LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brief woekerpolis ASR
Brief woekerpolis ASR
Hallo beste leden, Ik heb een vraag.
Vandaag kreeg ik een brief van ASR met de mededeling dat de compensatie voor mijn beleggingsverzekering (die meer dan 5 jaar liep en in jan 2008 beeindigd is) uitgesteld is tot nov 2011, omdat men meer tijd nodig heeft om tot een goede berekening te komen.
Ik heb al eerder brieven met soort gelijke informatie van ASR ontvangen.
Hoewel ik het vreemd vind dat ik mijn hypotheek en de daarbij behorende polissen in 2008 al beeindigd heb, er tot nu toe geen juiste berekening gemaakt kan worden, wil ik vragen of er meer mensen zijn die deze mededeling van ASR hebben gekregen. Moet ik dit accepteren of kan ik tegen deze uitstel ook nog bezwaar indienen. Wie kan mij hierbij adviseren.
Graag antwoord.
Vandaag kreeg ik een brief van ASR met de mededeling dat de compensatie voor mijn beleggingsverzekering (die meer dan 5 jaar liep en in jan 2008 beeindigd is) uitgesteld is tot nov 2011, omdat men meer tijd nodig heeft om tot een goede berekening te komen.
Hoewel ik het vreemd vind dat ik mijn hypotheek en de daarbij behorende polissen in 2008 al beeindigd heb, er tot nu toe geen juiste berekening gemaakt kan worden, wil ik vragen of er meer mensen zijn die deze mededeling van ASR hebben gekregen. Moet ik dit accepteren of kan ik tegen deze uitstel ook nog bezwaar indienen. Wie kan mij hierbij adviseren.
Graag antwoord.
Re: Brief woekerpolis ASR
Ik zou even wachten met deze brief te ondertekenen.Hans-62 schreef:Hallo beste leden, Ik heb een vraag.
Graag antwoord.
Hiermee doe mogelijk afstand van je rechten die je ontleent kunnen worden, om te (procederen)
Het is belangrijk welk eindkapitaal ze je beloofd hebben.
En met welk voorstel ze komen.
ASR omschrijft bij mij polis bij afkoop of uitbetalen einddatum het volgende:
De verzekeringnemer verklaart zich tegenover ASR levensverzkering N.V hierna te noemen ASR aanspraakelijk voor alle schade, die ASR mocht lijden, ingeval een derde bij ASR op wettige wijze rechten uit de polis van de levensverzkering of uitkeringen mocht geldend maken, nadat door ASR de uitbetaling van de afkoopwaarde heeft plaatsgevonden zonder overlegging van de originele polis, indien aanwezig, het laatste wijzigingsblad.
Wacht met ondertekenen, totdat ASR met een voorstel komt wat in de buurt van het beloofde verzekerd eindkapitaal komt.
@hans-62
@floris 2
jullie praten over 2 totaal verschillende zaken.
1 - de brief van asr gaat over uitstel van berichtgeving. die brief krijgt iedereen of heeft die al gehad. die brief dient slechts 1 doel - vertraging.
indien je al eerder een stuitingsbrief hebt verzonden terzake compensatie en indien daarin het woordje "dwaling" is opgenomen, moet je er rekening mee houden dat de verjaringstermijn voor dwaling slechts 3 jaar is. in dat geval moet je even naar de datum van je brief kijken en eventueel indien nodig die verjaring weer stuiten.
2 - in deze brief wordt niets verder gezegd over bedragen ter compensatie en/of kapitaal. er valt dus niets te ondertekenen, te accepteren of uit te stellen.
@floris 2
jullie praten over 2 totaal verschillende zaken.
1 - de brief van asr gaat over uitstel van berichtgeving. die brief krijgt iedereen of heeft die al gehad. die brief dient slechts 1 doel - vertraging.
indien je al eerder een stuitingsbrief hebt verzonden terzake compensatie en indien daarin het woordje "dwaling" is opgenomen, moet je er rekening mee houden dat de verjaringstermijn voor dwaling slechts 3 jaar is. in dat geval moet je even naar de datum van je brief kijken en eventueel indien nodig die verjaring weer stuiten.
2 - in deze brief wordt niets verder gezegd over bedragen ter compensatie en/of kapitaal. er valt dus niets te ondertekenen, te accepteren of uit te stellen.
