LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compensatieregeling Zwitserleven/SNS Reaal

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Demysas

Compensatieregeling Zwitserleven/SNS Reaal

Ongelezen bericht door Demysas »

Vandaag de compensatieregeling ontvangen van Zwitserleven. Ik heb een Swiss Life Belegplan van ze.

Als ik de gebruikte voorbeelden lees valt het allemaal wel mee met die woekerpolissen.

Bastiaan is 35 jaar en heeft een belegplan met een looptijd van 30 jaar. Hij legt 80 euri's in. Dit is inclusief premie voor uitkering bij overlijden. als Bastiaan overlijdt keert Zwitserleven 110% van de waarde van de verzekering uit. Onze Bas belegt in het Mixfonds en er is geen sprake van een rendementsgarantie.

Zwitserleven gaat er gemakshalve vanuit dat de eindwaarde van de verzekering in 2023 €53.520,- is. Het kostenpercentage is in Bassie zijn voorbeeld slechts 2,16%. De kostenmaximum is in zijn geval 2,45%. Bas heeft dus geen enkel probleem en kan gerust slapen.

Bij Kareltje 43 jaar, looptijd 22 jaar, €210,- per maand en eindwaarde van €70.014,- is het kostenpercentage 2,39% en dat terwijl het kostenmaximum 2,35% is. Onze Karel krijgt een vergoeding in 2022 van maar liefst €350,-. Karel zal daar ontzettend blij mee zijn en kan ook gerust slapen.

Ik heb ook een dergelijk product, maar waarom krijg ik mijn ogen dan in hemelsnaam niet dicht als ik aan dat product denk?

Al met al is mijn vertrouwensmaximum 0,00%. Uiteraard is het nu niet de tijd om af te kopen, maar ik heb me dat wel ten doel gesteld als de tijd (lees: niveau van opgebouwde kapitaal) daar enigszins rijp voor is. Ben me bewust van verliesname.

Ik hoop Bas over 30 jaar en Karel over 22 jaar nog eens te spreken. Kijken hoe ze al die tijd dan geslapen hebben en of de voorbeelden zijn uitkomen.

Veel succes beiden.

Hebben meerdere de regeling ontvangen en gelezen? Laat gerust een berichtje achter.

Robert Jan

Ron58

Re: Compensatieregeling Zwitserleven/SNS Reaal

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wij hebben een ander product van een van de dochterondernemingen van deze club en hebben een soortgelijke brief ontvangen.
De verwachting volgens historisch rendement is nog maar 40% van het beoogde kapitaal, deels door tegenvallende beurskoersen, maar voor een groot deel omdat door de torenhoge kosten de eerste jaren vrijwel niets belegd wordt, dit werkt wel 25 jaar door in gemis aan rendement.
Schrale troost, als we straks op ons 70e op straat staan met een forse restschuld krijgen we volgens de voorbeelden een paar honderd euro compensatie, kunnen we tenminste een iets betere kartonnen doos kopen om in te slapen.

Goh, wat voelen wij ons gerust door deze brief (en kort daarna het financiële overzicht)

SNS reaal bedankt!
Hypotheker bedankt!

Demysas

Re: Compensatieregeling Zwitserleven/SNS Reaal

Ongelezen bericht door Demysas »

Aha.. ook via de Hypotheker? Die zeer onafhankelijke oplichtersbende met zijn mateloos irritante reclamespot? Diezelfde bende die je dus niet heeft ingelicht over de hoogte van de kosten en al helemaal niet over het helse hefboomeffect in de polis die de polis als vermogensopbouw compleet om zeep helpt?

Mooi is ook nog dat ik ooit een brief heb gestuurd aan Zwitserleven en laatstelijk een medewerker mij daarover terugbelde met een uitzonderlijk advies. Hij gaf aan dat het beter was om dit erg dure product van hun te beëindigen. Iets wat ik uiteraard al langer overweeg, maar iets weerhoud mij nog afwachtende de brief in het 2e helft van het jaar mbt de bekende fopspeen.

RJ

Gesloten