LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beleggingsverzekering met Lijfrente clausule en garantie

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
mourikje

Re: Beleggingsverzekering met Lijfrente clausule en garantie

Ongelezen bericht door mourikje »

Ik denk erover om met m'n lijfrentepolis over te stappen.
Ik heb Centraal Beheer gebeld, omdat ik daarvoor een waardeoverzicht nodig heb. Kreeg ik dus niet, omdat slechts per jaar 5% rendement gehaald moet worden om het verwachte eindbedrag te kunnen behalen.
Heel vreemd, ik wil gewoon weten welke kosten zijn de gemaakt, hoeveel ik betaal aan een overlijdingsrisicoverzekering en hoeveel de polis op dit moment waard is.

In overleg met de maatschappij waarnaar ik wil overstappen kreeg ik de tip om te vragen om een afkoopsom, zodat ik toch kan overstappen.
Ik werd door de medewerker van Centraal Beheer bepaald niet vriendelijk te woord gestaan toen ik hierom vroeg.

Nu de post afwachten ....

Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

mourikje schreef:Ik denk erover om met m'n lijfrentepolis over te stappen.
Ik heb Centraal Beheer gebeld, omdat ik daarvoor een waardeoverzicht nodig heb. Kreeg ik dus niet, omdat slechts per jaar 5% rendement gehaald moet worden om het verwachte eindbedrag te kunnen behalen.
Heel vreemd, ik wil gewoon weten welke kosten zijn de gemaakt, hoeveel ik betaal aan een overlijdingsrisicoverzekering en hoeveel de polis op dit moment waard is.

In overleg met de maatschappij waarnaar ik wil overstappen kreeg ik de tip om te vragen om een afkoopsom, zodat ik toch kan overstappen.
Ik werd door de medewerker van Centraal Beheer bepaald niet vriendelijk te woord gestaan toen ik hierom vroeg.

Nu de post afwachten ....

Beste Mourikje,

Ik wil je graag helpen bij je vraag en klacht, om dit mogelijk te maken wil ik je vragen om je klacht/vraag polis en/of klatnnummer te mailen naar [email protected]

Groet Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam.

Demysas

Ongelezen bericht door Demysas »

Beste Mourikje,

Blijf scherp en laat je niet verleiden en blijf informatie geven over verloop. De verzekeraars gaan zich meer en meer op Social Media begeven. Ze proberen zich weer voor je te winnen, te verleiden en te masseren. Als je er achter komt dat je erg veel kosten hebt betaald en je resultaat bizar laag is geef dat maar eens aan. De massage is direct over. Bij Generali heette ze Belinda geloof ik en bij Zwitserleven weer anders. Als je het over het bekende woekerpolis fenomeen hebt en een oplossing wilt veranderd de houding.

Ben reuze benieuwd,

RJK

Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Goedemiddag Mourikje,

Afgelopen vrijdagmiddag hebben wij telefonisch contact gehad. Het waardeoverzicht waar je om hebt gevraagd, is naar je gestuurd.

Mocht je nog enige vragen hebben, kun je mailen naar [email protected]. Of Even Apeldoorn bellen!

Groet,
Majda van Webcare Centraal Beheer Achmea

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

mourikje schreef: Ik werd door de medewerker van Centraal Beheer bepaald niet vriendelijk te woord gestaan toen ik hierom vroeg.
Nu dus een hele verbetering ;-)

crommentuyn

Ongelezen bericht door crommentuyn »

Wat nou, dit forum beantwoord door front- of backoffice dames (jazeker, de heren blinken) van verzekeraars...
Wevera wilde niets weten van mollen en en kruisen; u ziet.
Maar de berichten komen tussen 09 en 18.00...
Maar CB is niet de slechtste...

mourikje

Na 4 weken wachten weet ik nu inderdaad wat m'n polis op dit moment waard is. Maar niets over de kosten die worden ingehouden door Centraal Beheer, dus hoeveel van m'n geld daadwerkelijk wordt gebruikt voor kapitaalopbouw ....
Geen idee.
Waarom mag ik dit niet weten?

Misschien dat ik er met de hulp van Webcare wel achter kom ...

Wordt vervolgd,
Mourikje

M. van Rossum

Je vragen dus zo specifiek mogelijk stellen, antwoorden is verplicht (anders meteen naar KiFiD).

Dus vragen om een totaal overzicht over de hele looptijd tot nu toe met daarop per jaar gespecificeerd:

- inleg
- aantal units & waarde per unit begin van het jaar, eind van het jaar
- ingehouden risicopremies en verwijzing naar waar dat in polis & polisvoorwaarden staat en hoe deze exact zijn berekend , inclusief formule en daarin gebruikte getallen/bedragen
- idem voor kosteninhoudingen, ook uitgesplitst voor eerste kosten, doorlopende kosten, kosten provisie/advies, aan- en verkoopkosten, fondsbeheerskosten en wat de polis(voorwaarden) allemaal nog meer aan kosten noemt.

wevera

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo mourikje
Het niet krijgen van een gespecificeerd kostenverloop van een beleggingsverzekering, van elk jaar afzonderlijk, over de gehele looptijd van de polis, is een vervelend gegeven in het contact met verzekeraars.
Ik heb dezelfde ervaring met Avero-Achmea.

Uiteindelijk is mij dat wel gelukt. Maar dan alleen maar m.b.v de kifid-ombudsman, toen nog dhr. Wabeke. Men mag zeggen wat men wil van dhr. Wabeke en zeker dat er via hem weinig kostencompensatie te verkrijgen was. Maar voor mij was zijn bemiddeling bijzonder waardevol.

Het hebben van een overzicht over het waardeverloop van de beleggingspolis, in combinatie met een kostenoverzicht, is bijzonder waardevol, zo niet noodzakelijk, om voor jezelf te bepalen of het wel of niet gaat om een woekerpolis en om na te gaan of er wel of niet sprake is geweest van misleiding bij de aankoop van de polis. Pas dan kun je er op een verantwoorde manier mee verder, wel of niet afkopen, overstappen naar een ander product, verdere procedure of niet, etc.

Als Centraal beheer blijft weigeren met het geven van zo'n kostenoverzicht dan ligt het voor de hand om daarover een klacht in te dienen bij de ombudsman van het kifid, tegenwoordig dhr. Monster.

Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever

M. van Rossum

Oftewel:
Je vragen dus zo specifiek mogelijk stellen, antwoorden is verplicht (anders meteen naar KiFiD).

mourikje

Bedankt M. van Rossum,

Ik ben inderdaad nog steeds niet tevreden over de informatie van Centraal Beheer over de kosten die betaald zijn over de lijfrentepolis; per mail is me geschreven welk percentage van de inleg is ingehouden voor kosten, maar ik weet nog steeds niet welke kosten.

Ik heb de site van kifid bekeken en ga me hier zeker in vast bijten.

Met vriendelijke groet,
Mourikje

mourikje

Zeer teleurstellend was het antwoord van Centraal Beheer.

Ik ga zo meteen een nieuwe brief sturen, anders zit er niets anders op om m'n recht via het KiFid te gaan halen.

Groetjes,
Mourikje

Gesloten