LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 jan 2011 16:58
Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Het soort gestelde vragen, de hulpeloosheid, de argeloosheid van meeste consumenten [niet eens op dit forum aangekomen]: het is gewoon niet te bestrijden. In die zin geef ik felixbeijer gelijk, dit is ongelijke modderstrijd.
Intstantie met gezag moet het opnemen voor de bewoekerden.
v.Rosmalen, juwita, wevera: er zit een[?] verzekeraarsMol in dit forum!
Paranoia? Uiteraard is deze effectieve klager superachterdochtig geworden...
Wij worden bestookt met spooky zieligheden. Ik stop ermee dit kanaal te dienen. (tenzij art. 19 (Murphy)
Misschien dat er hier beter forumgroepen worden ingericht: [kan Radar doen]
per verzekeraar, per productnaam, per aanvangsjaar; opmelden NU...
Mogen zij zich verenigen tot claimverbanden; en een vertegenwoordiger aanroepen.
Of dien alvast uw individuele klacht in! Armer kunt u daar niet van worden!
Intstantie met gezag moet het opnemen voor de bewoekerden.
v.Rosmalen, juwita, wevera: er zit een[?] verzekeraarsMol in dit forum!
Paranoia? Uiteraard is deze effectieve klager superachterdochtig geworden...
Wij worden bestookt met spooky zieligheden. Ik stop ermee dit kanaal te dienen. (tenzij art. 19 (Murphy)
Misschien dat er hier beter forumgroepen worden ingericht: [kan Radar doen]
per verzekeraar, per productnaam, per aanvangsjaar; opmelden NU...
Mogen zij zich verenigen tot claimverbanden; en een vertegenwoordiger aanroepen.
Of dien alvast uw individuele klacht in! Armer kunt u daar niet van worden!
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Hallo crommentuyn
Je opmerking over de aanwezigheid van een mol is flauwekul. Het maakt ook helemaal niets uit of er wel of niet een mol is op dit forum. het kunnen er wel een groot aantal zijn.
Gedupeerden moeten hun eigen plan trekken en in elk geval een klacht indienen bij het kifid. Daarmee ben ik het met je eens.
De uitspraak van de kifid-geschillencommissie over mijn klacht tegen Avero-Achmea is te vinden onder no. 2010-50 te zoeken via het verfijnde trefwoord levensverzekeringen, dus niet via beleggingsverzekeringen/woekerpolissen. Kijk daar maar eens naar.
Het is op basis van die uitspraak dat ik denk dat er via een juridische procedure bij een rechtbank meer te halen is dan via het kifid. Maar dat is een lange en voor velen een te dure weg. Maar op basis van mijn ervaringen met het kifid is het logisch dat ik dat zeg.
Voor de rest weet ik wel heel zeker dat de oplossing van het beleggingsverzekerings/probleem niet gemakkelijk is en veel geduld en uithoudingsvermogen vraagt.
Met vriendelijke groet, Arie Wever
Je opmerking over de aanwezigheid van een mol is flauwekul. Het maakt ook helemaal niets uit of er wel of niet een mol is op dit forum. het kunnen er wel een groot aantal zijn.
Gedupeerden moeten hun eigen plan trekken en in elk geval een klacht indienen bij het kifid. Daarmee ben ik het met je eens.
De uitspraak van de kifid-geschillencommissie over mijn klacht tegen Avero-Achmea is te vinden onder no. 2010-50 te zoeken via het verfijnde trefwoord levensverzekeringen, dus niet via beleggingsverzekeringen/woekerpolissen. Kijk daar maar eens naar.
Het is op basis van die uitspraak dat ik denk dat er via een juridische procedure bij een rechtbank meer te halen is dan via het kifid. Maar dat is een lange en voor velen een te dure weg. Maar op basis van mijn ervaringen met het kifid is het logisch dat ik dat zeg.
Voor de rest weet ik wel heel zeker dat de oplossing van het beleggingsverzekerings/probleem niet gemakkelijk is en veel geduld en uithoudingsvermogen vraagt.
