LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Ze gaan er achteraan!!! Volgende week bericht. Als ik ze nog mag geloven......
De voorbeeld kapitalen van ons koersplan zijn ook voorgesteld ZONDER enige kosten......

En ik ben netjes donderdag terug gebeld door een koersplan medewerkster, uit Leeuwarden.
Alleen ze wist geen antwoord op mijn vraag.....En ze vond zich zelf best wel een medewerkster die veel van dit product wist. Nou dat viel dus wel even tegen.....

Ook ben ik vrijdag terug gebeld door een aegon medewerker uit Den Haag,
en ook hij wist geen antwoord op mijn vragen m.b.t. mijn fundpensioen en fundsparen......Hij zei stuur maar weer een mail of een brief. De vragen van u zijn te moeilijk.......Kijk dat is nu eerlijk over nu!!!!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tsja dat heb ik ook al eens te horen gekregen.
Te grote diepgang in mijn vragen.....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Vandaag aegon Den Haag even gebeld, om te vragen of mijn klacht over aegon bank bemiddeling te Nieuwegein en Aegon Leeuwarden binnen is gekomen. S`middag ben ik netjes terug gebeld. Mijn brief met klachten en vragen die nog steeds niet of niet duidelijk zijn beantwoord, is aangekomen. Nu pas gaat de correspondentie van mij en aegon dat nu al meer dan 1,5 jaar aan de gang is en inmiddels gegroeid is tot meer dan 210 pagina`s naar een aegon leven directeur. Dat zal enige tijd duren is mij verteld. Hij moet zich eerst door het dossier heen spitten.
Wordt vervolgd bij meer nieuws.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer

Dat is nog niets vergeleken bij mij!
Ben al sinds maart 2008 bezig.

Die overzichten die ze sturen, die kloppen niet.
De gehele administratie is gecorrumpeerd.
Komt door al die onduidelijke omschrijvingen die ze gebruiken, begrijpen ze zelf niets van, resultaat: foutieve verwerkingen.

Het goede nieuws is dat het einde alras nadert.
zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1373070

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

In essentie is de uiterst misleidende doch universele handelwijze van Aegon de volgende:
De prognoses worden berekend door de huidige waarde plus alle toekomstige inleg op te renten met veel te hoge rendementen, waarbij kosten al dan niet volledig worden meegenomen. Deze rendementen worden niet gehaald [dit is immers intrinsiek onmogelijk omdat ze intrinsiek onjuist en te hoog zijn vastgesteld], zodat in de toekomst de prognoses lager en lager worden omdat nog maar een kleiner deel toekomstige inleg met de te hoge rendementen wordt opgerent en voor een steeds groter deel de actuele waarde wordt genomen. Op deze wijze gaan de prognoses geleidelijk omlaag doch voordat men dit bemerkt loopt de overeenkomst al geruime tijd. Bovendien wordt op deze wijze de markt gemanipuleerd.
Ook met betrekking tot de compensatie is sprake van misleiding. Zonneklaar is dat er een compensatie viel te verwachten indien een afslag van 2.5% danwel 2.85% van het fondsrendement wordt gedaan: met de opgegeven hoge rendementen blijft ook na afslag een positief rendement over waarmee de totale premie wordt opgerent. Omdat de huidige waarde ver onder de inleg staat viel een compensatie te verwachten.
Desalniettemin volgt volgens Aegon geen compensatie terwijl je die zelf wel berekent. Aegon weigert hierover uitleg te geven. Dat er geen compensatie berekend wordt komt door de nog lange resterende looptijd. Doordat de historische rendementen veel te hoog zijn, lijkt het alsof de verzekering nog wat gaat opbrengen. Helaas zal in de toekomst blijken dat dit niet het geval is. Zodoende is ook het compensatieverhaal wederom een grote misleidende truc met het kennelijke doel claims verjaard te krijgen opdat de zakken gevuld kunnen blijven worden over de rug van belanghebbenden.
Ik heb de door Aegon opgegeven bruto historische fondsrendementen gebruikt. Beargumenteerd zou kunnen worden dat dit onjuist is omdat enkel de relevante periode genomen dient te worden. Omdat het begin van de meetreeks al vast ligt en keurig de lijn volgt (zie plaatje Aegon van het verloop van de koers van het Equity Fund), en ook nauwelijks relevant is – het recente verloop van de koers bepaalt voor het overgrote deel het historisch rendement- is dit bij benadering vrijwel juist.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

