouwen. Op de 23e kwam de man keurig op tijd aan. De man heeft de banken geschouwd en kwam tot de conclusie dat de oorzaak van de problemen de stof was. Er bleek een ‘perkamenten’ stof gebruikt te zijn die deze krakelen in de stof veroorzaakte. Wat dat met het doorzitten te maken had weet ik nog steeds niet. De man belde echter in zijn auto even met de fabrikant. De conclusie was dat de verkoper bij de verkoop een fout heeft gemaakt door dit type stof te nemen. Omdat we al genoeg overlast hadden zou de fabrikant dit kort gaan sluiten met de verkoper om een correcte oplossing te leveren. Dat kon maximaal twee weken duren.
Verhaal gaat verder in de reacties...
In de showroom stond een prachtige bank. Het showmodel was met koudschuim en had een te brede leuning om in onze woning te passen. Beiden konden echter worden aangepast. We zijn heel vriendelijk te woord gestaan door een jongedame. De prijs lag met bijna 3600 euro wat aan de hoge kant, maar uiteindelijk zijn we rondgekomen op 3450 euro. Dik tevreden stapten wij dan ook weer de winkel uit. Uitkijkend naar drie mooie, stevige en comfortabele banken. De service tot dan was uitstekend en ook een aanpassing van één bank van 2,5 zits naar 2 zits was heel snel geregeld.
De ellende met deze firma ontstond helaas pas tijdens en na de aflevering. In de laatste week van september 2017 kregen wij de banken geleverd. De heren die de banken kwamen leveren maakten een wat lompe indruk. Bij het betalen via de pin viel het pinapparaat uit en werden we vriendelijk verzocht nogmaals te betalen want ‘het zou toch niet van de rekening zijn afgeschreven’. Het pinapparaat werd opnieuw opgestart en toen bleek dat er wel degelijk al betaald was. Nog voor wij serieus naar de banken konden kijken waren de heren gevlogen. Bij een eerste echte indruk van de bank ging het al mis. Er zat een gat in de stof van één van de drie banken. Na een avond op de bank zitten ontstonden er diverse krakelen in de stof die er absoluut niet horen. Maar het allerergste: de banken zaten alledrie gigantisch door. Alsof ze al jaren oud waren, terwijl ze nog geen dag in huis stonden.
Direct met de firma Seinen gebeld en een afspraak gemaakt. Hun servicemedewerker kwam de week erop. Hij maakte al een goede eerste indruk door direct te melden dat ‘hij geen verstand had van banken’. Na een inspectie van de banken nam hij wat foto’s met zijn iPad die hij ging doorsturen naar de fabrikant en we zouden nog van hem horen. Na een week nog niks van de beste man vernomen, dus op 7 oktober 2017 maar eens naar de firma gebeld. Er was niemand van de serviceafdeling aanwezig en we moesten maar terugbellen. Daarop aangegeven dat dat toch wel erg merkwaardig is aangezien de afspraak al was dat Seinen zou terugbellen. Na een korte discussie zouden wij zo spoedig mogelijk gebeld worden. Op 9 oktober 2017 zijn wij inderdaad gebeld. Een man gaf kort aan dat de fabrikant langs zou komen om de banken te bekijken en dat we dinsdag of woensdag gebeld zouden worden. Vrijdag had er nog niemand gebeld dus maar weer die kant opgebeld. Ze zou het nogmaals noteren. Op zaterdagmiddag werden we teruggebeld. Niet door de fabrikant maar door een ZZP’er die was ingehuurd door SVL-Meubelservice die op hun beurt weer was ingehuurd door de fabrikant.
Een afspraak gemaakt dat deze meneer op 23 oktober 2017 langskwam om te de banken te schouwen. Op de 23e kwam de man keurig op tijd aan. De man heeft de banken geschouwd en kwam tot de conclusie dat de oorzaak van de problemen de stof was. Er bleek een ‘perkamenten’ stof gebruikt te zijn die deze krakelen in de stof veroorzaakte. Wat dat met het doorzitten te maken had weet ik nog steeds niet. De man belde echter in zijn auto even met de fabrikant. De conclusie was dat de verkoper bij de verkoop een fout heeft gemaakt door dit type stof te nemen. Omdat we al genoeg overlast hadden zou de fabrikant dit kort gaan sluiten met de verkoper om een correcte oplossing te leveren. Dat kon maximaal twee weken duren.
