LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Vanaf 2009 krijg ik van Aegon de verzekering dat compensatie en vergoeding voor te hoge kosten gegeven zal worden o.b. van afspraken die met partijen gemaakt zijn.
Intussen is mijn beleggings verzekering tot uitkering gekomen (okt 2012) Ondanks meerdere vragen en schriftelijke beloftes nog steeds niets geregeld.
Mijn stelling is dat, nu dit hele gedoe uit het nieuws en op deachtergrond is geraakt, Aegon de afwikkeling bewust traineert.
Wat afspraken over zorgplicht, vertrouwen e.d.??
Er wordt weer gewerkt aan de bonussen en daarin past compensatie aan "domme" klanten niet
Intussen is mijn beleggings verzekering tot uitkering gekomen (okt 2012) Ondanks meerdere vragen en schriftelijke beloftes nog steeds niets geregeld.
Mijn stelling is dat, nu dit hele gedoe uit het nieuws en op deachtergrond is geraakt, Aegon de afwikkeling bewust traineert.
Wat afspraken over zorgplicht, vertrouwen e.d.??
Er wordt weer gewerkt aan de bonussen en daarin past compensatie aan "domme" klanten niet
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
@AJBurg,
Er even vanuit gaande dat je niet voor een ECHTE compensatie wenst te gaan (Kifid procedure), dan is wellicht een brief op poten aan Aegon met daarin de dreiging van een klacht over Aegon bij de AFM en het indienen van een klacht bij het KIFID vermoedelijk al voldoende om Aegon binnen 2 weken te doen verduidelijken of je voor dit compensatiefooitje in aanmerking komt of niet (eens) .
Succes met je eventuele fooitje straks
Er even vanuit gaande dat je niet voor een ECHTE compensatie wenst te gaan (Kifid procedure), dan is wellicht een brief op poten aan Aegon met daarin de dreiging van een klacht over Aegon bij de AFM en het indienen van een klacht bij het KIFID vermoedelijk al voldoende om Aegon binnen 2 weken te doen verduidelijken of je voor dit compensatiefooitje in aanmerking komt of niet (eens) .
Succes met je eventuele fooitje straks
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Lol, het "jammerdatikmijnwoekerpolisclubjenietmagpluggen" druipt er afSucces met je eventuele fooitje straks
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Dat lijkt me wel een zéér voorbarige conclusie.bprosman schreef: Lol, het "jammerdatikmijnwoekerpolisclubjenietmagpluggen" druipt er af
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Chris G schreef:Dat lijkt me wel een zéér voorbarige conclusie.bprosman schreef: Lol, het "jammerdatikmijnwoekerpolisclubjenietmagpluggen" druipt er af
Nee hoor Juwita's reakties eigen....de luie stoel is eruit gegooid.....kennelijk heeft hij dit toch nodig; waarschijnlijk werkt hij ook ergens op provisiebasis.
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Zit nog steeds te wachten op voorstel van Aegon over compensatie voor Aegon Fundplan. Al in januari 2012 ontvingen we een brief van directeur Service Center Leven dat we in het eerste kwartaal 2012 zouden worden geinformeerd. Daarna hebben wij periodiek telefonisch de stand van zaken opgevraagd. Ook hebben we een klacht ingediend over het uitblijven van een compensatievoorstel. Het heeft nog steeds niet mogen baten. Onze polis is 'in behandeling'. Het is een schande!
Is dit tekenend voor Aegon? Gaan ze zo met klanten om? Wie brengt ze in beweging?
Is dit tekenend voor Aegon? Gaan ze zo met klanten om? Wie brengt ze in beweging?
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Inderdaadharmsen schreef:Zit nog steeds te wachten op voorstel van Aegon over compensatie voor Aegon Fundplan ... Ook hebben we een klacht ingediend over het uitblijven van een compensatievoorstel. Het heeft nog steeds niet mogen baten. Onze polis is 'in behandeling'. Het is een schande!
Blijkbaar. Aegon is niet de enige. Dit is normaal binnen de "branche". De rest van de wereld vindt dit schandalig.harmsen schreef:Is dit tekenend voor Aegon?
