Ruim twee jaar terug via een financieel adviseur deze polis afgesloten.
Wij betaalden 170 euro per maand, onlangs werd deze polis ons toch afgeraden.
Wij hebben nu ongeveer 4250 euro ingelegd, dan word er af getrokken een bedrag van ongeveer 2500 euro voor de eerste kosten die u nog niet heb betaald, blijft er over ongeveer 1750 over.
Dus een aardige verliespost! De kosten zijn niet gespecificeerd, kan dat zomaar.
En wat is hier verder aan te doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Interlloyd Kapitaal Opbouw Polis
Re: Interlloyd Kapitaal Opbouw Polis
Dat dit zomaar kan is op basis van deze gegevens niet te bepalen.
Het is gebruikelijk dat er bij afkoop van een beleggingspolis binnen 5 jaar na de aanvangsdatum hoge kosten verrekend worden.
De polis is ruim 2 jaar terug afgesloten, dus laten we zeggen 3 jaar geleden, dus in 2007. Dan had er een financiele bijsluiter bij moeten zitten die vooraf aan de verkoop met u is doorgenomen. In de financiele bijsluiter worden de verschillende kostenposten aangegeven en die worden trouwens ook vermeld in de aanvullende voorwaarden van de verzekering. Blijkbaar bent u hierover niet goed geinformeerd geweest.
Het is normaal en gebruikelijk dat een persoon bij de aankoop en afkoop van een product wordt geinformeerd over de kosten met een duidelijke kostenspecificatie.
Ik zou per aangetekende brief, met bewijs van ontvangst retour, binnen 14 dagen na dagtekening van de brief een volledige en duidelijke kostenspecificatie eisen van de verzekeraar Interlloyd.
Een kopie zou ik sturen naar de financieel adviseur.
Het lijkt mij verstandig met de tussenpersoon een duidelijk gesprek te voeren.
Succes en met vriendelijke groet, A.Wever
Het is gebruikelijk dat er bij afkoop van een beleggingspolis binnen 5 jaar na de aanvangsdatum hoge kosten verrekend worden.
De polis is ruim 2 jaar terug afgesloten, dus laten we zeggen 3 jaar geleden, dus in 2007. Dan had er een financiele bijsluiter bij moeten zitten die vooraf aan de verkoop met u is doorgenomen. In de financiele bijsluiter worden de verschillende kostenposten aangegeven en die worden trouwens ook vermeld in de aanvullende voorwaarden van de verzekering. Blijkbaar bent u hierover niet goed geinformeerd geweest.
Het is normaal en gebruikelijk dat een persoon bij de aankoop en afkoop van een product wordt geinformeerd over de kosten met een duidelijke kostenspecificatie.
Ik zou per aangetekende brief, met bewijs van ontvangst retour, binnen 14 dagen na dagtekening van de brief een volledige en duidelijke kostenspecificatie eisen van de verzekeraar Interlloyd.
Een kopie zou ik sturen naar de financieel adviseur.
Het lijkt mij verstandig met de tussenpersoon een duidelijk gesprek te voeren.
Succes en met vriendelijke groet, A.Wever
-
Ik mag hopen dat het toch op zijn minst een KEW was die in box 1 valt, anders is het pure oplichting. Wat heb je aan een levensverzekering op beleggingen of spaarrente die in box 3 valt
Dan had die tussenpersoon je gewoon een spaarrekening of beleggingsrekening bij een bank moeten aanraden eventueel met een losse overlijdensriscioverzekering indien overlijdensdekking noodzakelijk is.
Dan heeft ie mijns inziens zich niet aan de zorgplicht gehouden
Voor de rest sluit ik mij aan bij Wevera
Dan had die tussenpersoon je gewoon een spaarrekening of beleggingsrekening bij een bank moeten aanraden eventueel met een losse overlijdensriscioverzekering indien overlijdensdekking noodzakelijk is.
Dan heeft ie mijns inziens zich niet aan de zorgplicht gehouden
Voor de rest sluit ik mij aan bij Wevera
Bedankt voor jullie informatie!!
Ga hier mee aan de slag.
Ga hier mee aan de slag.