Sorry ik kan geen chocola maken van wat Felix zijn punt is. Ik zie veel bedragen voorbij komen maar ik snap niet wat hij bedoeld, behalve dan dat er volgens felix iets niet klopt. Misschien handig dat hij dit in een tabel zet. Veel cijfers in teksten hebben mij altijd verward. Trouwens ik mag toch hopen dat hij in zijn correspondentie niet verwijst naar wikipedia,
excel files met tabellen zijn er uitgebreid, ik weet precies wat betaald is. Ik kan garanties uitrekenen, er zijn verscheidene methoden die vrijwel op hetzelfde neerkomen. De AFM heeft deze excel files reeds maar nu doet zich het probleem zich voor dat de AFM nog zoekende is naar ervaren accountants.
Overigens is het m.i. niet relevant, de (secretaris van de) Ombudsman heeft al geoordeeld aan de hand van het door mij verschafte dossier.
kun je garanties uitrekenen of denk je dat je garanties kunt uitrekening. Ik kan dat namelijk niet omdat dit vrij ingewikkelde berekeningen zijn. En geloof mij, aan accountants heb je niets voor deze berekeningen, je moet actuarissen hebben.
Ik vermoed dat het zo een vreselijke woekerpolis
Als je een klacht hebt moet je geen vermoeden hebben maar moet je dit onderbouwen met feiten. Ik snap nu ook dat je aan een dossier komt van 1,88kg als je alleen maar vermoedens uitspreekt. Maar goed, en dan kom ik weer terug op de slachtofferrol waar je zo van houdt.
Verzekeraar Delta Lloyd Life gaat in beroep tegen het vonnis van de correctionele rechtbank van Antwerpen in de zaak-Spaar Select. De rechtbank veroordeelde het bedrijf eind vorige maand tot een boete van 12.500 euro, wegens misleidende reclame en daarmee gepaard gaande oneerlijke handelspraktijken.
Henri Sistermans in 2001 toen het door hem opgerichte Spaar Select furore maakte, ook als wielersponsor (ex-veldrijder Erwin Vervecken). Sistermans kreeg in de zaak twee jaar cel met uitstel.
Met het vonnis van de correc- tionele rechtbank van Antwerpen valt voorlopig het doek over het al jaren aanslepende dossier rond de Antwerpse makelaar Spaar Select. Die solferde duizenden particulieren op met risicovolle aandelenleaseproducten (geld lenen om te beleggen op de beurs) en dito beleggingshypotheken (hypotheekleningen om te kunnen investeren in tak23-beleggingsverzekeringen), die als veilige spaarproducten werden verkocht. De laatste verzekeringen werden aangeboden door Zelia (via Swiss Life nu een onderdeel van Delta Lloyd).
Het intussen failliete Spaar Select en zijn oprichter Henri Sistermans begingen bij de verkoop van de producten een hele reeks inbreuken, volgens het vonnis uit 'puur winstbejag'. Daarom schoven zij en Delta Lloyd 'de eerlijke handelsgebruiken en het eerlijk bankieren' opzij. 'Ze brachten daardoor patrimoniale schade toe aan de consumenten.'
Sistermans krijgt de zwaarste straf. De rechtbank veroordeelde hem tot twee jaar met uitstel, een boete van 2.500 euro en vijf jaar beroepsverbod. Spaar Select krijgt net als Delta Lloyd een boete. Dat geldt ook voor het hypotheekkantoor Kempar dat de hypotheekleningen verkocht. Maar drie toplui van Kempar, onder wie een ex- notaris, werden vrijgesproken.
De rechtbank was absoluut niet mals voor Delta Lloyd. De verzekeraar voerde nooit een onderzoek naar de klanten die de beleggingshypotheken aangingen, stelde zich geen vragen over de toevloed van klanten van Spaar Select en stuurde de samenwerking niet bij ondanks informatie over misleidende reclame en agressieve praktijken.
'Delta Lloyd sloot duidelijk de ogen en had alleen maar oog voor de grote opbrengsten die via Spaar Select werden geïnd en stelde zich dan ook niet de vragen die een normale bankier/verzekeraar had moeten stellen', klinkt het scherp in het vonnis. De verzekeraar herhaalde gisteren echter 'steeds zijn verantwoordelijkheid opgenomen te hebben'. Delta Lloyd onderzoekt of het in beroep gaat. De verwachting is dat dat zal gebeuren.
Met het vonnis van de correctionele rechtbank van Antwerpen valt voorlopig het doek over het al jaren aanslepende dossier rond de Antwerpse makelaar Spaar Select. Die solferde duizenden particulieren op met risicovolle aandelenleaseproducten (geld lenen om te beleggen op de beurs) en dito beleggingshypotheken (hypotheekleningen om te kunnen investeren in tak23-beleggingsverzekeringen), die als veilige spaarproducten werden verkocht. De laatste verzekeringen werden aangeboden door Zelia (via Swiss Life nu een onderdeel van Delta Lloyd).
Het intussen failliete Spaar Select en zijn oprichter Henri Sistermans begingen bij de verkoop van de producten een hele reeks inbreuken, volgens het vonnis uit 'puur winstbejag'. Daarom schoven zij en Delta Lloyd 'de eerlijke handelsgebruiken en het eerlijk bankieren' opzij. 'Ze brachten daardoor patrimoniale schade toe aan de consumenten.'
