Mijn onvermijdelijke fatale afloop van een woekerpolis:
Ik heb net afgelopen jaar mijn "vermogensplan"... uhg hum, uitgekeerd gekregen; dec. 2011. In 2011 zouden ze vermelden wat de compensatie zou worden. Na wat aandringen in 2011 kreeg ik te horen dat ik iets zou horen als het eindbedrag bekend was; ze konden het zo niet berekenen. 1 maand na uitkeren kreeg ik een brief met de mededeling dat er niet gecompenseerd werd ivm het binnen de marge vallen van het bedrag. Ik moest 15 jaar € 680.- betalen en daar werd ongeveer € 110,- per jaar aan kosten afgehaald.
Het eindbedrag was zo'n 'minder dan de helft' van het prognosebedrag. Klinkt bekend? Geen compensatie dus
Mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen compensatie aegon vermogensplan, looptijd 15 jaar.
Re: geen compensatie aegon vermogensplan, looptijd 15 jaar.
Vin, wel graag het gehele verhaal vertellen. Hoe groot was de uitkering?
Zonder waarde is immers niet te bepalen of er sprake is van een woekerpolis.
Zonder waarde is immers niet te bepalen of er sprake is van een woekerpolis.
Hallo Rense, hoe bedoel je waarde? Het gaat er toch om dat aegon te hoge kosten rekent? Wat heeft de hoogte van het bedrag daar mee te maken? Als je de jaarlijkse kosten bekijkt kun je zien dat de kosten een percentage zijn van de omzet; krijg je dat jaar meer omdat de aandelen omhoog gaan, gaan er automatisch ook meer kosten af, zo'n 11 %. Je kunt zeggen; dat is diefstal en moet gecompenseerd worden. Zouden ze ook doen, maar doen ze niet. Zolang er niemand iets van zegt keren ze niks uit.
@Vin
De waarde is wel degelijk van belang. De "belangenorganisaties" e.d. hebben afgesproken de Wabekenorm te hanteren. Hierbij is aangegeven dat de kosten een percentage van de waarde mogen bedragen.
Dus stel Wabekenorm is 2,35%
Waarde is € 5.000,00
Dan mogen de kosten € 117,50 bedragen.
Stel uw voorbeeld met een premie van € 680,00 en kosten € 110,00 (let op betalingen voor een overlijdensdekking zijn geen kosten!).
De kosten vallen dan dus binnen de norm en zodoende ontvangt u geen compensatie en is er theoritisch geen sprake van een woekerpolis.
De daadwerkelijke berekening is wat complexer omdat deze over de hele looptijd kijkt naar de waarde en de kosten maar bovenstaande geeft wel een summiere uitleg over de bepaling en berekening van de kosten.
De waarde is wel degelijk van belang. De "belangenorganisaties" e.d. hebben afgesproken de Wabekenorm te hanteren. Hierbij is aangegeven dat de kosten een percentage van de waarde mogen bedragen.
Dus stel Wabekenorm is 2,35%
Waarde is € 5.000,00
Dan mogen de kosten € 117,50 bedragen.
Stel uw voorbeeld met een premie van € 680,00 en kosten € 110,00 (let op betalingen voor een overlijdensdekking zijn geen kosten!).
De kosten vallen dan dus binnen de norm en zodoende ontvangt u geen compensatie en is er theoritisch geen sprake van een woekerpolis.
De daadwerkelijke berekening is wat complexer omdat deze over de hele looptijd kijkt naar de waarde en de kosten maar bovenstaande geeft wel een summiere uitleg over de bepaling en berekening van de kosten.
De wabekenorm is misschien 2,35%... maar dat heb ik niet betaald. Je doet net of aegon en al die verzekeringsbedrijven die producten voor het goede doel hebben verkocht aan de 'onwetende' burger. Hadden zij maar het " hele verhaal" verteld toen het nog kon. We hebben toch allemaal ons lesje geleerd van de verzekeringsagent?
Voor een product wat ik in 2001 kocht van mijn " tussenpersoon" betaal ik nu ook nog steeds te veel kosten. Nu hebben ze weer andere "producten". Wil ik van die oude producten af of omwisselen omdat ik er op achteruit ga moet ik ineens €250,- oversluitkosten betalen want mijn tussenpersoon krijgt geen provisie meer, de regels zijn veranderd. Oh oh, begin er nou maar gewoon niet aan.
Voor een product wat ik in 2001 kocht van mijn " tussenpersoon" betaal ik nu ook nog steeds te veel kosten. Nu hebben ze weer andere "producten". Wil ik van die oude producten af of omwisselen omdat ik er op achteruit ga moet ik ineens €250,- oversluitkosten betalen want mijn tussenpersoon krijgt geen provisie meer, de regels zijn veranderd. Oh oh, begin er nou maar gewoon niet aan.
@Rense,
Ga je eerst eens verdiepen in de woekerpolisaffaire. Die affaire gaat over verborgen gehouden kosteninhoudingen en niet over waarden. Wat je daar ook mee bedoelt. Bovendien is het Vermogensplan een ''waarde(n)''loos product. Zoals ALLE producten van AEGON met een naam eindigend op....PLAN.
Die PLANproducten zijn uitsluitend door AEGON ontwikkeld om de eigen zak te spekken, met name van de ''witteboordencriminelen'' aan de top van de AEGON organisatie.
Ga je eerst eens verdiepen in de woekerpolisaffaire. Die affaire gaat over verborgen gehouden kosteninhoudingen en niet over waarden. Wat je daar ook mee bedoelt. Bovendien is het Vermogensplan een ''waarde(n)''loos product. Zoals ALLE producten van AEGON met een naam eindigend op....PLAN.
Die PLANproducten zijn uitsluitend door AEGON ontwikkeld om de eigen zak te spekken, met name van de ''witteboordencriminelen'' aan de top van de AEGON organisatie.
Oh ja, ik heb in 2001 bij mijn vriend "de tussenpersoon" ook nog zo'n geweldige lijfrente afgesloten. Aftrekbaar van de belasting, wat een opluchting. Na een jaar of 2 / 3 kwam ik er achter dat er helemaal geen vooruitgang werd geboekt in samenhang met de stijgende aandelen? Verbazing, toch maar eens vragen waarom het ingelegde geld niet steeg. U raad het al; kosten. Ik heb daarom de maandelijkse inleg maar verlaagd naar €40,-. Zo klein mogelijk. Je kunt niet stoppen met zo'n product want de kosten lopen gewoon door ha ha. Dan blijft er na verloop van tijd niets van over, lachwekkend ja.
Ik heb net een afrekening binnen van 2011:
Da's dan mijn spaarproduct voor de toekomst.... De toekomst van reaal ja.
Ik heb net een afrekening binnen van 2011:
- Jaarpremie 2011 € 480,
Kosten verz m'pij(eerste en doorlopende kosten) € 73,33
Kosten bemiddelaar/verzekeringsadviseur € 48,-
Gezamelijke kosten € 121,33
Da's dan mijn spaarproduct voor de toekomst.... De toekomst van reaal ja.
-
Precies.Vin schreef:De wabekenorm is misschien 2,35%... maar dat heb ik niet betaald. Je doet net of aegon en al die verzekeringsbedrijven die producten voor het goede doel hebben verkocht aan de 'onwetende' burger. Hadden zij maar het " hele verhaal" verteld toen het nog kon.
Bovendien kan de verzekeraar nog steeds het "hele verhaal" rechtzetten door alle verborgen (=onwettige!) kosten terug te storten. Maar dat gebeurt niet.