Hallo Klaas Jan en Ar,
Onze kennis van dit soort beleggingsverzekeringen is minimaal en eerlijk gezegd komen we er zelfs na het lezen van de vermelde sites niet uit.
Toen de kwestie 'woekerpolis' begon te spelen, hebben wij ons aangesloten bij Stichting Verliespolis. Na veel informatie van hen en de door hen gevoerde gesprekken bij Radar kwam er niets uit. Uiteindelijk stortten zij het inleggeld terug.
Na een looptijd van iets meer dan 15 jaar hebben wij de polis in december 2012 beëindigd. Het bedrag was niet zo enorm groot, maar een compensatie van 200,00 Euro over 15 jaar lang teveel berekende kosten lijkt ons wel erg zuinig.
Bovendien, een krantenbericht van dhr. Plasterk hier voor me hebben liggend, is het afgeven van een kopietje 'gevaarlijk' en is dit niet niet voor iedere willekeurige opvrager toegestaan.
Hierover heb ik afgelopen week contact opgenomen met de Rijksoverheid. Dit is het antwoord wat ik kreeg:
quote:
Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.
Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.
Met vriendelijke groet,
Informatie Rijksoverheid
unquote.
Hier heb ik mijn wenkbrauwen opgetrokken. Ik heb duidelijk geïnformeerd naar het afgeven van een BSN
aan de Aegon. Volksgezondheid, Welzijn en Sport............. ja, ons welzijn en gezondheid wordt hier niet beter van.
Het is geen mail van Aegon ar van dongen, maar een brief.
Het afgeven van een bankafschrift kan ik doen omdat wij geen gebruik maken van internetbankieren en dan inderdaad de gegevens waar zij niets mee kunnen, zwart maken.
Misschien is het een idee om de Aegon van de week maar eens te bellen?
Bedankt voor jullie tips en reacties, maar ik snap van dit hele gedoe geen snars, dus als jullie ......
, dan graag.
Groetjes van Digitaaltje