Advies is tegenwoordig een lopende woekerpolis af te kopen. Eerst moesten we ze allemaal kopen, nu blijkt het rotzooi en moeten we er allemaal van af.
Als je echter jaarlijks je afkoop en premievrije waarde opvraagt, dan zul je zien dat je steeds minder verlies draait. Ik tel de betaalde premie t/m afkoopdatum A of B of C of en zet daartegenover het afkoopbedrag.
Was ik vorig jaar 35% kwijt (letterlijk verlies op de premie), dit jaar is dat 22%.
Als die tendens zo doorgaat ben ik over een jaar of 4 quitte. Dan heb ik mijn betaalde premie terug, zonder rendement. Het is en blijft een smerig product. Ondertussen kan ASR wel leuk voetbal sponsoren van ONS geld.
Daarna wordt er wellicht een beetje winst op gemaakt maar ik denk dat ik snel uitstap als het verlies weg is.
Als we NU uitstappen, lachen de verzekeraars, want die verdienen er flink aan.
Misschien moet iedereen maar eens de juiste bedragen gaan opzoeken en opvragen en zien wat WERKELIJK de beste optie is.
Ik had die 13% NOOIT aan rendement kunnen maken als ik het geld en de premie elders had gestald. Dan moet je al dat verlies nog eerst terugverdienen!
Dus houd ze lekker bezig en vraag jaarlijks het afkoopbedrag op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adviezen 'onafhankelijke adviseurs' vaak slecht
Re: Adviezen 'onafhankelijke adviseurs' vaak slecht
Eef1967
Je zou ook eens kontakt kunnen opnemen met:
http://www.vofp.nl/
De site-informatie vermeldt:
De afkorting VOFP staat voor: de Vereniging Onafhankelijk Financieel Planners. Je mag alleen lid zijn als je én gecertificeerd financieel planner bent én geen financiële produkten verkoopt. Je mag ook niet gebonden zijn aan een bank, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Alle leden hebben een behoorlijke ervaring in de financiële dienstverlening en werken op uurbasis. Op de site kun je per provincie de leden opzoeken.
Maxiem.
Je zou ook eens kontakt kunnen opnemen met:
http://www.vofp.nl/
De site-informatie vermeldt:
De afkorting VOFP staat voor: de Vereniging Onafhankelijk Financieel Planners. Je mag alleen lid zijn als je én gecertificeerd financieel planner bent én geen financiële produkten verkoopt. Je mag ook niet gebonden zijn aan een bank, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Alle leden hebben een behoorlijke ervaring in de financiële dienstverlening en werken op uurbasis. Op de site kun je per provincie de leden opzoeken.
Maxiem.
-
Oeps , ik heb ook een levensverzekering bij Aegon.
die lag al zolang in de la omdat ie was afgesloten bij een spaarloonregeling bij een vorige werkgever.
ik heb deze na plm 1 jaar premie vrijgemaakt, omdat ik bij een andere werkgever ging werken en die hadden een andere spaarloonregeling.
Nou wilde ik mijn ontslagvergoeding op deze slapende rekening laten storten. En nu pas lees ik wat ik in 2002 eigenlijk heb afgesloten...
Ik denk dat die tussenpersoon van de SAB best goed verdient heeft..
en dat die werkgever toen ook niet wist wat hij zijn werknemers aandeed
En nou weet ik eigelijk nog steeds niet of ik nu wel of niet een ovr verzekeing heb bij Aegon dan heb ik er nu 2 of meer vw de hypotheek dan moet je er weer een afsluiten..
En dus weet ik ook niet of ik die ontslag vergoeding nou wel of niet bij Aegon moet laten storten,..?
Iemand een tip?
Na veel rekenen ben ik eruit toch maar niet bij de Aegon; ik heb in 2002/2003 984,60 euro ingelegd en na 1 jaar was daar nog maar 505 euo van over.
Ik heb deze "beleggingsflop premievrij voortgezet In 2006 na was de waarde toen 729 euro; ergo per jaar betaal ik zo'n 500 euro over iets waar ik dus vooralsnog zwaar verlies op maak.
Dan toch maar lieve naar brand new day daar betaal je geen provisie[scheelt weer 910 euro] en maar 0,5%kosten per jaar
Ik weet alleen niet of ze daar een gegarandeede uitkering hebben, die hebben ze bij NN wel kosten per jaar 0,77%, ook de O 'sG heeft zo'n garantie alleen daar zijn de kosten wel 1,4%
Lastig betaal ik nu geld om geld weg te zetten? en krijg ik over 13000 euro na 20 jaar maar 3000 euo rente/winst? omdat het feitelijk te beleggen bedrag verminderd wordt met zo'n 10% kosten?
dus ipv 13000 beleg ik maar of 9.919 of 10.310 Tss Ik denk echt dat ik het verkeede vak heb gekozen. Ik wordt adviseur![ nee hoor]
die lag al zolang in de la omdat ie was afgesloten bij een spaarloonregeling bij een vorige werkgever.
ik heb deze na plm 1 jaar premie vrijgemaakt, omdat ik bij een andere werkgever ging werken en die hadden een andere spaarloonregeling.
Nou wilde ik mijn ontslagvergoeding op deze slapende rekening laten storten. En nu pas lees ik wat ik in 2002 eigenlijk heb afgesloten...