Verhaal gaat verder in de reacties...
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Tip tussendoor:
Hou je lezers scherp door er geen mega opstel van te maken. Niet iedereen zit te wachten op zoveel tekst, terwijl er maar weinig ontwikkelingen zijn.......
Noem kort en bondig de hoofdpunten op, zijn er vragen, opmerkingen dan worden die vanzelf gesteld.
Hou je lezers scherp door er geen mega opstel van te maken. Niet iedereen zit te wachten op zoveel tekst, terwijl er maar weinig ontwikkelingen zijn.......
Noem kort en bondig de hoofdpunten op, zijn er vragen, opmerkingen dan worden die vanzelf gesteld.
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
U raad het al, na twee weken helemaal niks gehoord. Daarop begonnen te bellen met de firma Seinen. Daarom op 6 november 2017 gebeld met Seinen Meubelen in IJsselmuiden. Maar die gaven aan het was overgedragen naar Nieuwleusen en dat we daar maar heen moesten bellen. Terugbellen o.i.d. was niet mogelijk. Daarheen gebeld maar de juiste persoon was niet bereikbaar. Ook hier konden we niet teruggebeld worden. Uiteindelijk op donderdag 9 november de juiste persoon te pakken gekregen. Die doodleuk vertelde dat ze de klacht ongegrond hadden verklaard, dat heel vervelend voor ons te vinden en ze de bank op kosten van de klant wel willen herstofferen. Enigszins verbouwereerd aangegeven dat dat kant noch wal raakt gezien de fabrikant al had aangegeven dat er een oplossing zou komen. Daarop gaf hij aan er toch nog wel eens naar te willen kijken, op mijn vraag waarom ze zelf nooit contact opnamen kwam geen antwoord.
Omdat het antwoord die ochtend weinig bemoedigend was, diezelfde avond nog een mail opgesteld. Waarin we duidelijk te kennen hebben gegeven dat deze banken niet acceptabel zijn en we toch echt andere banken willen hebben die wel voldoen of anders het geld terug willen ontvangen. Hierin ook aangegeven dat mijn vrouw rugpatiënt is en om die reden echt een fatsoenlijke bank nodig heeft en deze bank daaraan echt niet voldoet. Daarop kwam een dag later een e-mail dat hun vertegenwoordiger de week erna in overleg zal treden met de fabrikant.
U raad het ook hier weer. In de week erna niks vernomen van deze firma. Daarom op zaterdag 18 november maar eens naar de showroom in IJsselmuiden gegaan. In het begin werden we nog redelijk vriendelijk te woord gestaan, maar dat veranderende toen de eigenaar erbij kwam. Die op dreigende toon aan kwam zetten dat er helemaal niks mis is met de banken (best knap dat hij dat weet gezien hij zelf nog nooit is gekomen en de foto’s toch duidelijk de gebreken laten zien). Bij hem uitgelegd dat er nu toch echt eens een oplossing moet komen. Het hele probleem duurt al twee maanden en enige schot zit er niet in de zaak.
Tevens nogmaals duidelijk aangegeven van de rugklachten van mijn vrouw en dat we erg teleurgesteld zijn over hun houding. Ook aangegeven dat we nog tot en met dinsdag willen wachten voor er een oplossing ligt, en we anders de rechtsbijstandsverzekeraar moeten inschakelen omdat wij blijkbaar geen invloed uitoefenen. In het hele traject en ook bij dit gesprek is geen één keer aangegeven dat ze het vervelend vonden, zich verontschuldigden of wat dan ook maar. Ook over de gezondheid van mijn vrouw kwam geen enkele reactie en gaven ze geen krimp.
De dinsdagmiddag erna kwam een e-mail van twee regels dat ze de banken gingen terugnemen en het geld zouden terugsturen. De banken wilde hij de week erna al komen ophalen. Zonder tegenbericht nemen wij akkoord stond in de laatste e-mail. Aan de ene kant natuurlijk blij dat we het geld terug zouden krijgen, aan de andere kant natuurlijk erg vreemd dat ze het zelf niet oplossen door bijvoorbeeld bij hun een andere bank uit te zoeken. Echter het grootste probleem was de tijd. Gezien ze de banken de week erna wilden ophalen zonder tegenbericht, zou mijn vrouw wekenlang op de eetkamerstoelen moeten zitten. Dat is natuurlijk echt volstrekt onacceptabel, gezien haar medische situatie.
