LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiten woekerpolis ivm Emigratie

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Supsan

Afsluiten woekerpolis ivm Emigratie

Ongelezen bericht door Supsan »

In verband met emigratie per 1 augustus 2008 zal ik mijn hypotheek gaan beëindigen.
Het gaat hier over een beleggingspolis (woekerpolis) van AXA
Hierbij vraag ik om advies.

Hoe kan ik de beleggingspolis het beste afsluiten zodat de beleggingspolis niet officieel als afgesloten wordt verklaard waardoor de diverse acties die momenteel lopen ook op deze polis van kracht blijven.
De opzet is om ten alle tijden op deze polis voor eventuele schade vergoeding in aanmerking komen.

Met belangstelling wacht ik het antwoord af.

Met vriendelijke groet
Wouter

Supsan

Re: Afsluiten woekerpolis ivm Emigratie

Ongelezen bericht door Supsan »

Wie o wie kan mij van advies voorzien of weet waar ik advies vandaan kan halen
Ik hoor graag

In verband met emigratie per 1 augustus 2008 zal ik mijn hypotheek gaan beëindigen.
Het gaat hier over een beleggingspolis (woekerpolis) van AXA
Hierbij vraag ik om advies.

Hoe kan ik de beleggingspolis het beste afsluiten zodat de beleggingspolis niet officieel als afgesloten wordt verklaard waardoor de diverse acties die momenteel lopen ook op deze polis van kracht blijven.
De opzet is om ten alle tijden op deze polis voor eventuele schade vergoeding in aanmerking komen.

sieward

Re: Afsluiten woekerpolis ivm Emigratie

Ongelezen bericht door sieward »

Begrijp ik goed, dat je je huis verkoopt, waardoor de hypotheek in een keer zal worden afgelost en daarmee ook de daaraan gekoppelde beleggingspolis zal worden beeindigd en dat ik daarnaast mag aannemen dat je polis inderdaad een woekerpolis is?

In dat geval, teken je bezwaar aan tegen de alsdan door verzekeraar berekende afkoopsom. Je zegt daarbij expliciet dat je niet akkoord gaat met gemaakte kosten. Mocht verzekeraar dan menen niet meer te hoeven uitkeren, dan accepteer je het afkoopbedrag wel maar alleen onder protest en onder behoud rechten en weren. Let goed op, dat je niets tekent waarbij je afstand doet van je rechten.

Ter verduidelijking van je ongenoegen kun je overigens ook nu al een standaard klachtbrief sturen. Alleen dat al voorkomt verjaring.

Gesloten