In de jaren 90 een spaarbeleg polis afgesloten en na 1 jaar meer dan 12% rendement, gebeld met spaarbeleg dat ik indien ik de overige 19 jaar minimaal 8% rendement zou halen i dan een x-bedrag aan eindkapitaal zou hebben, dat werd toen al ontkent omdat er nog kosten vanaf gingen. Ik heb na dat telefoontje de polis direct afgekocht en de folder is daarna direct aangepast. Ook hebben mensen het hier over de Hypotheker die onafhankelijk zou zijn, in de jaren 90 was al bekend dat deze Hypotheker altijd de hypotheek verkocht die de meeste provisie opleverde dus niet onafhankelijk etc. Veel problemen van nu konden jaren gelden al bekend zijn als mensen beter geluisterd hadden. Ik ben nu wel bezig om voor mensen met een spaar- of belegginshypotheek die onder de woekerpolis vallen, te kijken bij hypotheekverstrekkers of er nieuwe oplossing kan komen die voor de bank en de klant een voordeel oplevert.
Ik ben nu wel bezig om voor mensen met een spaar- of belegginshypotheek die onder de woekerpolis vallen, te kijken bij hypotheekverstrekkers of er nieuwe oplossing kan komen die voor de bank en de klant een voordeel oplevert.
@aardjee
En dit doe je geheel op vrijwillige basis? het levert jou geen voordeel op?
Is niets mis meer hoor maar wees hier dan ook gewoon eerlijk in.
Je beseft dat een theorie maar een theorie is of niet. net zoals een snaar theorie. Het bevalt mij wel dat ik onderdeel ben geworden van je complot theorie dus ik laat je lekker speculeren over mijn identiteit. Ik snap trouwens ook niet wat die er toe doet.
En voor de duidelijkheid mocht het je ontgaan zijn. Het is al 6 december geweest.
Rodina,
Tuurlijk weet ik ook dat het reeds 6 december is geweest. Wat is de relevantie van de datum 6 december? Fatale datum??
Wat ik ermee bedoel is dat 6 december de dag was dat jij op het forum begon met een fors aantal bijdragen, en kennelijk tijd had. Meer zit er niet achter.
En die quantumtheorie is gewoon de basistheorie om alle systemen met complexe correlaties te beschrijven.
Zeer gesimplificeerd laat het zich als volgt uitleggen: wat je waarneemt is het imaginaire x werkelijkheid.
Door: Micha Kat op 12 december, 2011
EXTRA: FASCINERENDE DISCUSSIE OVER DEMMINK-GATE OP LEUGENS.NL * LID VAN DE RAAD VOOR DE JOURNALISTIEK INTERVENIEERT IN DEMMINK-DOSSIER * PETER OLSTHOORN IN EMAIL: ‘MICHA KAT HEEFT BIJZONDER WERK VERRICHT IN ZAAK-DEMMINK’ * MAAR OP ZIJN SITE PROBEERT HIJ KAT TE DEMONISEREN
Zoals Willem Middelkoop reeds vaststelde in februari 2010 en ook deze site bij herhaling heeft voorspeld komt het nu eindelijk in the open: ING is failliet. Het ontluisterende aanbod te bieden op de eigen schulden is wat we noemen een haircut -net als voorgesteld in het geval van het failliete Griekenland. Volgens RTL zou ING bieden vanaf 58 cents on the Euro and Dollar. Let op deze waanzin van RTL: Met de terugkoopactie versterkt de financial zijn kapitaalbasis, omdat Tier 1 kapitaal wordt gecreerd. De vraag is natuurlijk:
waarom moet ING zijn schuldeisers het mes op de keel zetten -accepteer 58% of krijg later helemaal niets? Omdat ze failliet zijn! De enige manier voor ING om nog omzetten te creeeren is het wegtoveren van de eigen schulden! Dat je dus zegt van: ik heb 500 Euro verdiend omdat jij 1000 Euro van mijn krijgt maar nu nog maar 500! In feite zouden de schuldeisers die op deze manier het bos in worden gestuurd het faillissement van ING moeten aanvragen. Maar als ze dat doen lopen ze de kans nog minder te krijgen. En dan nog wat: hoe toevallig is het dat ING het ‘terugkoop-programma’ van hun eigen schulden bekend maakt precies op het moment dat de commissie-de Wit is afgelopen?
15 dec 2011 17:15
Citaat:
Ik ben nu wel bezig om voor mensen met een spaar- of belegginshypotheek die onder de woekerpolis vallen, te kijken bij hypotheekverstrekkers of er nieuwe oplossing kan komen die voor de bank en de klant een voordeel oplevert.
@aardjee
En dit doe je geheel op vrijwillige basis? het levert jou geen voordeel op?
Is niets mis meer hoor maar wees hier dan ook gewoon eerlijk in.
@Rodina, ik heb daar zelf inderdaad geen profijt van ik doe dit gewoon op persoonlijke titel oh ja en ik heb liever dat als je commentaar hebt of meent cynisch te moeten reageren dat je dit in eerste instantie via een pb doet, wat je nu doet lijkt op stemmingmakerij