Daarop een paar keer heen en weer gemaild met de vraag of het ophalen ook begin januari kan. Dat geeft ons de tijd om andere banken uit te kiezen. De boot werd echter afgehouden door hun. Er kwamen wat cryptisch omschreven e-mails waarin ze aangaven: ‘wij zouden u bankstel toch graag zo spoedig mogelijk ophalen, wij proberen dit zsm voor u te regelen, zodat u zo kort mogelijk zonder bankstel zit. Wij willen dit graag of volgende week dinsdag (5-12) of donderdag (7-12) doen.’ Op het laatst zelfs nog heel duidelijk (voor zover ze het niet wisten) dat mijn vrouw een hernia heeft en ze vriendelijk gevraagd om even te wachten tot begin januari 2018. Immers, een bankstel is nog altijd veel beter dan eetkamerstoelen. Die niet zijn bedoeld om langdurig op te zitten. Ze waren echter onverbiddelijk. De bank moest en zal z.s.m. terug. Donderdag 7 december gebeurde dat dan ook.
En toen zaten we dus zonder bank. We brachten noodgedwongen de kerstdagen door op eetkamerstoelen. U zult begrijpen dat ik niet alleen boos maar vooral heel teleurgesteld in de wijze waarop ze dit hebben gedaan. Deze firma Seinen Meubelen doet zich aan de voorkant heel vriendelijk en deskundig voor, maar aan de achterkant is het een doffe ellende. Waar de e-mails tijdens de verkoop vriendelijk met naam werden ondertekend, was later de naam verdwenen en had je geen idee meer met wie je aan het praten was. De trap na, door ondanks de hernia van mijn vrouw, keihard de banken op te halen is tekenend met wat voor type bedrijf wij te maken hebben gehad. Ik ben erg blij dat ik het geld weer terug heb, maar het heeft vele uren frustratie gekost.
Omdat het antwoord die ochtend weinig bemoedigend was, diezelfde avond nog een mail opgesteld. Waarin we duidelijk te kennen hebben gegeven dat deze banken niet acceptabel zijn en we toch echt andere banken willen hebben die wel voldoen of anders het geld terug willen ontvangen. Hierin ook aangegeven dat mijn vrouw rugpatiënt is en om die reden echt een fatsoenlijke bank nodig heeft en deze bank daaraan echt niet voldoet. Daarop kwam een dag later een e-mail dat hun vertegenwoordiger de week erna in overleg zal treden met de fabrikant.
U raad het ook hier weer. In de week erna niks vernomen van deze firma. Daarom op zaterdag 18 november maar eens naar de showroom in IJsselmuiden gegaan. In het begin werden we nog redelijk vriendelijk te woord gestaan, maar dat veranderende toen de eigenaar erbij kwam. Die op dreigende toon aan kwam zetten dat er helemaal niks mis is met de banken (best knap dat hij dat weet gezien hij zelf nog nooit is gekomen en de foto’s toch duidelijk de gebreken laten zien). Bij hem uitgelegd dat er nu toch echt eens een oplossing moet komen. Het hele probleem duurt al twee maanden en enige schot zit er niet in de zaak.
Tevens nogmaals duidelijk aangegeven van de rugklachten van mijn vrouw en dat we erg teleurgesteld zijn over hun houding. Ook aangegeven dat we nog tot en met dinsdag willen wachten voor er een oplossing ligt, en we anders de rechtsbijstandsverzekeraar moeten inschakelen omdat wij blijkbaar geen invloed uitoefenen. In het hele traject en ook bij dit gesprek is geen één keer aangegeven dat ze het vervelend vonden, zich verontschuldigden of wat dan ook maar. Ook over de gezondheid van mijn vrouw kwam geen enkele reactie en gaven ze geen krimp.
De dinsdagmiddag erna kwam een e-mail van twee regels dat ze de banken gingen terugnemen en het geld zouden terugsturen. De banken wilde hij de week erna al komen ophalen. Zonder tegenbericht nemen wij akkoord stond in de laatste e-mail. Aan de ene kant natuurlijk blij dat we het geld terug zouden krijgen, aan de andere kant natuurlijk erg vreemd dat ze het zelf niet oplossen door bijvoorbeeld bij hun een andere bank uit te zoeken. Echter het grootste probleem was de tijd. Gezien ze de banken de week erna wilden ophalen zonder tegenbericht, zou mijn vrouw wekenlang op de eetkamerstoelen moeten zitten. Dat is natuurlijk echt volstrekt onacceptabel, gezien haar medische situatie.
