LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] delta lloyd

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
bouwvakker

delta lloyd

Ongelezen bericht door bouwvakker »

Ik heb een delta lloyd mix fonds ook gekoppeld aan mijn hypotheek,en wil nu wel eens weten of er nu wel of niet gecomposeerd wordt voor mijn polis..Kreeg reactie meer dan een jaar te laat(iedereen zou het begin 2011 te horen krijgen maar dit werd 2012 volgens mij voor iedereen)
De reactie is dat ze na de 30 jaar gaan kijken of ik nu wel of niet wat terug krijg!
Ik kan dus niet stoppen met de polis,want dan moetde hypotheek weerveranderd worden,wat weer enkele duizenden kost.Ik heb wel vaker uitleg gevraagd aan delta lloyd maar je word er niets wijzer van.Nou kreeg ik eindelijk het voorbeeld waar ik om vroeg....Mijn inleg zou bedragen in 30 jaar 62281 euro.....Ik betaal elke maand 181,51 euro...Komt ie 360x181,51=65343euro.ik mis dus3062 euro.WAAR IS DIT GEBLEVEN?

Maar afijn bij die zogenaamde inleg van 62281 euro staan ook de kosten die ze elk jaar los van de rest even rekenen voor de kosten verzekeringsmaatschappij.
Dit bedraagt:325,37 euro per jaar x 30 =9761,1euro

Dan de kosten voor de verzekeringsadviseur(degene die je dit ff aansmeert)
Dit bedraagt:324,32euro per jaar x 30=9729,6euro

Dan de kosten voor de aan en verkoopkosten 7,64x30=229,2 euro

De inhoud van de brief

Van het begin tot eind bedragen de kosten voor verzekeringsmaatschappij 2947,26
Voor de verzekeringsadviseur bedraagt dit 2809,02
Voor de kosten van aan en verkoopkosten 227,14
Komen ze op een totaal van 5983,42

Terwijl uit mijn berekening blijkt

Verzekeringsmaatschappij 9729,60 euro
Verzekeringsadviseur 9761,10
aan/verkoopkosten 229,20 +=

eindbedrag 19719,90 een verschil van 13736+ de 3062 die ik mis van mijn inleg.

Een diefstal van bijna 17000 euro.(plus de verborgen kosten die mischien nog komen/of er al zijn)
Er zit wel een garantiekapitaal op,maar ze laten gewoon allemaal geld verdwijnen,zodat je mischien net, als je geluk heb op dat bedrag uitkomt.
Is er uberhaupt iemand die al bericht gehad heeft over compensatie..???
Belachelijk deze regering,aan alle kanten worden we geplukt..het spaargeld,het pensioen wat je maar af moet wachten,tot je tachtigste werken,benzine,belastingen,enzenzenz.Ze verzinnen continu wat anders,bezuinigen bezuinigen.
O ze hebben het zo lekker geregeld allemaal,iedereen tevreden want tenslotte hebben 300 miljoen geregeld voor alle gedupeerden..
Als je je voorsteld dat met de pensioenen tegen de 47 miljrd wegis(en wat nog komt)
En als je je voorsteld dat hetmetwoekerpolisen ook de miljarden loopt,er zijn meer dan 7 miljoen polisen verkocht in nederland en dit gemiddeld 20000 per persoon is reken maar uit.

Lekker geregeld die 300 miljoen Lachertje stuur het maar naar griekenland

Meerheuvel

Re: delta lloyd

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Beste Bouwvakker,

Het is inderdaad schrikbarend dat de regering en bezuinigt en ervoor zorgt dat wij niet voor ons zelf kunnen zorgen doordat zij de financiele sector de mogelijkheid biedt ons straffeloos op te lichten. We zitten als land met een groot pensioenprobleem, en de logische oplossing is dat mensen op basis van effecten (inclusief aandelen) zelf ook een deel van dat pensioen kunnen sparen. Echter, onze financiele sector (banken en verzekeraars) is zo verrot dat elk product gecompliceerder dan banksparen in oplichting/misleiding resulteert, gefaciliteerd door onze regering en rechters. En banksparen is dan wel veilig maar is op de lange termijn meestal niet efficient. Pas als de regering een signaal afgeeft en de banken en verzekeraars gaat bestraffen kunnen wij het systeem weer vertrouwen. Ze zitten er echter rustig bij te kijken als de verzekeraars slechts <10% van hun onterechte woekerpremies terugbetalen en de bevolking met de gebakken peren laten zitten.

Over je polis. Misschien ben je binnen die 30 jaar een keer van product veranderd? Tenminste voor mij is het verhaal moeilijk te volgen. Maar je zou een van de drie instanties kunnen benaderen die genoemd worden in de topic WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458, lees ook http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121406). Misschien ziet die instantie mogelijkheden om je te helpen. Je kunt een KIFID proces doorlopen zonder je polis op te zeggen.

Over de late brieven betreffende de landelijke "compensaties". Een van de grote redenen dat deze zo laat zijn is waarschijnlijk dat de mensen deze berichten afgewacht hebben (zoals ik), zodat de mogelijkheid tot actie dichter bij verjaring komt. Die mogelijkheid is trouwens nog steeds niet verjaard maar je moet nu echt niet nog te lang wachten.

Over woede. Het uiten van woede in het algemeen heeft niet zo veel zin hier omdat op dit forum we bijna allemaal hetzelfde denken. Heb ik hier trouwens ook gedaan, dus het is geen verwijt. Het heeft wel zin als je dat in de Telegraaf of zo doet om zo druk op de verzekeraars hoog te houden. Hier heeft het meer zin als je de verzekeraars gaat bestuderen en een zwak of slecht punt van ze ziet dat de meeste mensen tot nu toe ontgaan is.

Meerheuvel

Gesloten