-
In aansluiting op hakra:
Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884
Daar hoeft niet mee gewacht te worden. Aan de slag!
Ondertussen is duidelijk dat ASR zich niet houdt aan de toezeggingen gedaan tijdens TrosRadar:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... isaffaire/ Volg ook daar de aanwijzingen!
Wat zegt ASR zelf? https://www.asrverzekeringen.nl/asrverz ... index.aspx
Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884
Daar hoeft niet mee gewacht te worden. Aan de slag!
Ondertussen is duidelijk dat ASR zich niet houdt aan de toezeggingen gedaan tijdens TrosRadar:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... isaffaire/ Volg ook daar de aanwijzingen!
Wat zegt ASR zelf? https://www.asrverzekeringen.nl/asrverz ... index.aspx
Op dat moment moet u dus klaar zijn met uw 'huiswerk'! Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884Adviesgesprek
Daarnaast krijgen de klanten vanaf mei een uitnodiging om in gesprek te gaan met hun tussenpersoon. In dat adviesgesprek worden de mogelijkheden besproken en gekeken welke oplossing voor de klant het beste is.
Laatst gewijzigd door M. van Rossum op 05 apr 2011 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ASR geeft in de verstuurde brief aan , dat zij meer tijd nodig hebben om tot een juiste berekening te komen. De verwachting is dat zijn rond november met een bepaald voorstel zullen komen.
Het advies bureau wat mij destijds geadviseerd heeft, is inmiddeld falliet en overgenomen door VDZ geldgroep. Bij VDZ heb ik ook geprobeerd informatie te verkrijgen, maar zij zeggen dat ASR hen geen informatie verstrekt betreffende mogelijke berekeningen compensatie regelingen.
Bij het beeindegen van de polis was de waarde maar liefst €12.000,00 en hebben ze ruim €7.000,00 aan kosten ingehouden. Valt dit ook onder de compensatie regeling.
Kan iemand mij ook adviseren welke acties ik hier in kan ondernemen.
Ik heb zelf het idee dat ASR aan het vertragen is. Het adviesbureau VDZ kan mij niet bijstaan, wel zeggen ze dat ik hulp rechtsbijstand moet aan vragen.
Het advies bureau wat mij destijds geadviseerd heeft, is inmiddeld falliet en overgenomen door VDZ geldgroep. Bij VDZ heb ik ook geprobeerd informatie te verkrijgen, maar zij zeggen dat ASR hen geen informatie verstrekt betreffende mogelijke berekeningen compensatie regelingen.
Bij het beeindegen van de polis was de waarde maar liefst €12.000,00 en hebben ze ruim €7.000,00 aan kosten ingehouden. Valt dit ook onder de compensatie regeling.
Kan iemand mij ook adviseren welke acties ik hier in kan ondernemen.
Ik heb zelf het idee dat ASR aan het vertragen is. Het adviesbureau VDZ kan mij niet bijstaan, wel zeggen ze dat ik hulp rechtsbijstand moet aan vragen.
-
@Hans-62,
Leest u nu toch eens eerst mijn voorafgaande bericht! Daar staat echt alles al in.
Leest u nu toch eens eerst mijn voorafgaande bericht! Daar staat echt alles al in.
-
maar wánneer gaat die verjaringstermijn dan precies in?? Of moet je zelf bewijzen , het moment dat je op de hoogte kwam van de zaak...., lijkt me sterk.
-
Jazeker wel.keesjanjaap schreef:maar wánneer gaat die verjaringstermijn dan precies in?? Of moet je zelf bewijzen , het moment dat je op de hoogte kwam van de zaak...., lijkt me sterk.
Maar zie de concept voorbeeldbrief, die voorziet daar al in.
-
Gaat dus over vergoeding nu ipv op einddatum.hakra schreef: https://www.asrverzekeringen.nl/asrverz ... index.aspx
Ze maken nu een 'knip', zie ik, vergoeding verleden - heden nu en dan verder vergoeding per jaar tot einddatum.