Daarop een paar keer heen en weer gemaild met de vraag of het ophalen ook begin januari kan. Dat geeft ons de tijd om andere banken uit te kiezen. De boot werd echter afgehouden door hun. Er kwamen wat cryptisch omschreven e-mails waarin ze aangaven: ‘wij zouden u bankstel toch graag zo spoedig mogelijk ophalen, wij proberen dit zsm voor u te regelen, zodat u zo kort mogelijk zonder bankstel zit. Wij willen dit graag of volgende week dinsdag (5-12) of donderdag (7-12) doen.’ Op het laatst zelfs nog heel duidelijk (voor zover ze het niet wisten) dat mijn vrouw een hernia heeft en ze vriendelijk gevraagd om even te wachten tot begin januari 2018. Immers, een bankstel is nog altijd veel beter dan eetkamerstoelen. Die niet zijn bedoeld om langdurig op te zitten. Ze waren echter onverbiddelijk. De bank moest en zal z.s.m. terug. Donderdag 7 december gebeurde dat dan ook.
En toen zaten we dus zonder bank. We brachten noodgedwongen de kerstdagen door op eetkamerstoelen. U zult begrijpen dat ik niet alleen boos maar vooral heel teleurgesteld in de wijze waarop ze dit hebben gedaan. Deze firma Seinen Meubelen doet zich aan de voorkant heel vriendelijk en deskundig voor, maar aan de achterkant is het een doffe ellende. Waar de e-mails tijdens de verkoop vriendelijk met naam werden ondertekend, was later de naam verdwenen en had je geen idee meer met wie je aan het praten was. De trap na, door ondanks de hernia van mijn vrouw, keihard de banken op te halen is tekenend met wat voor type bedrijf wij te maken hebben gehad. Ik ben erg blij dat ik het geld weer terug heb, maar het heeft vele uren frustratie gekost.
-
- Berichten: 12876
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Kunt u het hele verhaal inkorten tot het vertellen van het probleem en uw vraag. Dit is niet te lezen.
Na het lezen van het eerste stuk: als de oude bank qua basis nog goed was, waarom dan niet opnieuw laten stofferen?
Na het lezen van het eerste stuk: als de oude bank qua basis nog goed was, waarom dan niet opnieuw laten stofferen?
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
En dan ben je na ongeveer 25 minuten lezen echt aan het einde van het opstel gekomen in twee delen, blijkt alles al keurig en netjes snel te zijn opgelost, banken retour en geld terug !
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Opgeslagen
Twingy schreef:Begin juli 2017 bij de firma Seinen Meubelen in IJsselmuiden wezen kijken voor nieuwe banken. De banken die wij toen al 9 jaar naar volle tevredenheid hadden, waren aan vervanging toe. Niet zozeer vanwege het comfort (banken zaten nog uitstekend) maar de stof begon te slijten en daarom gekozen om toch nieuwe te kopen. Mijn vrouw kampt al enkele jaren met de gevolgen van een niet te verhelpen hernia. Om die reden hebben we comfortabele en stevige banken nodig. Onze toenmalige bank had binnenvering en dat wilden we vanwege het comfort ook in de nieuwe hebben. We zijn dan ook op zoek gegaan naar een betrouwbare firma waar we op de deskundigheid van medewerkers kunnen vertrouwen. Om die reden uitgekomen bij de firma Seinen Meubelen die gevestigd is in Nieuwleusen en IJsselmuiden.
In de showroom stond een prachtige bank. Het showmodel was met koudschuim en had een te brede leuning om in onze woning te passen. Beiden konden echter worden aangepast. We zijn heel vriendelijk te woord gestaan door een jongedame. De prijs lag met bijna 3600 euro wat aan de hoge kant, maar uiteindelijk zijn we rondgekomen op 3450 euro. Dik tevreden stapten wij dan ook weer de winkel uit. Uitkijkend naar drie mooie, stevige en comfortabele banken. De service tot dan was uitstekend en ook een aanpassing van één bank van 2,5 zits naar 2 zits was heel snel geregeld.