Jaharmsen schreef:Gaan ze zo met klanten om?
Jijzelf als je actie neemt. Een Kifid procedure tot aan de geschillencommissie is voldoende.harmsen schreef:Wie brengt ze in beweging?
Succes!
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
juwita schreef:@AJBurg,
Er even vanuit gaande dat je niet voor een ECHTE compensatie wenst te gaan (Kifid procedure), dan is wellicht een brief op poten aan Aegon met daarin de dreiging van een klacht over Aegon bij de AFM en het indienen van een klacht bij het KIFID vermoedelijk al voldoende om Aegon binnen 2 weken te doen verduidelijken of je voor dit compensatiefooitje in aanmerking komt of niet (eens) .
Dat valt te betwijfelen, want AEGON wil af van Kifidarvandongen schreef: Een Kifid procedure tot aan de geschillencommissie is voldoende.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Beste Claimconcept.ClaimConcept schreef: Dat valt te betwijfelen, want AEGON wil af van Kifid
Iedereen mag het advies van de KiFiD-Ombudsman naast zich neerleggen. Echter, van een belangenbehartiger (=deskundige) zou ik verwacht hebben dat deze zou weten dat Aegon nu nog steeds BINDEND advies moet accepteren van de KiFiD-Geschillencommissie. (Zie KiFiD-registratie).
Een procedure die gestart is (of binnenkort gestart wordt), blijft verplicht BINDEND zelfs al zou Aegon overwegen haar KiFiD registratie te veranderen in de toekomst.
Als alternatief: Een procedure bij de rechter of via Claimconcept bij de rechter blijft altijd een mogelijkheid. Dit is een iets langere en duurdere weg. Het belangrijkste is dat iedere gedupeerde NU actie onderneemt indien hij/zij ontevreden is. Klagen tot voorbij het verjaringstermijn is zinloos.
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Beste arvandongen,
(onderstreping CC)Betreft: Door ClaimConcept ingediende klachten
Geachte heer [X],
Naar aanleiding van uw brief van 28 mei jl., inzake uw 'Plan van Aanpak' van de door ClaimConcept namens verscheidene klanten bij u ingediende klachten, bericht ik u als volgt.
Eerder heeft u ons medegedeeld dat u voornemens bent uitspraak te doen in een aantal zogenaamde voorbeelddossiers. In vervolg op deze mededeling heeft u ons bericht dat u een selectie heeft gemaakt van een viertal dossiers welke u als voorbeelddossier geschikt acht. In dat verband heeft u ons gevraagd of wij ons met deze selectie kunnen verenigen.
Na bestudering van de door u geselecteerde dossiers deel ik u mede dat wij tegen uw selectie als zodanig geen bezwaar hebben. Onze instemming met uw selectie betekent echter niet dat wij zonder meer bereid zijn de uitspraken van de Geschillencommissie in deze vier dossiers als model te gaan hanteren voor de afwikkeling van klachten terzake effectenleaseovereenkomsten.
Zoals bekend is Aegon op basis van de individuele feiten en omstandigheden van de klant bereid te bekijken of de klant in aanmerking kan komen voor een minnelijke regeling. Ook in de toekomst wenst Aegon klachten van klanten inzake effectenleaseovereenkomsten overeenkomstig dit beleid af te wikkelen.
Voorts heeft u ons medegedeeld dat u het opportuun acht om de schriftelijke fase in vijf andere dossiers af te ronden. In deze vijf dossiers hebben partijen overeenstemming bereikt ter beëindiging van hun geschil over de klacht.
Wij zijn verbaasd dat de Geschillencommissie - ondanks het feit dat partijen met elkaar zijn overeengekomen dat zij over en weer niets meer van elkaar te vorderen hebben en elkaar over en weer finale kwijting hebben verleend met betrekking tot alle vorderingen, welke direct dan wel indirect voortvloeien uit dan wel verband houden met de effectenleaseovereenkomst welke aanleiding is van de klacht - ervoor heeft gekozen om de klachten van deze klanten alsnog in behandeling te nemen.