Verder dus geen illusies maken over deze wassen neus. Het blijft dezelfde woekerbandbreedte voor de jaarlijkse kostenafslag.Als uw beleggingsverzekering voor een vergoeding in aanmerking komt, dan storten wij die vergoeding over het verleden nog dit jaar in uw verzekering. Daarna volgt een jaarlijkse vergoeding tot het einde van de looptijd van uw beleggingsverzekering.
bron: RTL-Z
Top staatsbedrijf ASR liet pensioenen repareren
De top van staatsdeelneming ASR Nederland heeft in 2009 op grote schaal hun pensioenen laten repareren.
45% van basisinkomen
Vier bestuurders kregen gezamenlijk 650.000 euro, zo blijkt uit het jaarverslag staatsdeelnemingen dat door de minister van Financiën naar de Tweede Kamer is gestuurd. Dat komt neer op 45% van hun gezamenlijke basisinkomen dat jaar.
Staatsdeelneming
ASR is een verzekeringsbedrijf. Het was onderdeel van Fortis, dat in 2008 door de Nederlandse overheid werd genationaliseerd. Sindsdien is ASR een staatsdeelneming en worden de beloningen van de bestuurders naar de Kamer gestuurd.
Tonnen
Jos Baeten is de baas bij ASR. Hij verdiende in 2009 een basisinkomen van 495.000 euro. Hij kreeg een pensioenbijdrage van 330.000 euro.
Ook drie andere bestuurders lieten hun pensioen repareren. T. Pluijter kreeg 124 duizend euro bijgestort, op een jaarinkomen van 327.000 euro. J. van der Knaap kreeg 115.000 euro, bij eenzelfde basissalaris van 327.000 euro en R. van Vledder ontving 88.000 euro aan pensioenbijdrage, op eveneens een inkomen van 327.000 euro.
Geen pensioenbijdrage, wel pensioenbijdrage
In het eigen jaarverslag noemt ASR het geen pensioenbijdrage, maar andere langetermijn personeelsbeloningen. Slechts in een voetnoot op pagina 170 wordt uitgelegd dat het om pensioenlasten en levensloopregelingen gaat. Het ministerie van Financiën schrijft onomwonden dat het om pensioenbijdragen gaat.
De Jager: veel te ruim
Overigens heeft minister De Jager al eerder aangegeven dat hij de pensioenbedragen veel te ruim vindt en dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren.
//wordt dat betaald uit het potje voor "schrijnende gevallen"??
Top staatsbedrijf ASR liet pensioenen repareren
De top van staatsdeelneming ASR Nederland heeft in 2009 op grote schaal hun pensioenen laten repareren.
45% van basisinkomen
Vier bestuurders kregen gezamenlijk 650.000 euro, zo blijkt uit het jaarverslag staatsdeelnemingen dat door de minister van Financiën naar de Tweede Kamer is gestuurd. Dat komt neer op 45% van hun gezamenlijke basisinkomen dat jaar.
Staatsdeelneming
ASR is een verzekeringsbedrijf. Het was onderdeel van Fortis, dat in 2008 door de Nederlandse overheid werd genationaliseerd. Sindsdien is ASR een staatsdeelneming en worden de beloningen van de bestuurders naar de Kamer gestuurd.
Tonnen
Jos Baeten is de baas bij ASR. Hij verdiende in 2009 een basisinkomen van 495.000 euro. Hij kreeg een pensioenbijdrage van 330.000 euro.
Ook drie andere bestuurders lieten hun pensioen repareren. T. Pluijter kreeg 124 duizend euro bijgestort, op een jaarinkomen van 327.000 euro. J. van der Knaap kreeg 115.000 euro, bij eenzelfde basissalaris van 327.000 euro en R. van Vledder ontving 88.000 euro aan pensioenbijdrage, op eveneens een inkomen van 327.000 euro.
Geen pensioenbijdrage, wel pensioenbijdrage
In het eigen jaarverslag noemt ASR het geen pensioenbijdrage, maar andere langetermijn personeelsbeloningen. Slechts in een voetnoot op pagina 170 wordt uitgelegd dat het om pensioenlasten en levensloopregelingen gaat. Het ministerie van Financiën schrijft onomwonden dat het om pensioenbijdragen gaat.
De Jager: veel te ruim
Overigens heeft minister De Jager al eerder aangegeven dat hij de pensioenbedragen veel te ruim vindt en dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren.
//wordt dat betaald uit het potje voor "schrijnende gevallen"??