De ellende met deze firma ontstond helaas pas tijdens en na de aflevering. In de laatste week van september 2017 kregen wij de banken geleverd. De heren die de banken kwamen leveren maakten een wat lompe indruk. Bij het betalen via de pin viel het pinapparaat uit en werden we vriendelijk verzocht nogmaals te betalen want ‘het zou toch niet van de rekening zijn afgeschreven’. Het pinapparaat werd opnieuw opgestart en toen bleek dat er wel degelijk al betaald was. Nog voor wij serieus naar de banken konden kijken waren de heren gevlogen. Bij een eerste echte indruk van de bank ging het al mis. Er zat een gat in de stof van één van de drie banken. Na een avond op de bank zitten ontstonden er diverse krakelen in de stof die er absoluut niet horen. Maar het allerergste: de banken zaten alledrie gigantisch door. Alsof ze al jaren oud waren, terwijl ze nog geen dag in huis stonden.
Direct met de firma Seinen gebeld en een afspraak gemaakt. Hun servicemedewerker kwam de week erop. Hij maakte al een goede eerste indruk door direct te melden dat ‘hij geen verstand had van banken’. Na een inspectie van de banken nam hij wat foto’s met zijn iPad die hij ging doorsturen naar de fabrikant en we zouden nog van hem horen. Na een week nog niks van de beste man vernomen, dus op 7 oktober 2017 maar eens naar de firma gebeld. Er was niemand van de serviceafdeling aanwezig en we moesten maar terugbellen. Daarop aangegeven dat dat toch wel erg merkwaardig is aangezien de afspraak al was dat Seinen zou terugbellen. Na een korte discussie zouden wij zo spoedig mogelijk gebeld worden. Op 9 oktober 2017 zijn wij inderdaad gebeld. Een man gaf kort aan dat de fabrikant langs zou komen om de banken te bekijken en dat we dinsdag of woensdag gebeld zouden worden. Vrijdag had er nog niemand gebeld dus maar weer die kant opgebeld. Ze zou het nogmaals noteren. Op zaterdagmiddag werden we teruggebeld. Niet door de fabrikant maar door een ZZP’er die was ingehuurd door SVL-Meubelservice die op hun beurt weer was ingehuurd door de fabrikant.
Een afspraak gemaakt dat deze meneer op 23 oktober 2017 langskwam om te de banken te schouwen. Op de 23e kwam de man keurig op tijd aan. De man heeft de banken geschouwd en kwam tot de conclusie dat de oorzaak van de problemen de stof was. Er bleek een ‘perkamenten’ stof gebruikt te zijn die deze krakelen in de stof veroorzaakte. Wat dat met het doorzitten te maken had weet ik nog steeds niet. De man belde echter in zijn auto even met de fabrikant. De conclusie was dat de verkoper bij de verkoop een fout heeft gemaakt door dit type stof te nemen. Omdat we al genoeg overlast hadden zou de fabrikant dit kort gaan sluiten met de verkoper om een correcte oplossing te leveren. Dat kon maximaal twee weken duren.
Verhaal gaat verder in de reacties...
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Opgeslagen
Twingy schreef:U raad het al, na twee weken helemaal niks gehoord. Daarop begonnen te bellen met de firma Seinen. Daarom op 6 november 2017 gebeld met Seinen Meubelen in IJsselmuiden. Maar die gaven aan het was overgedragen naar Nieuwleusen en dat we daar maar heen moesten bellen. Terugbellen o.i.d. was niet mogelijk. Daarheen gebeld maar de juiste persoon was niet bereikbaar. Ook hier konden we niet teruggebeld worden. Uiteindelijk op donderdag 9 november de juiste persoon te pakken gekregen. Die doodleuk vertelde dat ze de klacht ongegrond hadden verklaard, dat heel vervelend voor ons te vinden en ze de bank op kosten van de klant wel willen herstofferen. Enigszins verbouwereerd aangegeven dat dat kant noch wal raakt gezien de fabrikant al had aangegeven dat er een oplossing zou komen. Daarop gaf hij aan er toch nog wel eens naar te willen kijken, op mijn vraag waarom ze zelf nooit contact opnamen kwam geen antwoord.
Omdat het antwoord die ochtend weinig bemoedigend was, diezelfde avond nog een mail opgesteld. Waarin we duidelijk te kennen hebben gegeven dat deze banken niet acceptabel zijn en we toch echt andere banken willen hebben die wel voldoen of anders het geld terug willen ontvangen. Hierin ook aangegeven dat mijn vrouw rugpatiënt is en om die reden echt een fatsoenlijke bank nodig heeft en deze bank daaraan echt niet voldoet. Daarop kwam een dag later een e-mail dat hun vertegenwoordiger de week erna in overleg zal treden met de fabrikant.