Gelet op het bovenstaande dien ik u erop te wijzen dat wij ons het recht voorbehouden om (i) tegen één of meer uitspraken van de Geschillencommissie hoger beroep in te stellen bij de Commissie van Beroep of (ii) één of meer klacht(en) - met terzijdelating van de uitspraak van de Geschillencommissie - voor te leggen aan de burgerlijke rechter.
Ik vertrouw erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[Y]
AEGON Financiële Diensten
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
@Claimconcept.
Juist ja. Het gaat hier om enkele specifieke gevallen. Gevallen waar Aegon meent reeds een schikking getroffen te hebben, en waar het KiFiD deze (tot Aegon's verbazing) alsnog in behandeling genomen heeft.
De door Aegon geschetste procedure is de normale hoger beroep procedure van het KiFiD. Zie de KiFiD-reglementen. De onderstreepte tekst komt daar letterlijk in voor. Bij schadebedragen lager dan 25.000 EUR is beroep niet mogelijk binnen het KiFiD. Bovendien, indien Aegon als hoger beroep de rechter kiest, dan moet Aegon alle kosten voor de consument betalen en moet het belang voor Aegon 5.000.000 Euro bedragen. Opvallend dat Claimconcept deze reglementen niet kent.
Het gaat hier dus niet over een algemeen negeren van KiFiD-uitspraken door Aegon. Aegon dreigt gewoon met hoger beroep. Iets dat, by-the-way, ook zou kunnen gebeuren na een rechtzaak. Zo zit ons rechtssysteem in elkaar.
Juist ja. Het gaat hier om enkele specifieke gevallen. Gevallen waar Aegon meent reeds een schikking getroffen te hebben, en waar het KiFiD deze (tot Aegon's verbazing) alsnog in behandeling genomen heeft.
De door Aegon geschetste procedure is de normale hoger beroep procedure van het KiFiD. Zie de KiFiD-reglementen. De onderstreepte tekst komt daar letterlijk in voor. Bij schadebedragen lager dan 25.000 EUR is beroep niet mogelijk binnen het KiFiD. Bovendien, indien Aegon als hoger beroep de rechter kiest, dan moet Aegon alle kosten voor de consument betalen en moet het belang voor Aegon 5.000.000 Euro bedragen. Opvallend dat Claimconcept deze reglementen niet kent.
Het gaat hier dus niet over een algemeen negeren van KiFiD-uitspraken door Aegon. Aegon dreigt gewoon met hoger beroep. Iets dat, by-the-way, ook zou kunnen gebeuren na een rechtzaak. Zo zit ons rechtssysteem in elkaar.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 12 jul 2013 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Beter lezen, aub
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Beter gelezen en ik ben steeds verbaasder dat Claimconcept de reglementen van het KiFid niet kent.
Hier citaat uit het KiFid-reglement (onderstreping door arvandongen):
Hier citaat uit het KiFid-reglement (onderstreping door arvandongen):
Aegon citeert gewoon uit het KiFiD reglement.43.2 Indien de Commissie uitspraak heeft gedaan in de vorm van een bindend advies, kan de
Aangeslotene, als alternatief voor hoger beroep bij de Commissie van Beroep, de Klacht
binnen twee maanden na ontvangst van het bindend advies in volle omvang en met
terzijdelating van het bindend advies aan de burgerlijke rechter voorleggen, indien het een
Klacht betreft waarvan de Aangeslotene naar het oordeel van de burgerlijke
rechteraannemelijk maakt dat de uitspraak zo principieel moet worden geacht, dat het
daarmee gemoeide belang voor de Aangeslotene en/of de bedrijfstak in haar algemeenheid,
de grens van € 5.000.000,-- zal overschrijden.
