43.2 Indien de Commissie uitspraak heeft gedaan in de vorm van een bindend advies, kan de
Aangeslotene, als alternatief voor hoger beroep bij de Commissie van Beroep, de Klacht
binnen twee maanden na ontvangst van het bindend advies in volle omvang en met
terzijdelating van het bindend advies aan de burgerlijke rechter voorleggen, indien het een
Klacht betreft waarvan de Aangeslotene naar het oordeel van de burgerlijke
rechteraannemelijk maakt dat de uitspraak zo principieel moet worden geacht, dat het
daarmee gemoeide belang voor de Aangeslotene en/of de bedrijfstak in haar algemeenheid,
de grens van € 5.000.000,-- zal overschrijden.
(onderstreping CC)
@arvandongen.
Zou Aegon nu werkelijk zelf publiekelijk gaan maken wat ze al die jaren hebben gedaan, en hoe?
ik zie het meer als een aanduiding voor preliminair verweer - een verweer dat voor alle andere verweren gevoerd dient te worden. Bijv. een ontvankelijkheidsverweer.
kan weer leiden tot een rechtsvraag aan het Europese Hof. Zelfde "trucje" als bij NatNed.
juwita schreef:@AJBurg,
Er even vanuit gaande dat je niet voor een ECHTE compensatie wenst te gaan (Kifid procedure), dan is wellicht een brief op poten aan Aegon met daarin de dreiging van een klacht over Aegon bij de AFM en het indienen van een klacht bij het KIFID vermoedelijk al voldoende om Aegon binnen 2 weken te doen verduidelijken of je voor dit compensatiefooitje in aanmerking komt of niet (eens) .
Succes met je eventuele fooitje straks
Over een compensatiefooitje is prima te dealen met AEGON, maar echte compensatie? Dan worden alle juridische mogelijkheden en onmogelijkheden uit de kast getrokken. En een Kifid procedure? Juridisch koorddansen, absoluut niet weggelegd voor juridisch ongeschoolde consumenten. Gemakkelijker gezegd dan gedaan dus, zie ook AEGON wil af van Kifid.