U raad het ook hier weer. In de week erna niks vernomen van deze firma. Daarom op zaterdag 18 november maar eens naar de showroom in IJsselmuiden gegaan. In het begin werden we nog redelijk vriendelijk te woord gestaan, maar dat veranderende toen de eigenaar erbij kwam. Die op dreigende toon aan kwam zetten dat er helemaal niks mis is met de banken (best knap dat hij dat weet gezien hij zelf nog nooit is gekomen en de foto’s toch duidelijk de gebreken laten zien). Bij hem uitgelegd dat er nu toch echt eens een oplossing moet komen. Het hele probleem duurt al twee maanden en enige schot zit er niet in de zaak.
Tevens nogmaals duidelijk aangegeven van de rugklachten van mijn vrouw en dat we erg teleurgesteld zijn over hun houding. Ook aangegeven dat we nog tot en met dinsdag willen wachten voor er een oplossing ligt, en we anders de rechtsbijstandsverzekeraar moeten inschakelen omdat wij blijkbaar geen invloed uitoefenen. In het hele traject en ook bij dit gesprek is geen één keer aangegeven dat ze het vervelend vonden, zich verontschuldigden of wat dan ook maar. Ook over de gezondheid van mijn vrouw kwam geen enkele reactie en gaven ze geen krimp.
De dinsdagmiddag erna kwam een e-mail van twee regels dat ze de banken gingen terugnemen en het geld zouden terugsturen. De banken wilde hij de week erna al komen ophalen. Zonder tegenbericht nemen wij akkoord stond in de laatste e-mail. Aan de ene kant natuurlijk blij dat we het geld terug zouden krijgen, aan de andere kant natuurlijk erg vreemd dat ze het zelf niet oplossen door bijvoorbeeld bij hun een andere bank uit te zoeken. Echter het grootste probleem was de tijd. Gezien ze de banken de week erna wilden ophalen zonder tegenbericht, zou mijn vrouw wekenlang op de eetkamerstoelen moeten zitten. Dat is natuurlijk echt volstrekt onacceptabel, gezien haar medische situatie.
Daarop een paar keer heen en weer gemaild met de vraag of het ophalen ook begin januari kan. Dat geeft ons de tijd om andere banken uit te kiezen. De boot werd echter afgehouden door hun. Er kwamen wat cryptisch omschreven e-mails waarin ze aangaven: ‘wij zouden u bankstel toch graag zo spoedig mogelijk ophalen, wij proberen dit zsm voor u te regelen, zodat u zo kort mogelijk zonder bankstel zit. Wij willen dit graag of volgende week dinsdag (5-12) of donderdag (7-12) doen.’ Op het laatst zelfs nog heel duidelijk (voor zover ze het niet wisten) dat mijn vrouw een hernia heeft en ze vriendelijk gevraagd om even te wachten tot begin januari 2018. Immers, een bankstel is nog altijd veel beter dan eetkamerstoelen. Die niet zijn bedoeld om langdurig op te zitten. Ze waren echter onverbiddelijk. De bank moest en zal z.s.m. terug. Donderdag 7 december gebeurde dat dan ook.
En toen zaten we dus zonder bank. We brachten noodgedwongen de kerstdagen door op eetkamerstoelen. U zult begrijpen dat ik niet alleen boos maar vooral heel teleurgesteld in de wijze waarop ze dit hebben gedaan. Deze firma Seinen Meubelen doet zich aan de voorkant heel vriendelijk en deskundig voor, maar aan de achterkant is het een doffe ellende. Waar de e-mails tijdens de verkoop vriendelijk met naam werden ondertekend, was later de naam verdwenen en had je geen idee meer met wie je aan het praten was. De trap na, door ondanks de hernia van mijn vrouw, keihard de banken op te halen is tekenend met wat voor type bedrijf wij te maken hebben gehad. Ik ben erg blij dat ik het geld weer terug heb, maar het heeft vele uren frustratie gekost.
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Rugklachten los je niet op met een nieuwe bank.
U heeft een zicomfort besteld wat u niet eerst heeft geprobeerd.
Dat viel tegen. Uw vrouw kan er niet op zitten en nu wilt u van de bank af.
Daarom dit rookgordijn van nutteloze details.
Is dat goed samengevat ?
