LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goudse, een truc?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
arizona

Goudse, een truc?

Ongelezen bericht door arizona »

Sinds de woekerpolisaffaire ruime media-aandacht krijgt en de verzekeraars schoorvoetend 'over de brug' komen (voor wat het waard is...) maakte de Goudse de volgende move.

2008: belegd kapitaal € 408. Ingehouden kosten € 13
2009: idem Ingehouden kosten € 100

Maar ja, waar maak ik me druk om? Het teveel betaalde wordt immers aan het eind van de looptijd (i.c. over 18 jaar), terugbetaald. Zouden ze dat zelf intussen, zonder kosten natuurlijk, beleggen?

Goudse valt hierin te waarderen door nu alvast een riante stroppenpot te vormen.

Of snap ik er niets van?

PS. De compensatieregeling kan nog niet aan klanten verstuurd worden omdat het allemaal wat ingewikkelder is dan ze dachten, aldus hun website.
Ik houd veel van realisten.

M. van Rossum

Re: Goudse, een truc?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

De compensatieregelingen deugen van geen kanten, maar kunnen geen reden zijn tussentijds de ingehouden kosten te verhogen. De compensatieregelingen 'rekenen' (dus virtueel) alleen met een fictieve kosteninhouding, om op de einddatum de fopspeen van de compensatievergoeding te bepalen.

Maar als er tussentijds iets werkelijk verandert met kosteninhouding moet dat het gevolg zijn van de polis en de polisvoorwaarden die blijven gelden zoals u die heeft afgesproken.

Mijn advies: maar eens goed nagaan waar deze verhoging mee te maken heeft en daar zonodig een klacht over indienen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

arizona

Als je er niet uitkomt met dit fraaie bedrijf (dat blijkbaar rustig doorgaat met woekeren), dan kun je daarover een klacht indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag.

Maxiem.

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884

Compusmurf!

Ongelezen bericht door Compusmurf! »

Vandaag weer eens gebeld met de Goudse. Had een Spaaraktiefplan waarin ik 15 jaar lang mijn spaarloon heb gestort. Kreeg uiteindelijk minder uitgekeerd dan ik had ingelegd. Toen het bericht kwam dat ook de Goudse zou compenseren heb ik contact opgenomen. Ik hoefde niets te doen en zou in oktober 2010 bericht krijgen over hoe ik gecompenseerd zou worden. Niets vernomen natuurlijk, dus een tijdje later nog maar eens op de site gekeken. Daar stond ijskoud vermeld dat oktober 2010 niet gehaald is (iets dat ik dus al gemerkt had) maar dat nu na half mei de brieven de deur uit gaan.

Vandaag, half juni dus, maar eens gebeld. I had het toch goed gelezen, er stond toch 2011 op de site? Had ik het jaartal niet goed gelezen? Nu wordt weer verklaard dat er zoveel brieven moeten worden verzonden dat het wel tot augustus/september kan duren eeer dat iedereen de brief heeft. De compensatie heb je dan natuurlijk nog niet, want misschien krijg je wel niets! Dat is niet alleen per produkt verschillend, maar volgens de voorlichter zelfs per polis!

Na enige discussie heb ik hem recht op de man af gevraagd of er uberhaupt al brieven de deur uit waren gegaan. Hierop antwoordde hij dat dat nog niet het geval was, maar dat het nu zeker binnen enkele weken gaat gebeuren!

Hieruit blijkt maar weer dat je voor de maatschappij wanneer je iets van hen wilt, of wanneer je ergens recht op hebt, je alleen maar een nummer bent en kunt barsten. Men heeft daar niet het fatsoen om een brief te sturen wanneer ze hun afspraken niet (kunnen) nakomen. Ik heb het zelf niet aan de hand gehad, maar denk dat wanneer je per ongeluk 10 cent te weinig premie betaalt voor een van de produkten van de Goudse, men je plotseling wél schriftelijk weet te vinden!

Ik heb de betreffende persoon daarom verteld dat ik nog heel even wil afwachten, maar nu toch andere stappen overweeg. Ik dek dat ik hierin niet alleen sta. Kan dit trouwens zomaar, dat je hierover niet persoonlijk wordt geinformeerd? En wat kan ik nu nog hiertegen doen?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Compusmurf!

Je zou eventueel kunnen overwegen om een klacht hierover bij de KIFID in te dienen, maar ik heb ook al gehoord dat die GeschillenCommissie in Den Haag helemaal niet onafhankelijk is/werkt en meestijds de gewone burger in de kou laat staan. Er wordt zelfs beweerd, dat daar juristen in dienst zijn die nog geen giraf van een olifant kunnen onderscheiden. Dit, tenzij zij op 5 jarige leeftijd aan de hand van moedertje lief ooit een bezoekje brachten aan Artis of Blijdorp.

Maxiem.

Willem1999

Ongelezen bericht door Willem1999 »

Ik wacht ook al meer dan een jaar op tenminste een brief van de Goudse. Iedere keer als ik bel zeggen ze dat hij er zó aan komt. Maar er komt helemaal niks, ik word aan het lijntje gehouden.

Het is zo'n ontzettend waardeloos rotbedrijf. Als ze geld willen hebben dan weten ze je te vinden, maar ze weigeren gewoon te betalen of tenminste maar een brief te sturen dat ze er mee bezig zijn. Ze doen gewoon helemaal niks.

Is er geen datum waarop ze minstens iets gestuurd zouden moeten hebben dat ze er mee bezig zijn?

Gesloten