Met vriendelijke groet, Arie Wever
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 jan 2011 16:58
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Ik gun je een heerlijke haring op de pier met uitzicht op een heerlijke horizon, Arie
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Iedereen kan zelf subforumgroep oprichten, Paul.crommentuyn schreef: Misschien dat er hier beter forumgroepen worden ingericht: [kan Radar doen]
per verzekeraar, per productnaam, per aanvangsjaar; opmelden NU...
Mogen zij zich verenigen tot claimverbanden; en een vertegenwoordiger aanroepen.
Of dien alvast uw individuele klacht in! Armer kunt u daar niet van worden!
Maar het zou inderdaad helpen als Radar dit in TV uitzendingen een 'boost' geeft.
Zo laat Kranenburg mij weten (ook met hem correspondeer ik nog) dat de 'Falcon alert' in grote aantallen hem heeft bereikt (aanmeldingsformulier TrosRadar website na uitzending). En liet KASSA eerder weten dat 50.000 hits op overstapcalculator vielen te noteren (wij weten dat overstap laatste vluchtmogelijkheid moet zijn).
Ja, zekere onbeholpenheid valt te noteren. Aantal hits op alle subfora blijft natuurlijk zelfs onder de 1% die Kooman al voorspelde. Toch ben ik afgelopen maand, na recente uitzendingen TR, via deze fora in correspondentie met 2 - 4 serieus gedupeerden, waarvan 1 ook mijn eigen polis heeft.
Het is niet anders.
Het zou helpen als TrosRadar zelfde aandacht geeft aan Crommentuyn arrest als Falcon vonnis.
Ook maar even 7 en 9 maart sessies aangrijpen om te zien of er wat reuring ontstaat.
Ja, in ieder geval Generali klantenservice volgt het Generali subforum en meldt zich daar ook keurig onder de naam 'Belinda', zie aldaar.
Ook heb ik zelf heel veel te danken aan de ABN AMRO klokkenluider FiscaalJurist, die ik via deze fora gevonden heb.
Kortom: het ene maar blijven doen zonder het andere te laten.
Zolang ik in mijn KiFiD procedure zit blijf ik communiceren + laten we zeggen nog 3 maanden 'nazorg'.
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
ik heb via het sub forum "collectieve juridische strijd mogelijk"ook al gereageerd en ben zeker voor subforumgroepen zodat iedereen zich bij zijn eigen groep kan aansluiten. Via de tv uitzending werkt dat natuurlijk het beste maar hoe tros radar daarvoor te mobiliseren. Wat bedoel je overigens met 7 en 9 maart sessie?
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 jan 2011 16:58
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
En daar zie je, wevera, 2010-50 bestaat niet (meer)...
Ja, eenieder kan een [claim]groep alhier beginnen maar ze doen het alsmaar niet...
500 klagers kunnen samen op 1 titel naar 1 jurist a 200€ de man. ongeveer...
Ja, eenieder kan een [claim]groep alhier beginnen maar ze doen het alsmaar niet...
500 klagers kunnen samen op 1 titel naar 1 jurist a 200€ de man. ongeveer...
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Er is een financiële crisis (geweest) en veel belegger zitten nog op de blaren. Het moet beter, daar is iedereen het wel over eens.
Na de banken en pensioenfondsen, de keurige maar o zo dure en ondoorzichtige levensverzekeraars worden opmerkelijk genoeg (nog) gespaard, zijn de vermogensbeheerders aan de beurt. Ook zij hebben gefaald: ze geven onvoldoende informatie over de beleggingen en risico’s achter hun risicoprofielen
Na de banken en pensioenfondsen, de keurige maar o zo dure en ondoorzichtige levensverzekeraars worden opmerkelijk genoeg (nog) gespaard, zijn de vermogensbeheerders aan de beurt. Ook zij hebben gefaald: ze geven onvoldoende informatie over de beleggingen en risico’s achter hun risicoprofielen
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Hallo Crommentuyn
De uitspraak van de kifidgeschillencommissie over mijn klacht over de LevobHGP van AVero-Achmea staat wel degelijk bij de uitspraken van het KIFID nl. onder nummer 2010-51.