U heeft een zicomfort besteld wat u niet eerst heeft geprobeerd.
Dat viel tegen. Uw vrouw kan er niet op zitten en nu wilt u van de bank af.
Daarom dit rookgordijn van nutteloze details.
Is dat goed samengevat ?
-
- Berichten: 12876
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Dank je voor de samenvatting. Reageren is dus niet nodig.Brahms schreef:En dan ben je na ongeveer 25 minuten lezen echt aan het einde van het opstel gekomen in twee delen, blijkt alles al keurig en netjes snel te zijn opgelost, banken retour en geld terug !
-
- Berichten: 5259
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
En de TS is zijn/haar verhaal kwijt. Gelukkig heeft Brahms het verhaal samengevat, hoef ik in ieder geval het hele epistel niet te lezen.
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Neecrazyme schreef:Rugklachten los je niet op met een nieuwe bank.
U heeft een zicomfort besteld wat u niet eerst heeft geprobeerd.
Dat viel tegen. Uw vrouw kan er niet op zitten en nu wilt u van de bank af.
Daarom dit rookgordijn van nutteloze details.
Is dat goed samengevat ?
Mijn samenvatting: Er mankeerde van alles aan de bank, en met veel moeite is de koop ontbonden.
Rugklachten zijn niet prettig, het helpt niet als bank ver doorzit, of je helemaal geen bank hebt .
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Dan moet je geen bank kopen waar je nog niet op hebt gezeten.16again schreef:Neecrazyme schreef:Rugklachten los je niet op met een nieuwe bank.
U heeft een zicomfort besteld wat u niet eerst heeft geprobeerd.
Dat viel tegen. Uw vrouw kan er niet op zitten en nu wilt u van de bank af.
Daarom dit rookgordijn van nutteloze details.
Is dat goed samengevat ?
Mijn samenvatting: Er mankeerde van alles aan de bank, en met veel moeite is de koop ontbonden.
Rugklachten zijn niet prettig, het helpt niet als bank ver doorzit, of je helemaal geen bank hebt .
Dan neem je zelf de gok, en wanneer je misgokt moet je niet gaan klagen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 feb 2018 17:59
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Het zou ons verhaal kunnen zijn. Maar dan Seinen Meubelen Nieuwleusen. (zelfde familie) Eind oktober 2017 nieuwe bank gekocht. Binnen 4 weken geklaagd over doorzakken van zitting en rugleuning en dat de stof slijtageplekken vertoond.
Vaak gebeld omdat de betreffende persoon niet aanwezig was.Na 1 gesprek verbrak hij zelfs de verbinding Toen ik mijn mening gaf.. Er is iemand langs geweest van Seinen en van de fabriek. Ze bevestigden het doorzitten en lelijke plekken. Optie: opnieuw opvullen. Maar die "slijtageplekken" dan? Ja dat lag aan de stof, zithouding enz enz. Waarom is dat niet bij de verkoop verteld? Terwijl we aangegeven hebben dat de meubelen intens gebruikt worden bij ons. Begin Februari werd er gezegd dat we een andere bank uit mochten zoeken en dat er een goede prijs gemaakt werd. Op een bank van 500 euro 175 euro korting (terwijl we binnen 4 weken geklaagd hadden) en de bank mochten we houden want zij konden er niets mee. Niet weer verkopen. Moesten we maar via Marktplaats verkopen. We gingen niet met de prijs akkoord.Na gezegd te hebben hoe of wat kwaad weggelopen. Zoon even later terug gegaan en naar de baas/bedrijfsleider gevraagd Hij kwam eraan met een shagje in de mond en en kwam dreigend over en zei dat mijn zoon op moest donderen.
Vaak gebeld omdat de betreffende persoon niet aanwezig was.Na 1 gesprek verbrak hij zelfs de verbinding Toen ik mijn mening gaf.. Er is iemand langs geweest van Seinen en van de fabriek. Ze bevestigden het doorzitten en lelijke plekken. Optie: opnieuw opvullen. Maar die "slijtageplekken" dan? Ja dat lag aan de stof, zithouding enz enz. Waarom is dat niet bij de verkoop verteld? Terwijl we aangegeven hebben dat de meubelen intens gebruikt worden bij ons. Begin Februari werd er gezegd dat we een andere bank uit mochten zoeken en dat er een goede prijs gemaakt werd. Op een bank van 500 euro 175 euro korting (terwijl we binnen 4 weken geklaagd hadden) en de bank mochten we houden want zij konden er niets mee. Niet weer verkopen. Moesten we maar via Marktplaats verkopen. We gingen niet met de prijs akkoord.Na gezegd te hebben hoe of wat kwaad weggelopen. Zoon even later terug gegaan en naar de baas/bedrijfsleider gevraagd Hij kwam eraan met een shagje in de mond en en kwam dreigend over en zei dat mijn zoon op moest donderen.
