LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkoop van ABC-spaarplan klopt niet

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sientje51

Afkoop van ABC-spaarplan klopt niet

Ongelezen bericht door sientje51 »

Hallo,

Ik heb, nadat ik bericht heb ontvangen van ASR, mijn spaarplan kostenloos uit laten betalen. Dat is in principe snel gegaan (binnen 3 wk) en heb daar ook netjes een mail over gehad. Nu heb ik een brief ontvangen waarin het een en ander instaat over de uitleg van de afkoopwaarde.

Wat ik niet snap is dat onderaan de brief een bedrag staat die afwijkt van het bedrag wat is uitbetaald. Dit scheelt een kleine 1000 euro. Ik heb meermalen mijn adviseur gebeld en gemaild maar hij reageert niet. Ook heb ik ASR een mail gestuurd die ik waarschijnlijk ook niet beantwoordt krijg. Ik heb al een keer de ASR gebeld want ik wil net als ieder jaar een overzicht wat ik in kas heb op 31 dec 2011 en ook zien wat er is gebeurd met mijn compensatiebedrag. Er is me verteld dat ik rond maart hier meer van hoor maar mijn geloof in de ASR en ook mijn adviseur is weg. Jammer genoeg ben ik verder ook nog verzekerd daar en heb er verschillende verzekeringen lopen.

Kan iemand mij vertellen of dit bekend voorkomt en waarom het verschil zo groot moet zijn?
Indien nodig kan ik de brief versturen als bestand.

Groeten, Sientje

Renske99

Re: Afkoop van ABC-spaarplan klopt niet

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ik denk dat het met de inhoudingen te maken heeft.

Ik had dat nl ook, voel me enerzijds best genaaid, want immers je betaald eerst belastingen en inhoudingen en als je het dan laat uit betalen staat de belastingdienst weer vooraan om nogmaals te incasseren :roll:

aardjee

Re: Afkoop van ABC-spaarplan klopt niet

Ongelezen bericht door aardjee »

Ik neem aan dat een en ander in de brief staat vermeld. Als je alleen aangeeft het bedrag wijkt af dan kan niemand daar iets zinnigs over zeggen. Maar als ASR aangeeft dat ze het als inkomsten vallen onder de inkomstenbelasting hebben uitgekeerd en dus ook de belasting hebben afgedragen dan kom je alweer een stuk verder. De inhouding zou dan net als bij een normale jaaropgave ook in de brief vermeld moeten zijn

Gesloten