Waarschuwing vooraf: deze hoofdtekst is nog steeds de enige bron waarmee gedupeerden zinvol aan de slag kunnen, indien zij 100% schadevergoeding nastreven.
Na elke Radar uitzending neemt het aantal gedupeerden dat zich op het forum meldt toe. De tweede kamer en het klachteninstituut (KiFiD) houden er rekening mee dat straks honderdduizenden via de rechter of via KiFiD zullen proberen een beter resultaat af te dwingen dan de sigaar uit eigen doos van de zogenaamde compensatieregelingen.De AOV (Tweede Kamer Cie Fin) van 20 april 2011 leidt tot een nader advies aan gedupeerden: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1189216
Dit forum 'Woekerpolis' wordt er echter niet overzichtelijker op.
Vandaar dat ik zal proberen voor gedupeerden hier een subforum te starten, dat steeds als vraagbaak kan dienen en waarin alle relevante berichten eenvoudig teruggevonden kunnen worden. Die zal ik hier met behulp van 'links' steeds bovenaan de lijst bereikbaar proberen te houden.
[Tekst verwijderd door de moderator. Forumgebruikers dienen niet hun eigen regels te maken.]
Want er lezen en schrijven wel enige duizenden op dit forum, maar eigenlijk hebben gedupeerden, naast de uitwisseling van ervaringen met medegedupeerden van dezelfde polis, vooral wat aan de berichten & tips van:
- juwita
- wevera
- crommentuyn
- mijzelf
Lezers van berichten wordt dan ook aangeraden steeds op de reacties van deze genoemden te letten.
Als er meer ervaringsdeskundigen actief willen bijdragen, dan hoor ik dat graag, want als het goed is zal ook dat legertje groeien. Zodat ik mij op mijn eigen polis (ABN AMRO MGV) kan concentreren.
Ik ga daarbij uit van een soort rubriekverdeling:
- bemoeienis van tweede kamer met beleggingsverzekeringen
- algemene inleiding 'wat is een woekerpolis'
- juridische kwesties
- kwestie van wel geen garantiekapitaal
- tussenpersoneen
- hoe pak je het aan: zelfhulp, om te beginnen met:
- voorbeeldbrief
Om als gedupeerde succesvol te zijn is het namelijk nodig over enige basiskennis te beschikken in het hele dossier 'woekerpolis'.
Bij elk weer te verschijnen subforum zal ik naar dit algemene subforum terugverwijzen.
(het openen van subfora per polis groep van gedupeerden wordt overigens sterk aangemoedigd)
Aanvullingen op dit bericht plaats ik niet als 'reactie', maar als bewerking van dit eerste bericht.
Zo hoop ik ook mijn eigen inspanningen beheersbaar te houden. Want uiteindelijk ben ik ook maar een mede-gedupeerde, die er wat vrije tijd in steekt. Mijn enige belang is 'reuring', want pas bij voldoende kritische massa gaat de boel in onze richting schuiven.
Opbeurende mededeling vooraf: laat u niet ontmoedigen door het hierbij opgedragen 'huiswerk'. Naarmate de tijd voortschrijdt worden er behalve de voorbeeldbrief nog meer voorbeeld teksten gepubliceerd. KiFiD heeft aangekondigd eerst te zoeken naar 'richtinggevende zaken'. Daarna volgt een vorm van 'snelrecht'. U zult ook lezen dat de ombudsman u zal proberen te ontmoedigen. Pas bij de Geschillencommissie kunt u uw recht halen. Het zou daarbij overigens wel helpen als de consumentenmedia wat meer praktische zaken zouden uitleggen over het vorderen van schadevergoeding, dan ze nu doen. Maar we hebben ook de 'zelfhulp' boeken nog van Kooman en Smit | Graafsma, dat scheelt al. Voor paar tientjes ben u al heel wat wijzer. Kijk op http://www.respect.nl