Ik denk dat die tussenpersoon van de SAB best goed verdient heeft..
en dat die werkgever toen ook niet wist wat hij zijn werknemers aandeed
En nou weet ik eigelijk nog steeds niet of ik nu wel of niet een ovr verzekeing heb bij Aegon dan heb ik er nu 2 of meer vw de hypotheek dan moet je er weer een afsluiten..
En dus weet ik ook niet of ik die ontslag vergoeding nou wel of niet bij Aegon moet laten storten,..?
Iemand een tip?
Na veel rekenen ben ik eruit toch maar niet bij de Aegon; ik heb in 2002/2003 984,60 euro ingelegd en na 1 jaar was daar nog maar 505 euo van over.
Ik heb deze "beleggingsflop premievrij voortgezet In 2006 na was de waarde toen 729 euro; ergo per jaar betaal ik zo'n 500 euro over iets waar ik dus vooralsnog zwaar verlies op maak.
Dan toch maar lieve naar brand new day daar betaal je geen provisie[scheelt weer 910 euro] en maar 0,5%kosten per jaar
Ik weet alleen niet of ze daar een gegarandeede uitkering hebben, die hebben ze bij NN wel kosten per jaar 0,77%, ook de O 'sG heeft zo'n garantie alleen daar zijn de kosten wel 1,4%
Lastig betaal ik nu geld om geld weg te zetten? en krijg ik over 13000 euro na 20 jaar maar 3000 euo rente/winst? omdat het feitelijk te beleggen bedrag verminderd wordt met zo'n 10% kosten?
dus ipv 13000 beleg ik maar of 9.919 of 10.310 Tss Ik denk echt dat ik het verkeede vak heb gekozen. Ik wordt adviseur![ nee hoor]
Tegenwoordig kunt u ook banksparen. Dan krijgt u een rente percentagedat net zo hoog is als de marktrente, maar verdiend u wel elk jaar rente op rente + de inleg erbij. Op de site van spaarrente .nl kunt u dit invullen in de de rekenmachine daar. B.v 1 inleg + duur van de inleg + hoeveel wilt u inleggen + de zelfgekozen hoogte van de rente. Zo kunt u direct zien wat u zou krijgen.
Met de kennis die ik nu heb gekregen door mijn woekerpolissen.......kunt u beter sparen voor 0% dat levert nu na 12 jaar al meer op (kost geen geld) dan te beleggen bij een verzekeraar.
Want ik sta met mijn polissen veronder de inleg....En volgens mij kom ik nooit meer hoger uit dan mijn inleg........Want ik heb nl. geen garantiekapitaal op mijn polissen zitten.....
Met de kennis die ik nu heb gekregen door mijn woekerpolissen.......kunt u beter sparen voor 0% dat levert nu na 12 jaar al meer op (kost geen geld) dan te beleggen bij een verzekeraar.
Want ik sta met mijn polissen veronder de inleg....En volgens mij kom ik nooit meer hoger uit dan mijn inleg........Want ik heb nl. geen garantiekapitaal op mijn polissen zitten.....
Adviezen van onafhankelijke adviseurs zijn gericht op hun eigen provisie. Dus hebben ze geen enkel belang bij een hoge opbrengst voor de klant, integendeel: ieder € die zij extra aan provisie opstrijken, gaat ten koste van jouw kapitaalopbrengst. Dus mijden die adviseurs. Komen ze toch bij je binnen: gelijk de deur uit spijkeren.
Voor hypotheken moet je ze ook mijden: ze proberen je alleen maar een poot uit te draaien.
Voor hypotheken moet je ze ook mijden: ze proberen je alleen maar een poot uit te draaien.
Adviseurs geven alleen maar advies. De klant beslist uiteindelijk. Het is dan ook het handigst om advies bij meerdere adviseurs in te winnen (of je zelf in de materie te verdiepen) en dan de beste optie kiezen. Iedere adviseur (het zijn net gewone mensen) heeft immers zijn eigen voorkeuren en ervaringen.
Bij een ontslagvergoeding kunnen de adviezen om twee redenen vaak niet objectief zijn. Eersten bestaat de advisering omtrent ontslagvergoeding uit 2 gedeelten, nl bij banksparen/verzekeren uit financieel advies en bij een stamrecht BV uit begeleiding.
Als je een ontslagvergoeding ontvangt moet je altijd goed kijken of diegene die je adviseert ook daadwerkelijk in staat is je op al deze vlakken te adviseren.
Anders wordt je naar een oplossing toegepraat die alleen de 'adviseur' kan leveren.
Het tweede punt is wat moelijker uit te leggen maar heeft te maken met complementaire verkoop. Ik heb hier in mijn blog http://tinyurl.com/d99msb4 al eens uitgebreid over geschreven.
Laat je bij een ontslagvergoeding ook niet gek maken over bepaalde bedragen wanneer het één wel en het ander niet aantrekkelijk is. Denk vooral zelf goed na!
Als je een ontslagvergoeding ontvangt moet je altijd goed kijken of diegene die je adviseert ook daadwerkelijk in staat is je op al deze vlakken te adviseren.
Anders wordt je naar een oplossing toegepraat die alleen de 'adviseur' kan leveren.
Het tweede punt is wat moelijker uit te leggen maar heeft te maken met complementaire verkoop. Ik heb hier in mijn blog http://tinyurl.com/d99msb4 al eens uitgebreid over geschreven.
Laat je bij een ontslagvergoeding ook niet gek maken over bepaalde bedragen wanneer het één wel en het ander niet aantrekkelijk is. Denk vooral zelf goed na!