Onder welk nummer staat de uitspraak over jouw zaak eigenlijk? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Wat de algemene situatie rond beleggingsverzekeringen betreft. Er zijn 4 miljoen polisbezitters waarvan het grootste deel nog denkt over een spaarkas, een spaarproduct of een veilige levensverzekering te beschikken. Trosradar is voor veel mensen infotainment. Men vindt het leuk en interessant om de problemen van anderen te aanschouwen. Velen zullen pas wakker worden op de dag van uitkering en die ligt voor de meesten nog in de (verre) toekomst.
Dat zorgt ervoor dat deze kwestie zich nog jaren zal voortslepen.
Het feit dat op dit forum nog steeds deelnemers poneren dat in de compensatie-overeenkomsten het maximeringspercentage is bedoeld als een percentage van de inleg of een eenmalig percentage van de eindwaarde van de polis op de dag van uitkering zorgt voor de houding van "ach het valt dus mee".
Verder besteden de media nog steeds verkeerde aandacht voor het probleem. Telkens weer doet men himmel-hoch-jauchend over weer een nieuwe doorbraak zoals bijv. Tros-Radar. Dit bevestigt dan de houding van "zie je wel, het is allemaal in orde".
De officiele opvatting van de politiek/overheid/volksvertegenwoordiging is nog steeds dat door de schikkingsovereenkomsten het probleem is opgelost. Met name bij de PVDA. De invloed van Bos is nog steeds erg groot. Spekman heeft in die partij nog steeds niets te vertellen. Alleen de SP verschuift naar een andere opvatiing.
Deze slappe houding zorgt ook voor de continue slaaptoestand van vele gedupeerden.
Verder heb je alle vrijheid om te doen en laten wat je wil. Het opzetten van sub-fora groepen lijkt mij een goed idee. Het zoeken van mollen is dat ook. Op een forum gaat het om vrije uitwisseling van meningen en opvatingen, mol of geen mol, wel of niet gedupeerd, wel of niet schadeloosgesteld en verzekeraars en tussenpersonen doe gewoon mee.
Scheveningen-haven ligt helemaal niet bij de pier. Ik ga op 9 maart mijn visje eten in een visrestaurantje en het zal geen harinkje zijn.
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever
De uitspraak van de kifidgeschillencommissie over mijn klacht over de LevobHGP van AVero-Achmea staat wel degelijk bij de uitspraken van het KIFID nl. onder nummer 2010-51.
Onder welk nummer staat de uitspraak over jouw zaak eigenlijk? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
Wat de algemene situatie rond beleggingsverzekeringen betreft. Er zijn 4 miljoen polisbezitters waarvan het grootste deel nog denkt over een spaarkas, een spaarproduct of een veilige levensverzekering te beschikken. Trosradar is voor veel mensen infotainment. Men vindt het leuk en interessant om de problemen van anderen te aanschouwen. Velen zullen pas wakker worden op de dag van uitkering en die ligt voor de meesten nog in de (verre) toekomst.
Dat zorgt ervoor dat deze kwestie zich nog jaren zal voortslepen.
Het feit dat op dit forum nog steeds deelnemers poneren dat in de compensatie-overeenkomsten het maximeringspercentage is bedoeld als een percentage van de inleg of een eenmalig percentage van de eindwaarde van de polis op de dag van uitkering zorgt voor de houding van "ach het valt dus mee".
Verder besteden de media nog steeds verkeerde aandacht voor het probleem. Telkens weer doet men himmel-hoch-jauchend over weer een nieuwe doorbraak zoals bijv. Tros-Radar. Dit bevestigt dan de houding van "zie je wel, het is allemaal in orde".
De officiele opvatting van de politiek/overheid/volksvertegenwoordiging is nog steeds dat door de schikkingsovereenkomsten het probleem is opgelost. Met name bij de PVDA. De invloed van Bos is nog steeds erg groot. Spekman heeft in die partij nog steeds niets te vertellen. Alleen de SP verschuift naar een andere opvatiing.