over die percentages valt nog wel enige discussie te voeren. :mrgreen:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Vandaag aegon Den Haag even gebeld, om te vragen of mijn klacht over aegon bank bemiddeling te Nieuwegein en Aegon Leeuwarden binnen is gekomen. S`middag ben ik netjes terug gebeld. Mijn brief met klachten en vragen die nog steeds niet of niet duidelijk zijn beantwoord, is aangekomen. Nu pas gaat de correspondentie van mij en aegon dat nu al meer dan 1,5 jaar aan de gang is en inmiddels gegroeid is tot meer dan 210 pagina`s naar een aegon leven directeur. Dat zal enige tijd duren is mij verteld. Hij moet zich eerst door het dossier heen spitten.
Wordt vervolgd bij meer nieuws.

Ik heb ook zo'n dossier waar ie zich dan nog even doorheen mag spitten.

Het kan veel makkelijker. Laat hem gewoon de volgende songtekst uitprinten dan is t zo gedaan en opgelost. :D
http://www.youtube.com/watch?v=dRHetRTOD1Q&ob=av3e

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk, Nol Monster heeft het ook al eerder gezegd: financieel dienstverleners hebben problemen om fouten toe te geven.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1136550

En ach, hij heeft zelf aangegeven dat het vrij staat andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bereiken.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1140598

Vandaar.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Als de Ombudsman Monster aangeeft dat het vrij staat andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bewerkstelligen, en ons goed te laten informeren, dan doen we dat!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1140598

Als op de web-site van het KiFiD staat dat een klacht behoorlijk dient te worden afgehandeld, dan zoeken we dat even met google op wat ze nu bedoelen, kom je op de web-site van de Nationale Ombudsman (ofwel hakra), en dan doen we dat!
http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen
http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... jzer_2.pdf

Het is niet anders.

Sorry dat het even heeft geduurd om te doorgronden wat nu precies bedoeld werd (excuus voor de eventueel onjuiste interpretaties mijnerzijds).
Moeten ze maar eenduidig communiceren. :mrgreen:

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb een brief gekregen van aegon over mijn koersplan.
Ze houden vol de prognose was haalbaar geweest op de einddatum, als de beurs meegewerkt had.....
Prachtig......Wij weten inmiddels beter, aegon. We worden nog steeds voorgelogen. Hoe zo vertrouwen?????
Het rendement en het daarbij genoemde eindkapitaal kon NOOIT gehaald worden. Omdat aegon het eindkapitaal heeft berekend op E 0,00 kosten.
Vul maar in op http://www.spaarrente.nl
Je inleg even delen door 12 en vul maar een rente in van 9%. En wat komt er uit rollen......BIJNA PRECIES het eindkapitaal die aegon toen opgaf bij het jaar van afsluiten.......Bij mij ietsje lager, want ik kan met deze rekenhulp, geen jaarlijkse storting berekenen, maar een maandelijkse.
En ik leg bij aegon 1x per jaar in.....begin van het jaar zodat aegon toen berekend heeft, dat de rente dus eerder begint te lopen.
U leest het goed rente, omdat aegon ons voor gerekend heeft met een rente die jaarlijks opgerent wordt.....OF het een SPAARREKENING IS!!!!
Maar deze beide klachten van mij over aegon Leeuwarden, ligt nu in Den Haag (aegon hoofdkantoor) t.a.v. HOOFDDIRECTIE (klachten).
Ik heb nu begrepen dat de heer F.Drost er zich over mag buigen.....
(dat is de directeur van aegon leven).
Eens kijken wat Frits hier van zegt.
Wordt vervolgd bij meer nieuws.....
Denk er om FRITS, geen halve waarheden er kijken meer mensen over mijn schouder mee......(Die aan mij te kennen gaven, wat een interessante ontwikkelingen, ik heb er zelfs een hobby bijgekregen).
Mooi dat er mensen zijn die hier hun hobby van gemaakt hebbben....Beter voor later.
Maar laten we nu eerlijk over vroeger zijn......dan komt eerlijk over later, wel later aan de beurt......Vind je niet aegon????

