LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service Pearle
Service Pearle
Wij komen met ons hele gezin al jaren bij de Pearle (franchisers) in ons dorp, lenzen en brillen. Eind vorig jaar moest onze zoon echter op medische indicatie andere lenzen, deze in het ziekenhuis aan laten meten. Hij had net het 2e setje van zijn half jaar lenzenpakket ingezet toen dit gebeurde, dus nog 4 stel lenzen en vloeistof over. Die lenzen kunnen natuurlijk niet terug, maar dacht breng de vloeistoffen terug, staat toch voor € 50,= verkoop waarde, in de hoop er nog € 25,= voor retour te krijgen. Alles zat nog in de dozen, was geseald en ruim voldoende houdbaarheidsdatum. Helaas dit kon niet, hoorde bij het pakket! Maar de vloeistoffen staan wel altijd apart op de rekening vermeld. Per e-mail nog een reactie gevraagd omdat het druk was in de winkel, niks gehoord, ja een uitnodiging voor controle. Via de site van Pearle maar eens gevraagd of dat de gebruikelijke gang van zaken was, mail terug, binnen twee weken krijgt u antwoord, helaas, dus maar eens gebeld, ja hoor dat was de gang van zaken! Nou gaat het mij echt niet om die € 25,=, overleven we ook wel weer, maar ons gezin zijn ze in ieder geval kwijt als klant. Gezien hun reclames denk ik dat ze hun klanten ook maar 'domme' mensen vinden.
Re: Service Pearle
Weet dat dit geen recht is, maar als je met je hele gezin al jarenlang klant bent lijkt me dit een vorm van service.MichielFRL schreef:Feitelijk wilt u de koop, dan wel een gedeelte van de koop, ongedaan maken.
Dit is geen recht, maar zou op basis van een gunst van de leverancier gedaan kunnen worden.
Re: Service Pearle
Ik kan alleen oordelen over Pearle in Tilburg waar ik al meer dan 20 jaar kom.
Zeker vorig jaar ben ik zeer tevreden over Pearle. Naast mijn harde contactlenzen, die ik al meer dan 20 jaar draag, heb ik vorig jaar een bril en zachte contactlenzen gekocht (voor de vakantie).
De bril was niet helemaal goed afgesteld. Maar ik draag hem zelden. Na bijna een jaar teruggegaan (laksheid van mijn kant) en is zonder verder kosten opgelost. Voor de zachte lenzen hebben zij 16 proef contractlenzen geregeld om te wennen. Zonder verdere kosten.
Niets meer dan lof voor deze vestiging.
Zeker vorig jaar ben ik zeer tevreden over Pearle. Naast mijn harde contactlenzen, die ik al meer dan 20 jaar draag, heb ik vorig jaar een bril en zachte contactlenzen gekocht (voor de vakantie).
De bril was niet helemaal goed afgesteld. Maar ik draag hem zelden. Na bijna een jaar teruggegaan (laksheid van mijn kant) en is zonder verder kosten opgelost. Voor de zachte lenzen hebben zij 16 proef contractlenzen geregeld om te wennen. Zonder verdere kosten.
Niets meer dan lof voor deze vestiging.
Re: Service Pearle
Een opticien kan (ook als dozen dicht zijn etc.) niet zien wat u met de vloeistof gedaan heeft en heeft ook een verantwoording naar andere klanten toe. Het is daarom niet meer dan logisch dat de vloeistof ook al bent u vaste klant niet teruggenomen wordt. Dat u dat niet chique vindt, tsja.. Kan altijd alles nog op marktplaats zetten..
Re: Service Pearle
Ik heb ze al weggegeven, gaat met niet om het geld maar om het principe. Als je het zo stelt met de dichte dozen en gesealde flessen dan zou het andersom ook gelden toch?Regggy schreef:Een opticien kan (ook als dozen dicht zijn etc.) niet zien wat u met de vloeistof gedaan heeft en heeft ook een verantwoording naar andere klanten toe. Het is daarom niet meer dan logisch dat de vloeistof ook al bent u vaste klant niet teruggenomen wordt. Dat u dat niet chique vindt, tsja.. Kan altijd alles nog op marktplaats zetten..