LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen Woekerpolis die voor regeling in aanmerking komt

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
vakkiel

Afkopen Woekerpolis die voor regeling in aanmerking komt

Ongelezen bericht door vakkiel »

Wat ik me afvraag. De Nationale-Nederlanden regeling is een regeling die aan het einde van de looptijd compenseert. Maar wat als je de polis voortijdig afkoopt, vergoedt nat. nederlanden dan ook ?
( Polissen die reeds eerder afgekocht/geexpireerd zijn krijgen de compensatie volgens mij ook handje contantje )

Erkend Adviseur

Re: Afkopen Woekerpolis die voor regeling in aanmerking komt

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Regeling geldt inderdaad ook voor eerder beeindigde polissen.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tot hoe lang in het verleden geldt die regeling?

Ik bedoel, een polis van mij liep af, voordat de Tros het woord Woekerpolis uitvond, maar die polis valt wel onder de definitie van wat nu een woekerpolis wordt genoem. Zou leuk zijn wanneer dat na jaren ook nog zo is. Heb 15 jaar een maandelijkse bijdrsage betaald, die veel minder uitkeerde als men vooraf beloofd had.

vakkiel

Ik weet dat de regeling ook geldt voor reeds afgekochte polissen.
Maar mijn vraag is als ik mijn polis die nu nog loopt afkoop, krijg ik dan ook de vergoeding die ik eigenlijk pas aan het einde van de looptijd zou krijgen ?

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Vakkiel,
Naar mijn oordeel geldt de compensatieregeling jusit niet voor polissen die al afgekocht werden voordat de regeling in werking treedt. Voor degene die niet afkopen geldt de comnpensatie wel met terugwerkende kracht vanaf van het afsluiten van de polis. Degene die na het totstandkomen van de compensatieregeling gaan afkopen geldt de compensatie tot de afkoopdatum. De compensatieregeling is geen vergoeding in geld, maar een herberekening van te veel ingehouden kosten. Door de herberekening zal de polis iets meer opleveren. Het blijft nog steeds een woekerpolis.

vakkiel

Exact. Zodra de koersen weer iets gestegen zijn, kap ik met dat shitproduct en cash nog maar een beetje vergoeding.

peewee

Vakkiel,

Ik denk dat er vermoedelijk ruim 2 miljoen Nederlanders rondlopen die eigenlijk hetzelfde zouden moeten doen: AFKOPEN op een zo gunstig mogelijk tijdstip. Namelijk ALLE bezitters van beleggingspolissen waarbij het verzekeringselement geen zinnig doel dient.

Verzekeraars hopen natuurlijk dat de klant nu juist niet afkoopt en zo lang mogelijk doorgaat met geld storten in de vrijwel bodemloze put.

flabbergasted

Ongelezen bericht door flabbergasted »

maar... bij afkopen laten ze je versneld nog de kosten van de komende jaren betalen, dus ..?

peewee

Flabbergasted,
Dat kan alleen kosten betreffen die daadwerkelijk worden gemaakt. Er kan zeker geen premie ORV meer worden gerekend over een periode na afkoop, er wordt immers geen risico meer gelopen.

flabbergasted

Ongelezen bericht door flabbergasted »

ik snap het, peewee

wat ik zo moeilijk vind....als je de afkoopwaarde opvraagt, krijg je die te zien, plus een fiks bedrag aan kosten, maar hoe weet je hoe die zijn berekend?
Er staat geen specificatie per af te kopen jaren bij, zeg maar...

dirkie78

Ongelezen bericht door dirkie78 »

Exact. Ik ben een van die zogenaamde 2 miljoen. Als de koersen weer stijgen in de toekomst dan zeg ik snel de woekerpolis van ABN AMRO vaarwel. Deze malaise heeft mijn vertrouwen in de fin. sector dusdanig geschaadt dat deze door mij in de toekomst niet meer gespekt zullen worden. Geldwolven, ik heb geen ander woord voor de banken, verzekeraars en gladde tussenpersonen over!

Gesloten