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer,

Klopt helemaal, ze BLIJVEN liegen daar bij de Aegon
zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1387096

Ik vrees dat het nogal wat moeite gaat kosten, uit zichzelf zullen ze echt niets willen veranderen. Er zal een onherroepelijke (rechterlijke) uitspraak moeten volgen. Leugenaars zijn het.

Ook met de brieven inzake compensatieberekeningen, ze blijven een prognose van een kapitaal voorspiegelen dat intrinsiek niet haalbaar is.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ze hebben de kosten in de tijd verhoogd!!
De "compensatieregelingen"misbruiken ze als een excuus om nu nog meer te gaan verrekenen, net als ze al eens eerder hebben gedaan via Wabeke.

In 2005 zijn er dan verschillende "productverbeteringen"geweest. Zo is bij Koersplan de premie overlijdensrisicoverzekering met 10% verlaagd, en de Ombudsman Verzekeringen had immers de kostenverrekening van Koersplan redelijk en billijk genoemd.

Bij Safe-Pensioen zijn de aan- en verkoopkosten van 5% verlaagd (naar ik meen nu 2%).

Ondertussen zijn er wel ineens fondskosten bijgekomen........
Die zijn bij die twee producten eerder niet gecommuniceerd.


.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Die aanbeveling van een afslag van 2.5% van het opgegeven bruto fondsrendement is dan wel tof!

Als je bedenkt dat de door Aegon opgegeven historische fondsrendementen te hoog zijn.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Maar deze beide klachten van mij over aegon Leeuwarden, ligt nu in Den Haag (aegon hoofdkantoor) t.a.v. HOOFDDIRECTIE (klachten).
Ik heb nu begrepen dat de heer F.Drost er zich over mag buigen.....
(dat is de directeur van aegon leven).
Hebben ze dan een hoofddirectie klachten??
Is de hoofddirectie niet gewoon Marco Keim??

Kijk ik heb de klacht naar Leeuwarden gestuurd
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1373070
en verzocht het via de bestuurder te doen.

Uiteindelijk volgt enkel een reactie van iemand bij Aegon die zich identificeert als jurist. De reactie houdt enkel in:
wij ontkennen alles en gaan uw verzoek tot schadeherstel niet honoreren.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef: ik heb er zelfs een hobby bijgekregen.
Mooi dat er mensen zijn die hier hun hobby van gemaakt hebbben....Beter voor later.
Ik kan me leukere hobbies indenken.
Maar helaas is het noodzaak zelf veel actie te ondernemen.
Niemand lijkt ons probleem als gevolg van firma "List en Bedrog" te willen oplossen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Het is NIET MIJN hobby, maar van mijn BTP. En het is zijn werk......

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Ik heb nu begrepen dat de heer F.Drost er zich over mag buigen.....
(dat is de directeur van aegon leven).
Eens kijken wat Frits hier van zegt.
Wordt vervolgd bij meer nieuws.....
Denk er om FRITS, geen halve waarheden er kijken meer mensen over mijn schouder mee......
Zou het deze Frits Drost zijn?
http://www.aegon.nl/particulier/nieuws/ ... spreekbuis
Nochthans kan ie goed verkopen, zelfs een prijs gewonnen.

http://weblog.independer.nl/in-de-media ... s-voorbij/

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk,

Die vorige directeur gaat wat anders doen.
http://eindhoven.dichtbij.nl/gezondheid ... ziekenhuis

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik taai maar weer af anders denken mensen dat het mijn hobby is. :o
Ook niet de mijne, maar ja met drie van die polissen moet je zelf wat uitzoekwerk doen. :x

muzieknoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2011 01:06

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door muzieknoot »

Tja ik heb ook 18 jaar geleden een safepensioen via een tussenpersoon afgesloten. Leg ieder jaar 2700 euro in.
Gegarandeerd eindkapitaal € 95.000
Polis loopt nog tot mn 65e 2023 dus.

Wat moet ik doen!!
Afkopen en het verlies nemen of gewoon doorgaan en dan maar hopen dat Aegon nog bestaat.

Graag advies

Gesloten