Hallo,
Ik heb in 2002 een huis gekocht, op het moment van kopen, ging mijn toenmalige werkgever failliet. Kreeg dus geen werkgeversverklaring meer. Had wel een nieuwe baan in het verschiet, maar dat duurde nog een maand. Mijn hypotheek/verzekeringsadviseur kon de hypotheek wel regelen. Maar zei hij, de hypotheekgever eist wel dat de overwaarde (EUR 50.000)van je oude huis in een lijfrente gestort moet worden. Hij was tevens mijn buurman, dus blindelings aangenomen (Ja stom, ik weet het nu). Deze lijfrente ging dan maandelijks uitkeren.
Hij is niet afkoopbaar, en bij overlijden van beide verzekerden vervalt het bedrag aan de verzekering. Ben momenteel in scheiding en heb eigenlijk dat geld nodig. Weet iemand misschien of dat toch mogelijk is, en kan ik de hypotheek adviseur aansprakelijk stellen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijfrente opgedrongen
Re: Lijfrente opgedrongen
Verkeerd advies van tussenpersoon kan zorgplichtschending opleveren. Je zult dan een KIFID klachtprocedure tegen die tussenpersoon moeten starten. Mogelijk geldt dat die tussenpersoon in 2002 nog niet bij de voorloper van het KIFID, het Klachtinstituut Verzekeringen was aangesloten. Mogelijk ben je ook te laat gezien de termijnen die het KIFID hanteert. Zie het regelement van het KIFID op www.kifid.nl