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
(onderstreping CC)43.2 Indien de Commissie uitspraak heeft gedaan in de vorm van een bindend advies, kan de
Aangeslotene, als alternatief voor hoger beroep bij de Commissie van Beroep, de Klacht
binnen twee maanden na ontvangst van het bindend advies in volle omvang en met
terzijdelating van het bindend advies aan de burgerlijke rechter voorleggen, indien het een
Klacht betreft waarvan de Aangeslotene naar het oordeel van de burgerlijke
rechteraannemelijk maakt dat de uitspraak zo principieel moet worden geacht, dat het
daarmee gemoeide belang voor de Aangeslotene en/of de bedrijfstak in haar algemeenheid,
de grens van € 5.000.000,-- zal overschrijden.
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Interessant die onderstreping zonder commentaar en zonder aan te geven wat er beter gelezen zou moeten worden in de brief.
Aegon citeerde gewoon het KiFiD reglement. Niets bijzonders.
Bij een groter belang gaat de verzekeraar altijd in hoger beroep. Niets bijzonders.
Aegon citeerde gewoon het KiFiD reglement. Niets bijzonders.
Bij een groter belang gaat de verzekeraar altijd in hoger beroep. Niets bijzonders.
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Beste arvandongen,
Het gaat er natuurlijk niet om elkaar vliegen af te vangen. Dit forum is bedoeld om gedupeerden te helpen. Uw mening wordt daarbij zeker gerespecteerd, maar u oordeelt ook zonder de feiten te kennen.
Zo worden nergens bedragen genoemd, maar de inleg per contract in de vier voorbeelddossiers komt nergens boven € 24.999 uit.
Dus moet het gaan om een belang waarvan AEGON aannemelijk moet maken dat de uitspraak zo principieel moet worden geacht, dat het daarmee gemoeide belang de grens van € 5.000.000,-- zal overschrijden.
Een hele eer voor ClaimConcept
Het gaat er natuurlijk niet om elkaar vliegen af te vangen. Dit forum is bedoeld om gedupeerden te helpen. Uw mening wordt daarbij zeker gerespecteerd, maar u oordeelt ook zonder de feiten te kennen.
Zo worden nergens bedragen genoemd, maar de inleg per contract in de vier voorbeelddossiers komt nergens boven € 24.999 uit.
Dus moet het gaan om een belang waarvan AEGON aannemelijk moet maken dat de uitspraak zo principieel moet worden geacht, dat het daarmee gemoeide belang de grens van € 5.000.000,-- zal overschrijden.
Een hele eer voor ClaimConcept
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Beste Claimconcept,
U doet goed werk. Gefeliciteerd met het (tussen-)resultaat en dat Aegon kennelijk bang geworden is.
Ik reageerde slechts op uw onjuiste suggestie dat Aegon alle KiFiD-Geschillencommissie uitspraken zou gaan negeren. "Aegon wil af van het KiFiD". Dat lijkt vooralsnog niet juist. Bovendien zorgt uw suggestie ervoor dat veel individuele, kleine, gedupeerden misschien geen (KiFiD-)procedure meer willen starten omdat deze zinloos zou zijn.
Dat is tegen het algemeen belang van de groep kleine gedupeerden. Ook niet in het belang van belangenbehartigers zoals uzelf.
U doet goed werk. Gefeliciteerd met het (tussen-)resultaat en dat Aegon kennelijk bang geworden is.
Ik reageerde slechts op uw onjuiste suggestie dat Aegon alle KiFiD-Geschillencommissie uitspraken zou gaan negeren. "Aegon wil af van het KiFiD". Dat lijkt vooralsnog niet juist. Bovendien zorgt uw suggestie ervoor dat veel individuele, kleine, gedupeerden misschien geen (KiFiD-)procedure meer willen starten omdat deze zinloos zou zijn.
Dat is tegen het algemeen belang van de groep kleine gedupeerden. Ook niet in het belang van belangenbehartigers zoals uzelf.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Wat er denk ik bedoeld wordt is dat Aegon de uitspraken van de Geschillencommissie inzake de 5 geschikte zaken niet meer wil accepteren om reden dat er nog veel meer gevallen zijn die vergelijkbaar zijn en dan een eenzelfde schadevergoeding zou volgen.
Evenzo de niet geschikte zaken: omdat er veel meer van zijn kan de totale schade van Aegon wel eens boven de 5 miljoen uitkomen.
