Ik vraag me al enige tijd af hoe het mogelijk is dat het zo goed als onmogelijk is om kosteloos af te komen van een woekerpolis.
Het is toch ongelooflijk dat er niet geeist wordt dat iederreen de mogelijkheid moet krijgen om van deze oplichtingspraktijken af te komen.
Nu wordt er straks enigsszins gecompenseerd maar blijf je wel zitten met een product waarbij je absurd hoge kosten blijft betalen!
Waarom krijgt iedereen niet een eerlijke kans om een nieuw product af te sluiten.
IK WIL EEN VRIJ ZIJN OM EEN ALTERNATIEF TE KIEZEN..
Of heeft iemand een oplossing om van een woekerpolis af te komen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beeindigen woekerpolis
Re: Beeindigen woekerpolis
Beursbengel
Ik heb in 2003 zelf mijn Bedrijfs Effect Sparen via een beleggingsverzekering bij NN beeindigd. Van elke premie ging 38% aan kosten af, plus er waren nog eens beheersksoten etc, waarvan ik de percentages niet boven tafel kreeg van NN.
Het beeindigen heeft mij toen ongeveer € 2000, gekost.
Maar als ik was door gegaan was mijn inziens de schade en de frustratie alleen maar groter geworden.
En als ik de moeizame onderhandelingen zie en het leger aan advocaten van de verzekeringsmaatchappijen moet ik nog eens zien wat er voor de gedupeerden in het vat zit. En indien je zelf een advocaat neemt, blijft er ws ook niet veel over INDIEN je de strijd zou winnen.
Ik heb nu zelf een beleggersrekening geopend, ZONDER tussenkomst van een verzekeringsmaatschappij en dat bevalt goed.
Ik ben geen professional maar ik maak wel winst wat NN, als zijnde professional niet kan.
Ik heb in 2003 zelf mijn Bedrijfs Effect Sparen via een beleggingsverzekering bij NN beeindigd. Van elke premie ging 38% aan kosten af, plus er waren nog eens beheersksoten etc, waarvan ik de percentages niet boven tafel kreeg van NN.
Het beeindigen heeft mij toen ongeveer € 2000, gekost.
Maar als ik was door gegaan was mijn inziens de schade en de frustratie alleen maar groter geworden.
En als ik de moeizame onderhandelingen zie en het leger aan advocaten van de verzekeringsmaatchappijen moet ik nog eens zien wat er voor de gedupeerden in het vat zit. En indien je zelf een advocaat neemt, blijft er ws ook niet veel over INDIEN je de strijd zou winnen.
Ik heb nu zelf een beleggersrekening geopend, ZONDER tussenkomst van een verzekeringsmaatschappij en dat bevalt goed.
Ik ben geen professional maar ik maak wel winst wat NN, als zijnde professional niet kan.
-
Ik heb volgende week een afspraak bij de bank waar ik mijn 'fijne polis' gesloten heb: ING, vekoopt producten van NN, die weer beleggen in ING fondsen. De driehoek is klaar. En wie behartigt mijn belang? Tsja, dat zal ik zelf wel zijn. Ik ben erg benieuwd wat er uit dat gesprek komt.
De uitkomst zal weldra te lezen zijn.
De uitkomst zal weldra te lezen zijn.
je kunt wel van een beleggingspolis afkomen, maar dan treden de voorwaarden in werking die ergens in de kleine lettertjes staan opgenomen. Het komt er dan op neer dat allerlei toekomstige kosten (en dus opbrengsten voor de verzekeraar) in 1 x verrekend worden en wie weet wel opzegboetes. Toen je tekende voor de polis gaf je impliciet aan accoord te gaan met deze voorwaarden. Da's lullig, maar de verzekeraar heeft zo wel een sterke troef in handen.
Misschien dat er de komende jaren wel iets gaat veranderen, met de huidige negatieve aandacht die dergelijke producten hebben. Maar reken er wel op dat dit wel eens lang duren (kijk maar bij de voortgang bij aandelenleaseproducten). Ook bij de woekerpolissen zullen de verzekeraars het spel keihard gaan spelen en zo weinig mogelijk willen weggeven.
Misschien dat er de komende jaren wel iets gaat veranderen, met de huidige negatieve aandacht die dergelijke producten hebben. Maar reken er wel op dat dit wel eens lang duren (kijk maar bij de voortgang bij aandelenleaseproducten). Ook bij de woekerpolissen zullen de verzekeraars het spel keihard gaan spelen en zo weinig mogelijk willen weggeven.
Een woekerpolis beeindigen kan inderdaad een slimme beslissing zijn. Het moet vooral een rationele beslissing zijn, waarbij je kijkt naar toekomstig te maken kosten, en waarbij je afgaat op afkoop/offertes van verzekeraar. Laat ze maar wat doen voor al die kosten. Bij een dergelijke beslissing zou men vanwege de fiscale aspecten ook goed moeten kijken naar de mogelijkheden van oversluiten van een verzekering, en zou je een adviseur moeten raadplegen die je wel kunt vertrouwen.
AANVULLING 6/4 2008:
Ik raad iedereen aan om ook pagina 2 en 3 onder "aegon mix fund lijfrente pollis" te lezen. Kijk ook onder "Alternatief voor woekerpolis?"
Het juiste motto is: In het verleden geleden verliezen geven geen aanleiding om dat in de toekomst ook zo te doen!
AANVULLING 6/4 2008:
Ik raad iedereen aan om ook pagina 2 en 3 onder "aegon mix fund lijfrente pollis" te lezen. Kijk ook onder "Alternatief voor woekerpolis?"
Het juiste motto is: In het verleden geleden verliezen geven geen aanleiding om dat in de toekomst ook zo te doen!