LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aegon spaarbeurs
aegon spaarbeurs
Na 15 jaar loopt de spaarbeurs af die ik heb afgesloten toen mijn zoon 1 jaar was. De spaar beurs is belegd in een mixed fonds en Aegon wil alleen uitbetalen op mijn zoon (een puber van 16 jaar!). Wij hebben 25 euro per maand ingelegd en krijgen nu de minimale teruggave. Hij loopt 1 maart af, ik krijg gegarandeerd 4080 uitgekeerd, ze willen mij niet vertellen hoeveel het daadwerkelijk is per 1 maart. Als ik teken en alles opstuur vervallen al mijn rechten, hoe zit het met woekerpolis, mogen ze alleen op naam van mijn zoon uitbetalen, er is nooit iets ingevuld op het originele formulier. Ik heb al meerdere keren gebeld maar het blijft vaag. Als ik zeg dat ik het niet vertrouw omdat ze met een spaarbeurs belegd hebben in een risico fonds krijg ik een ontwijkend antwoord. Al met al vertrouw ik het dus niet en weet even niet wat te doen. Hoor graag jullie reacties.
-
Re: aegon spaarbeurs
Zie ook vergelijkbare discussie over MultiFacetplan: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 82#p992682dewitklee schreef:Na 15 jaar loopt de spaarbeurs af die ik heb afgesloten toen mijn zoon 1 jaar was. De spaar beurs is belegd in een mixed fonds en Aegon wil alleen uitbetalen op mijn zoon (een puber van 16 jaar!). Wij hebben 25 euro per maand ingelegd en krijgen nu de minimale teruggave. Hij loopt 1 maart af, ik krijg gegarandeerd 4080 uitgekeerd, ze willen mij niet vertellen hoeveel het daadwerkelijk is per 1 maart. Als ik teken en alles opstuur vervallen al mijn rechten, hoe zit het met woekerpolis, mogen ze alleen op naam van mijn zoon uitbetalen, er is nooit iets ingevuld op het originele formulier. Ik heb al meerdere keren gebeld maar het blijft vaag. Als ik zeg dat ik het niet vertrouw omdat ze met een spaarbeurs belegd hebben in een risico fonds krijg ik een ontwijkend antwoord. Al met al vertrouw ik het dus niet en weet even niet wat te doen. Hoor graag jullie reacties.
Ikzelf heb ook MFP afgesloten voor 1990 - 2008, studerende zoon toen 18.
Mijn probleem was juist omgekeerd: door wijzigingen fiscale wetgeving leek begunstiging van zoon niet meer mogelijk. Consequentie: op basis van inkomen ouder ging 40% van de uitkering naar de fiscus.
Dus ik begrijp uw aarzeling, maar besef wel dat een 16-jarige vrijwel 100% van de lijfrente krijgt, loonheffing nihil. Gewoon afspreken wat er met het geld wel/niet mag, want u blijft als ouder verantwoordelijk voor minderjarige.
Ondertussen is het probleem dat Aegon Spaarbeurs ook een "woekerpolis" is, met mogelijk veel lagere uitkering dan u gedacht/gehoopt had. Zie daarvoor de discussie bij MultiFacet en in het algemeen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=80980
PS Verzekeraar is verplicht u een correcte opgave te verstrekken. Daar schriftelijk om vragen en klachtenprocedure doorlopen, indien onbevredigend.