KiFiD is veel sneller, bij de rechter kun je gewoon langer traineren....en voorzien de advocaten van Aegon zichzelf ook gewoon langer van werk.
Ik zie Aegon als een zinkend schip waarvan de hoge heren weten dat het ten onder gaat, ze proberen enkel het tijdstip vooruit te schuiven....
Evenzo de niet geschikte zaken: omdat er veel meer van zijn kan de totale schade van Aegon wel eens boven de 5 miljoen uitkomen.
KiFiD is veel sneller, bij de rechter kun je gewoon langer traineren....en voorzien de advocaten van Aegon zichzelf ook gewoon langer van werk.
Ik zie Aegon als een zinkend schip waarvan de hoge heren weten dat het ten onder gaat, ze proberen enkel het tijdstip vooruit te schuiven....
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 12 jul 2013 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
KiFiD kan misschien ook besluiten / meewerken aan dubbele toetsing, bv bij het in Den Haag opgerichte tribunaal.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 6&start=20
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 6&start=20
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: AEGON TRAINEERT AFWIKKELING WOEKERPOLIS
Claimconcept,ClaimConcept schreef:Beste arvandongen,(onderstreping CC)Betreft: Door ClaimConcept ingediende klachten
Geachte heer [X],
Naar aanleiding van uw brief van 28 mei jl., inzake uw 'Plan van Aanpak' van de door ClaimConcept namens verscheidene klanten bij u ingediende klachten, bericht ik u als volgt.
Eerder heeft u ons medegedeeld dat u voornemens bent uitspraak te doen in een aantal zogenaamde voorbeelddossiers. In vervolg op deze mededeling heeft u ons bericht dat u een selectie heeft gemaakt van een viertal dossiers welke u als voorbeelddossier geschikt acht. In dat verband heeft u ons gevraagd of wij ons met deze selectie kunnen verenigen.
Na bestudering van de door u geselecteerde dossiers deel ik u mede dat wij tegen uw selectie als zodanig geen bezwaar hebben. Onze instemming met uw selectie betekent echter niet dat wij zonder meer bereid zijn de uitspraken van de Geschillencommissie in deze vier dossiers als model te gaan hanteren voor de afwikkeling van klachten terzake effectenleaseovereenkomsten.
Zoals bekend is Aegon op basis van de individuele feiten en omstandigheden van de klant bereid te bekijken of de klant in aanmerking kan komen voor een minnelijke regeling. Ook in de toekomst wenst Aegon klachten van klanten inzake effectenleaseovereenkomsten overeenkomstig dit beleid af te wikkelen.
Voorts heeft u ons medegedeeld dat u het opportuun acht om de schriftelijke fase in vijf andere dossiers af te ronden. In deze vijf dossiers hebben partijen overeenstemming bereikt ter beëindiging van hun geschil over de klacht.
Wij zijn verbaasd dat de Geschillencommissie - ondanks het feit dat partijen met elkaar zijn overeengekomen dat zij over en weer niets meer van elkaar te vorderen hebben en elkaar over en weer finale kwijting hebben verleend met betrekking tot alle vorderingen, welke direct dan wel indirect voortvloeien uit dan wel verband houden met de effectenleaseovereenkomst welke aanleiding is van de klacht - ervoor heeft gekozen om de klachten van deze klanten alsnog in behandeling te nemen.
Gelet op het bovenstaande dien ik u erop te wijzen dat wij ons het recht voorbehouden om (i) tegen één of meer uitspraken van de Geschillencommissie hoger beroep in te stellen bij de Commissie van Beroep of (ii) één of meer klacht(en) - met terzijdelating van de uitspraak van de Geschillencommissie - voor te leggen aan de burgerlijke rechter.
Ik vertrouw erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[Y]
AEGON Financiële Diensten
Dit is toch eigenlijk het beste nieuws dat je kunt krijgen? Het betekent m.i. jaren inkomsten op kosten van Aegon voor je.
Uiteraard tot het moment dat je definitief en zonder mogelijkheid van hoger beroep in het gelijk gesteld wordt.....immers dan houdt Aegon op te bestaan.