Op 23 dec 2010 plaatste ik een post me als onderwerp:
Welk orgaan of instantie toetst de tegemoetkomingen? (post: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=90081)
Nu blijkt dat ik "gecompenseerd" ben, ten minste dat denk ik, door een regeling die nog niet eens "goedgekeurd" is door de leden die aangesloten zijn bij de stichting Verliespolis. Vandaag ontving ik een bericht van deze stichting waarin men meldde dat er een regeling getroffen is met de ABN AMRO en dat deze regeling "voorgelegd" zal gaan worden.
Er is geen enkel controle mechanisme om zelf, tenminste als je "niet"
financieel deskundig genoeg bent denk ik, te controleren of er voldoende gecompenseerd is, of er een "verkeerde" compensatie is toegepast.
Kortom.... is er nog iets wat ik kan ondernemen om te achterhalen of ik nu "klaar" ben met deze zaak?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Liep ABN AMRO te hard vooruit ?
Re: Liep ABN AMRO te hard vooruit ?
Ook ik heb bij de ABN een polis dat heet: Toekomstplan, ik heb nog geen informatie gehad alleen dat ik E100,- terug kreeg, die brief kreeg ik vorig jaar. Maar ik kan ook nog niks terug rekenen, ik heb de gegevens nog niet... Ook nog niet omgevraagd trouwens. De polissen die ik heb bij Aegon zijn veel slechter uiteraard voor mij. Zie kopje fundsparen/fundpensioen. Daarom staat deze polis op een laag pitje uiteraard wel de stuitingsbrieven de deur uit gedaan, en m.b.t. 3 jarig termijn de boel weer verlengd. Laat ABN eerst zelf maar eens komen met de gegevens, is dat naar mijn mening niet voldoende dan vraag ik ze er om...Maar dat is weer een tijdrovende klus. (of ze moeten het beter doen dan Aegon, dat kost al meer dan 10 maanden....) En nog steeds niet op alles antwoord...
-
@ronpoppen en @jammer
In het boek van Kooman kunt u lezen dat in het geval van ABN AMRO het 'verdienmodel' vrijwel geheel gebaseerd was op de 'accelererende' ORV premie (zie de leeftijdgerelateerde premietabel in de polisvoorwaarden). Daardoor kon ABN AMRO de overige ingehouden kosten laag houden (tussen de 1 en 1,5% van de actuele poliswaarde). U snapt 'em al: die kostencompensatie van Verliespolis c.s. zal per definitie niets voorstellen. Wel kan de 'coulance' regeling effect hebben, maar sinds jaar en dag wordt daar een groot geheim van gemaakt (pas eind 2011 tipje van sluier!). Mijn advies is dan ook: indien u een substantiële schade hebt opgelopen als gevolg van de ORV-premie (--->> premieacceleratie >> inteereffect -->> 'leegloop' van polis) geen minuut te talmen en meteen een KiFiD-procedure met vordering 100% schadecompensatie te starten. Daarvoor is wel nodig dat u eerst de interne klachtenprocedure binnen ABN AMRO afmaakt. Ik zelf ben ervaringsdeskundige voor het MGV-product, maar ik hoor graag hoe uw polis precies in elkaar steekt/stak.
In het boek van Kooman kunt u lezen dat in het geval van ABN AMRO het 'verdienmodel' vrijwel geheel gebaseerd was op de 'accelererende' ORV premie (zie de leeftijdgerelateerde premietabel in de polisvoorwaarden). Daardoor kon ABN AMRO de overige ingehouden kosten laag houden (tussen de 1 en 1,5% van de actuele poliswaarde). U snapt 'em al: die kostencompensatie van Verliespolis c.s. zal per definitie niets voorstellen. Wel kan de 'coulance' regeling effect hebben, maar sinds jaar en dag wordt daar een groot geheim van gemaakt (pas eind 2011 tipje van sluier!). Mijn advies is dan ook: indien u een substantiële schade hebt opgelopen als gevolg van de ORV-premie (--->> premieacceleratie >> inteereffect -->> 'leegloop' van polis) geen minuut te talmen en meteen een KiFiD-procedure met vordering 100% schadecompensatie te starten. Daarvoor is wel nodig dat u eerst de interne klachtenprocedure binnen ABN AMRO afmaakt. Ik zelf ben ervaringsdeskundige voor het MGV-product, maar ik hoor graag hoe uw polis precies in elkaar steekt/stak.
Hallo,
Lees het vervolg hierop via: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458
Hierna kan deze post worden afgesloten
Lees het vervolg hierop via: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458
Hierna kan deze post worden afgesloten