Deze slappe houding zorgt ook voor de continue slaaptoestand van vele gedupeerden.
Verder heb je alle vrijheid om te doen en laten wat je wil. Het opzetten van sub-fora groepen lijkt mij een goed idee. Het zoeken van mollen is dat ook. Op een forum gaat het om vrije uitwisseling van meningen en opvatingen, mol of geen mol, wel of niet gedupeerd, wel of niet schadeloosgesteld en verzekeraars en tussenpersonen doe gewoon mee.
Scheveningen-haven ligt helemaal niet bij de pier. Ik ga op 9 maart mijn visje eten in een visrestaurantje en het zal geen harinkje zijn.
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Ook ik dacht twee veilige polissen te hebben, (bij Aegon) zo zijn ze me trouwens wel verkocht (door de tussenpersoon en ook Aegon heeft misbruik gemaakt van mijn goed vertrouwen) er staat toch duidelijk verzekerd kapitaal bij leven op. Meneer als de beurs slecht gaat krijgt u altijd dit garantie kapitaal terug, kan altijd meer worden, nooit minder..... Maar wat blijkt nu in 2004 een jaaroverzicht gehad over 2003 en wat staat onder het kopje GARANTIE: Het op de polis vermelde kapitaal bij leven is niet gegarandeerd. Het zit in het nl. Equity fonds en die is gewoon NIET gegarandeerd. Dat wist u toch zegt Aegon nu, nou u ging voor de grootste kans op een groot kapitaal, en nu de beurs slecht doet, bent u teleurgesteld in ons product en u neemt ons dat nu kwalijk. Dat vinden wij niet redelijk van u.
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Zie voor wat bedoeld wordt met '7 en 9 maart' subforum:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91950
Zie voor 'Crommentuyn arrest' ('geuzennaam' die ik gebruik voor voor hoger beroep dat ook zelf weer terugverwijst naar onderliggende uitspraken Geschillencommissie):
http://www.kifid.nl/overkifid/actueel/nieuwsberichten (Commissie van Beroep Kifid laakt gebrekkige informatievoorziening van levensverzekeraar, 18 oktober 2010)
http://www.kifid.nl/uploads/jurispruden ... 10-390.pdf
NB Mag ik alle gedupeerden aanraden alle recente subfora te raadplegen, zeker als daarin geschreven wordt door Crommentuyn, juwita, wevera en mijzelf!
(of over uw eigen polis gaat)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91950
Zie voor 'Crommentuyn arrest' ('geuzennaam' die ik gebruik voor voor hoger beroep dat ook zelf weer terugverwijst naar onderliggende uitspraken Geschillencommissie):
http://www.kifid.nl/overkifid/actueel/nieuwsberichten (Commissie van Beroep Kifid laakt gebrekkige informatievoorziening van levensverzekeraar, 18 oktober 2010)
http://www.kifid.nl/uploads/jurispruden ... 10-390.pdf
NB Mag ik alle gedupeerden aanraden alle recente subfora te raadplegen, zeker als daarin geschreven wordt door Crommentuyn, juwita, wevera en mijzelf!
(of over uw eigen polis gaat)
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
[quote="wevera"]
De uitspraak van de kifid-geschillencommissie over mijn klacht tegen Avero-Achmea is te vinden onder no. 2010-50 te zoeken via het verfijnde trefwoord levensverzekeringen, dus niet via beleggingsverzekeringen/woekerpolissen. Kijk daar maar eens naar./quote]
Beste Wever, op http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=140 spreek je over 51, niet 50.
Hoe dan ook: de verfijning 'levensverzekering' moet je nu weglaten, gewoon alle uitspraken, dan vind je zowel 50 als 51.
50 gaat over waterschade, dus het moet 51 zijn.
De uitspraak van de kifid-geschillencommissie over mijn klacht tegen Avero-Achmea is te vinden onder no. 2010-50 te zoeken via het verfijnde trefwoord levensverzekeringen, dus niet via beleggingsverzekeringen/woekerpolissen. Kijk daar maar eens naar./quote]
Beste Wever, op http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=140 spreek je over 51, niet 50.