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Dti staat op facebook.Eind oktober een nieuwe bank gekocht.. Na 4 weken begon het al op de plek waar zoon zat al door te zakken. Stof werd lelijk. Lijkt net slijtage. Winkel gebeld en foto’s gestuurd. Van de winkel en van de fabriek iemand geweest om te kijken. Waren ermee eens dat het niet klopte. Na geregeld bellen bieden ze nu aan om er nieuwe vulling in te plaatsen. Maar daarmee is het probleem van de stof niet opgelost!! Daarover zeggen ze dat het de vleug van de stof is,lichtinval (terwijl het bij wat voor licht of geen licht ook zo is) en dat het door een bepaalde zithouding komt!!! Een bank is toch om op te zitten ??? en zoon zit er gewoon op. Daar is een bank toch voor?? Waarom vertellen ze er niet bij hoe de kwaliteit van de stof is? Want dan had ik hem niet gekocht. Altijd de meubels bij die zaak gekocht. Nooit klachten gehad en nu alleen nieuwe vulling. kan ik met 4 weken zeker weer bellen
Kennelijk is er gewoon sprake van shading. Daar kan de winkel of fabrikant niets aan doen.
En zou het kunnen dat ze in plaats van zithouding het woord zitspiegel hebben gebruikt ?
Heeft u bij de aankoop gevraagd naar de eigenschappen van de stof ?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 feb 2018 17:59
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Het woord zitspiegel is nooit genoemd. Door jullie werd zithouding genoemd.
Bij de aankoop hebben we goed aangegeven dat de bank veelvuldig gebruikt wordt en dus goed moest zijn.
De andere deel van de bank staat er nog. Ik heb gevraagd of bij verkoop van die bank ook aan gegeven zou geven dat het snel doorzakt en de stof "slijtage" plekken zou vertonen. Nee dat zou zou niet gebeuren. Beetje vreemd.
Bij de aankoop hebben we goed aangegeven dat de bank veelvuldig gebruikt wordt en dus goed moest zijn.
De andere deel van de bank staat er nog. Ik heb gevraagd of bij verkoop van die bank ook aan gegeven zou geven dat het snel doorzakt en de stof "slijtage" plekken zou vertonen. Nee dat zou zou niet gebeuren. Beetje vreemd.
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
roodborstje2 schreef:.......Maar die "slijtageplekken" dan? Ja dat lag aan de stof, zithouding enz enz. Waarom is dat niet bij de verkoop verteld..........
Door "jullie", nee door "Roodborstje2" werd over zithouding begonnen.roodborstje2 schreef:....Het woord zitspiegel is nooit genoemd. Door jullie werd zithouding genoemd...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 feb 2018 17:59
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Lees even je eigen reactie's terug. Kun je lezen dat jullie het woord zitspiegel noemen. Wat dat dan ook betekenen mag De bank wordt normaal gebruikt.
En wat die "slijtageplekken" betreft weten jullie heel goed wat er bedoeld wordt.
Doe nu niet alsof jullie nergens vanaf weten. Er zijn personen geweest om te kijken. Ook van jullie bedrijf.
En wat die "slijtageplekken" betreft weten jullie heel goed wat er bedoeld wordt.
Doe nu niet alsof jullie nergens vanaf weten. Er zijn personen geweest om te kijken. Ook van jullie bedrijf.
Re: Seinen Meubelen IJsselmuiden
Ons bedrijf ? Je denkt toch niet dat hier iemand bij Seinen werkt ?
Shading of een zitspiegel wordt vaak verward met slijtage. Vandaar mijn opmerking.
Er is dus slijtage door uw zithouding.
Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen zonder de bank gezien te hebben.
Hier komt u waarschijnlijk niet verder.
Shading of een zitspiegel wordt vaak verward met slijtage. Vandaar mijn opmerking.
Er is dus slijtage door uw zithouding.
Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen zonder de bank gezien te hebben.
Hier komt u waarschijnlijk niet verder.