LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abc spaarlpan uitkering?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
daphne690

abc spaarlpan uitkering?

Ongelezen bericht door daphne690 »

sinds 1994 heb ik een abc spaarplan(destijds 100 gulden/nu 45.euro) per maand,wat ik tot nu toe heb opgebouwd,geen idee
dit spaarplan loopt in totaal 20 jaar(nog 7 te gaan)
ik weet dat er een risico aan het rendement vast zit maar krijg ik in ieder geval mijn inleg over 7 jaar terug of kan dat ook minder zijn?
voorwaarden over dit produkt kan ik nergens vinden.
ook lees ik veel verhalen over mensen die het afkopen?
heeft iemand een antwoord hierop voor mij?

48609

Re: abc spaarlpan uitkering?

Ongelezen bericht door 48609 »

Mijn ABC-tje heeft me in 17 jaar aan inleg 4600 euro gekost. Per 1-1-07 is de waarde 5200 euro. Loopt door tot 2027.
Vooralsnog dus een zeer matig resultaat door een aantal hele slechte jaren hetgeen de afgelopen jaren wel beter wordt.
De afkoopwaarde is 4800 euro wat overeenkomt met 90% van de waarde. Iets wat keurig in de voorwaarde staat.
Conclusie: een slechte investering.
Vraag info op om eigen cijfers inzichtelijk te krijgen. Ik had ze na een schriftelijk verzoek netjes binnen een maand binnen.

$ir€

Ongelezen bericht door $ir€ »

Wat is de reden dat je wil weten wat het op dit moment waard is?

Afkopen is in veel gevallen geen goed advies. Het voortijdig beëindigen van zo'n langlopende polis/belegging kost de verzekeringsmaatschappij geld en dat berekenen ze weer door naar de klant, waardoor het verkregen rendement tegen kan vallen.

Mocht je toch beslissen het voortijdig te beëindigen, informeer dan in ieder geval naar de fiscale consequenties. Jouw ABC-tje valt onder "oud-regime", wat wil zeggen dat als je hem laat lopen tot de einddatum je het geld belastingvrij mag ontvangen. Maar hoe zit dat als je hem voortijdig beëindigt???

Succes! :)

daphne690

ik ben eigenlijk niet van plan om het abc af te kopen,maar ik had altijd het idee dat ik een leuk spaarpotje opbouw in deze 20 jaar en dat er dan meer uit zal/zou komen dan wanneer ik dit bedrag maandelijks op een "gewone"spaarrekening zou zetten.
door alle negatieve publiciteit word ik aan het twijfelen gezet,misschien omdat de mensen met een positief resultaat niet reageren?
aangezien ik een leek ben met dit gebeuren weet ik niet of ik iets zou moeten opvragen bij amev/fortis of dat ik het hele zaakje gewoon op zijn beloop moet laten,nog 7 jaar te gaan.....als ik in ieder geval maar mijn inleg terug krijg na die 20 jaar,met een beetje rente zou leuk zijn.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag daphne 690,

Je schrijft: nog 7 jaar te gaan.....als ik in ieder geval maar mijn inleg terug krijg na die 20 jaar,met een beetje rente zou leuk zijn.

Je bent over de helft van je 'spaar'periode en dat houdt in dat je meestal beter de rit kunt afmaken. Wel is het zo dat je natuurlijk altijd bij amev/fortis de stand van zake kunt opvragen als je nu (bijvoorbeeld 1-7-2007) zou stoppen. Opvragen wil helemaal niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk stopt. Dat is dan een beslissing die je later altijd nog kunt nemen. Verwacht er overigens niet te veel van. Ook kun je navraag doen naar hun prognose voor 2014 als de overeenkomst werkelijk afloopt. Vanaf 1-1-2007 dienen zij je daarover 'eerlijk' voor te lichten. :wink:

Maxiem.

$ir€

misschien omdat de mensen met een positief resultaat niet reageren?
Mensen hebben alleen maar te klagen, iets goeds of iets leuks hoor je inderdaad zelden, des te leuker ik het vind om de warme douche verhalen op deze site te lezen! :wink: :wink: :wink:

$ir€

:idea: N.B. Op het andere forum nog iemand kunnen vinden met een redelijk positief resultaat. Die indruk krijg ik althans...

:arrow: (zie hieronder)

marpet

Geplaatst op 16 Mei 2007 18:39 door marpet

--------------------------------------------------------------------------------

Hij heeft uitgekeerd. Per maand inleg 45 euro, 15 jaar: 12.550 euro. De opmerkingen dat als je het op een spaarrekening gezet had, zijn onzin. Ik spaarde elke maand 45 euro, dus begonnen met niets. Ja, wel als ik 10.000 euro op een spaarrekening had weggezet en 15 jaar had laten staan. Maar je moet uitgaan van niets. Ik voel mij in ieder geval niet bekocht.

Naar boven

gertkauw

Geplaatst op 16 Mei 2007 19:16 door gertkauw

--------------------------------------------------------------------------------

ook ik heb vandaag mijn rekening bijgevuld gekregen.Iedere maand 100 gulden = € 45.38 gestort 15 jaar lang.
Ontvangen € 10845.44 min € 8168.04(inleg) = € 2677.40

daphne690

ik ben al een stuk gerust gesteld!
fijn om te lezen over een positief resultaat,bedankt voor alle moeite!

Gesloten