Hoe dan ook: de verfijning 'levensverzekering' moet je nu weglaten, gewoon alle uitspraken, dan vind je zowel 50 als 51.
50 gaat over waterschade, dus het moet 51 zijn.
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Mag ik graag ook even de aandacht voor het volgende:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1130542
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1130542
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 jan 2011 16:58
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Aan wevera; een spitse tong aan de kade lijkt me evengoed... het uitzicht is ? wat minder.
De uitspraken: GC 2009-69 en 70 tussenvonnis; GC 2009-127 en 128 eindvonnis; de CvB: GCHB 2010-390 : drie maal smakelijk... Jouw zaak 2009-51 minder.
De uitspraken: GC 2009-69 en 70 tussenvonnis; GC 2009-127 en 128 eindvonnis; de CvB: GCHB 2010-390 : drie maal smakelijk... Jouw zaak 2009-51 minder.
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Hallo Crommentuyn
Ik heb de uitspraken doorgenomen. Op 19-10-2007 begonnen en op 14-10-2010 de definitieve uitspraak. Geweldig, goed doorgezet en proficiat. Drie jaar is in vergelijking met rechtbankprocedures heel kort.
Volgens mij is de definitieve uitspraak van groot belang voor zeer veel polishouders en van meer betekenis dan de rechtbank-uitspraak in de Falcon-levensplan zaak.
De uitspraak van de commissie van beroep gaat uitvoerig in op de verhouding tussenpersoon en verzekeraar. Het prettige van deze uitspraak is dat beiden elk hun eigen verantwoordelijkheid hebben en dat de verzekeraar foute of tekortschietende informatieverstrekking niet kan afschuiven op de tussenpersoon en ook niet het omgekeerde. Dit maakt beiden aansprakelijk.
Bij het indienen van een klacht kun je de klacht dus tegen de verzekeraar indienen, dan volgt vanzelf ook de klacht richting tussenpersoon en omgekeerd. Deze route kan voor veel gedupeerden de aangewezen weg zijn.
Met vriendelijke groet, A.wever
Ik heb de uitspraken doorgenomen. Op 19-10-2007 begonnen en op 14-10-2010 de definitieve uitspraak. Geweldig, goed doorgezet en proficiat. Drie jaar is in vergelijking met rechtbankprocedures heel kort.
Volgens mij is de definitieve uitspraak van groot belang voor zeer veel polishouders en van meer betekenis dan de rechtbank-uitspraak in de Falcon-levensplan zaak.
De uitspraak van de commissie van beroep gaat uitvoerig in op de verhouding tussenpersoon en verzekeraar. Het prettige van deze uitspraak is dat beiden elk hun eigen verantwoordelijkheid hebben en dat de verzekeraar foute of tekortschietende informatieverstrekking niet kan afschuiven op de tussenpersoon en ook niet het omgekeerde. Dit maakt beiden aansprakelijk.
Bij het indienen van een klacht kun je de klacht dus tegen de verzekeraar indienen, dan volgt vanzelf ook de klacht richting tussenpersoon en omgekeerd. Deze route kan voor veel gedupeerden de aangewezen weg zijn.
Met vriendelijke groet, A.wever
-
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30
Re: Aan alle consumenten die nog geen woekerklacht indienden
Yep, vandaar dat ik nu al enige weken bij alle gedupeerden hamer op het volgen van de 'Crommentuyn' route, indien ze 100% schadecompensatie wensen.wevera schreef:
Bij het indienen van een klacht kun je de klacht dus tegen de verzekeraar indienen, dan volgt vanzelf ook de klacht richting tussenpersoon en omgekeerd. Deze route kan voor veel gedupeerden de aangewezen weg zijn.
Met verwijzing naar deze link en alle daaraan gerelateerde subfora van de afgelopen maand:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90822
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91988
(zie aldaar de perfecte stuitings- tevens vorderingsbrief en mijn aanbod een excel toe te sturen om zelf schade te kunnen specificeren: berichtje aan martin at vanrossum.com)